Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

YellowGray schreef:Mijn Wish app is juist mijn redding. Ik voel me namelijk fijn als ik iets nieuws koop, of het nou 100 of 2 euro kost, dus dan kan ik maar beter via Wish iets uitzoeken van 2 euro. En dat gebeurt iets van 2 of 3 keer per maand ofzo.
Ik ben me ervan bewust dat dit mijn probleem niet oplost, maar op deze manier is het wel makkelijk binnen de perken te houden. Wat me ook wel helpt is gewoon gelijk aan het begin van de maand spaargeld opzij zetten, dan kan ik dat ook niet meer uitgeven aan nutteloze rotzooi.
wat je niet meer hebt kan je niet uitgeven

Doubtless schreef:Is je eigen huis geen mooi spaardoel?

loveslimpie schreef:Wat voor mij erg goed werkt is om een bedrag per week te pinnen wat ik mag uitgeven. Als je pint geef ik het veel te makkelijk uit aan onnodige dingen. Van het geld wat ik per week haal moet ik mn boodschappen mee doen en evt. leuke dingen van kopen. Dus hoe zuiniger ik mn boodschappen doe, hoe meer leuke dingen ik kan kopen. Heb ik zin om uitgebreid te eten die week dan kan ik dus niks nieuws kopen.
Werkt voor mij erg goed
)
plus eentje die eigenlijk niet van ons is maar in leen voor een 2017 veulentje dus dan houden we zo ie zo een van de twee weer
Dus die telt mee.
Azara71 schreef:Ik koop teveel paarden !![]()
Ik ben begonnen met een paardje, dit zou mijn enigste paardje worden, mijn maatje waar ik alles mee zou doen. En toen kwam de tweede die naar de slacht zou gaan, dus een vriendje voor de eerste. Ze waren toen even oud (6 maand) dus konden samen goed opgroeien![]()
Toen kwam de 3de die zwanger bleek, veulen zou verkocht worden maar die bleef ook (nu 3 jaar later eindelijk besloten hem te laten gaan)
De 5de volgde een jaar later en heb toen goed op mijn kop gekregen van mijn ouders oeps ..
En nu heb ik mijn eigen huis en lopen er geen 5 Maaaaar 11 paarden bij ons op het land, plus de 2 ezels die ik bij mijn ouders had![]()
Oké oké 2 zijn verkocht en gaan volgende week weg, dus dan zitten we weer op 9. Heb een nieuw paardje gekocht die komt de 11deplus eentje die eigenlijk niet van ons is maar in leen voor een 2017 veulentje dus dan houden we zo ie zo een van de twee weer
Dus die telt mee.
Hoe heb ik het zo ver laten komen ?!
en het is een goede gewoonte om te hebben.