Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:44

Goof schreef:
troi schreef:
Ik vind het vrij normaal dat stellen alles delen eigenlijk. Maar goed ik heb het over lange volwassen relaties. Als je scharrelt of pas samen bent dan is dat anders.

Dan nog.
Je hoeft toch niet alle details die jouw vriendin je vertelt door te spelen naar je partner?
Ik doe dat niet iig. Als mijn vriendinnen gewild hadden dat mijn vriend het ook zou weten hadden ze hem wel gebeld. Andersom ga ik er ook vanuit dat mijn verhalen niet bij partners terecht komen.

Eens met Troi :)

En als deze details mij nou bezorgd maken? Zou ik het dan niet met mijn partner mogen delen?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:45

Hier is het inderdaad zo dat ik veel dingen wel deel met mijn partner tenzij er expliciet is gevraagd er verder niet over te praten of wanneer het om vrouwen dingen gaat want daar kan mijn vriend natuurlijk niet zoveel mee. Maar mijn vriendinnen zijn ook bevriend met mijn vriend dus dat is allemaal niet zo'n probleem. Soms weet hij eerder van hun persoonlijke dingen dan ik. Ik vind het ook niet erg als mijn vriendinnen dingen vertellen aan hun partners, alleen maar fijn, snappen ze de situatie ten minste. Gaat wel allemaal om serieuze en lange relaties (+/- 10 jaar).

Elkaars app berichten lezen doen we niet.

IrishDraught

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:52

Nou ik heb een serieuze volwassen relatie (denk wel dat je dat zo mag noemen) maar als een vriendin appt dat ze haar tinder date "beter heeft leren kennen" dan deel ik dat niet met mijn vent.

Hij zit daar niet op te wachten en zij ook niet.

Andersom hoeft hij dit soort info ook niet met mij te delen hoor.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:54

'Bijzondere info gaat niet over de telefoon of app.
Niemand is te vertrouwen!
Sommige dingen deel ik met niemand maar als ik toch wat gevoelige info deel dan verwacht ik ook dat dat niet door vertelde wordt. Schijnheilig noem ik dat en daar heb ik echt een hekel aan.
Zacht uitgedrukt +:)+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:56

Wat voor geheimen delen jullie dan allemaal?

De enige die echt alles weet is mijn partner. Ik ben het dan ook eens met Troi.
Daarbij zijn de geheimen die mijn partner weet van mijn vriendinnen echt geen staatsgeheim.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:58

Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ondanks dat ik dus veel deel met mn man, vertel ik echt niet hele gesprekken na :+ Alleen als ze bijv nieuwtjes hebben die ik voor hem ook nuttig of leuk vind om te weten. Maar goed, dat zijn dingen die ook gewoon besproken worden als we met zn allen afspreken. Nou zit niemand bij ons meer in het dating gebeuren, maar dat soort dingen zou ik niet vertellen nee, zou hij ook totaal niet boeiend vinden.

De diepste "geheimen" gaan toch al niet over de app, niet echt de meest veilig plaats daarvoor :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:09

mwua hier een beetje beide. Vaak als me iets via telefoon of real life verteld word dan hou ik dat meestal voor mezelf. Tenzij het een ding is waarvan ik graag zijn kijk erop wil weten zodat ik vriendin in kwestie beter kan helpen/ ondersteunen etc.

Als we beide thuis zijn en we kijken samen film en mijn telefoon gaat 300 keer af in 100 minuten dan vraagt hij wel eens wie is dat of iets in die richting. Als het dan iets heel groots is, waar ze direct antwoord op moeten hebben dan geef ik een soort situatie schets, maar niet alle details.

In het begin zaten wij meer op elkaars telefoon dan nu, nu is het meer als een andere vraagt ff te kijken omdat hij wel vaak afgaat en ik mijn handen vol heb. Of hij zegt wie er appt...

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:13

Ik denk dat de meeste mensen in een relatie wel kunnen inschatten wat hun partner aanbelangt en in welke mate.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:19

ja zo iets, is vaak ook maar net hoe het loopt en wat de situatie is.
Ook waar ik me bevind of iets.

Ben je alleen/ bij vriendinnen thuis wanneer het verteld word of zit ik in de auto naast mijn vriend terwijl ik gebeld word etc.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:22

Mijn vriend en ik wonen samen en wij gebruiken ook elkaars telefoons en laptops door elkaar. Als ik in de zetel lig en zijn laptop ligt naast mij en de mijne op tafel, neem ik gewoon de zijne :+ Vind het ook absoluut niet erg als hij mijn laptop/telefoon gebruikt, want ik bespreek niets dat hij niet mag weten. Maar sowieso gaan we niet spontaan elkaars berichten of chats doornemen.

Ik praat wel over mijn vriendinnen met hem. Het is niet dat ik standaard alles doorvertel, maar we zijn heel open over alles en ik vertel hem wel eens dingen over mijn vriendinnen of dingen die ze mij verteld hebben. Ik doe het alleen als ik weet dat mijn vriendinnen daar oké mee zijn.

Omgekeerd heb ik er geen probleem mee als mijn vriendinnen dingen aan hun partner vertellen over mij. Ik ken hun vriendjes zelf ook allemaal goed en als er iets is dat ik écht niet wil dat ze doorvertellen aan hun partner, dan zeg ik dat gewoon.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:27

Als er echt wordt gezegd dat het niet door verteld mag worden gebeurd dat ook niet, maar gewoon normale alle daagse dingetjes praat ik gewoon over met mijn man, ook mag die al die wil mijn gesprekken lezen, maar we hebben onze eigen telefoon dus dat gebeurd niet!

En staat er iets privé of persoonlijk in de app, dan wordt dat na die tijd verwijderd zodat het niet per ongeluk door een ander te lezen is. Maar ja mijn man en ik praten wel heel open over veel dingen, maar we vertellen het niet verder.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:41

Jans schreef:
Wij gebruiken elkaars telefoon maar zullen nooit zomaar hele gesprekken bij elkaar terug gaan lezen. Hooguit op het laatste berichtje antwoorden (wat de ander dicteert omdat die bijvoorbeeld met zn handen in een teiltje water zit met afwas).

Precies dit, of als hij aan het autorijden is. En verder vertel ik hem ook niet alles van mijn vriendinnen en hij andersom ook niet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:44

Mijn man boeit het niet echt wat mijn vriendinnen doen of beleven. Als een vriendin mij iets vertelt wat echt geheim moet blijven voor bijvoorbeeld mijn man dan houd ik dat denk ik ook voor me, alleen heb ik nog nooit in de situatie gestaan. Er is naar mijn idee niets wat mijn man niet zo mogen weten, maar het is vaak voor hem de moeite niet waard om te vertellen, dus waarom zou ik dat doen :D. Sommige gesprekken zijn ook echt 'meiden onder elkaar' gesprekken, daar hoeft hij echt niet van op de hoogte worden gebracht en andersom ook :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:48

Ah ik vind dat toch zo naar... Ik vind het gek genoeg helemaal niet erg als een vriendin weer dingen door verteld aa andere vriendinnen die ik totaal niet ken maar doorvertellen aan partners vind ik echt niet fijn.

Ik ken die flapdrollen toch ook maar ben niet goed genoeg bevriend om het zelf aan hen te vertellen, dan hoeven ze al helemaal geen prive info van me te horen via een ander. Vind het wel weer heel anders als bv iemand in mijn kringen is overleden en ik daar heel verdrietig om ben en een vriendin zou me komen opbeuren, dan mag best de partner weten waarom ik sip ben ookal zou ik ze dat zelf nooit direct vertellen

edit; oh en van die partners die altijd meelezen :\ zeeeer vervelend. Probeer echt nooit mee te lezen met anderen ook al is dat nog zo verleidelijk.

Vind ik trouwens iets echt echt echt prive dan vraag ik altijd hoeveel ogen meelezen en oren meeluisteren voor ik het vertel
Laatst bijgewerkt door Sidera op 25-10-16 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:52

.
Laatst bijgewerkt door nikilover op 03-02-22 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:53

Mijn vriend en ik delen veel en daar horen onze vriendschappen ook bij.
Hij kan zich prima vermaken met mijn vriendinnen en ik met zijn vrienden (laatst nog een uur aan de telefoon gezeten met een vriend van hem omdat mijn vriend te "druk" was om de telefoon zelf op te kunnen nemen (staat dan op speaker) hilarische gesprekken zijn dat).
Ook hebben we een aantal vriendengroepen waarbij de partners net zo goed deel maken van de groep als de oorspronkelijke groep zelf.

Mijn vriendinnen weten dat ik veel deel met mijn vriend en andersom.
Ik weet ook dat zij veel bespreken met hun partner.
Als we iets vertellen waarvan we niet willen dat het bij de partner van de ander komt, dan geven we dit van te voren aan en dan houd iedereen er rekening mee.

In regels is het bij onze vrienden zo: niet aangegeven, alles is bespreekbaar en wordt ook gedeeld met ieder van de groep, dus ook de partners.
Wel aangegeven? het is niet bespreekbaar en wordt niet gedeeld in de groep... Dus ook niet met de partners.

Gaat prima :)

Was alleen een tijdje weird toen mijn beste vriendin met de beste vriend van mijn vriend had :')
Dan was het altijd de vraag wie eerder op de hoogte was :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:55

nikilover schreef:
Dit was voor mij een reden om met mijn 'vroegere' beste vriendin te breken.

Op een gegeven moment wist ik niet meer of ik met haar appte, of met hem.
Als hij niet antwoordde, las hij in de avond alle gesprekken door of er niet iets tussen stond wat hem niet aanstond.

Ik kreeg ook hele lappen van tekst van haar met dingen die ik niet op de app mocht zetten ( bijvoorbeeld leuke herinneringen van vroeger, zeker niet als daar jongens aan te pas waren gekomen ), want daar kreeg ze dan thuis oorlog over en dat vond ze het niet waard.

Vanaf dat moment vond ik haar de titel 'beste vriendin' niet meer waard.

Prive dingen van mijn vriendinnen/vrienden zijn ook echt prive.
Dat soort dingen hoeft mijn vriend niet te weten, sterker nog, ik denk niet dat hij de behoefte heeft dat te weten, tenzij hij/zij een goede gemeenschappelijke vriend(in) is waarvan we weten dat het bericht voor ons beiden bedoeld is.

Verder weten we elkaars wachtwoorden en reageren we echt wel eens voor elkaar via de app, maar lezen geen berichten terug.
Als het ook echt iets vertrouwelijks is, verwijder ik dat gesprek meestal.

Ja doe ik ook wel eens. Is toch het veiligst voor als een wildvreemde een keer je telefoon vind en toegang zou krijgen

Citaat:
Was alleen een tijdje weird toen mijn beste vriendin met de beste vriend van mijn vriend had :')
Dan was het altijd de vraag wie eerder op de hoogte was :')

Jaaa, was ook eens op date geweest met de beste vriend van de vriend van een van mijn beste vriendinnen. Ik vond het wel wat hebben, kon je via via aan info komen over wat iedereen er nou van dacht en wat ze wilden enzo haha

Recent weer een date gehad met een vriendin van een vriendin.. die aan ons allebei precies de juiste dingen zou doorvertellen (a: "Nee, je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je niet leuk vindt, ze is gewoon wat afwachtend"). Echt super handig... loop je elkaar niet mis door verkeerde misvatingen / aflezingen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:02

Wij gebruiken elkaars telefoon af en toe, als mijn batterij leeg is stuur ik via zijn telefoon een appje naar iemand, of als ik aan het rijden ben vraag ik hem de binnengekomen berichtjes te lezen of het belangrijk is en indien nodig dicteer ik een antwoord :D

Ik vind het niet meer dan normaal om een kwestie die een vriendin mij persoonlijk verteld ook voor mezelf te houden. Ik denk dat je zelf ook wel in kunt schatten wat wel/niet geheim moet blijven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:11

troi schreef:
Ik vind het vrij normaal dat stellen alles delen eigenlijk. Maar goed ik heb het over lange volwassen relaties. Als je scharrelt of pas samen bent dan is dat anders.

7 jaar samen en ik heb het ww van mijn vriend zijn telefoon niet hoor, en hij het mijne ook niet. Interesseert me gewoon niks en heb het nooit nodig gehad, niet omdat ik hem niet vertrouw of iets te verbergen heb. Computers ed. houden we normaal gesproken ook gescheiden, al weten we van elkaars laptop wel het ww omdat we die nog wel eens snel nodig hebben.
Verder bespreek ik eigenlijk nooit zaken van vrienden/vriendinnen met mijn vriend, enkel als het mensen zijn die we beiden kennen en het niet iets is wat een van ons in vertrouwen verteld is (maar bijv. gewoon een algemeen ding) want natuurlijk heeft iedereen het wel eens over z'n vrienden.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:19

In een puberrelatie zou ik persoonlijke dingen van mijn vriendinnen nooit aan een vriendje mededelen. Ik vind het echter anders als je al heel lang samen bent met je partner, getrouwd en wel, wel eens wat verteld. Moet je dan heel je relatie je lippen stijf houden?
Een partner hebben is ook fijn om je gedachte uit te wisselen. Natuurlijk niet op de manier om vriendinnen zwart te maken, maar gewoon je verhaal delen.
Als dat niet zou kunnen, zou ik toch vraagtekens hebben %)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:20

Fenrir schreef:
troi schreef:

7 jaar samen en ik heb het ww van mijn vriend zijn telefoon niet hoor, en hij het mijne ook niet. Interesseert me gewoon niks en heb het nooit nodig gehad, niet omdat ik hem niet vertrouw of iets te verbergen heb. Computers ed. houden we normaal gesproken ook gescheiden, al weten we van elkaars laptop wel het ww omdat we die nog wel eens snel nodig hebben.
Verder bespreek ik eigenlijk nooit zaken van vrienden/vriendinnen met mijn vriend, enkel als het mensen zijn die we beiden kennen en het niet iets is wat een van ons in vertrouwen verteld is (maar bijv. gewoon een algemeen ding) want natuurlijk heeft iedereen het wel eens over z'n vrienden.

Niets aan toe te voegen. Zelfs het "7 jaar samen" klopt bij onze situatie :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:21

Yunaa schreef:
In een puberrelatie zou ik persoonlijke dingen van mijn vriendinnen nooit aan een vriendje mededelen. Ik vind het echter anders als je al heel lang samen bent met je partner, getrouwd en wel, wel eens wat verteld. Moet je dan heel je relatie je lippen stijf houden?
Een partner hebben is ook fijn om je gedachte uit te wisselen. Natuurlijk niet op de manier om vriendinnen zwart te maken, maar gewoon je verhaal delen.

Er is nog een grote,hele grote, grijze zone tussen de lippen stijf houden en alles delen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:21

Yunaa schreef:

Hier ben ik het wel mee eens hoor, maar er zijn ook mensen die echt ieder wissewasje delen met hun partner en daar heb ik dan weer geen behoefte aan. Dat vind ik ook gewoon totaal niet interessant :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:36

Ik gebruik de app dus niet eens voor dat soort prive-dingen. Sommige dingen wil ik best met iemand delen, maar niet met diens partner. En omdat mijn vriend ook wel eens mijn telefoon in handen heeft, de binnenkomende berichten leest en soms ook beantwoord, ga ik er vanuit dat dat bij andere stellen ook zo is. Dus als iets echt prive is dan doe ik via de app een berichtje of ik even kan bellen of afspreken haha! :+ Maar meestal houdt ik het dan voor me..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:03

Selka schreef:
Wij delen alles maar dit blijft wel tussen ons. Dit weten mijn vriendinnen ook hoor. Soms zegt er 1tje dit mag je R ook vertellen hoor. Wacht dat doe je vast al :+

En je partner heeft misschien weer een goede vriend, waar hij die dingen aan verteld, maar dat blijft dan wel onder hun. En zo weet uiteindelijk iedereen het.

Nee hoor, mijn partner en ik zijn twee verschillende personen, ik zie niet waarom ik alles zou moeten delen wat anderen me in vertrouwen vertellen.