'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is jouw relatie veranderd nadat je getrouwd bent?

Ja
9 (4%)
Ja, maar dat kwam niet door het trouwen op zich
23 (11%)
Nee.
170 (84%)

Totaal aantal stemmen: 202

Firefly4

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:12

In (bijv) Nederland wonen stellen vaak al langere tijd samen.
In amerika trouwen ze vaak al met paar maand... tja, dan ken je elkaar niet goed en als je dan ineens samen woont en elkaar 24uur bijna ziet... dan ga je elkaar kennen en ook de minder leuke dingen... dan is zo'n eerste jaar zwaar...

Ik ben na bijna 11 jaar getrouwd en voor ons is er niets veranderd, behalve mijn achternaam is iets langer geworden en een ring/papiertje :)
En natuurlijk een erg gezellig feestje haha

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:14

Ik werd een week na de bruiloft erg ziek en ben 2 jaar ziek geweest. Ja, dat was wel zwaar ja :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:15

SVRL schreef:
Goh, voor we trouwden deed mijn ex nog moeite om iets aan zijn agressief kantje en zijn drankprobleem te doen, eens de ring om mijn vinger zat en er een huis gekocht was, vond hij dat plots niet meer nodig. Dus ja hoor, mensen kunnen zich voor het huwelijk bewust anders gedragen.

Maar dat had je voor je trouwen dus al door??? En toch getrouwd(en gescheiden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:37

bigone schreef:
SVRL schreef:
Goh, voor we trouwden deed mijn ex nog moeite om iets aan zijn agressief kantje en zijn drankprobleem te doen, eens de ring om mijn vinger zat en er een huis gekocht was, vond hij dat plots niet meer nodig. Dus ja hoor, mensen kunnen zich voor het huwelijk bewust anders gedragen.

Maar dat had je voor je trouwen dus al door??? En toch getrouwd(en gescheiden).

Hij heeft, toen ik het na een jaar uit wilde maken, wenend gevraagd om hem nog een kans te geven en zich toen tot aan ons huwelijk voorbeeldig gedragen. Een jaar lang was hij de liefste man op aarde, dus niet zo gek dat ik ook echt dacht dat hij het licht gezien had. Een week na ons huwelijk gingen alle remmen opnieuw los. Moest hij zich niet zo lang goed gedragen hebben, was ik ook niet met hem getrouwd, dus vind ik niet dat ik er van beschuldigd kan worden dat ik het maar had moeten weten.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:37

Wij zijn ook al een paar jaar getrouwd, maar behalve de naamsverandering, is onze relatie verder niet veranderd, en als er al wat veranderd is kwam het niet door het trouwen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:40

Zo zeg, SVRL, dan voel je je toch serieus bedrogen, denk ik. Moet een enorme teleurstelling voor je geweest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:43

Tieneke schreef:
Zo zeg, SVRL, dan voel je je toch serieus bedrogen, denk ik. Moet een enorme teleurstelling voor je geweest zijn.

Hij weende zelfs toen hij zijn huwelijksgelofte moest uitspreken, dus ja, ik voelde me echt wel voor aap gezet toen hij niet lang na de trouw opnieuw begon te drinken en agressief werd. Uiteindelijk kon hij ook zonder een druppel drank gemeen uit de hoek komen. Ik snap nog altijd niet hoe hij erin geslaagd is om zich een jaar netjes te gedragen. Maar goed, ik ben ondertussen al weer heel wat jaren gelukkig met een super lieve kerel waar niets kwaads in zit.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:46

Wij woonden al samen voordat wel gingen trouwen en er veranderde , behalve mijn achternaam, helemaal niks. Ondertussen alweer 21 jaar gelukkig getrouwd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:50

SVRL schreef:
Tieneke schreef:

Hij weende zelfs toen hij zijn huwelijksgelofte moest uitspreken, dus ja, ik voelde me echt wel voor aap gezet toen hij niet lang na de trouw opnieuw begon te drinken en agressief werd. Uiteindelijk kon hij ook zonder een druppel drank gemeen uit de hoek komen. Ik snap nog altijd niet hoe hij erin geslaagd is om zich een jaar netjes te gedragen. Maar goed, ik ben ondertussen al weer heel wat jaren gelukkig met een super lieve kerel waar niets kwaads in zit.

Wat een l*l.
Het is je gegund!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:28

3 maanden nadat we getrouwd zijn, was ik zwanger.
Dat was best een pittige tijd voor onze relatie. Maar dat kwam dus niet door het trouwen,haha. Verder vond ik het niet anders nadat we getrouwd zijn. We woonden al samen.

Inmiddels zijn we bijna 7 jaar getrouwd en we hebben 3 kinderen. De oudste is bijna 6, de middelste is 2 en de jongste is 4 maanden.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:35

Mijn man en ik zijn getrouwd toen we 8 jaar samen waren en al 3 kinderen hadden, het enige wat er veranderd is, is mijn achternaam en is er nog een kind geboren.
Inmiddels 14 jaar samen waarvan 6 jaar getrouwd en dus 4 kinderen.

We hebben zware momenten gehad maar die staan los van ons trouwen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:37

Het trouwen heeft ons niet veranderd, het krijgen van een kind wel haha.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:41

Nope... maar wij waren ook al lang samen voor het trouw gebeuren. Je moet gewoon samen zorgen dat het leuk en pikant blijft :Y)

We waren 16-10, 6 jaar getrouwd, maar nog steeds gezellig samen. :+

Afbeelding

Alleen mijn nieuwe achternaam levert vrijwel altijd leuk bedoelde recties op :') Janssens... en juist mijn voornaam is Chantal, en dan ben ik ook nog eens blond met sproetjes :+ gelukkig schrijf je het wel heel anders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:49

SVRL schreef:
Tieneke schreef:

Is ook geen beschuldiging hoor, begrijp me niet verkeerd, ik snap ook heel goed dat je hem wilde geloven maar inderdaad, dan voel je je knap bedonderd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:52

Wow,...mooie outfit alsemgeest. Je naam,...geweldig. :')
Ach mijn naam levert ook soms verwarring. Het is van Emden. Maar men hoort wat men horen wil... Mevrouw van de Ende??? Nee sorry,...geen familie van....

Trouwen heeft ons huwelijk niet veranderd.

Kinderen wel. Echter niet ten slechte maar ten goede. We zijn meer een team dan voorheen.

Overigens,...ik ben pas getrouwd na ons eerste kind. :D

Maar kinderen verbinden je voor altijd. Een huwelijk niet. Dat is slechts een contract tekenen met een heeeeeeel leuk feestje.(wij hadden een serieus leuk feestje :j :j )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:55

Onze beide achternamen zijn tongbreekers dus voor ons heeft het geen zin om de ander z'n naam te gebruiken. Mijn schoonbroer besteld alles op de naam van mijn schoonzus. Dan moet ie niet spellen :')

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:03

Mijn man en ik zijn 7 jaar samen en op 8 juli dit jaar getrouwd. Behalve hele mooie herinneringen aan onze bruiloft is er eigenlijk niets veranderd. We zijn nog steeds gek op elkaar, hebben enorm veel lol en plezier en zijn heel blij met elkaar <3

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:04

Achternamen, bij hem vragen ze altijd of hij familie is van "die van de camions" en bij mij snappen ze gewoon nooit dat het toch wel echt mijn naam is. Dus overnemen van namen zou voor mij weinig zin hebben: het is toch nooit goed zo :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:09

SVRL gelukkig is het nu je ex.

Kinderen veranderen je leven wel.
Moet er best rekening mee houden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:14

A_nouk schreef:
Nee hoor hier is niets veranderd, behalve dan mijn achternaam :D

Wat zou er volgens de deskundige dan veranderen ?

Hier ook geen naam gewisseld dus er is echt niets veranderd :D

Ik denk dat sommige mensen trouwen om hun relatie te redden. Dat werkt uiteraard niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:15

Of nog erger: kinderen maken om dat te doen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:15

Net als dat mensen aan kinderen beginnen om hun relatie te redden. Altijd zo sneu voor die kinderen.

Haha we dachten hetzelfde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:16

Tieneke schreef:
Of nog erger: kinderen maken om dat te doen.

Haha, ja. Maar dan kun je zeker zijn dat het mis gaat :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:16

rockwitch schreef:
Net als dat mensen aan kinderen beginnen om hun relatie te redden. Altijd zo sneu voor die kinderen.

Haha we dachten hetzelfde.

Inderdaad :+

Het komt toch helaas héél vaak voor.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:38

Ik denu dat het komt omdat veel Amerikanen pas gaan samenwonen als ze getrouwd zijn... en dan er van alles verandert