Goede overhemden, waar haal je ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:34

Sommige overhemden trekken altijd stof aan... Dan zie je al die pluisjes... Hebben deze overhemden dat ook?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:52

Je kan voor €69 een overhemd laten maken bij www.shirtbyhand.nl
Er komt dan iemand bij je thuis je maten opmeten.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:11

Als het lichaam van je man afwijkt van de "norm" dan alleen is maatwerk echt de moeite, anders zou ik dat niet zo snel doen. Of je moet natuurlijk details toe willen voegen die het overhemd uniek maakt. Daarnaast is maatwerk niet te doen als cadeau of je moet al zijn maten weten ;).

Overhemden die écht helemaal fantastisch zijn dat zijn de overhemden van cavallaro napoli. De stof is goddelijk en de pasvorm echt prachtig. Daar kan je echt geen miskoop mee doen.

Ze zijn wel iets boven je budget, rond de €80. Maar dan heb je ook wel echt iets goeds!

http://www.cavallaronapoli.com/nl/

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:28

Wij (mijn vriend en ik) zijn fan van het merk Jake's. Te koop bij Peek & Cloppenburgh.Ik dacht rond de 40/45€.

Bij hem zitten ze ideaal (de slim fit versie, maar je hebt ook 'normaal'). Ze blijven erg lang mooi en.... handig voor mij: na het wassen laten drogen aan een hangertje en zijn kreukvrij! Strijken niet nodig! Ik denk dat hij de eerste een jaar of 5 geleden heeft gekocht, is nogsteeds mooi :-)

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 21:35

Ik heb veel sites ondertussen al bekeken en wat een keuze al! Echt super.
Ben echt blij dat ik een topic heb aangemaakt, aangezien ik op die sites nooit zou komen via Google.

Hier worden de overhemden op 30 graden gewassen, en daarna op een haak recht en weggehangen.
Als deze dan droog zijn strijk ik ze op en hang ik ze in de kast. Maar op één of andere manier zijn sommige overhemden echt vreselijk ondanks dat ze flink duur waren.
Ooit heb ik ook een keer itiliaanse overhemden besteld, geloof dat je daar ook andere dingen nog kon kopen maar helaas ben ik de site kwijt..

Ik heb contact opgenomen met de WE omdat ik via internet er moeilijk uit kom welke nou wel en niet met marchet knopen zijn. Aankomende dagen zal ik daar vast een antwoord op krijgen.

Wat ik ook erg leuk vind is echt een overhemd samen stellen, dat ik er bijvoorbeeld 1 bestel bij een normale winkel en 1 helemaal samen stel via een webshop. Maar ik moet zeggen dat ik dat best eng vind, ik weet niet zo goed welke sites betrouwbaar zijn en welke niet?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:05

Mijn vriend koopt ze vaak bij Suitable. Hij heeft ook strijkvrije overhemden en ik moet zeggen dat ze ook na vaak wassen lang mooi blijven! Het enige wat ik doe is ze na het wassen (op 30 graden) goed uitslaan en laten drogen aan een kledinghanger zodat ze meteen in vorm zijn. Niet helemaal binnen het budget, maar ze hebben ook regelmatig acties. ;)

https://www.suitableshop.nl/overhemden/strijkvrije/

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:12

cynthia5 schreef:
Zoals al beschreven word, ben ik op zoek naar goede overhemden, maar waar haal je die? :Y)

Mijn man is binnenkort jarig, en ik ben bijna uitgerekend van ons eerste kindje. Heel leuk, maar shoppen zit er daardoor niet meer in.
Hij heeft een eigen bedrijf, dus moet hij er altijd netjes uitzien. Ook in prive tijd heeft hij vaak overhemden aan.

Eerder kocht hij altijd overhemden bij de V&D, helaas valt daar niet meer aan te komen.
Ik ben op zoek naar overhemden die niet snel kreuken, dus wellicht niet helemaal uit katoen bestaan?
Maar het belangrijkste is een overhemd met een marset knoop, hopelijk schrijf ik dat zo goed?
De overhemd is maar een kleinigheid, ik denk dat een maximaal bedrag van € 60,- toch wel haalbaar moet zijn voor één overhemd?

Nu zijn er hier op Bokt vast mensen die heel erg tevreden zijn een bepaald merk/overhemd of winkel?

Alvast bedankt!

Mijn man heeft onlangs voor zijn werk overhemden bij Jac Hensen gehaald. Daar worden ze ook eventueel op maat gemaakt.

https://www.jachensen.nl/

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:14

Mijn vriend heeft vooral overhemden van Cavallaro. Ik vind ze best makkelijk te strijken (maar als ik geen zin heb mag hij het lekker zelf doen ;) ) en het is mooie kwaliteit! Iets boven je budget geloof ik, maar ze verkopen wel dubbel manchet.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:18

luuntje schreef:
Je kan voor €69 een overhemd laten maken bij http://www.shirtbyhand.nl
Er komt dan iemand bij je thuis je maten opmeten.

Hier heeft mijn man ook al een aantal keer een shirt besteld en is erg tevreden! Kant en klare shirts (zoals van suit supply) pasten nooit helemaal goed en met vermaak kosten erbij ben je een stuk duurder uit dan bij shirtbyhand. Hier kun je de shirt helemaal maken zoals je wilt(manchet knopen, initialen, stiksels, knopen etc) en ook een stof kiezen die niet snel kreukelt. Daarnaast is ons verteld dat als de shirt toch niet goed zit je 6 maanden garantie hebt.
Ze komen dus langs om je op te meten en dan staan je maten in je account en kun je telkens nieuwe shirts bestellen als je weer iets nodig hebt.

Edit: Owja, de kwaliteit ben ik ook erg tevreden over. 1 Shirt heeft hij nu dik 2 jaar en begint nu pas een beetje verwassen eruit te zien. De rest lijken nog als nieuw.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:22

HEMA heeft als het goed is strijkvrije overhemden

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:25

Tip voor het wassen van overhemden.

Kijk of er een speciaal overhemdenprogramma of anti-kreukprogramma op de wasmachine zit.

Wasmachine maar halfvol doen!

Als het goed is, centrifugeert de wasmachine op een lager toerental en zijn de overhemden nog aardig nat als de machine klaar is. Dan overhemden zo snel mogelijk over een kledinghanger te drogen hangen.

Strijkvrije overhemden hoef je dan helemaal niet meer te strijken. Van het gewicht van het water gaan de kreukels eruit.

De truc is dus machine halfvol en op laag toerental centrifugeren.

En bij de C&A verkopen ze dus prima overhemden. En anders bij de plaatselijke herenmodezaak wel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:00