Dan wil ik (sommige
) dingen wel oppakken/aanpakken. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

(Vaak begint het in het weekend; Oh het is pas 11 uur 's ochtends, ik kan nog wel tot 12 uur iets doen! En dan is het 8 uur 's avonds en ben ik nog steeds niet begonnen)
JoskaH schreef:<KNIP> Als iemand me kan leren wat beter en eerder mijn best te doen maak je me intens gelukkig
maar het was dan ook een enorm simpele opdracht. Toen kwamen er andere dingen die ik moest doen waaraan ik vol goeie moed begon en dacht, huh? Snap er niks van. Ach dat doe ik later wel, dan snap ik het vast wel. Uhm nee dus..
. Alleen de hyperfocus is dan soms wel weer handig als die komt op een ding voor school en miet iets wat afleiding is...

Keet schreef:Meld mij voorzichtig hier ook
Ga nu aan een bullet journal beginnen, kijken of ik er dan wat meer structuur ik kan brengen
Vooral het maandoverzicht geeft me heel veel rust, maar ook het feit dat ik elke dag een to-do lijstje kan maken en daarbij ook gewoon dingen op kan schrijven die ik even moet onthouden, of afspraken. Het handigste vind ik misschien nog wel de 'brain dump'. Random taakjes die ik ergens in de maand uit moet voeren (mijn schoenen poetsen, niet-dringende zaken regelen, bepaalde elementen van mijn kamer opruimen). Als ik me even verveel kijk ik daarnaar en blijf ik tenminste bezig, zodat ik niet in een soort neerwaartse spiraal van niks-doen terecht kom.
Ilayla schreef:Ja stom is dat he Kosseh.. Ik heb dat ook vooral als ik ergens aan begin waarvan de deadline nog ver weg is/ niet duidelijk is.
Slim zo'n bullet journal! Bij mij helpt dat ook, want ik wil dan meteen die hele lijst afwerken, maar ik heb niet echt de discipline om dat elke dag bij te houden. Als ik het dan een dag niet heb bijgehouden dan lukt het me niet meer om dat vol te houden. Ik denk bij mezelf dat ik gewoon een schop onder m'n hol nodig heb, want als ik iets van anderen 'moet' doen dan lukt het vaak een stuk makkelijker. Ik kan alleen niet zo streng zijn tegen mezelf
Maar.. Ik geef mezelf ook geen straf als ik het een keer een weekend niet doe. Dan ga ik op maandag/dinsdag/woensdag (wanneer ik er weer zin in heb) gewoon weer verder.