Sakura789 schreef:Ik dank mijn decaan en ouders op mijn blote knietjes dat ze mij ervan weerhouden hebben om een 'paarden'opleiding te gaan doen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een opleiding die mij wel erg lag, waar genoeg werk in was en ik heb nu heerlijk mijn paard als hobby. Het werken vind ik leuk, maar nog leuker is het om in de avond heerlijk bij het paard te zijn en lekker te rijden. Uiteindelijk heb ik met studeren en starten met werken ongeveer 10 jaar niet intensief gereden, maar ben een half jaar geleden weer begonnen. Het is goed geweest om te investeren in opleiding en starten met werken, nu heb ik alle tijd (gewend aan het werkende leven) en geld om nu leuk een paard te kunnen onderhouden.
Ik ben enorm blij dat ik het als hobby heb gehouden! Daarnaast een veelzijdige opleiding en daardoor gemakkelijk werk kunnen vinden. Werk in de paarden is over het algemeen ook een aanslag op je lijf en dat moet je ook niet onderschatten.
Super bedankt voor je reactie! Jij laat mij ook wel even inzien dat het dus niet echt een droom beroep is. Wat gaaf dat je door je baan nu toch geld en tijd hebt om een paard te onderhouden. Dat zou ik ook wel willen.
En wat goed dat je toch deze keuze hebt gemaakt!
Heb je er moeite mee gehad om sinds een half jaar weer gaan te beginnen met paardrijden?
Ik rijd namelijk nu ook niet standaard meer elke week (alleen in de vakanties nu) omdat ik echt geen tijd daarvoor heb. Ik heb nu andere prioriteiten die voor gaan.
Ik wil hierna misschien nog een andere opleiding gaan doen als dat gaat lukken en anders wil ik kijken of ik kan werken. Zodat ik kan sparen voor m'n onderhoud , nog iets anders wat ik graag wil qua studie (is een soort studie. Deeltijds) , paardrijlessen en misschien (hopelijk) een eigen paard.
Als het een aanslag op je lijf is, is het voor mij sowieso echt niet handig.
Super bedankt voor deze eye opener.
Geniet van je paardje! Ben je elke avond bij hem/haar?
Jij hebt mij nu onder andere ookecht geleerd dat je niet alles waar je van houdt op het hoogste niveau moet willen doen, maar het soms ook beter hobby matig kan houden. Super bedankt!
Paardrijden verleer je nooit en sowieso is elk paard anders. Ik ben blij dat ik op een hele fijne stal terecht kwam, waar ook iemand mij weer op weg geholpen heeft. In die jaren zijn er toch in paarden wereld wat veranderingen geweest
Wormenspuiten zijn niet meer zo te halen, alles zit bling bling op en ga zo maar verder, maar je pakt het snel genoeg weer op!