pakketje uit duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: pakketje uit duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 08:36

Alshet niet aankomt zal ik idd ff flink balen,maar goede les voor de volgende x dan doe ik alleen spullen ophalen in de buurt of via webshop

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:10

Volgens mij had je je pakketje ook allang moeten hebben, ik heb eens van een particulier gekocht uit luxemburg en met twee dagen had ik het al in huis..

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:20

In Duitsland verschilt het echt heel erg hoe snel de post is. Wij wonen in Duitsland en zelfs brieven vanuit Nederland doe er soms wel 10 werkdagen over. Mijn ervaring is ook dat het via een bedrijf sneller gaat dan via een particulier. Daarnaast hebben we 3 oktober nog een Duitse feestdag gehad, waarbij alles stil ligt, dus als het op 30 september verstuurd is, zit je vandaag pas op de 5e werkdag en zijn er dus pas 4 werkdagen verstreken. Zolang is dat dus nog niet :) . Ik zou dus nog even afwachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:21

Ik heb ook wat langer moeten wachten op een pakketje uit Duitsland. Zoals al eerder werd gezegd, wordt er bij de overdracht (grens) pas een track en trace op geplaatst door tnt.
Zo even uit mijn hoofd heb ik volgens mij toen 1,5 á 2 weken moeten wachten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:21

Ik woon in Duitsland, de bezorging van de post is niet om over naar huis te schrijven, dus ik kijk er echt niet van op. Post die wij uit Nederland moeten krijgen duurt soms meerdere weken. Heel soms komt het zelfs helemaal niet aan, maar dat ligt dan echt aan de post.
En inderdaad, vorige week maandag was hier een feestdag, dus die dag ben je ook al kwijt. Ik zou het gewoon nog even afwachten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 09:24

Wacht het nog wel af..

Particulier uit duitsland kopen is dus niet zo handig qua post merk ik wel

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 09:26

Moet maar even iemand zoeken die mijn bericht naar het duits wil vertalen wordt het misschien wel duidelijker van

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:33

Ik woon in Duitsland,

Je gebruikt het andere bonnetje, als je vanuit duitsland pakket verstuurd dan krijg je twee bonnetjes. Onmogelijk dat je de tweede vergeet (wordt bij mij altijd in de handen gedrukt of ik wordt terug geroepen..) En 13 euro voor een pakket? Een pakket versturen tot 2 kilo kost 13,99.. Ik heb online gekeken en dan is het iets goedkoper..

Vraag naar de datum van versend en foto van datum.

Vorige week maandag hebben we een vrihe dag gehad, dat kan het ook vertragen.

Ik kan voor jou vertalen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:38

Arashah schreef:
Ik woon in Duitsland,

Je gebruikt het andere bonnetje, als je vanuit duitsland pakket verstuurd dan krijg je twee bonnetjes. Onmogelijk dat je de tweede vergeet (wordt bij mij altijd in de handen gedrukt of ik wordt terug geroepen..) En 13 euro voor een pakket? Een pakket versturen tot 2 kilo kost 13,99.. Ik heb online gekeken en dan is het iets goedkoper..

Vraag naar de datum van versend en foto van datum.

Ik heb een vermoeding dat het pakketje onderweg is gesneuveld, of ze bedriegt je...

Ik kan voor jou vertalen.

Die 13€ is een totaal van 2 pakketjes, namelijk 1 van 4€ en 1 van 9€. Die van 9€ zou voor ts zijn (als ik het goed heb begrepen)

Je krijgt hier inderdaad altijd 2 bonnetjes, waarvan 1 met de code. Maar je kunt ook codeloos verzenden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:41

Ik bestel regelmatig via een Duitse webshop. En dat is er altijd in 3-5 dagen :j Gaat met Fed-ex. DHL staat hier in huis voor Duurt Heel Lang :')

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:42

Ja daar heb ik misschien overheen gelezen, dan klopt het wel weer.

Naar mijn weten krijg ik met ieder pakketje, hoe klein ook, een code.. Ik heb al verschillende grotes verzonden en alle heb ik een code gekregen..

Brieven gaan altijd langzaam.. Ik ben in juli jarig en brief kwam met kerst binnen. XD

Pakket duurt meestal niet langer als twee weken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:44

hier ook al enkele spullen vanuit duitsland particulier gekocht.

ene keer binnen 4d binnen,andere keer duurde het 1.5 week.
ene keer werd het ook geleverd door dhl,andere keer door de post,andere keer door dpd.
en dat verklaard de verschillende levertermijnen.

ik zou nog niet gaan wanhopen.
wacht nog rustig een weekje af.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:45

verootjoo schreef:
Ik bestel regelmatig via een Duitse webshop. En dat is er altijd in 3-5 dagen :j Gaat met Fed-ex. DHL staat hier in huis voor Duurt Heel Lang :')

DHL is sowieso een beetje raar in Duitsland...zijn ze al 10x op mn adres geweest voor een pakketje, krijg ik de 11e keer een mail dat ze mn adres niet kunnen vinden :roll:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:50

Ik zie dat het met Deutsche post gaat... ik heb bij een Internationale webshop gewerkt en pakketten terug krijgen uit Duitsland was vaak drama. Als ze daar niet een internationaal bedrijf kiezen (dhl) duurde het zomaar 2 weken hoor. En zelfs met dhl viel het nog vaak tegen.... ik geloof niet dat je bent opgelicht. Nog even afwachten...

Heeft te maken met de overdracht van het ene naar het andere bedrijf.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:00

Vorige week maandag was hier een feestdag.
Dus was er een werkweek van 4 dagen!
Dan loopt het qua post toch best wel op.
Mocht je iemand nodig zijn om te vertalen ik zou je kunnen helpen
En normaal krijg je idd een 2de bonnetje met te ttcode erop.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:00

Ik krijg op mijn werk wel eens Duitse pakketten en dat is heel vaak een drama hoor. Ik grap altijd dat ze waarschijnlijk in plaats van naar het westen, naar het oosten rijden en eerst de wereld rondgaan voordat ze hier aankomen :+ .

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 10:05

Gelukkig duurt het dus vaker langer..

Iemand die mij zou willen helpen qua vertalen zou heel fijn zijn

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:11

Arashah schreef:
Ja daar heb ik misschien overheen gelezen, dan klopt het wel weer.

Naar mijn weten krijg ik met ieder pakketje, hoe klein ook, een code.. Ik heb al verschillende grotes verzonden en alle heb ik een code gekregen..

Brieven gaan altijd langzaam.. Ik ben in juli jarig en brief kwam met kerst binnen. XD

Pakket duurt meestal niet langer als twee weken.

Dan heb je alles verzonden als paket. Dit is een Päckchen ;) Kijk maar op de site van de Deutsche Post. Päckchen kost 9 euro naar NL. Heeft geen T&T of verzekering. Je kan ook kiezen voor paket tot 2 KG, of zelfs warensendung, maar die prijzen zijn allemaal anders.

Van de site van DHL.de
Citaat:
Kann ich eine Sendungsverfolgung für ein Päckchen machen?

Für das Päckchen ist eine Sendungsverfolgung nicht möglich. Dieser zusätzliche Service erfolgt nur für Pakete.

Of als je dus een verzekering op dat päckchen afsluit.

De post hier is heel wisselend. De post vanuit NL gaat hier met een ander bedrijf dan de DP of DHL, die komen midden in de nacht hier de post brengen.

NenaC schreef:
De datum staat wel op dat bonnetje, alleen heeft ze niet mee gefotografeerd.
De t&t code krijg je altijd op een apart bonnetje in Duitsland. Wij verzenden ook vaker naar Duitsland en andersom en meestal komt het wel goed aan.
Mij lijkt trouwens dat ze wel als pakket heeft verstuurd, gezien het bedrag van 9€.

Nogmaals dat bonnetje, of paketzegel krijg je alleen als je ook als paket verstuurd. En dit is echt een Päckchen. Wat denk je wat een Paket kost naar NL? Die kost vanaf 13,99 online. Dat bedrijven dit goedkoper kunnen heeft met een contract met de DP te maken. Al zijn er ook genoeg bedrijven hier die 15 euro rekenen voor het verzenden van pakketten naar NL.

Maar TS wacht het gewoon nog even af. Wat er al gezegd is, er zat een feestdag tussen, en het kan een paar dagen duren vanuit Dld. Ze zijn niet altijd zo snel.
Ik heb het zelfs al gehad dat een pakje, binnen Dld :+ half Duitsland te zien kreeg voordat het hier aankwam. En een pakje vanuit NL, heel Nederland :+ Die hadden wel T&T en ik kon ze dus volgen. Was wel briljant moet ik zeggen. Maar niet leuk als je zit te wachten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:31

SecretLIN schreef:
Gelukkig duurt het dus vaker langer..

Iemand die mij zou willen helpen qua vertalen zou heel fijn zijn

Stuur maar een pb als je iets in t duits wilt versturen.
Of als hun iets in het duits terug sturen. Ben meestal wel vaker online

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:44

Dat kan wellicht nog wel even duren... Mijn broer heeft onlangs papieren aangetekend vanuit Duitsland op laten sturen. Duurde precies 21 dagen voordat het bij ons bezorgd werd. Tot aan de grens geldt de Duitse code, daarna was het pakket spoorloos. PostNL, DHL, niemand wist waar het pakket was gebleven. Uiteindelijk kwam het gewoon bij ons aan, na 3 weken dus...
Dus hou nog even hoop dat je pakket wel aankomt!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 12:13

Hagelslag heb je pb gestuurd

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:22

Het kan nog altijd hoor, Deutsche post is soms niet zo snel :P
Ik heb al eens 3 weken gewacht op een paardenpaspoort wat vanuit NL naar mij gestuurd was (ik woon dus in Duitsland).
Dat was dus gewone post, geen pakket.
De ene keer heb ik een pakketje uit NL binnen 3 dagen hier en een andere keer duurt het zo 2 weken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 12:30

En ik ben al zo ongeduldig

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:35

kan idd erg lang gaan duren ..
hoop wel dat je het uiteindelijk krijgt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 12:48

Hoop ik ook is een hoop geld