Haar doneren, wel of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:21

2 weken geleden heb ik mijn haar ook laten afknippen om te doneren. Er is bij mij 45cm afgegaan. Nog geen moment spijt van gehad.
Ik dacht altijd: Het groeit wel weer aan als het niet mooi is :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 15:22

roxiie schreef:
Ik zou het zelf en ook als ik jou was niet doen. Ik denk dat je als je jouw haar te kort knipt je een poedel kapsel krijgt. Zonde, je hebt nu mooi haar. Eigenlijk vind ik het ook best wel brutaal dat je kapster alsmaar vraagt waneer je je haar gaat doneren, je bent toch geen boom waar je van kan oogsten :+

Nouja, vaak is het niet. Meestal als ik er kom (maar ik ga maar 1 a 2 keer in het jaar naar de kapper :+ ) Ze vraagt het meer uit interesse, of ik het wil, ze zet er verder geen druk achter. Dit heb ik in de openingspost een beetje fout verwoord denk ik.

Maar ik ben inderdaad ook bang voor het poedelkapsel, dilemma :') Maar ik denk wel dat ik het ga doen. Ik denk dat het inderdaad poedelachtig wordt als ik het te kort knip, maar bij 30 cm eraf komt het als het goed is tot over mijn schouders. Dan valt het denk ik wel mee qua poedelheid :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:31

Ik heb het ook al 2x gedoneerd. 1 keer 35 cm (in vlecht) en de vorige keer 40 cm (in vlecht). Ondertussen is het alweer helemaal bijgegroeid en zou het er zo vanaf kunnen. Echter vind ik mijn lange haar echt heerlijk! Ik hou ervan om het uitgebreid te kammen, te vlechten etc. etc.

De vorige 2 keren heb ik er wel echt spijt van gehad. Ik miste het enorm en heb de tweede keer zelfs in de avond huilend met mijn vlecht in mijn hand voor de spiegel gestaan. Ik heb het wel weer laten bijgroeien om te doneren, dus dat ga ik ook doen. Alleen ben ik er nu nog niet helemaal klaar voor.

Ik vind het enerzijds best egoïstisch van mezelf, want mijn haar groeit ontzettend snel weer aan. De vorige keer dat ik doneerde is nog geen 3 jaar geleden en nu hangt het alweer op mijn kont. Als ik zit te drummen ligt het gewoon op schoot :+

Anderzijds komt er ook absoluut het moment dat ik er zelf klaar mee ben. Dat ik er genoeg van heb om dat gewicht mee te zeulen, zoveel shampoo te moeten gebruiken, niet fatsoenlijk kan slapen omdat ik er met mijn heupen op ga liggen en ik dan mijn hoofd niet meer kan verplaatsen, dat het verstrikt raakt wanneer ik mijn schoudertas af doe, mijn haar in de deurklinken blijft hangen, het verward raakt om mijn drumstok wanneer ik aan het spelen ben en niet oplet, etc. etc. :')
Maar nu is die ergernis nog niet groot genoeg en ben ik mezelf langzaam aan het voorbereiden op dat het eraf gaat.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:33

Ik zou zeggen doen! Aan de bovenkant valt het wel mee met krullen dus denk omdat je zo te zien best dik haar heb, het wel meevalt met opkrullen. En anders heb je het toch voor die kinderen gedaan. :D Ik vind het in ieder geval stoer dat je het misschien gaat doen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:36

Ja gewoon doen, weetje hoe gelukkig je de mensen daar mee maakt! , zeker van dat mooie haar met een slag er in! *\o/*
(Ik heb het al diverse keren gedaan, en ga het even vaak nog eens overdoen!)

Mintgroen

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:41

Doen! Als je kapster het in en mooi model knipt, is het alleen maar leuk! Ze kan je vast ook tips geven voor producten en hoe de stylen..

Ik moet wel zeggen dat ik fan ben van kort haar hoor, haha. Laat mijn haar altijd groeien en bedenk me dan toch weer dat ik een bob wil :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:44

Zeker doen! Ik heb het ook gedaan anderhalf jaar geleden. Heb er in het begin wel even spijt van gehad, maar het is nu alweer heel mooi aangegroeid. Eerst vond ik het te kort.
Ik hoop dat ik er iemand heel gelukkig mee heb gemaakt, ik heb heel dik haar, dus hebben ze er 2 vlechten uit kunnen halen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:13

Alleen doen als je zelf echt wilt.
Waar wel altijd even over val hoe weet je zeker dat haar terecht komt van wat ze beloven. Ik heb zelf idee dat best wel handel zit in dat haar en dat er goed aan wordt verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:18

Ik zou er geen 30cm vanaf laten halen, vind het juist mooi zo met die krullen.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:27

Danielleeee_ schreef:
Yltje schreef:
Ik heb het 3 maanden terug ongeveer laten doen, haar tot op mijn onderrug wat ik altijd maar in een staart had en wel zat was.

Vriendlief was er zwaar op tegen ( niet vanwege het doel aangezien zijn moeder vorig jaar aan kanker overleden is ) maar omdat hij lang haar veel mooier vind.

Nu loop ik al 3 maanden met een korte kop, korter als een bob nog haha, maar ik was er toen echt onwijs blij mee! nu nog steeds wel, maar ik vind het heel lastig om het nu nog tot verder als halverwege mn nek te laten groeien. Ben al 3 keer naar de kapper geweest sindsdien en telkens als het halverwege mn nek komt wil ik weer, vooral omdat ik het vanaf dat punt moeilijk vind om het langer te laten groeien en het wel nog knap in model te kunnen houden :+ dus mocht iemand dáár tips voor hebben... graag :=

Verder nog geen seconde spijt van gehad!

Dat heb ik dus ook een beetje, ik heb het steeds vaker in een vlecht. Altijd maar zo'n vlecht word ik ook gek van. En het kost qua onderhoud veel tijd en werk, dus dan geef ik het graag aan iemand anders. :)

Ik had het er ook met mijn vriend over, hij vind het ook niks, dat merk ik aan hem. Ik vroeg aan hem wat hij ervan vond, antwoord: 'Het is jouw keuze, je moet doen wat jij fijn vindt.' :+ Wel fijn gelukkig dat hij er geen drama van maakt, en het groeit weer aan.

Hoe vond jouw vriend het uiteindelijk?

Jaa precies, zoveel onderhoud, het mijne was wel ff korter als dat van jou en na afknippen is het ook korter haha. Ik heb ik geloof 35CM gedoneerd en heb nu dit: ( even in spoiler is wil niet je topic verpesten haha )
Spoiler:
Afbeelding

Mijn vriend heeft me letterlijk op zijn knieën gesmeekt om het niet te doen vlak voor ik heen ging, terwijl ik toen alleen nog maar grapjes erover maakte en het pas bij de kapper echt heb besloten. Al twijfelde ik wel echt al jaren om het te laten doen.

Eenmaal de eerste keer dat hij het zag kon hij het niet geloven ( ook nog een grappig filmpje van ghehe :Y) )

Maar het heeft eventjes geduurd maar hij raakte er aan gewend, en vind het nu wel stoer! hij hoopt nog steeds dat ik het weer lang laat groeien maar ik moet even over die drempel heen van het drie maanden mn haar rot kunnen doen.. dan komt het wel weer tot mn schouders en dan gaat het wel weer. maar ik vind dit korte ook gewoon stoer haha.

Ook van iedereen uit mn omgeving hele leuke reactie's gehad! ik werd er in mn gezicht ook wat ouder op in plaats van het jonge meisje dat ik altijd leek

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:56

Warboel schreef:
Doen! Ik heb het 3x gedaan en geen seconde spijt van gehad! Haar groeit wel weer aan, in tegenstelling tot het haar van de kindjes waar het heen gaat :)

Sluit ik me bij aan. :D

Hier ook 3 keer gedoneerd en ik ben heel blij dat ik dat heb gedaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:48

Zo'n lange bob met krullen is zo prachtig TS! Zeker doen!!! <3

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:04

Ik heb het ook gedaan! En als je haar toch weer snel groeit heb je toch niks te verliezen :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:09

Ik zou het doen! Mijn haar blijft hangen op mijn huidige lengte en groeit niet echt meer langer, dus dan zou ik echt heel kort moeten en dat zijn echt geen kapsels voor mij, maar anders zou ik het serieus overwegen.

Het kapsel uit het plaatje vond ik ook erg mooi! Mocht je kapster zoiets kunnen maken bij jou lijkt me dat mooier dan wannneer je het net over de schouder houdt :j

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:56

3 jaar geleden 25cm gedoneerd aan de Nederlandse haarstichting. Vanmiddag mijn vlecht van 30cm laten afknippen en zit nu in een enveloppe onderweg naar stichting haarwensen.
De eerste keer had ik een korte bob (onder m'n oren) en was enorm wennen aangezien ik mijn hele leven al lang haar heb gehad. Vandaag is het een lange bob geworden. Vind langer haar mij mooier staan. Ik draag het nooit los, steek het altijd op en dat is nu even lastig. MAAR, het groeit weer aan en ik ben zooo blij dat ik meisjes blij maak met mijn haar, dat vind ik zon mooie gedachte, maakt het helemaal goed. Ik ben benieuwd wat je gaat doen!
Laatst bijgewerkt door ShadowFax op 07-10-16 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 21:08

Wat een lieve reacties allemaal en zo leuk om jullie ervaringen te horen! Heel erg bedankt allemaal! *\o/*

Ik ga dan inderdaad met de kapper overleggen, misschien ziet ze al wel een heel mooi model voor zich die ze erin zou willen knippen. Heb het net weer even met de liniaal gemeten (dat doe ik nu onderhand een paar keer per dag :') ) en even mijn haar dubbelgevouwen om te kijken hoe lang het wordt, en ik vind het er best leuk uit zien. Ik krijg er al helemaal zin in!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 21:09

En @Yltje, wat ontzettend gaaf jouw haar!! Ik vind het echt prachtig staan! Echt onwijs gaaf! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:11

Ik twijfel of ik doneren wil ,haar is weer lang :+ . Maar 30cm minimaal vind ik nog best heftig :=

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:23

Rebecca schreef:
Ik twijfel of ik doneren wil ,haar is weer lang :+ . Maar 30cm minimaal vind ik nog best heftig :=

Is het ook!! Kijk anders even op de site van haarwensen.nl als je dat al niet gedaan hebt :o de foto's waren voor mij weer doorslaggevend.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:24

Ik zou het doen! Heb het zelf ook al eens gedaan...iets van 40cm is er toen af gegaan.
Kreeg zoveel complimentjes over mijn nieuwe look, nooit spijt van gehad!
Moet ook wel zeggen dat het korte veel frisser stond .. het was nog wel tot over mijn schouders, wilde geen kortkort haar haha.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:30

Ik heb drie jaar geleden ook haar gedoneerd. Ik heb een redelijk vergelijkbaar type haar en ik was ook bezorgd hoe mijn krullen zich zouden gedragen als het ineens zo kort zou zijn. Ik heb toen na mijn eerste besluit nog een maand of drie gewacht zodat het nog een paar cm kon groeien. Uiteindelijk was het na het knippen nog steeds over mijn schouders en lang genoeg voor een staart en vlecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:35

ShadowFax schreef:
[naam] schreef:

Is het ook!! Kijk anders even op de site van haarwensen.nl als je dat al niet gedaan hebt :o de foto's waren voor mij weer doorslaggevend.

Twijfel blijft stiekem :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 09:21

ShadowFax schreef:
Rebecca schreef:

Dit heb ik gisteravond ook even gedaan en al die berichtjes en foto's van kinderen die een pruik hebben gekregen, geweldig! Zoveel dankbaarheid straalt daar vanaf, en daar kunnen wij gewoon voor zorgen :j

@ XiiaaooNaa
Dat is leuk om te horen! :D Ik denk inderdaad dat het bij mij ook een stuk frisser zal staan, nu staat dit lange haar soms wat suffig, vooral als ik het weer in een vlecht heb zitten of geen zin heb om er moeite voor de toen en ik weer een pluizende ravage op mijn hoofd heb :')

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:49

Danielleeee_ schreef:
En @Yltje, wat ontzettend gaaf jouw haar!! Ik vind het echt prachtig staan! Echt onwijs gaaf! :D

Thanks! Vind het nu ook echt wel gaaf! Heb wel met hartkloppingen in de stoel gezeten hoor.. Ik ging nooit naar de kapper uit angst dat ze het te kort zouden knippen.

Wou altijd heel lang haar, en op het moment dat het zo was heb ik het direct laten afknippen naar dit haha :+

Ik zou het gewoon doen als ik jou was! Maar volgens mij ben je er al uit haha

Groeien doet het bij ons tenminste en je maakt er zoveel mensen blij mee! Een klein gebaar van goed doen!

Ik vind het nu in ieder geval al heel stoer van je, en ben ook erg benieuwd naar het resultaat!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:11

Ik denk dat ik je haar na het knippen eigenlijk nog mooier vind dan nu. Het is nu zo lang dat de krullen aan de bovenkant uitzakken en met wat korter komen er denk ik hele mooie krullen tevoorschijn.

Ik zou het zeker doen!

Ik wil het ook heel graag maar mijn haar komt maar tot m'n bh-bandje dus helaas echt te kort.

Plaats je een na-foto als je het doet? Ik ben heel benieuwd :o