Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
prulletje schreef:Dat ontslaan vanwege een vriendschap is wel een heel apart verhaal, weet je zeker dat er daar niet nog meer meespeelde? Zou namelijk echt knettergek zijn als het wel zo was. Vriendschappen op de werkvloer moeten kunnen, natuurlijk! Gut, wat zouden er veel mensen eenzaam zijn als dat niet meer kon.
Liefdesrelaties kunnen wat lastiger zijn, afhankelijk van het soort werk en de positie van beiden. Maar zelfs dan geldt dat een relatie tussen twee mensen binnen hetzelfde bedrijf geen reden mag zijn voor ontslag, hooguit voor overplaatsing naar een andere afdeling mits degene die overgeplaatst wordt wel op zijn/haar eigen niveau kan blijven werken.
SVRL schreef:Dan hadden ze aan mij een verdomd zware dobber gehad, wat kortzichtig!prulletje schreef:Dat ontslaan vanwege een vriendschap is wel een heel apart verhaal, weet je zeker dat er daar niet nog meer meespeelde? Zou namelijk echt knettergek zijn als het wel zo was. Vriendschappen op de werkvloer moeten kunnen, natuurlijk! Gut, wat zouden er veel mensen eenzaam zijn als dat niet meer kon.
Liefdesrelaties kunnen wat lastiger zijn, afhankelijk van het soort werk en de positie van beiden. Maar zelfs dan geldt dat een relatie tussen twee mensen binnen hetzelfde bedrijf geen reden mag zijn voor ontslag, hooguit voor overplaatsing naar een andere afdeling mits degene die overgeplaatst wordt wel op zijn/haar eigen niveau kan blijven werken.
De collega's van die poetsvrouw waren jaloers en gingen klagen dat ze haar werk niet goed meer deed, toen wij zeiden dat ze wel grondig werkte, werden we niet geloofd, we waren volgens de directie niet objectief. Daarnaast hadden ze ook de pech dat 1 van onze bejaarden vond dat hun vriendschap niet kon en iedere dag bij de directeur op de bureau zat met allerlei straffe verhalen, ook hier werden wij niet geloofd wanneer wij dan zeiden dat er helemaal niets aan de hand was. Wij, de verzorging en de verpleging, hebben geprobeerd om de zaak recht te trekken, maar bij de directie hanteerde men het principe: waar rook is, is vuur en vandaar het ontslag.
SVRL schreef:De eerste keer dat we mekaar terug zagen, kwam hij enorm stroef over. Gevolg, ik onzeker en bang dat er mega geroddeld was achter mijn rug, een gevoel dat nog gevoed werd door een opmerking van een andere collega. Een paar dagen geleden hadden we weer samen dienst, bleek dat hij de vorige keer zag dat ik doodmoe was (ik had na mijn nachtdienst een uur overgewerkt omdat het druk was) en dat ik naar huis moest om te slapen ipv bij te kletsen. We hebben verder gezellig met mekaar gepraat en hij gaat me begeleiden bij mijn opleiding, als ik toestemming krijg om mijn opleiding af te maken tenminste.
SVRL schreef:Inney schreef:Waarom twijfel je ts?
Omdat de collega's nu al vinden dat onze vriendschap ongepast is. Als we afspreken is dat trouwens gewoon bij me thuis en samen met mijn vriend.
Goof schreef:Je collega begroeten met een knuffel en een zoen vind ik persoonlijk ook niet gepast. Begroet elkaar en ga aan de slag. Knuffelen en zoenen kan in privetijd.
En ts, denk niet teveel na. Laat het gebeuren. Spreek een keer af. Heb plezier. Doe niet zo mooeilijk.
maximuss schreef:Collega's begroeten met een knuffel en een kus is bij ons heel normaal (zelfs bij de mannen onder elkaar en naar officieren toe)... Ik denk dat het wat afhankelijk is van de sector: bij ons in de hulpverlening (brandweer, ambulance) ben je sowieso al een pak "closer" met je collega's. Wij praten en lachen eigenlijk over alles. En dat is idd gewoon platonisch. Voor buitenstaanders kan dit raar lijken en ik snap wel dat je dit op een kantoor niet doet.
SVRL schreef:Goof schreef:Je collega begroeten met een knuffel en een zoen vind ik persoonlijk ook niet gepast. Begroet elkaar en ga aan de slag. Knuffelen en zoenen kan in privetijd.
En ts, denk niet teveel na. Laat het gebeuren. Spreek een keer af. Heb plezier. Doe niet zo mooeilijk.
Ex collega's begroet ik ook met een knuffel en kus als ik ze toevallig in de gang of op dienst tegen kom. Is zo'n beetje een gewoonte bij ons. Alleen vindt men het nu raar is, omdat hij arts is en ik verpleegkundige. Strafste is dat een andere collega van me een vrouwlijke arts soms met een zoen en knuffel begroet, wat men blijkbaar dan weer niet abnormaal vindt.