Wie heeft/kent/bezoekt ook iemand die in de gevangenis zit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:03

Maw, je moet mensen niet leren omgaan met verleidingen maar de hele handel van bovenaf afsluiten? Omdat dat met drugs ook zo goed werkt :D ?

Ayasha
Blogger

Re: Wie heeft/kent ook iemand die in de gevangenis zit? En bezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:11

Gelukkig werkt het met alcohol en gokken en leningen zo fantastisch, dat leren omgaan met verleiding. :)

Zolang men voordelen heeft (lees: de overheid) van de drugshandel, en die zal men beslist hebben want anders was de boel al lang op gedoekt, zal ze blijven bestaan. Al dan niet illegaal. :) Dat maakt het nog niet goed en dat maakt het criminele feit van deze meneer en zijn absolute gebrek aan interesse en empathie betreffende zijn klanten en diens omgeving niet minder "ernstig". :) Het maakt hem hoogstens laffer. Wat wellicht, bij dergelijk gebrek aan empathie, geen slechte eigenschap is overigens.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:23

:') Je kent die hele gozer niet, weet niks van zijn motivaties maar je weet wel dat hij een absoluut gebrek heeft aan interesse en empathie :') ? Wow. Daarnaast is de dealer maar een klein stukje van de hele reis die de drug aflegt, het ging over een drugsdelict, kan ook enkel over de grens smokkelen van drugs, dan heeft de dader al geen "klanten" maar levert het af.
De manier waarop je zo makkelijk mensen (ver/be)oordeelt zegt menigmaal meer over jou dan dat we nu over de vriend van de ts kunnen zeggen (en gezien je houding gok ik erop dat jij vanuit omgeving van een verslaafde praat).

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:27

Een oud-pleegbroer heeft in de (jeugd)gevangenis gezeten toen ik kind was, ik heb hem nooit bezocht. Of mijn ouders hem wel bezocht hebben weet ik eigenlijk niet.

Verder heeft een soort-van-vriendin wel in een gesloten jeugdzorginstelling gezeten. Ik heb haar een keer een brief geschreven en een losse postzegel meegestuurd zodat ze terug kon schrijven. Ik kreeg geen reactie en toen ik haar een tijd later (toen ze weer 'op vrije voeten' was) toevallig tegen kwam, zei ze dat ze de brief niet gekregen had. Dus ik denk dat daar iets mis is gegaan.. wel jammer, ik had namelijk wel gemaild met de instelling op welke groep ze zat en hoe ik het op de envelop moest zetten etc. dus waar het dan mis is gegaan weet ik niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:29

Aradis schreef:
:') Je kent die hele gozer niet, weet niks van zijn motivaties maar je weet wel dat hij een absoluut gebrek heeft aan interesse en empathie :') ? Wow. Daarnaast is de dealer maar een klein stukje van de hele reis die de drug aflegt, het ging over een drugsdelict, kan ook enkel over de grens smokkelen van drugs, dan heeft de dader al geen "klanten" maar levert het af.
De manier waarop je zo makkelijk mensen (ver/be)oordeelt zegt menigmaal meer over jou dan dat we nu over de vriend van de ts kunnen zeggen (en gezien je houding gok ik erop dat jij vanuit omgeving van een verslaafde praat).

Wanneer een dealer zou stil staan bij wat hij aanricht, zou hij niet dealen of het moet hem niet interesseren. Beide getuigen van weinig tot geen empathie. Zonder dealers komt die drugs lang niet zo ver. ;) Anders zouden ze niet met dealers werken die het risico op gepakt worden en drugs "kwijt" raken" vergroten.
Ik zie niet in waarom de ene crimineel zijn acties goed gepraat zouden moeten worden en de andere de zijne niet.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:34

Mijn vriend is beroeps chauffeur. Heeft jaren scandinavie getreden. Hem is ook wel eens een belachelijk bedrag geboden om even " wat mee te nemen achter in de trailer". Zij doen het er in en op plaats van bestemming haalt iemand het er weer uit. Hij heeft Nee gezegd. Maar voor mensen die financiële problemen hebben of op deze manier makkelijk geld denken te verdienen is de verleiding natuurlijk wel heel groot. Uit zijn vroegere kennissen/collega kring zitten/zaten er ook best veel vast. ... Vooral in die landen straffen ze ( TERECHT) heel hoog ( gaat dan natuurlijk ook niet om een paar gram voor eigen gebruik). En er zitten er bij die ik echt niet als dealer zou omschrijven. ...

we hebben met deze mensen trouwens geen contact. Via via horen we Nog wel eens dat pietje of klaasje vrijgekomen is of juist gepakt. Maar omdat mijn vriend nu ander werk heeft hoort hij er ook eigenlijk nooit meer wat van. Maar ik weet dus wel uit eerste hand dat dit heel erg veel gebeurd.

Van de mensen die ik er later over gehoordheb word je er trouwens ook echt niet vrolijk van Als je daar vast zit. Schijnt daar toch een stukje strenger te zijn als hier

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:44

Van een straf hoor je ook niet vrolijk te worden natuurlijk.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:49

Ayasha schreef:
Gelukkig werkt het met alcohol en gokken en leningen zo fantastisch, dat leren omgaan met verleiding. :)

Zolang men voordelen heeft (lees: de overheid) van de drugshandel, en die zal men beslist hebben want anders was de boel al lang op gedoekt, zal ze blijven bestaan. Al dan niet illegaal. :) Dat maakt het nog niet goed en dat maakt het criminele feit van deze meneer en zijn absolute gebrek aan interesse en empathie betreffende zijn klanten en diens omgeving niet minder "ernstig". :) Het maakt hem hoogstens laffer. Wat wellicht, bij dergelijk gebrek aan empathie, geen slechte eigenschap is overigens.

Eh, hoe heeft de overheid voordeel van drugshandel? Die is illegaal he, dus daar verdient de overheid vrij weinig aan ;)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:58

Wist je niet dat de overheid accijnsen legt op mdma :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:08

Ennnnn weer ontopic.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:09

Iemand bij ons in de straat heeft 3 maanden vastgezeten in Luxemburg (dacht ik kan ook Brussel zijn).
Zaken gedaan met een grote oplichter.
Hij is vrij, flink afgevallen.

Zo als buurman is hij voor mij niet anders geworden.
Kan mij indenken dat hij en zijn vrouw daar anders over denken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:29

Grappig om te lezen dat de bewaarders eb het personeel vriendelijk of aardig genoemd worden. .. we zijn net gewone mensen. ...

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:52

Ik ken meerdere personen die vast hebben gezeten.ook een paar in het buitenland..ging zelde tot nooit op bezoek.hooguit een enkele keer.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:02

benangelique schreef:
Grappig om te lezen dat de bewaarders en het personeel vriendelijk of aardig genoemd worden. .. we zijn net gewone mensen. ...

En niet alleen gewoon en aardig, ze hebben ook nog een paardenhobby (nou ja sommige dan blijkbaar)! Ongelofelijk :P

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:02

Zowel mijn vader (levenslang) als halfbroer (nog in hoger beroep bezig) zitten vast. Met mijn vader heb ik geen contact, ook geen enkele behoefte aan. Naar m'n halfbroer ben ik een keer geweest, en als m'n andere halfbroer (zijn volle broer) met hem belt waar ik bij ben laat ik hem wel altijd de groetjes doen maar verder weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet, vind het erg dubbel :(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:10

troi schreef:
benangelique schreef:
Grappig om te lezen dat de bewaarders en het personeel vriendelijk of aardig genoemd worden. .. we zijn net gewone mensen. ...

En niet alleen gewoon en aardig, ze hebben ook nog een paardenhobby (nou ja sommige dan blijkbaar)! Ongelofelijk :P

Hahaha ja echt hè. Héél bizar!

Een familielid uit de eerste lijn in de cel is echt enorm heftig ...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:12

Ik had toen ik nog jong was een heeeeel fout vriendje. Bleek achteraf ook in te breken en een overval gepleegd te hebben. Jaren later hoorde ik dat hij in de extra beveiligde in Vught zat. Ik hoop dat hij daar blijft tot zijn dood; stuk verdriet _-:(

Zoe wat heftig je vader.....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 22:38

benangelique schreef:
Grappig om te lezen dat de bewaarders eb het personeel vriendelijk of aardig genoemd worden. .. we zijn net gewone mensen. ...

De bewaarders in amerika zijn een heel slag anders tegen bezoekers :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 22:40

Ayasha schreef:
Dat maakt het nog niet goed en dat maakt het criminele feit van deze meneer en zijn absolute gebrek aan interesse en empathie betreffende zijn klanten en diens omgeving niet minder "ernstig". :) Het maakt hem hoogstens laffer. Wat wellicht, bij dergelijk gebrek aan empathie, geen slechte eigenschap is overigens.

En daarom heeft hij ook 11 jaar gekregen :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 22:42

_Zoe schreef:
Zowel mijn vader (levenslang) als halfbroer (nog in hoger beroep bezig) zitten vast. Met mijn vader heb ik geen contact, ook geen enkele behoefte aan. Naar m'n halfbroer ben ik een keer geweest, en als m'n andere halfbroer (zijn volle broer) met hem belt waar ik bij ben laat ik hem wel altijd de groetjes doen maar verder weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet, vind het erg dubbel :(

Maar weet je wel zeker dat ze ook echt schuldig zijn?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:44

Gesloten jeugdzorg voelde net zoals een gevangenis ... van de ene DOODNORMALE dag wordt je ineens zonder pardon van je dagbesteding geplukt, schoften die het zijn en geeneens bewijs, enkel wat woorden waar ze zich zorgen om maakten !

Verder heb ik met regelmaat 'vrienden' die moeten zitten maar is hun eigen schuld, moesten ze maar beter rennen. Vaak doen ze er nog stoer over ook, ze vragen erom met hoeveel ze showen en doorlullen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:30

Hier iemand die zelf 12 dagen vast gezeten heeft..

Ik wil even voorop stellen dat ik geen "crimineel" ben. Ik durf nog geen snoepje uit de winkel te pakken zonder te gaan betalen.

Ik ben door problemen thuis niet naar school gegaan terwijl ik leerplichtig was. Meerdere malen gewaarschuwd maar op de een of andere manier wilde het mij echt niet lukken. Toen was het of taakstraf of 12 dagen zitten. De taakstraf is niet goed gelopen om dezelfde reden dat school niet ging. Dus werd ik een maand na mijn 18e verjaardag opgehaald en naar de gevangenis gebracht.

Ik was net 18. Nog nooit in aanmerking gekomen met drugs of ernstige drugsverslaafde. Laat staan mensen die weet ik veel wat gedaan hebben. Daar zit je dan tussen de "gekken" (zo dacht ik toen) als jong meisje. Maar puntje bij paaltje, ik heb er geen trauma's aan over gehouden. Ik heb er zelfs geen enkele ruzie gezien. Ze waren allemaal erg gezellig met elkaar. Enkel luchten met de mensen die gemoord hadden vond ik een heel stuk minder prettig.

De mensen in de gevangenis hebben het echt niet slecht. Ze hebben eten, drinken, tv, genoeg activiteiten, warm en schoon water, een warm bed.. Ik was werkelijk waar verbaasd over hoe goed de mensen het daar hadden. Tuurlijk je zit opgesloten in een cel en kunt niet gaan en staan waar je wilt. Maar zo een ramp is het echt niet!

Er was zelfs een vrouw die weigerde om nog mee te doen aan het normale leven. Werken en een huis huren wilde zij absoluut niet. Want waarom zou ze dat nog doen? In de gevangenis zat ze goed en kreeg alles wat ze nodig had gratis. Terwijl buiten die muren moest ze voor alles betalen. Ze was letterlijk één dag vrij en toen was ze al weer terug!!

De gevangenis gewoon op het politiebureau daar in tegen is alles wat je in de films ziet. Verschrikkelijk. Ik heb daar een halve dag moeten wachten voor ze mij naar de plaats zouden brengen waar ik mijn 12 dagen ging doorbrengen. Ik dacht echt dat ik gek werd daar! Dat had ik geen 12 dagen vol gehouden!

En het ergste van alles is, dat ik mijn school alsnog niet heb afgemaakt. Ik niks heb geleerd ervan en alleen maar banger ben om terug naar school te gaan. Lang leve het nederlandse systeem die zo super naar kinderen luisteren......
Laatst bijgewerkt door Joliieeenn op 26-09-16 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:37

Telt t ook alsje beide schoonouders in gevangenissen werken? :o :+
En ik vind de gevangenis net lui lekker land, mensen hebben t in de gevangenis echt niet slecht

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:42

Wat erg Joleeen. Hier schrik Ik enorm van. Wist niet dat dit gebeurt in Nederland.
Ik ben een paar keer met mijn koor in de gevangenis geweest, om te zingen. ..
Vond het vooral een trieste, ontluisterende plaats. Volgens mij komt bijna niemand er beter uit dan dat hij/ zij er in kwam.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:46

NathalietjeB schreef:
Telt t ook alsje beide schoonouders in gevangenissen werken? :o :+
En ik vind de gevangenis net lui lekker land, mensen hebben t in de gevangenis echt niet slecht

Precies! Ik heb het overleefd en ik ben best wel een dramaqueen wat sommige dingen betreft :p! Ik vind het geen straf. Het is gewoon hetzelfde leven alleen tussen muren in..

Senna21, ja dit gebeurd helaas daadwerkelijk in nederland. Het zal niet vaak voorkomen denk ik. Misschien heb ik gewoon pech gehad en de foute rechter ofzo gehad.Ik hoop inieder geval dat dit het geval is voor de rest van de jeugd die het niet geregeld krijgen..

Mijn reclassering deed wel echt haar best maar ook zij kreeg niet geregeld dat mensen mij hielpen of naar mij luisterde. Zij kwam zelfs buiten haar werkuren kijken hoe het met mij ging. Echt chapeau voor die mevrouw!