Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:35

Zoon van mijn vriend is wel eens een stuk ouder dan in jouw situatie, maar bij ons heeft het ongeveer een 3 maanden geduurd.
Mama is uiteraard eerst op de hoogte gesteld. Zoon had mij al wel paar keer gezien, maar nooit op die manier natuurlijk.
Ging heel vlot, hij heeft mij ook zeer snel geaccepteerd. Ondertussen blijft hij ook vaak bij mij slapen.

Neefje van vriend, stukje jonger en erg gehecht aan de ex-vriendin van mijn vriend, dat ging een stuk moeilijker. Heeft een tijd in de ontkennende fase gezeten, dan was hij heel boos en verdrietig, maar ondertussen is hij er aan gewend en blijft hij ook regelmatig samen met de zoon van mijn vriend bij mij/ons slapen. Hoewel hij absoluut nooit ergens anders wil slapen dan bij zijn mama.

Zijn echte papa is op jonge leeftijd uit zijn leven verdwenen, vandaar dat mijn vriend meer de vaderrol heeft, dan de huidige vriend van de mama. (Snappen jullie het nog).

Ondertussen vertellen ze mij een heleboel dingen over hun vriendinnetjes, die ze liever niet tegen mijn vriend vertellen of toch met minder details.
Heel erg fijn om op die manier geaccepteerd te worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 10:55

IJsco_Love: ze is momenteel nog 1x in de 2 weken een weekend bij haar moeder (donderdag-zondag) en de rest bij mijn vriend. Dit wordt in de toekomst wel uitgebreid naar 50/50 co-ouderschap, maar dit is langere termijn. Details hierover wil ik verder niet neerzetten. Maar ze is er dus best vaak :j

Fijn Kirrr. Zeker prettig om op deze manier geaccepteerd te worden :j

Siesjuh: eens hoor. Nu ben ik de eerste na de scheiding en ik hoop toch ook wel de enige :D
Maar die volgorde en om die reden willen we dat ook zeker zo doen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:26

Ik heb er geen ervaring mee maar gezien de omstandigheden zou ik er niet al te moeilijk over doen en ook niet te lang mee wachten: de scheiding is al weer een poosje achter de rug, het kind is vaak bij je nieuwe liefde en jij bent niet de zoveelste in een lange rij. Kortom, de omstandigheden zijn stabiel genoeg om eerst de ex in te lichten, op redelijk korte termijn, en vervolgens het kind te vertellen dat jij een rol gaat spelen in haar leven. Afgaande op wat je hier schrijft denk ik niet dat jullie vreselijk klef zijn en zal het een soort van vanzelf gaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 09:36

Nee, we zijn zeker niet vreselijk klef. Ja, als we samen zijn kunnen we best klef zijn, maar niet als er mensen in de buurt zijn. Daar zijn we het type niet voor. Hooguit hand in hand of arm in arm lopen. Maar dan heb je het ook wel gehad. En geen probleem om dat in het begin ook niet te doen. We zijn er wat dat betreft allebei heel nuchter in :j

Het komt wel goed. :D
In ieder geval bedankt voor het delen van de ervaringen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 14:22

Nou, de kennismaking is alweer een paar weken geleden, maar wil toch de update even geven. Het was helemaal prima! Heel natuurlijk, heel ongedwongen en echt heel leuk. Het is een leuke meid en het klikte eigenlijk meteen.
Zijn ex wist er al van en is ook heel positief. Ik heb haar nog niet ontmoet, maar dat zal ook niet heel lang meer duren vermoed ik. Ik ving al iets op over pakjesavond vieren met zijn allen. Helemaal prima dat het zo kan gaan.

Dochter zelf vond het ook wel heel gezellig. Vond het maar raar dat ik niet bleef logeren (want haar bed was toch groot genoeg? <3 Of nee, nog handiger, papa's bed is groter. Daar passen we met zijn drieën in :') ).
Kortom, super leuk. :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:44

Hahaha, wat een fantastische update.

Gezellig met zijn allen in bed, helemaal goed...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:48

Wat fijn dat het zo makkelijk ging! Veel geluk samen!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:33

Oh wat leuk om te lezen zeg :D fijn dat het zo gegaan is!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:26

Klinkt goed Amanda.

Ook dat van samen pakjesavond vieren. Zo fijn om te ervaren dat wij niet uniek zijn in deze.
Op een dergelijke manier omgaan met een ex geeft zoveel minder stress en meer ruimte voor mooie dingen, dan elkaar het geluk misgunnen en elkaar dwars liggen vanwege dat misgunnen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:30

Klinkt heel fijn!!!

En wat lief van dochtertje van jouw vriend, over dat het bed groot genoeg is voor jullie alledrie, hihi.