Melatomine/valeriaan in handbagage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:30

lifaya schreef:
Ritalin is een amfetamine en is doping. Daar moet je absoluut een bewijs van eigen gebruik/verklaring voor hebben wil je die meenemen. Mocht de douane toevallig lucht daar van krijgen en je hebt geen bewijs kan je een probleem hebben

Ja inderdaad! nu durf ik wel de grens over met de auto, zonder verklaring, maar met het vliegtuig zou ik dat niet durven :=

Anoniem

Re: Melatomine/valeriaan in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:52

Ritalin en concerta is absoluut een Schengenverklaring voor nodig. Ik was te laat met aanvragen maar heb zelfs met de auto naar Italië het risico niet genomen, als ze je er net wel uit pakken en ze vinden het ben je echt gigantisch de banketstaaf. Het is gewoon een amfetamine en daarom te gebruiken als drugs.

Melatonine heb ik nog nooit moeilijk over gedaan. In de meeste landen (zuid-Europa en de VS weet ik in ieder geval zeker) kan je veel zwaardere/niet lichaamseigen slaapmiddelen krijgen die je ook zo de grens over mee mag nemen. Als je echt het zekere voor het onzekere wil nemen zou ik het advies van de mensen hier opvolgen en het in een medicijnenverklaring laten opnemen. Vaak is het meer dan genoeg als je de originele verpakking meeneemt, maar zorg dan wel dat die nog afgesloten is

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:59

Winged schreef:
Gewoon meenemen inderdaad. Wel in een afgesloten potje (orginele verpakking, ongeopend) voor de zekerheid.

Ik neem ook altijd een verse, ongeopende en (bij mijn medicatie) verzegelde verpakking mee. Heeft nooit iemand heen gevraagd of naar gekeken overigens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 17:16

Maarja, als je een afgesloten potje mee neemt, zit je toch op de terugweg weer?

En dan over vloeistoffen: 100ml in een hersluitbaar zakje. Snap ik. Maar zijn bijv haargel en shampoo ook vloeistoffen of gaat het echt om vloeibare dingen zoals parfum, water, etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:17

Haargel, shampoo en dingen als gezichtscreme wordt ook als vloeistof gezien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 17:38

Dan haal ik ff zo'n setje met losse flesjes bij de action

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:56

Zelfs nagellak en lipgloss vallen onder vloeistoffen ;)