Post van vorige bewoners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:25

Ik krijg na dik 5 jaar ook nog wel eens post van vorige bewoonster. Dit zijn vaak reclames van goede doelen, en magazines over muziek instrumenten, boekjes over online te volgen opleidingen. Af en toe een verhuis of geboorte kaartje ertussen. Ik verscheur het en gooi het bij oud papier.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:26

Ik kreeg ook post van 4 vorige bewoners maar ik heb altijd alles weer in de brievenbus geflikkerd met het adres doorgestreept en "Bewoner is verhuisd" erbij geschreven. Ik ben van 10+ poststukken per week teruggegaan naar 2 per maand dus terugsturen werkt!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:35

Wij hebben ook een tijd lang post ontvangen.

Het eerste half jaar heb ik alle post netjes afgeleverd bij de oude bewoner, het betrof hier post van zijn dochter en kleindochter welke het huis tijdelijk van hem huurden terwijl meneer een aanleunwoning had betrokken.

Na een jaar ben ik verder gegaan op retour afzender. Totdat brieven van de bank elkaar steeds sneller gingen opvolgen. Uiteindelijk heb ik een brief open gemaak. Reden: betrof een enorm bedrag in de rode cijfers en de bank wilde maatregelen treffen. Gemeld dat mevrouw naar een onbekend adres was vertrokken en vervolgens daarna niets meer vernomen van die bank. Wel voor dame in kwestie ook nog twee maal een deurwaarder aan de deur gehad. :(

Uiteindelijk heb ik een aantal bedrijven die reclame uitstuurden en/of enigsinds een relatie hadden tot de vorige bewoner uit eindelijk maar opgebeld dat ze verhuisd waten. Meneer was toen 83, zag hem het zelf niet regelen.

Vorige week toevallig opnieuw post, van een deurwaarder. Stond enkel een naam op de envelop. Geen straat/adres. Ik kende de naam niet evenals het bedrijf niet. Nadat ik het opengemaakt had bleek het een deurwaarderskantoor te betreffen. Die hadden dus fijn op het verkeerder adres gestaan en een rondje om het huis gelopen :+ . Die heb ik dus ook maar gebeld en het verhaal uitgelegd.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:43

Angelaa2 schreef:
Animal schreef:
Inderdaad 'Verhuisd, retour afzender' op de envelop zetten.
Adres doorstrepen kan (is niet nodig), maar zorg ervoor dat de code die op de brief of envelop staat nog wel zichtbaar is. Ik heb zelf retouren verwerkt bij een postbedrijf als vakantiebaantje en wanneer de code niet meer leesbaar is kunnen ze er niks meer mee doen. De code wordt namelijk ingevoerd en daarna de informatie erbij in het systeem geplaatst. Ze mogen de post ook niet openen of een eventuele sticker verwijderen wanneer deze in de weg zit. Tijdens het werk heb ik om die reden heel veel retourpost weg moeten gooien zonder dat we het konden registreren.

Serieus? Wij moesten juist de sticker over de barcode plaatsen en in de bak doen, of de code door krassen..
Edit: dit omdat ze zeiden dat de machines deze code leest en anders weer terug kwam..

En TS ik zou het ook retour afz. doen!

Jep, bij ons ging alles met afgeplakte barcode de container in. Ik weet niet precies hoe het werkt met het uitsorteren (heb er maar kort gewerkt en niet enkel op de retourafdeling), maar wij hadden op de retourafdeling voornamelijk retourenveloppen met enkel bijgeschreven tekst. Zelfs het adres was daarbij meestal niet doorgekrast. Wij moesten de 13-cijferige code in een systeem zetten en de reden van retour erbij (verhuisd, overleden, ongewenst, etc.) zodat dat aan het bedrijf van herkomst doorgegeven kon worden. De meeste post gaat daarna alsnog de container in omdat de bedrijven het niet terug willen hebben en voldoende hebben aan de reden die op de envelop staat. Voor sommige bedrijven moesten we de retourpost wel apart houden.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:44

Je naam en afres doorkrassen en groot op de envelop. Retour afzender... Ivm niet hier woonachtig. Weer in de brievenbus en klaar. Plicht weer gedaan.
Behalve van die reclame dingen van de postcode of vriendenloterij die gaan meteen de kliko in bij mij :j

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:03

Wij ontvangen na 2 (!) jaar nog steeds veel post van de vorige bewoners. In het begin laten weten aan meneer, later meerdere keren 'Retour afzender, woont hier niet meer!' Naar alle afzenders, echt meerdere keren. Evengoed komt er nog steeds van alles binnen. Tijdschriften, donorbrieven, post van zijn auto club etc etc. Inmiddels hebben we het op gegeven en gooien we alles weg (en m'n moeder vindt de tijdschriften wel leuk :+ )
Wel irritant dat de retour afzenders dus volledig genegeerd worden.

Na meerdere pogingen zou ik het dus opgeven als ik jou was. Niet meer jouw probleem.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:13

Doubtless schreef:
Op je brievenbus een etiket plakken: Hier alléén post voor "...." in doen.
Ik zou de rest gewoon in de prullenbak gooien, na een bepaalde termijn is het goed geweest :o

hier in NLD werkt dit niet omdat we niet op naam bezorgen maar op adres/nummer
dus als bezorger hoeven we daar niet na te kijken ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:16

Hier na 10!!! Jaar nog post van de vorige bewoner. We gooien het weg. Hebben het heel lang retour gestuurd.

Booooo

Re: Post van vorige bewoners

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:49

Ik had dat ook met mijn vorige huis. Vorige bewoners hadden een eigen bedrijf en de post bleef maar komen. In het begin heb ik het altijd bewaard en kwam hij het weleens ophalen, maar dit bleef maar doorgaan. Toen hebben wij gezegd als je nu niks gaat regelen ga ik het gewoon weggooien. Goed, post bleef komen (ook zakelijk) maar ging meteen de papierbak in. Blijf niet gek, bewaren, retour sturen. Een tijdje prima, maar het bleef aan de gang. Hou je zaken zelf in orde.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:10

Retour afzender is het beste om te doen, maar net als Linda_arnold hierboven had ik dus met mensen te maken die schulden hebben gemaakt. Toen er een deurwaarder met slotenmaker voor de deur stond voor achterstand van de gemeentelijke belastingen omdat ik 4 weken op vakantie was geweest en dus de vooraankondiging niet had gezien, ben ik post gaan openmaken. Als ik een dag later terug was gekomen had mijn huis leeg geweest door notabene een schuld bij de gemeente. (hoe bedoel je zij doen hun huiswerk niet, want bewoner was uitgeschreven. Ik was net op tijd, want er waren echt meerdere deurwaarders die wel even langs wilden komen. Ik las ergens dat het strafbaar was om post open te maken, maar als je dat minder ellende oplevert zou ik het gewoon doen. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb echt veel ellende gehad van de vorige bewoners....

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:16

In het huurhuis kreeg ik post van bewoners voor de vorige bewoners. Op een gegeven moment alles retour afzender weer op de bus gedaan. Op een gegeven moment hield dat gelukkig op.

Nu een huis gekocht en we geven aan wanneer we thuis zijn en er post voor de vorige bewoners klaar ligt (eigen bedrijf) en die halen ze dan netjes op. Bij elke nieuwe lading, zorgen zij weer voor de afmeldingen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:25

Fish_n_Chips schreef:
bigone schreef:
Hele berg bewaren en dan met woorden retour afzender, ontvanger onbekend erop in de brievenbus mikken. Of gewoon alle post openmaken en de afzender mailen dat die persoon hier niet meer woonachtig is. "Urgent! Immediate action required. Do not ignore , dit lijken me gewoon van die spambrieven, trek er maar eentje los.

Géén post openmaken (en lezen) die niet van jou is! Dan overtreed je de wet.

Tja - de Nederlandse deurwaarder stopt om die reden een briefkaart in de bus: "aanstaande maandag kom ik met de politie beslag leggen".

Ik heb dus hetzelfde bij de hand gehad en gelukkig was ik dat weekend niet weg.
Dus alles in gereedheid gebracht: mijn paspoort 'dit ben ik'
het koopcontract 'dit huis is van mij'
en allerlei toeters en bellen om aan te tonen dat meneer X met de noorderzon was vertrokken en niet in mijn huis woonde.
De deurwaarder en koddebeier hebben koffie gehad en geloofden mij.

Maar sindsdien vind ik dat je sommige post toch maar open moet maken...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:37

We wonen "pas" drie maanden in dit huis, maar ook ongelooflijk veel post, zeker 10-15 items per week!

Eerst brachten we het netjes langs, vervolgens via facebook berichtjes van je mag weer langs komen en nu doe ik alles maar retour afzender. Ze hebben tijd genoeg gehad om hun zaakjes te regelen. Een keer een briefje ok, maar als de postbode komt is het 9 van de 10 keer van hun.

Maar ik blijf er nu nog druk mee, alles naar de brievenbus brengen ... en het blijft maar gewoon komen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:59

Wij ontvangen al 2 jaar gratis de telegraaf betaald door de vorige bewoonster. Afspraak was de post etc bij de buren in te doen maar mijn man is daar na 5 maand mee gestopt.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:00

Wij wonen al 6 jaar in dit huis, wij krijgen nog steeds post van de vorige bewoners...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:22

Wij wonen hier sinds 2005 en het eerst jaar best veel post ontvangen van onder andere zijn werk. Dan denk ik stelletje sukkels, jullie plaatsen hem over naar het buitenland en blijven wel de post naar zijn oude adres sturen.

In het begin gaf ik het aan de buurvrouw die het een keer in de zoveel tijd doorstuurde. Later gewoon retour afzender gaan sturen. Sommige deden daar niks mee en bleven sturen.
Nu na 11 jaar gaat het gewoon de prullenbak in, blijf niet bezig

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:46

Toen ik in mijn huidige appartement trok begon onze eerste dag schoonmaken met het uitruimen van onze postvakjes (we wonen in een HAT-eenheid, 2 verschillende huisnummers, 2 verschillende postvakjes). Er lagen zo'n 200/300 brieven bij elkaar in, waar ook aanmaningen tussen zaten (losse briefjes), deurwaarder brieven, van 4 verschillende banken tientallen brieven, allerlei 'urgent' brieven en noem het allemaal maar op :+ We hebben toen die hele lading uitgezocht, de deurwaarders/incasso's hebben we opgebeld met de mededeling dat degene die ze zochten niet meer op dit adres aanwezig was en dat we ze niet verder konden helpen. De banken heb ik een telefoontje gewaagd maar dat 'konden ze niet voor mij doen' dus sindsdien gaan al die brieven de papierbak in. Ik snap er ook niks van, want ik heb ondertussen van 5 verschillende namen post ontvangen dus ik heb geen idee waar al die mensen heen zijn :+ Ik heb het opgegeven, niet meer mijn zorg.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:57

Wij wonen nu 3 jaar in ons koophuis, maar hiervoor hebben er in korte tijd veel verschillende huurders gewoont. Ik krijg nog steeds brieven en reclame voor oude huurders. Ik neem vaak de moeite om het bedrijf te bellen en ze te zeggen dat de mensen niet meer hier wonen en ik geen post meer wil ontvangen voor hen. Voorheen wel eens aan rauwkaart gebracht naar iemand, maar verder hebben ze gewoon pech.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:42

Wij ontvangen ook nog maandelijks post van de vorige bewoners. Wonen hier een jaar. Ze hadden hun emailadres in de brievenbus gedaan of we wilden aangeven wanneer er post was, dat ze die dan op konden halen. Een keer afspraak gemaakt, zijn ze nooit geweest. Dus ik gemaild, kreeg ik excuses en of ik het wilde doorsturen. Met de hele stapel gedaan. Maar aangegeven dat ik niet van plan dit te blijven doen. Na 6 maanden heb ik aangegeven dat dit de laatste keer is en ik voortaan alles bij het oud papier zou gooien. Dit vonden ze prima. Nu krijg ik vaak post van incassaobureaus enz. Ik heb het ze laten weten, maar ik krijg niks te horen. Dus ook dit gaat bij het oud papier.

Dus of retour afzender, verhuisd erop schrijven of gewoon bij het oud papier!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:50

Ik kreeg een keer post van de belastingdienst voor de vorige bewoner. Vond het raar want net zoals deurwaarders checken toch de GBA van die persoon...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:57

Retour afzender met koeienletters. ;)

Funny fact: mijn vriend had zijn huis verkocht en per oktober komt de nieuwe bewoonster erin. We ontvangen al sinds september haar post. :Y)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 14:59

Jeetje zeg, ik dacht dat het bij ons erg was :+ Ik ben inderdaad ook een beetje bang voor deurwaarders etc, er zitten veel van deze brieven tussen:

Afbeelding

Zijn nummer heb ik dus niet meer maar ik ga het in elk geval allemaal in 1x retour afzender doen en hopen dat het minder wordt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:22

TS: anders bel je gewoon even naar Companies House, daarna envelop retour afzenden.