Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:13

Julia schreef:
Hier ook in een monogame relatie. Bevalt mij prima, vind het heel prettig alles te kunnen delen met mijn vriend, qualitytime één op één te hebben en intiem te zijn. Nooit in de verleiding gekomen omdat ik voor mijn gevoel niks mis. Op deze manier ben ik gelukkig en hij ook.

Wel vind ik het positief dat men hierin vrij mag/kan zijn en voor zichzelf keuzes kan maken waar hij/zij zich goed bij voelt.

Snap het heel goed dat het niet voor iedereen is, en dan is het alleen maar prijzenswaardig dat je je ook daar niet toe zou laten overtuigen voor een ander, maar ik wilde toch eventjes reageren op het bovenstaande

alles delen, quality time hebben en intiem zijn kan natuurlijk ook in een open relatie! :D Hooguit iets minder vaak quality time, maar dat is op een zelfde manier relevant als bv iemand daten met een super drukke baan

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:17

Zolang je met je partner op één lijn staat, elkaar gelijkwaardig behandelt, anderen hun geluk niet verstoort en er zelf volledig achter staat, maakt het mij weinig uit wat voor type relatie iemand heeft.

Wij zijn hier monogaam en dat verwachten we ook van elkaar. En dat werkt perfect voor ons.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:17

Corelli schreef:
Ik wacht op Huertecilla :D

:')

Ik wilde ook al schrijven dat ik wel een bokker weet die anti-monogame relaties is :+

Zelf heb ik een monogame relatie en heb ook geen zin, tijd en energie om ook nog andere mannen te plezieren :=

Sidera

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:19

Nou vind ik anti monogaam zijn even closeminded als anti open relaties zijn. leven en laten leven toch? :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:21

Sidera schreef:
Nou vind ik anti monogaam zijn even closeminded als anti open relaties zijn. leven en laten leven toch? :D

Ik zeg toch ook niet dat ik anti ben :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:24

verootjoo schreef:
Sidera schreef:

Ik zeg toch ook niet dat ik anti ben :7

Maar wel dat Huertecilla dat is en daar reageert ze op gok ik zo ;)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:26

MarlindeRooz schreef:
Ik ben monogaam omdat ik daar genoeg aan heb, daarbij vind ik het idee van mijn partner delen heel erg moeilijk. Ik heb hem graag voor mezelf. :o

Dit inderdaad. :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:30

verootjoo schreef:
Corelli schreef:

Ik wilde ook al schrijven dat ik wel een bokker weet die anti-monogame relaties is :+

Die man is helemaal niet anti-monogaam. Klaarblijkelijk heb jij nooit wat van hem begrepen.
Iets met een klok en een klepel.

Interessant topic, ik reageer iets later :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:33

verootjoo schreef:
Corelli schreef:

Even voor de goede orde; haal die Bokter en mij svp niet door elkaar.

Ik ben helemaal niet anti-monogaam, noch anti sexclusief.

Ben anti niet open en eerlijk, anti niet bespreekbaar, anti rigide, anti aannames, anti bedrog.

Ik ben voor vrije individuele keuze. Dus voor ECHT laagdrempelige bespreekbaarheid.
Voor de rest; elke manier waarop de betrokkenen in vrije wil met ekaar samenleven is even goed.
Ik begrijp niet waarom de Staat zich in deze volstrekt private zaak mengt.

Voor de rest heeft de TS een PM en laat ik de vloer aan anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:34

Ik ervaar HC als pro kwalitatieve tijd met je partner en pro open communicatie. Nou, laat dat binnen mijn monogame relatie nou ook net de kern van de zaak zijn waarom het zo goed gaat.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:38

De rest van mijn leven bij dezelfde persoon blijven zou denk ik niets voor mij zijn. Tegenwoordig wordt er zoveel vreemdgegaan, dan kun je er beter meteen maar open over zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:38

Mijn man en ik voelen ons perfect bij onze monogame relatie, maar heb ook alle respect voor mensen die het anders doen. Vind ik juist wel interessant, het roept bij mij altijd wel 1001 vragen op uit pure nieuwsgierigheid. :P Juist omdat ik mij zelf niet voor kan stellen in een open relatie vind ik het wel super interessant om de kant van stellen die dit wel zo doen te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:42

Gucci_ schreef:
De rest van mijn leven bij dezelfde persoon blijven zou denk ik niets voor mij zijn. Tegenwoordig wordt er zoveel vreemdgegaan, dan kun je er beter meteen maar open over zijn.

Moah, ik denk dat het meer een vertrouwenskwestie is, want er zijn genoeg mannen waarbij dat wel goed gaat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:43

Gucci_ schreef:

Dat vind ik dan weer een ongezonde insteek eigenlijk, ik vertrouw mijn vriend 100% met onze monogame relatie en als ik dat niet zou doen zou een open relatie ook niet de moeite waard zijn want ook daarin ligt de sleutel in de communicatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:44

Joolien schreef:
Gucci_ schreef:

Moah, ik denk dat het meer een vertrouwenskwestie is, want er zijn genoeg mannen waarbij dat wel goed gaat.

Waarom discrimineer jij in deze?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:44

Corelli schreef:

Exactly my thoughts :')
Op dit moment vrijgezel, monogame en open relaties gehad.
Denk dat het e.e.a heel nauw in verbinding staat met seksuele volwassenheid, zelfvertrouwen en authenticiteit.
En nu krijg ik waarschijnlijk heel monogaam Bokt over me heen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:46

Wildgirl schreef:
En nu krijg ik waarschijnlijk heel monogaam Bokt over me heen...

Waarom? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:47

Waarom zou je Bokt over je heen krijgen? Ik voel me prima bij 1 vaste partner, ik heb geen behoefte of nood aan "iemand anders". Ik kom niks tekort zeg maar, er wordt geen nieuwsgierigheid aangewakkerd door een ander. Als dat bij jou anders is, nou, dan kan ik je alleen maar heel veel genot toewensen :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:48

Omdat ik vaak bemerk dat een hoop monogame stellen en dan met name de vrouwelijke helft heeeeeel erg in de verdediging schiet/schieten wanneer je dieper op deze materie ingaat en er vroeg of laat altijd een stuk persoonlijkheid bij komt kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:50

Varekaj schreef:
Waarom zou je Bokt over je heen krijgen? Ik voel me prima bij 1 vaste partner, ik heb geen behoefte of nood aan "iemand anders". Ik kom niks tekort zeg maar, er wordt geen nieuwsgierigheid aangewakkerd door een ander. Als dat bij jou anders is, nou, dan kan ik je alleen maar heel veel genot toewensen :D

*Grinnikt*, genot nog wel :P

Maar vraagje dan aan de 'polygamen'/ niet-monogamen, waar draait het precies om? Enkel voor de seks, of voor gezelligheid, geborgenheid etc?
Bij niet monogaam komt gauw het idee naar voren(bij mij dan, wil niet perse generaliseren, maar heb het idee dat anderen daar vaak ook zo over denken?), dat het alleen draait om seks met anderen. Maar misschien is dat wat kortzichtig gedacht?

HC, ik ga niet eens op jou reageren, want ik voel een bodemloze en zinloze discussie aankomen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:51

Zolang niemand zich door zijn keuze beter voelt dan iemand die er anders over denkt, hoeft er weinig onenigheid over te zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:52

Wij hebben zelf echt een monogame relatie, zou hem ook niet willen delen.
Maar wat andere mensen doen moet iedereen zelf weten, leven en laten leven. Zo lang iedereen het ermee eens is, lijkt het me allemaal prima.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:53

Sidera schreef:
Julia schreef:
Hier ook in een monogame relatie. Bevalt mij prima, vind het heel prettig alles te kunnen delen met mijn vriend, qualitytime één op één te hebben en intiem te zijn. Nooit in de verleiding gekomen omdat ik voor mijn gevoel niks mis. Op deze manier ben ik gelukkig en hij ook.

Wel vind ik het positief dat men hierin vrij mag/kan zijn en voor zichzelf keuzes kan maken waar hij/zij zich goed bij voelt.

Snap het heel goed dat het niet voor iedereen is, en dan is het alleen maar prijzenswaardig dat je je ook daar niet toe zou laten overtuigen voor een ander, maar ik wilde toch eventjes reageren op het bovenstaande

alles delen, quality time hebben en intiem zijn kan natuurlijk ook in een open relatie! :D Hooguit iets minder vaak quality time, maar dat is op een zelfde manier relevant als bv iemand daten met een super drukke baan

Ook dat snap ik heel goed! Echter is het niet aan mij besteed om zulke dingen met anderen te delen, dat houd ik persoonlijk liever bij één iemand die ik vertrouw.
Verder vind ik het hartstikke leuk om nog met een ander stel te 'dubbeldaten' of op vakantie te gaan, maar dan zonder partnerruil of dat we in groepsverband intiem zijn. :+

Dat anderen die verbintenis met meerdere personen kunnen aangaan, onderhouden dat als een meerwaarde in hun (seks)leven ervaren vind ik mooi.

Waar ik persoonlijk wel benieuwd naar ben is hoe mensen het ervaren wanneer je samen met je partner ervoor kiest een open relatie te proberen/aan te gaan na al eerder met diegene een monogame relatie te hebben gehad. Mij lijkt die switch best moeilijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:54

Wildgirl schreef:
Omdat ik vaak bemerk dat een hoop monogame stellen en dan met name de vrouwelijke helft heeeeeel erg in de verdediging schiet/schieten wanneer je dieper op deze materie ingaat en er vroeg of laat altijd een stuk persoonlijkheid bij komt kijken.

Maar dan is het jammer dat je zelf je post al verdedigend opstelt toch? Dan roep je het al een beetje af misschien...
En deze monogame bokster vind de polygame/open relaties juist super interessant :j We zijn dus niet allemaal bekrompen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:57

@ Joolien, of iemand nu 1 of meerdere partners heeft, je kan ze toch moeilijk jeuk op de rug en te korte armpjes toewensen :))
Waar je ook voor kiest, maakt niet uit, als je er maar lol aan beleefd.

Verder ben ik ook gewoon nieuwsgierig waarom anderen polygaam zijn hoor :o