Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
renee16 schreef:Sommige opmerkingen vind ik zeer ondankbaar ! En dat juist bij zoiets als de voedselbank. Of het weggeven ervan, absurd dat dit kan/mag.. maargoed, wie moet die toezicht houden..
Ik vind het persoonlijk wel netjes als iemand de spullen bekijkt en wanneer je iets niet lust/ niet gaat gebruiken, dit wel aangeeft en het achter laat zodat een ander hiermee blij gemaakt kan worden.
JoyCiej007 schreef:Zoveel en zovaak vlaaifruit vindt ik ook behoorlijk raar.
Maar, (sharona), "vaak kregen we dinget die we niet aten"; omdat je dat niet lekker genoeg vond? Dat vind ik dan eigenlijk ook weer dubbel..
kiwiwitje schreef:renee16 schreef:Sommige opmerkingen vind ik zeer ondankbaar ! En dat juist bij zoiets als de voedselbank. Of het weggeven ervan, absurd dat dit kan/mag.. maargoed, wie moet die toezicht houden..
Ik vind het persoonlijk wel netjes als iemand de spullen bekijkt en wanneer je iets niet lust/ niet gaat gebruiken, dit wel aangeeft en het achter laat zodat een ander hiermee blij gemaakt kan worden.
Dit mag dus vaak niet, je krijgt je tas(sen) en daar moet je het mee doen.
Mars schreef:josien_m_ schreef:Hoezo moet je "dankbaar" zijn voor wat je krijgt?
Omdat je het krijgt.
Mars schreef:Zeg ik dan ergens dat ze niet mogen laten staan wat ze niet lusten? Dat maak jij ervan hoor. Toch knap om dat uit de 4 woorden in mijn reactie te halen.
beatje schreef:Ik neem aan dat als je geen geld hebt om eten te kopen en uit noodzaak vd voedselbank moet leven datje dan toch meer dingen gaat eten en dat gezeik van ik lust dit of dat niet achterwege laat.
Anders vind ik het als je allergie's aan dingen bent.
Dat van die man en die korstjes vind ik dan ook wel overdreven.En dingen weg geven in de voedselbank zelf lijkt me een prima idee.
Mars schreef:josien_m_ schreef:Hoezo moet je "dankbaar" zijn voor wat je krijgt?
Omdat je het krijgt.
renee16 schreef:Precies wat maanoogje zegt: Ik vind dat iemand die de voedselbank niet kieskeurig maar juist dankbaar moet zijn. Maar het is zonde spullen mee naar huis te nemen die je weg gooit, waar een ander wel heel blij mee zou zijn.
Dat zou ik zelf ook niet ondankbaar noemen, maar juist vriendelijk.
Een vegetariër met vlees naar huis sturen is idd gewoon kapitaalvernietiging, die gaat echt niet ineens vlees eten omdat er niks anders beschikbaar is.
pimaude schreef:Hier zij de eisen blijkbaar niet streng. Een paard hebben èn naar de voedselbank gaan.. heeuuull bijzonder! De eisen zijn ook heel streng van boven af voor producten. Jammer want het zou fijn zijn voor het voedseloverschot van supermarkten! (Tht, kapotte verpakking ed(