En toen was een kapotte auto echt even de druppel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:32

er zijn zat kleine goedkope autootjes te koop met een jaar apk erop,gewoon rijden zo'n ding gaat het stuk,dan gaat ie stuk,doe je hem naar de sloop en kijk je voor een nieuwe voor weinig...en dan heb ik het over auto's < 500 euro ( mijn buurman heeft bv een peugeotje gekocht voor 150 euro en ding rijdt als een trein)

dan kan je gewoon verder met dromen over toekomstige dromen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: En toen was een kapotte auto echt even de druppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:35

Simpel gedacht, maar is een scooter of brommertje geen optie? Scheelt een stuk qua kosten, maar ik weet niet wat je reistijd is.

En trouwen + kinderen kosten ook bakken met geld. Dat zou ik nog even op de lange baan schuiven.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:37

Als je geld leent kijk goed of je boetevrij extra mag aflossen. Meestal mag dat niet bij financieringsregelingen van dealers. Bij je eigen bank mag dat meestal wel. Maar als jullie allebei niet veel verdient hebben en je vriendin nu pas net meer uren draait kan ook dat wel eens lastig worden (ik werk bij een grote bank op de afdeling lenen).
Ik zou zeggen ga eerst kijken of je het echt niet met het ov redt en pr8 het anders binnen je familie te regelen. Een lening is niet zomaar iets een mocht je het in wat voor reden dan ook niet kunnen betalen heeft dat enorme gevolgen voor je toekomst (negatieve bkr, daar zijn hypotheek verstrekkers bv helemaal niet blij mee en het duurt jaren voor je daar vanaf bent).

En trouwen is mooi maar stel het of uit of beperk het tot een maandag ochtend huwelijk want dat is niet iets waar ik in jullie situatie op dit moment mn geld aan uit zou geven.. ik ben zelf net getrouwd maar pfoe nadat ik vorig jaar een auto heb gekocht en we samen een huis hebben gekocht en nu de bruiloft gehad hebben was dat spaarrekening technisch wellicht ook niet zo handig ;) trouwen is echt niet goedkoop :n niet als je echt een bruiloft in je hoofd hebt op locatie etc.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:38

Bij ons thuis is de Alto het wisselauto'tje. Gekocht voor 500€ en er ondertussen bijna 40.000km mee gereden met behoorlijk weinig kosten. 1x voor de apk een serieuze reparatie (300€, na 4 jaar) omdat er toen wat gelast moest worden aan de wielophanging. Verder alleen een keer de accu (na 3 jaar), de ruitenwissers (na 3 jaar) en de banden (na 2 jaar), regulier onderhoud dus.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:40

Je moet dan wel iemand meenemen die verstand heeft van auto's, anders word een goedkope een duurkoop. Ik rij zelf ook in een goedkope auto, als onderdelen kapot gaan dan zoek ik op internet naar goedkope onderdelen en man zet ze er in.
Welke twingo heb jij gezien? Ik zelf ken alleen maar narigheid met goedkope franse auto's (elektra en vacuüm problemen), zelf rijd ik liever een oude vw, onderdelen daarvan zijn goedkoop en nieuw te vinden

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 09:41

Private lease zie ik echt niet zitten.
Hebben we mn schoonmoeder ook uit dr hoofd gepraat vorig jaar. Maar die heeft uiteindelijk voor 500p euro een heel leuk autootje gekocht.

Kinderen en trouwen wordt hem sowieso niet als we geen buffer houden mocht dit weer gebeuren.
Hoe graag we ook zouden willen. Elke keer achter de feiten aan blijven lopen is ook niets.
Maar het is nu vooral de frustatie dat het eindelijk dichterbij leuk te komen in plaats van steeds verder weg.

Dat is nu ook t grootste verdriet.

We willen sowieso geen grote bruiloft en hebben al heel snel gezegd. We trouwen sowieso 15 12 17. Al moet het in onze spijkerbroek en alleen een ceremonie. Dus dat komt wel goed :')
Kindjes moeten sowieso wachten tot we een buffer hebben :j

Dus dat is t niet. Maar t leek eindelijk echt te gaan kunnen

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:43

Mijn vader rijd ook al 5 jaar rond in een Volvo die hem 500,- gekost heeft. In die 5 jaar zijn er wat wat dingetjes vervangen, zoals de uitlaat en de remblokken, maar wij laten onze auto repareren bij de sloop :'), waardoor de uitlaat heel goedkoop was, want die was tweedehands. De remblokjes waren dan wel nieuw, maar veel andere kleine dingetjes kwam van sloopauto's of zochten we zelf tweedehands op en gaven we dan aan de monteur om die eronder te zetten. Zo rijd mijn vader dus al 5 jaar rond in een auto van 500,- die het nog dikke prima doet en die aan onderhoud niet duur is geweest. Het is gewoon een sterke goede auto. Als we hem voor onderhoud bij een gewone garage hadden gehad, was het ook niet duur geweest, want over de jaren heen is er niet veel mis mee geweest. Allemaal kleine dingetjes. Maar je moet wel geluk hebben, nouja, vooral verstand, van wat je koopt. Ken je niet iemand die monteur is en met je mee kan om een auto te controleren voordat je die koopt?

Je hoeft echt niet meteen een auto van 2.000 te hebben, denkende dat die van 800 niet lopen. Als dat zo was, dan zaten veel mensen in de problemen, want er zijn er genoeg die auto's kopen voor zulke lage bedragen. Dat doet mijn vader al jaren en ja, er zijn missers geweest, maar ook hele goede auto's die nog heel lang hebben gelopen. Nu hebben we het geluk dat we altijd een vriend mee kunnen nemen die monteur is en zo hebben we eigenlijk nooit een misser. Maar iemand met verstand erbij met de koop is altijd handig.

Succes, ik snap de stress met geld. Trouwen zal ik wel echt even opzij leggen. Het is heel duur maar geen prioriteit, hoe graag je het ook wilt. Je moet jezelf niet in de moeilijkheden gaan gooien vanwege een trouwerij. Ik zou sowieso als geld lastig is, daar niet veel aan uitgeven. Een samenlevingscontract of op maandag trouwen is altijd een optie. Dan zou ik het geld opzij leggen voor een kindje of op de spaarrekening als buffer voor onverwachte kosten. Want je merkt nu al dat er zo onverwacht iets kan gebeuren en dan is het fijn een buffer achter de hand te hebben. Dat is belangrijker dan een trouwerij, hoe vervelend ook. Stel de wasmachine gaat kapot? Of de computer? Of iets anders wat duur is... Dan is zo'n buffer fijn. Dus ik zou, nadat het gedoe met de auto voorbij is, gaan sparen voor een buffer, en als dat pas hoog genoeg is, voor de trouwerij. Maar hé, het is 2016, je hoeft niet te trouwen voordat je een gezinnetje start. Mijn broer en zus hadden al twee kinderen voordat ze eindelijk de financiën konden missen voor een trouwerij.

Het komt wel weer goed. Alleen duurt het weer wat langer. Dat is rot.. Maar het komt wel. Het heeft alleen tijd nodig.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:48

marktplaats staat vol met auto's< 500 euro met lang apk erop ,oke je zal er misschien een keer wat verder voor moeten rijden,maar als dat deze zorgen al weg neemt..lijkt me dat wel waard toch?

Babeth

Een auto hoeft niet duur te zijn. Mijn vader rijd altijd auto's tussen de 300 en 800 euro en daar rijd hij minimaal 5 tot 7 jaar mee. Als je er zuinig op bent, dan komt het echt wel goed.

Amaris

verootjoo schreef:
Wat je trouwens ook kan doen is private lease. Een VW up kan je al voor 230€ in de maand rijden en dat kost wat (maar een andere auto kost deze prijs ook!!) maar je weet zeker dat dit de enige kosten zijn... Wat de APK/onderhoud dan ook kost.
Geeft meer zekerheid en je hoeft niet ineens €1000 onderhoud t betalen of een nieuwe auto te kopen.

Ik heb dat ooit helemaal doorgerekend maar het is een dure optie.

Voor mij (alleen wonend, fulltime baan, weinig schulden) was dit nog teveel om per maand te missen. Tel er nog benzine bij op en je zit zo aan de 300,- per maand als het niet meer is.

Ik kan dat echt niet missen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:50

Maar hoe ver zitten jullie beide van het werk af voor een scooter?
Dat is echt het voordeligste. :)

Ik heb echt jaren met de brommer gereden terwijl ik al die tijd mijn rijbewijs had.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 09:55

Ik 60 en zij straks 30.
Is nu 25 en dat deed ze voor een maand terug ook altijd op de scooter :j

Dus we moeten eens kijken.

We hebben 2 jaar geleden een twingo gekocht voor 500 euro en daar 3/4 jaar mee gereden
Vonden het wel hele fijne auto. Alleen hield de blower en de verwarming er mee op :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:59

Dat is wel erg ver ja.

Is dat zo duur dan om te vervangen?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:05

30 km is toch niet te ver voor een scooter? Dat is - als je 45 km per uur rijdt - 40 minuten rijden. Met de auto ben je er misschien in 25 minuten, maar voor dat geld zou ik de maandelijkse lasten van een auto niet willen dragen hoor.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:06

Ik snap je helemaal. Soms denk je ja nu gaat het lekker en dan weer een tegenslag waar je niet op zit te wachten. Al denk ik wel dat je er anders in moet proberen te gaan staan. Ik had namelijk hetzelfde als jou. Weer een tegenslag, meteen in de put. Probeer dat om te draaien naar: weer een tegenslag, hoe gaan we dit op lossen. De stress er van is het niet waard. En wees blij dat je je ouders hebt die je dan eventueel op kunnen vangen. Soms heb je moeilijke tijden en dan is dat fijn dat dat kan. Weet je je leent geen geld van ze voor een vakantie die niet nodig is. Je zou dan geld lenen om verder te kunnen komen. En als je vriendin meer gaat werken en meer gaat verdienen heeft ze/jullie dat zo terug betaald. Al is dat nu liever niet wat je wil en dat begrijp ik heel goed. Maar het is misschien wel even nodig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:11

30 is zeker te doen op een scooter/brommer.
Mijn zoon fiets dagelijks 25 km (enkel reis) met zijn elektrische fiets.
Doet daar 1 1/4 uur over.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:12

4 maanden voor dat wij gingen emigreren hield onze auto er mee op, en zonder auto kon ik echt niet (wonende in een dorp, met kinderen met beperkingen die tig keer per week naar therapeuten moesten waar geen bus naar toe ging) en toen heb ik van marktplaats een auto getrokken, 225 euro betaald (grote stationwagen, ik had ivm ons bedrijf namelijk wel ruimte nodig) en die heb ik na onze emigratie aan een vriendin gegeven. Zij heeft er nog 2,5 jaar mee gereden, toen was hij echt op (maar was een auto uit 1997). Vervolgens heeft ze m naar de sloop gebracht en kreeg er nog 75 euro voor terug. Misschien daar eens naar kijken? Die van mij kwam ergens bij Eindhoven vandaan, bij een handelaar die in beslag genomen auto's verkocht.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:14

In zuidoost Brabant is een tijdje geleden een hagelstorm geweest. Veel garages hebben goede auto's staan waar nu dus deukjes inzitten, die mogen voor weinig geld weg. Dan heb je wel een auto met deukjes dus, maar verder een prima auto. Ik weet niet of dit een optie voor je kan zijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:33

isabel_94 schreef:
In zuidoost Brabant is een tijdje geleden een hagelstorm geweest. Veel garages hebben goede auto's staan waar nu dus deukjes inzitten, die mogen voor weinig geld weg. Dan heb je wel een auto met deukjes dus, maar verder een prima auto. Ik weet niet of dit een optie voor je kan zijn?

Dit is een Super idee!

Veel auto's zijn zo goed als Total loss door de carrosserie schade. Motorisch perfect.

Rij je inderdaad maar 40 minuutjes over 30 km met de scooter?
Als dat zo is zeker het overwegen waard.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:34

Ah balen Anne, ik reageer net in je andere topic en zie nu dit... Ga alsjeblieft voor een oud Toyotaatje ofzo, daar krijg je veel minder gedoe mee dan met een Frans autootje.
Er is genoeg leuks te koop onder de 1500,--. http://www.marktplaats.nl/z/auto-s/toyo ... rom=always

De tip van Isabel is ook een goede.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:17

Tweedehands stationwagons kosten inderdaad geen drol in de aanschaf, maar wegenbelasting en benzine kost wel iets meer natuurlijk. Maar misschien is dat een goede tijdelijke oplossing.

Ik heb zelf een Fiat Marea gereden. Kostte 400 euro en ding reed fantastisch. Helaas, buiten mijn schuld om kwam er een grote barst in de ruit en was hij meteen total loss :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:19

bruintje123 schreef:
isabel_94 schreef:

Dit is een Super idee!

Veel auto's zijn zo goed als Total loss door de carrosserie schade. Motorisch perfect.

Rij je inderdaad maar 40 minuutjes over 30 km met de scooter?
Als dat zo is zeker het overwegen waard.

Da's een kwestie van rekenen. 45 kilometer per uur. 30 km is 2/3 van 45. 2/3 van een uur is veertig minuten. Dat haal je wrs net niet, maar al zou het drie kwartier zijn... dan nog is het goed te doen hoor. Bovendien heb je dan ook geen parkeerkosten enzo en scheelt dat een hele hoop in je vaste lasten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:23

Je moet gewoon geluk hebben met een gebruikt autootje.
Heb jaren in auto's gereden van een paar honderd met een verse APK.

Mijn grootste topper was wel een stokoud Fiatje dat ik voor 50 euro kocht!
Mensen voelden zich nog bijna bezwaard dat ze het geld aannamen en deden er nog benzine in en de achterbank vol dozen met koekjes <3

Heb er nog 6 jaar zonder noemenswaardige kosten mee gereden en het kostte ook praktisch niks qua wegenbelasting en verzekering.

Toch wel lekkerder dan een scooter met de winter voor de deur :brr:

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:27

Mijn moeder heeft een keer een autotje voor de paardenzooi gekocht, renault twingo,600€ bij de dealer.
10 jaar meegegaan *\o/*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:30

zo heb ik nog eens jaren gereden in een Volvo welke omgeruild was voor een koplamp,goed hij ging weg omdat de remmen en banden helemaal op waren en het kopen van een nieuwe gebruikte Volvo van 150 Gulden was goedkoper als die andere te laten repareren..

je moet altijd geluk hebben met een 2de hands auto,maar ik denk dat dit probleem wat TS heeft echt zo makkelijk geen probleem hoeft te zijn,gewoon auto's shoppen en zelf 1 kopen voor het geld wat je hebt liggen,niets lenen of voorschieten door 3den...

en daarna gewoon doordromen over de toekomst... :)