En dan ligt ineens heel je leven overhoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:57

Sterkte! Wat een bak ellende zeg.

En helaas ze halen geld op daar waar geld is. Als ze hem niet kunnen leegtrekken, doen ze dat met liefde bij jou. Is ons bij afsluiten van de hypotheek ook heel duidelijk gezegd. Ik hoop echt dat het huis verkocht gaat worden. Maar ja, als hij weigert wordt het lastig.

Ik vrees dat je een hele lange adem moet hebben als ik het zo lees :(:)

Fijn dat je wel maatschappelijk werk hebt ingeschakeld, hopelijk kunnen zij je ook helpen met hoe je dit tzt aan je kinderen kunt vertellen op een goede manier.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:00

Mer1980 schreef:
Waarschijnlijk heeft Ts het over de NGH bij de hypotheek, maar mochten de schulden verwijtbaar zijn dan ben je inderdaad 100 % aansprakelijk. helaas zelfde als in mijn naaste omgeving. helaas is zij nu ook negatief BKR geregistreerd door het zuip en gok gedrag van haar ex. Onder dwang van een advocaat heeft hij zakgeld gekregen om de schulden af te lossen ze konden echter niet scheiden. Nu wel gescheiden en zolang het huis niet verkocht is staat hij onder curatele, dat kun jij ook eisen TS!!! Hij kan niet met geld omgaan dus dwing dit af via je advocaat! Alle ellende die hij nu nog veroorzaakt financiëel zolang jij niet gescheiden bent komt ook voor jouw rekening!

Dit idd...helaas ook van heel dichtbij gezien met de ex vrouw van mijn vriend. En die hadden notabene een concept ondertekent na de scheiding (opgezet bij notaris en advokaten erbij; zo officieel als maar kan) waarin zij het huis kreeg (ja kreeg) en daarbij dan ook eventuele schulden op zich nam. Schulden die er tijdens tekenen van dat concept er niet waren overigens.
Die schulden kwamen echter daarna; mevrouw betaalde de verzekeringen van het huis niet, betaalde de hypotheek niet...dat terwijl ze een goede baan had, dus uit geldgebrek was het niet.
Toen de schulden te hoog werden (echtscheiding was er toen nog steeds niet door; heeft in totaal bijna 2 jaar geduurd voor die er door was) wou ze ineens van dat concept af. Een concept die ze zelf notabene op die manier opgesteld wou hebben. En ze kreeg het binnen notime verworpen ook nog.
Mijn vriend heeft uiteindelijk alle achterstallige verzekeringen betaalt en het huis is uiteindelijk gedwongen verkocht. Toen bleef er nog zo'n 5000 euro aan restschuld over; dankzij haar wanbetaling, waar mijn vriend ook voor 50% heeft moeten betalen. Gelukkig is voor haar 50% loonbeslag gelegd bij haar zodat ze wel moest betalen, anders had mijn vriend de volledige 5 k kunnen betalen.

Uiteindelijk is hij er redelijk goed vanaf gekomen, maar voor hetzelfde geld had hij voor de rest van zijn leven in de schulden gezeten omdat zij niks betaalde.
Want in gemeenschap van goederen is, zeker als er schulden om de hoek komen kijken, ook echt in gemeenschap van goederen...en kan de 1 niet betalen, dan halen ze het volledige bedrag bij de ander weg...en dat stopt pas (het op jouw rekening bijschrijven) als de echtscheiding volledig rond is; tot die datum; elke euro die hij niet kan of wil betalen aan schulden komen ze bij jou halen. Ook schulden die hij nu maakt terwijl jij er al niet meer woont; immers officieel zijn jullie nog getrouwd. En de schulden die opgelopen zijn voor de echtscheiding komen sowieso voor jouw rekening als hij niks betaalt.

Verkoop van huis via je advokaat afdwingen dus en met spoed, want hij is niet in therapie gegaan, dus die gokt nog steeds hoogst waarschijnlijk...verbaast me trouwens dat de bank zelf niet het huis in de veiling gooit

Mer1980

Re: En dan ligt ineens heel je leven overhoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:17

CYNN, dat is echt heel naar ook voor je vriend, helaas hoor je dit vaker. Mijn 'bekende' heeft curatele afgedwongen juridisch en ik adviseer TS ook onmiddellijk haar ex onder financiële curatele te laten plaatsen tot de scheiding en de verkoop van het huis rond is. Echt direct doen!!!! Dat is wellicht je redding voor meer ellende!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:47

Wat een nachtmerrie zeg. Waarom trouwen er sowieso nog mensen onder GvG?! Ongelooflijk hoeveel problemen dat kan opleveren. Heel veel sterkte gewenst TS en ik lees hier veel nuttige tips. Ik zou nu aan damage control gaan doen en zorgen dat hij niet nog meer schulden opbouwt waar jij voor opdraait.

lifeisAbitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 20:38

Bedankt voor alle lieve reacties en tips! Heb ook het een en ander al aan mijn advocaat gevraagd. Gelukkig ligt het verzoek van echtscheiding al bij de rechtbank ondanks dat hij nog steeds geen eigen advocaat heeft. Dat betekent wel dat alles wat hij nu doet nu deze uitspraak er is dat alles wat hij nu nog doet niet op mij verhaald kan worden. Voor de rest hou ik er rekening mee dat ik zeker gigantisch erin meegezogen word en ja daar zal ook wel schuldsanering bij komen kijken :-(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:17

jeetje mina ik zeg altijd lifes a bitch and then you die, dat lijkt het er wel op vanwege jou ex. Wat een lamzak dat hij dit zo over jou en je kinderen afroept...

Fijn dat het verzoek er ligt en ik zie veel handige tips staan! betaalde jij wel voor je eigen zorgverzekering etc? Zo nee zorg er voor dat je alleen op een polis komt en kids bij jou op de polis staan/komen te staan. Als hij al zo nalatig is geweest dan zou mij niks verbazen dat hij daar ook een schuld heeft opgebouwd! Nu is de basis er uiteraard altijd, ook als je niet betaald. Maar je aanvullende verzekering voor beugels oid komen vaak te vervallen met schulden!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:57

ja die mogen verzekeringen al vrij snel laten vervallen; bij 3 keer achter elkaar niet betalen dacht ik...maar pin me er niet op vast

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:25

Berdien schreef:
Voor 50%? Was dat maar zo, je bent voor de volle 100% aansprakelijk. Dus als ze willen kunnen ze die 100% op je vorderen.

Uit ervaring weet ik dat dat niet zo maar is hoor.

Neef heeft zelfde meegemaakt maar daarbij wad zijn ex vrouw koop verslaafd. Kregen alles 50/50 en met veel aan kunnen tonen etc (ook toen ze getrouwd waren dit heeft zei dan weer drie jaar tegen gehouden ) was het alsnog 50/50 hij heeft alles af betaald( zijn deel ) en zei zit gelukkig nog in de oliebol

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:55

Dan heb je een coulante bank/instantie :) In principe ben je namelijk voor de volle 100% aansprakelijk. Dat wil niet zeggen dat er geen afwijkende afspraken gemaakt kunnen worden, of dat er nooit meegedacht wordt. Maar de bank/verstrekker is bij machte om alles op je te vorderen, als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen of samen iets hebt afgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:33

Goed dat het verzoek tot echtscheiding is ingediend! Nu heb je een peildatum en alles wat hij hierna doet is niet op jou verhaalbaar. Let wel dit zijn alleen persoonlijke schulden!

Wat betreft de woning en gezamelijke kredieten blijf je aansprakelijk ook na de peildatum.

Een rechter kan wel oordelen als 50/50 of misschien zelfs meer naar hem wegens wangedrag maar daar heeft de bank geen boodschap aan. Die haalt gewoon geld waar het is.

Dat onder curatele laten plaatsen vind ik een hele goede tip :j

Met betrekking tot de kids wil ik je echt aanraden om op je tong te bijten. Hoe moeilijk en onrechtvaardig ook, zij mogen nooit of te nimmer worden belast met de inhoudelijke onenigheid tussen papa en mama. Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb nu zelf een relatie met een man met 2 kinderen die in een vechtscheiding ligt. Voor kinderen zijn papa en mama het grootste goed en de belangrijkste persoon in hun leven. Omwille van hun geluk moet je die bubbel niet doorprikken. Ze krijgen veel meer mee dan wij als volwassenen denken en kunnen zelf heel snel inzien waar het wel of niet klopt. De kinderen van mijn vriend zijn bij hun moeder en de man waar ze bij in is getrokken in het begin enorm gepaaid met kadotjes en leuke uitjes en regels zijn daar nog steeds ver te zoeken. Ze zijn bij ons als ze naar school gaan dus wij hebben minder mogelijkheden om iets te ondernemen en zijn veel strenger. En ondanks al het leuks bij mama zijn ze toch liever bij ons. Simpelweg omdat de sfeer bij ons prettig en stabiel is en we niet kwaad spreken over mensen die ze dierbaar zijn.

lifeisAbitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 21:26

waar de kids bij zijn spreek ik ook zeker niet kwaad of negatief over de situatie. Merk wel dat we nu we even verder zijn er meer rust komt ook bij de kinderen. Hij regelt echter nog steeds niks behoorlijk frustrerend :-(

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:52

Wat fijn dat er voor de kinderen wat meer rust in komt! hopelijk gaat het met jou ook snel de goede kant op/komt er meer duidelijkheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:39

lifeisAbitch schreef:
waar de kids bij zijn spreek ik ook zeker niet kwaad of negatief over de situatie. Merk wel dat we nu we even verder zijn er meer rust komt ook bij de kinderen. Hij regelt echter nog steeds niks behoorlijk frustrerend :-(

Dat is fijn om te horen.

Als hij niets regelt dan is dat zijn probleem. Er ligt een echtscheidingsverzoek. Hij heeft tot een x datum om verweer in te dienen en daarna wordt gewoon een zitting ingepland. Die gaan echt niet eindeloos uitstel verlenen omdat hij geen actie onderneemt.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:04

Hoe gaat het met jou en de kinderen ts?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:38

lifeisAbitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 09:53

Met mij en de kinderen gaat het steeds beter, ze raken gewend hier in huis en school etc dus dat is fijn.

Contact is er niet met mijn ex met hem valt niet te praten dus we moeten het uiteindelijk in de rechtzaal allemaal maar zien.

Zelf word ik wel heel erg in de gaten gehouden wat ik allemaal doe etc.. als de kids papa weekend hebben ga ik er wel op uit en dat valt direct op dus hij is er wel heel erg mee bezig.. ik laat het maar op zijn beloop

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:22

oh man ik ben er stil van.... :(:)
Ik wens jou en je kanjers een zonnige goede toekomst!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:10

Hoe gaat het nu met jullie ts?