Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:02

Haha, wat een aparte hobby! Vroeger zou ik het super leuk gevonden hebben, ik verzamelde alle beestjes maar vooral botten van beestjes. Yep, ik zag mezelf helemaal in een bottenmuseum werken, en werkte er al flink aan in de schuur van mijn vader :P Maar levende, springende, krekelende beestjes... niet meer.

Mijn (hele lieve) dementerende opa liet zo eens onze bak vol met sprinkranen (om te voeren aan de reptielen van mijn broer) open staan. 2 weken lang piepte het overal in huis. En tot ons grote 'geluk' kwam ook de gigantische libelle die we hadden meegenomen uit Frankrijk tot leven. Yep, we dachten echt dat hij dood was en we hem dus mooi konden opzetten op onze slaapkamer, totdat hij ineens aanvloog. Brrrrr, en hij was echt giga.

Super dat je je vriend toch support in zijn hobby :) Beter dan elke nacht in de bar hangen, denk ik maar ;)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:06

Als eerste: enorm bedankt voor het overweldigende medeleven *\o/* we zitten nu met zijn tweeën alle reacties te lezen. Nou ja, eigenlijk gaat het zo: ik probeer tv te kijken met een bidsprinkhaan in mijn ooghoek en hij zit om de 2 minuten Bokt te verversen _O- dat is toch meestal andersom? >;)

En, as I typ, komt hij nog met een fantastisch weetje: een bidsprinkhaan is geen sprinkhaan, maar familie van de kakkerlak! Wíé komt me nu redden? Ik heb vrijwillig twee kakkerlakken in huis gehaald! Vrijwillig! 8)7

Nu ik hier gelukkig zo'n hartverwarmende hoeveelheid medeleven krijg wil ik het volgende nog wel even delen met jullie, lieve bokkers <3
Het zat zo: meneer de bidsprinkhaan (namen, anyone?) moest verhuizen en ik was, na observatie van achter glas, wel zover dat ik hem met een takje wilde pakken. Dat ging uiteraard voor geen meter. Ik bedoel...een stokje op een stokje laten klimmen terwijl zijn poten zo ver uit elkaar...what was I thinking? Dus...vriendlief kwam helpen en dan mocht ik hem van zijn hand op het stokje laten lopen en dan snel (terraria naast elkaar geplakt) in zijn studentenwoning doen.

*kleine voorgeschiedenis: de eerste dag dat we ze hadden sprong mevrouw bidsprinkhaan bij mijn vriend van zijn arm in een soort ninjamove naar zijn borstzakje := *

Goed, terug naar vanavond: ik zag die bidsprinkhaan naar me kijken met een blik van: hahaaaa, jij denkt toch niet dat ik netjes op je takje blijf zitten? Ik spring op je! }:)
Dus, toen ben ik 3 meter achteruit de keuken in gestuiterd en heb ik mijn vriend vriendelijk...nee, niet vriendelijk...DRINGEND verzocht om hem héél snel in het nieuwe ding te zetten.

Ik zal nog even kort reageren op een paar van jullie:
- foto's: zeker weten? :))
- Kevinsky: dat is ook mijn valkuil, hij is zo blij met die beesten :+:
- Rebecca: niet...ik herhaal: NIET schattig :\
- BlazeIt: :evaw: ik slaap wel bij mijn zusje vannacht O:)
- Natasja: -O- dat is nou één geluk bij een ongeluk: die van mij zal dat nóóit doen :') hij zat net al een heel verhaal te bedenken dat hij dit verhaal omgekeerd bij zijn vrienden zou vertellen (mijn vriendin houdt van paarden...páárden! Die hebben hoeven waar ze mee kunnen schoppen en en en...)
- Sclimpre: dazen mept'ie dood -O- beetje inconsequent als je het mij vraagt :')
- Mischa: dat zou je idd denken, dat het geen dure hobby is. Maar elk terrarium is op den duur te klein :j
- Yasmine: yep :j en die veelpoot...NACHTMERRIE!
- lovelyfiefy: dan kit ik de deur aan alle randen dicht }:)
- Vjestagirl: :+: ik weet wat je nu hebt doorgemaakt...
- de rest vergeet ik, sorry!

Oh ja! Ik lees ineens krekels...die bidsprinkhanen eten dus krekels. Levende krekels! En levende krekels hebben herrie :j die ben ik nu aan het dresseren dat ze stil moeten zijn *D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:07

HAHAHAHAHAHAHAHA...
Ik krijg wen advertentie van Farmdate, de agrarische datingsite :P

Volgens mij probeert Bokt je wat duidelijk te maken _O- _O-

Heerlijk geschreven!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:09

Geniaal :D
Dat is toch wel spannender dan een hobby als Computerprogramma's installeren :j

Maar als halve bioloog kan ik het niet laten: miljoenpoten en spinnen zijn geen insecten :P

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:10

Sizzle schreef:
Geniaal :D
Dat is toch wel spannender dan een hobby als Computerprogramma's installeren :j

Maar als halve bioloog kan ik het niet laten: miljoenpoten en spinnen zijn geen insecten :P

Oh ja, nog zo'n ding: hooiwagens blijf ik consequent SPINNEN noemen }:) dat zijn ze namelijk niet :D
Laatst bijgewerkt door Butterfly op 19-09-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:11

Butterfly schreef:
Oh ja! Ik lees ineens krekels...die bidsprinkhanen eten dus krekels. Levende krekels! En levende krekels hebben herrie :j die ben ik nu aan het dresseren dat ze stil moeten zijn *D

En wil dat een beetje lukken?

Butterfly schreef:
Oh ja, nog zo'n ding: trilspinnen en hooiwagens blijf ik consequent SPINNEN noemen }:) dat zijn ze namelijk niet :D

Ik wil niet weten wat het dan wel zijn, ik wil niet weten wat het dan wel zijn...
Wat zijn het dan wel?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:12

Haha TS, heerlijk geschreven! :D
Maar o meid, wat heb ik een medelijden met je!!! :(:)

Gelukkig is mijn vriend nog banger van insecten dan ik dus ik hoef niet bang te zijn voor een terrarium jn huis. Hoop ik := nu wel zes jarige zoon die elk beestje met teveel pootjes machtig interessant vind...dus hou mijn hart vast elke keer dat hij binnen komt van buiten spelen 8)7 raarste beesten neemt hij mee naar huis %)

Manlief zijn hobby is zijn motor. Lig ik ook wel eens van wakker maar ik zou voor geen goud met jou willen ruilen :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:15

Als je van de sprinkhaan/kakkerlak af wilt ^^ ik heb wel een bak leeg! Fascinerende dieren zijn dat :j
vooral die orchidee variant! Heerlijk!

Veelpoten blijven bah, die moet je dumpen!

Hoe heeft hij Hamm ervaren? is het een aanrader? gekko's ook etc?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:17

Hooiwagens hebben toch ook 8 poten?
Dan vallen ze gewoon onder de Arachnida (spinnen) naar mijn weten.
Ze hebben waarschijnlijk een eigen onderverdeling omdat ze geen web maken.

Mijn nichtje heeft een vogelspin die ze krekels voert. Die springen dan ook regelmatig door het huis -O-
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-09-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:17

@Vjestagirl: ja, ik denk dat ik met de krekels op 1 lijn zit :j maar ja, die worden uiteindelijk opgevreten natuurlijk.

Ik had mijn tekst even aangepast, trilspinnen zijn wel spinnen, maar die noem ik ook hooiwagen. Hooiwagens zijn (en ik citeer meneer vanaf de bank) spinachtigen. Net zoals schorpioenen, zweepspinnen (NIET ik herhaal met klem: NIET! Googlen), zweepschorpioenen, rolspinnen en meer van dit soort ellende.

Yasmine: Orchid Mantis is een uitzondering, die is idd heel mooi. De vrouw dan, de man is een soort van uit de hand gelopen vlieg.
Oh ja! Dat is wel een groot voordeel van de bidsprinkhanen: vrouwen zijn mooier...EINDELIJK bevestiging dat vrouwen mooier zijn _/-\o_
En over Hamm: het is een aanrader en van alles is heel veel (citaat).

Ik heb een nieuwe strategie:

Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:17

Echt, elke keer dat ik kakkerlak lees, lopen de rillingen over m'n lichaam hahah.

Wel typisch dat je vriend nu op bokt zit TS _O-

edit; waarom, echt serieus WAAROM, moet ik toch google'n als er staat dat ik het niet moet doen |(

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:19

Diertjec schreef:
Echt, elke keer dat ik kakkerlak lees, lopen de rillingen over m'n lichaam hahah.

Wel typisch dat je vriend nu op bokt zit TS _O-

Mijn volgende topic wordt dan ook: hoe je vriend op bokt te krijgen? En het vervolg daar weer op: hoe je vriend zover te krijgen dat hij om de 2 minuten de pagina ververst.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:21

Sjips.....toch per ongeluk zweepspin gegoogled -O-

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:22

Sizzle schreef:

Kan je nagaan dat hij die het liefst zou willen hebben :brr:
En verder: ik had je gewaarschuwd :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:22

Butterfly schreef:
Sizzle schreef:

Kan je nagaan dat hij die het liefst zou willen hebben :brr:
En verder: ik had je gewaarschuwd :D

Aaaah nee, ik zou gaan staken als ik jou was -O-

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:23

Heeft 'ie ook takkies? Daarvan vind ik de meeste oké, zolang ze niet kunnen vliegen. :+

Wel megagroot (deze zit op mijn bovenarm), maar redelijk onschuldig.
Afbeelding

Ach ja, biologen he.. :D :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:24

Haha TS, ik ben meer jouw vriend. Toevallig gister 2 van deze prachtige beestjes gekocht:

Afbeelding

Bidsprinkhaan heb ik ook gehad. Onwijs leuke dieren!

Tegenwoordig houd ik veel insecten als clean up crew (eten de ontlasting van mijn huisdieren en houden zo het hok schoon) dus vandaar de miljoenpoten en enkele andere kevers (oa rozenkevers), pissenbedden in allerlei soorten, etc...
Verder heb ik met name insecteneters, dus hier zijn sowieso altijd kakkerlakken, wormen en andere voerderdieren aanwezig.

Mijn vriend heeft daarentegen dan weer niet zoveel met mijn beestenhobby. :')

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:26

Heerlijk topic dit haha, de bidsprinkhanen zou ik nog wel trekken, maar de rest.. Brrr. Was zo suf om de miljoenpoot en zweepspin toch even te Googlen, soort zelfkastijding?

Mijn vriend heeft ook een hele leuke hobby: knopjes. Zoals ik het dan oneerbiedig uitleg haha. Hij is geluidstechnicus en bouwt zijn eigen synthesizers, hoe meer herrie eruit komt hoe beter. En hoe meer knopjes en kabeltjes er zijn (en hoe meer hij eraan mag zitten) hoe enthousiaster hij word. Als hij naar zijn studio gaat verteld hij altijd heel liefdevol dat hij even naar zijn andere vriendinnen gaat kijken.. Ach :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:27

Ik had zo gehoopt dat mensen hier geen foto's zouden posten... -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:27

Ehm, de gedachte dat zo'n eng beest ook nog kattenpoep zit te eten met een konijnenkeutelijsje toe maakt dat ik maar beter kan gaan slapen geloof ik :=

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:27

Sokje en Fenrir: hoooooo := ik hoor hier hele alarmerende berichten: daar kan ik ook wel aan komen. Hij heeft takken gehad :j o.a. Ik gruwel bij alles wat hij gehad heeft :')

Dit is héél zorgwekkend na zijn opmerking van vanmiddag over het andere terrarium: daar kunnen ook wel wat beestjes bij in.

@Vjestagirl: so did I...

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:28

@sokje: dat beestje van jou lijkt net een Pokémon _O-

@TS: ik heb zweepspin ook gegoogeld. Ik maak nu het logeerbed op zolder voor je op en je laat maar weten wanneer je komt :+
Daarmee kún je niet in een huis wonen, wat een eng beest |(

Vjestagirl

Re: Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:29

Ik heb ook de zweepspin gegoogled. Je bent hier meer dan welkom, ik ben zelf een weekje weg. Ik heb een kat en cavia's, dat lijkt me een stuk acceptabeler.

Sokje_6

Re: Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:31

Een pokémon _O-

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:31

IJsco_Love schreef:
@TS: ik heb zweepspin ook gegoogeld. Ik maak nu het logeerbed op zolder voor je op en je laat maar weten wanneer je komt :+
Daarmee kún je niet in een huis wonen, wat een eng beest |(

<3 ik laat het je weten, whaha.

Hij vertelt nu trouwens dat hij ook een hamster en een goudvis gehad heeft.

Gehad hebben
• [auxl] gebruikt voor de vorming van de voltooide tijden :D (vroeger was alles beter... :P )

@Vjesta: ik kom na IJsco bij jou :j
Laatst bijgewerkt door Butterfly op 19-09-16 22:35, in het totaal 3 keer bewerkt