Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33325
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:27

Nul.
Ten eerste omdat wij niks met kinderen hebben, ten tweede omdat de wereld wel vol genoeg is zo.

Apple

Berichten: 76245
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:30

Geen :-)

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:31

Ik zou er het liefst ook 2 willen.
Het is een mooi even aantal, niemand die zich buitengesloten hoeft te voelen en 2 lijkt mij heel handig ook voor bijvoorbeeld een dagje weg.

Al zou je naar iets gaan bijvoorbeeld walibi met zijn 5en zit er altijd iemand alleen. Met zijn 4en is het veel makkelijker.

Britta31

Berichten: 13241
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:35

2,aan elke hand 1.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:37

Nul, ik heb mezelf nooit kunnen voorstellen in een moederrol, heb niks met kinderen en denk ook niet dat het gaat veranderen. Ik neem wel een baby Boa Constrictor :')

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:39

0 is voor mij het enige juiste aantal :D

dat maar aanfokken bij mensen moet eens stoppen; we zijn met veel te veel

Urbanus

Berichten: 44990
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:42

kelliiee1993 schreef:
Ik zou er het liefst ook 2 willen.
Het is een mooi even aantal, niemand die zich buitengesloten hoeft te voelen en 2 lijkt mij heel handig ook voor bijvoorbeeld een dagje weg.

Al zou je naar iets gaan bijvoorbeeld walibi met zijn 5en zit er altijd iemand alleen. Met zijn 4en is het veel makkelijker.


Nee joh, valt wel mee. We gingen altijd of met het gezin naar de Efteling en dan bleef mijn vader op de tassen passen of met z'n drieën en ja dan konden we soms met elkaar en soms zat er 1 alleen maar dat hebben we nooit als naar ervaren hoor.

Net als met dat buitengesloten. Wij waren met z'n drieën heel hecht terwijl er in het gezin van mijn vriend veel meer clubje is. En je kunt ook 2 kinderen krijgen die elkaar totaal niet liggen.

Daarom denk ik dat je het niet kunt plannen. Misschien vind ik het na 1 kind wel prima, misschien wil ik er wel 6.

xxCYNNxx schreef:
0 is voor mij het enige juiste aantal :D

dat maar aanfokken bij mensen moet eens stoppen; we zijn met veel te veel


Nou gelukkig is dat niet aan jou *D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:46

Voor ons was dat 2.

Maar wat Sizzle zegt begin eerst met 1. Wil je graag nog een kindje erbij dan probeer je nog een.(en desnoods nog een en nog een en....)
Maar niet omdat het hoort of omdat kinderen die enigs kind zijn zielig zijn.
(dat zijn ze niet)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 18-09-16 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:46

Ik heb er 3 en zou nog best een 4de willen.
Financieel kan het en qua huis hebben we ruimte zat.
Zal alleen een andere auto moeten komen.
Maar 'helaas' mijn man is na onze 3e gesteriliseerd dus het blijft bij 3 :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12782
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:49

Ik kom uit een gezin met 5 kinderen en zou dat zelf later ook wel willen :). Als kind heb ik een hele fijne jeugd gehad met altijd wel iemand om mee te spelen (had ook vriendjes en vriendinnetjes daarnaast).

Nu is het nog steeds heel gezellig om bijvoorbeeld met 10 man aan het kerstdiner te zitten.

Donja

Berichten: 5596
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:02

We hadden het er heel toevallig afgelopen week over toen we een paar dagen weg waren.
Wij hebben 1 zoontje (van bijna 5) en dat is genoeg. Hij kan lekker overal mee naar toe (wat we ook vanaf zijn geboorte gedaan hebben) en dat zie ik voor mezelf nog niet zo makkelijk gebeuren als het er meer dan 1 zouden zijn..
Daarnaast is het bij mij medisch niet mogelijk om er nog 1 te krijgen, dus is het maar goed dat we 1 genoeg vinden ;)

melkbus
Berichten: 564
Geregistreerd: 28-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:04

Ik kreeg er 4 binnen 5 jaar en zit nu in een huis vol pubers. Ik vind het heerlijk!

Palmera

Berichten: 9500
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:05

Het ideale aantal kinderen is 0 voor mij.
De wereld is vol zat, steeds meer oorlog en ellende in de wereld, een woonhuis later gaat een groot probleem worden, net als een baan vinden, etc.
Nee hoor, ik begin er niet aan. Daarnaast vind ik mezelf geen type voor degelijke verantwoordelijkheid.

xxmichellexx

Berichten: 428
Geregistreerd: 04-10-05
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:06

Als het ons gegund is willen wij ook graag twee kinderen. Eerst ga ik dragen en een aantal jaar later mijn vriendin. Wij zijn augustus 2017 aan de beurt *\o/*.

Nachtschade

Berichten: 58
Geregistreerd: 02-08-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:10

Als ik later een 'geschikte partner' vind, zou ik graag één kind willen. Ligt natuurlijk aan de staat van de wereld tegen die tijd en of ik dat een kind toewens...
Twee zou ik niet willen. Ik heb een broer waarvan ik weet dat we nooit door één deur zullen kunnen, überhaupt al de kans daarop wil ik een kind niet aan doen. Bij 3 heb je de kans op middle child syndrome en 4 lijkt me echt veel te veel (respect voor de mensen die dat wel kunnen natuurlijk).

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:14

Maximaal één. De wereld is al vol genoeg en zo gezellig is het momenteel niet.

Ik ben zelf overigens ook enigstkind en heb mezelf werkelijk nooit als zielig of eenzaam gezien. Genoeg vriendjes en vriendinnetjes op school waarmee ik altijd ging spelen.

Anna79

Berichten: 3389
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:27

Sizzle schreef:
Mensen oordelen doorgaans meer dan dat ze denken is mijn ervaring.
Hoevaak je te horen krijgt dat je een halve kindermishandelaar bent als je er maar 1 hebt.....:n

In iedergeval kan ik zeggen dat we vrienden hebben die kort na de eerste aan de tweede gingen omdat het zo leuk is voor de kinderen zonder naar zichzelf te kijken of naar hun gevoel te luisteren.
Ze hebben daar veel spijt van gehad en beide tegen een burnout aangezeten.

Ik heb ook vrienden die altijd riepen 4 kinderen te willen, dat zou ideaal zijn. Bij 2 zijn ze gestopt.

Er is niet zoiets als het ideaal aantal kinderen. Als je het gevoel hebt dat het goed is, dan is het goed ;)
Voor de een is dat 12 stuks, voor de ander 0.




Wij hebben ook "maar" 1 kind en ik herken bovenstaande wel een beetje. Wij hebben altijd gedacht dat we meer kinderen zouden willen. Echter merken we nu dat het hebben van een kind (hoe mooi ook) erg veel van ons vergt. Ik heb epilepsie en merk dat ik gauw overprikkeld raak door alle drukte en zorg die bij het hebben van een kind komt kijken.
Wij hebben na heel veel nadenken (en tranen) besloten dat het voor ons allemaal beter is om het bij 1 kind te houden. Beter goede ouders voor 1, dan met alle geweld meer kinderen willen en dan zo op ons tandvlees lopen dat het voor de kinderen niet leuk is en onszelf ook niet.

Het is dus vooraf niet zo makkelijk te zeggen, je moet het eerst ervaren. De één gaat het allemaal veel makkelijker af dan de ander. Wij zijn heel gelukkig met onze prachtige dochter!!!

Mysticism

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Zutphen

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:00

Mijn man en ik komen allebei uit een groot gezin (hij 4 ik 3). Als het aan ons ligt zouden we ook iets in die richting willen (als we zo gezegend zijn). Het liefst dan 2 vlak achter elkaar en dan een aantal jaar er tussen en weer 2. In mei ben ik bevallen van onze dochter. Kijk goed terug op de bevalling dus gelukkig niet getraumatiseerd voor de eventuele volgende keer. Maar ik merk wel dat het voor mij NU nog niet hoeft, we kijken gewoon hoe het gaat :o

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:04

MarlindeRooz schreef:
Twee, ik kom uit een gezin van 3. En je buitengesloten voelen is niet echt prettig.

Same here. :j

Ik heb geen kinderwens dus hier is dat simpel :D

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:07

Gezien mijn leeftijd zei ik dat ik maar 1 kindje wou. We kregen er 2 tegelijk. Ik weet ook heel erg zeker dat het hierbij blijft gezien de complicaties die ik heb gehad.

storrum

Berichten: 2161
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:14

Nul !

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:27

Hmm, is hier zo'n twijfelpuntje.

Ik zou heel graag twee kinderen willen, mijn vriend ook. Wij hebben echter wel een grote maar: één kind komt er (als alles goed loopt, je weet het nooit) sowieso, wij hebben echt beide een kinderwens. Als de financiën het ruim toelaten dan is een tweede kindje meer dan welkom, anders blijft het bij één.

Dat hebben wij zo ook besloten omdat er sprake van is dat wij over een paar jaar naar Amerika verhuizen voor het werk van mijn vriend. Daar gaat alles toch iets anders, maar wij willen absoluut zeker zijn dat we ons kind of onze kinderen een goede toekomst tegemoet laten gaan. School is duur (en al het andere natuurlijk ook!), dat willen wij zeker weten kunnen betalen zonder krom te moeten liggen.

Jessix

Berichten: 16520
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:36

Geen! :D
Maar als je ze wel wil dan is twee toch gezelliger en het meest praktisch.

Ijslander12

Berichten: 147
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Julianadorp.

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:40

Geen :+ Ik vind de wereld al druk genoeg.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:41

geen....aangezien het menselijk ras niet met uitsterven bedreigd word :+