assie schreef:Vanochtend vroeg was ik één van de eersten ter plaatse bij een heftig auto-ongeluk. De auto lag volledig in de kreukels, met de bestuurder er strak in geklemd. Wonder boven wonder was hij nog bij bewustzijn. Ik heb hem aan de praat gehouden tot de hulpdiensten er waren en ben toen naar huis gegaan.
Terwijl ik tegen de bestuurder praatte om hem bij bewustzijn te houden zag ik achter me mensen aan komen fietsen die foto's gingen maken met hun mobiel. Deze foto's werden vervolgens meteen de wereld in getweet "oooh, erg he?" (heb later even gekeken op twitter wanneer de eerste berichten online kwamen).
Ik kan daar niet zo goed tegen, dat ramptoerisme. Je zult maar familie zijn van zo'n slachtoffer en het via twitter moeten vernemen dat je geliefde/familielid is verongelukt.
Of stel ik me aan en is het juist een snelle manier om mensen te bereiken (zeker in het geval waar iemand buiten bewustzijn is bijvoorbeeld)?
Wat doe jij als je sirenes hoort? Ga je kijken? Maak je foto's? Of blijf je thuis?
Wat fijn dat je gestopt bent! Mijn vriend heeft vorig jaar een zeer ernstig auto ongeluk gehad. De eerste 5 minuten is er niemand gestopt (dus ook alle getuigen door gereden), geen idee of er ramptoeristen stonden want ik was er niet bij op dat moment. Mijn vriend zat klem en kon niet uit de auto komen omdat het raam en de deur vast zat, uit eindelijk is hij er op eigenkracht uitgeklommen en is in het gras gaan liggen. TOEN stopte er pas mensen en belde het alarm nummer! Vriend heeft mij zelf weten te bellen en net toen ik aan kwam was de ambulance er 5 minuten (ik deed er een kwartier over om er te komen)
Het is verschrikkelijk als je op de SEH zit met je vriend helemaal kapot en geen idee wat er allemaal gebeurd, om dan 5 nieuwsberichten tegen te komen op je telefoon tijdens het wachten met allemaal close up foto's van zijn auto ( onze trots) en dan ook nog een nieuws bericht erbij met alleen maar onwaarheden. Verteld door een zo genoemde "getuigen" die pas 5 minuten NA het ongeval aankwam op die plek.
Vanaf dat moment ben ik het vertrouwen in de medemens een beetje verloren... jeetje wat deed dat veel pijn! Nogsteeds zit het me niet lekker eigenlijk