Geven jullie bedrijven wel eens complimenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 01:08

Jahoor, maar eigenlijk te weinig, vind ik.

Ik schrik er weleens van hoeveel nare berichten er staan op Facebook pagina's van bedrijven, bizar gewoon.
Ik heb weleens voor een klantenservice gewerkt en dat was ook lang niet altijd leuk, maar het lijkt wel of het via Social media nog erger kan allemaal.
Dat motiveert mij ook meer om positieve berichtjes en mails te sturen.

Ik heb weleens een mail naar Andrelon gestuurd bijvoorbeeld (ofwel Unilever dan) omdat ik hun producten al jaren gebruik en dat het enige is wat mijn haar in "bedwang" houdt :=. Werd ook leuk op gereageerd.
Maar als ik een soort van klacht heb, probeer ik die ook wel vriendelijk te brengen.

Tof dat je het gedaan hebt TS! +:)+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:00

Mars schreef:
Jazeker, ik laat t meteen weten als ik fijn geholpen ben. En ik plaats ook graag een positieve review op FB.

Pas op zoek naar een fijne spijkerbroek wat ik soms best een klus vind. Verkoopster vraagt wat voor kleur ik zoek, kijkt even naar mijn benen, en zonder een maat te vragen komt ze met een broek aan die meteen als een tweede huidje zit. Dát vind ik nou verstand van je vak hebben, voor zo iemand kom ik dus graag weer bij die winkel. :j

Volgens mij ben je in dezelfde winkel als mij geweest. Met een zwaar gemoed binnen, mentaal voorbereid op veel pas sessies. Ze vraagt mijn maat en dan zegt nee, dat is hem niet. Trekt een broek uit de schap en hup, 5 min later bij de kassa met de perfecte jeans! Hen ook nog een mail gestuurd.

Zelf krijgen wij ook reacties over ons bedrijf via mail, aan de kassa en op fb. Deze deel ik ook met personeel en zaakvoerders. Zoiets maakt onze hele dag goed!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:22

Mars schreef:
Jazeker, ik laat t meteen weten als ik fijn geholpen ben. En ik plaats ook graag een positieve review op FB.

Pas op zoek naar een fijne spijkerbroek wat ik soms best een klus vind. Verkoopster vraagt wat voor kleur ik zoek, kijkt even naar mijn benen, en zonder een maat te vragen komt ze met een broek aan die meteen als een tweede huidje zit. Dát vind ik nou verstand van je vak hebben, voor zo iemand kom ik dus graag weer bij die winkel. :j

Welke winkel was dat? Als ze voor ook zoiets hebben ga ik er namelijk zeker regelmatig shoppen :j

Ik heb ook wel complimenten life gegeven en via de mail of facebook.

Wij krijgen op ons bedrijf ook wel eens een mail met een compliment. Direct of via hogerhand en soms via de telefoon al. Dat doet ons echt goed hoor :D
( ik werk op een klanten service afdeling van een grote container rederij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:01

Goede zaak TS :-)

Ik ben begin van het jaar onwijs goed geholpen in een ruitersportzaak. Veel medewerking gekregen, veel uitleg, het kon naar mijn beleving niet beter. Helaas voor hun kocht ik mijn nieuwe aanschaf elders, maar heb wel mijn lof en complimenten over desbetreffende winkel medewerker uit gesproken op hun FB pagina. Dat was wel het minste wat ik kon doen en wat ik ook op zijn plek vond gezien zijn energie, tijd en kunde die hij er in gestoken had.

Hier heb ik ook een zeer positieve reactie op terug gekregen :-)

loez

Re: Geven jullie bedrijven wel eens complimenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:15

Zeker doen! Zullen ze waarderen!
Wij hebben een website waar je reviews achter kunt laten! Super leuk om dat altijd te lezen en dat geeft een goed gevoel! Ook als de klant minder positief is dan is dat prima natuurlijk, daar leren we weer van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:19

DOEN!! Ik geef en krijg zelf regelmatig complimenten. In persoon, op het moment zelf, maar ook wel eens achteraf via de mail of een leuke recensie op FB oid. Ik zeg het absoluut als ik iets niet goed of prettig vind en mede daarom vind ik dat je het dan ook moet zeggen als het wel erg goed is. Dat motiveert zo enorm.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:22

Tegenwoordig kan iedereen gelijk op internet spuien wat voor vreselijke ervaring ze hadden met een winkel/organisatie, maar de complimenten worden idd vaak vergeten. Ik wil daar meer investeren en doe dat dan ook. Niet een gewone ervaring in een gewone winkel, maar als ze bv een probleem goed oplossen of echt eruit spatten met gastvrijheid, dan wil ik dat wel laten weten ja :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:30

Ook ik zeg doen! :D

Ik zeg het meestal direct. Maar ik geef ook wel eens goede recensie op FB. En in jouw geval zou ik zeker even de moeite nemen om een mailtje te sturen. Kleine moeite voor jou en heel fijn om te ontvangen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:32

Ik doe het altijd!
Anders hoor je inderdaad alleen de negatieve verhalen op de social media.

Laatst is mijn telefoon heel snel en goed gerepareerd via de verzekering. Zowel de verzekeraar als het reparatiebedrijf een complimentje gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:38

Mjetterd was dit in die winkel waar een leuke vrolijke jongen werkt met bruin haar ? Hij is namelijk zo leuk en aardig en helpt onwijs goed als je even twijfelt! Vind dat echt een super verkoper! Is in de winkel aan de andere kant van de brug !

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:06

ikzelf geef altijd meteen complimenten op het moment dat men dat verdient. Of een goede review op facebook als ik het bedrijf toevallig tegenkom.

Ik werk op een bedrijf waar we ook wel eens complimenten per mail binnen krijgen en dat wordt altijd zo leuk ontvangen! Ik weet zeker dat het bedrijf dat leuk gaat vinden!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:08

ik zie nu dat het een winkel is in Kampen. ben nu wel erg benieuwd welke zaak het is!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:12

Leuk! Ik probeer dat ook vaak te laten merken.
Ik heb via facebook wel eens een transportbedrijf een compliment gestuurd over een van hun chauffeurs (met plek/datum/tijdstip) die zo fijn afstand hield van mijn trailer. Toen ook antwoord van de directeur gekregen dat hij daar heel blij mee was en het zeker door zou geven aan de desbetreffende chauffeur. Kan die nog meer paardenmeisjes blij maken door zo fijn afstand te houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:16

Ik doe het ook zo veel mogelijk! Meestal in de vorm van een oprecht compliment als ik er ben, en vaak laat ik nog een goede recensie achter op het internet of in de vorm van een Twitter/Facebook berichtje. Ook met restaurants trouwens. Ik was afgelopen zomer op Corsica zomervakantie aan het vieren, stonden op een relatief grote camping met een ontzettend leuk restaurant erbij. Elke dag een ontzettend vers dagmenu (en echt de lekkerste dingen), heel erg fijn eten en bovenal, de bediening rende met 2 man over een vol terras en waren zo ontzettend vriendelijk. Die hebben onze mega oprechte complimenten gekregen (+ een hele dikke fooi) en je kon zien dat ze daar echt heel erg blij mee waren. Dat gevoel mag je ook wel eens achterlaten bij een bedrijf.

Mensen klagen vaak alleen als ze ontevreden zijn, maar laten niets extra merken als ze wel heel tevreden zijn, en dat vind ik jammer.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:43

Ik zeg er wel altijd wat van als ik erg fijn geholpen ben, gewoon, tegen diegene die zich drie slagen in de rondte heeft gewerkt voor me. Was nog niet in me opgekomen om dat ook via internet te delen. Dat zal waarschijnlijk de leeftijd zijn. :P

En het mag dan wel je werk zijn maar als je bv als verkoper zo ontzettend je best doet om een paar schoenen passend te krijgen en meedenkt over het probleem van het hebben van te smalle hieltjes dat ik, ondanks dat die laarzen evengoed niet pasten, toch blij de winkel uitloop dan heb je wel een complimentje verdient.
Maar ook heel simpel, ik ben een kneus als het op inpakken aankomt, ik kan een boek, maar moeilijker moet je het me niet maken :') , als ik dan zie dat iemand iets met een onmogelijke vorm toch zo leuk weet in te pakken dat het ergens op lijkt, dan zeg ik ook wel dat ik dat knap vind. Dat je niets anders doet en het na zoveel tijd dan wel moet kunnen boeit me niet, hoor. Ik vind het kunstig.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:48

Heb toevallig net nog een belletje gedaan naar een dierenwinkel waar wij tijdens onze vakantie een mand terug zijn geweest, dat dankzij hun voer-advies onze hond het zo veel beter is gaan doen.
We hadden toen een leuk gesprek en de verkoopster (en collega) konden zich ons nog herinneren. Zij waardeerden het enorm dat ik belde om ze te bedanken.

Dus TS, gewoon doen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:51

Ik doe het ook wel eens :j moet zeggen niet vaak in een winkel, maar eerder via social media. Ikzelf ben 23 en ik vind het apart tegen, een vaak ouder, iemand te zeggen "mijn complimenten" als het iemand van 40 is :D

Laatst wel onwijs lekker gegeten en toen heb ik wel een hele goede recensie geschreven op hun website.

Bij mijn vorige bijbaan (klantenservice) hadden we de regel "bij elk compliment gaat er 10 euro in de pot voor de wekelijkse borrel." Een compliment was wel echt "hierbij een compliment voor medewerker X, of ik ben vandaag heel fijn geholpen door jullie". Een "bedankt" werd niet gezien als compliment.
Medewerkers deden daarom onwijs hun best om complimenten te krijgen en het bedrijf was blij met hun 9 gemiddeld :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:53

Ik heb na een hoop gedoe met oorbelletjes eindelijk goeie kunnen vinden voor een klein prijsje, dus ik heb idd een berichtje gestuurd dat ik er zo blij mee was en daar kreeg ik een hele dankbare reactie op terug :j Vind ik ook wel leuk om afentoe eens te doen maar moet er wel voor in de stemming zijn :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 12:01

pimaude schreef:
Mjetterd was dit in die winkel waar een leuke vrolijke jongen werkt met bruin haar ? Hij is namelijk zo leuk en aardig en helpt onwijs goed als je even twijfelt! Vind dat echt een super verkoper! Is in de winkel aan de andere kant van de brug !

Ja! Met krullen :D

Helemaal niet opdringerig maar wel behulpzaam.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 12:01

Ania schreef:
ik zie nu dat het een winkel is in Kampen. ben nu wel erg benieuwd welke zaak het is!

De van Haren :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:06

Goed dat je het mailtje gestuurd hebt!! Waarderen mensen enorm.

Hier zelf ook een bedrijf en zowel wij als onze medewerkers waarderen dergelijke mailtjes énorm. Voor onze medewerkers maakt het ook echt een verschil of dat wij de positieve berichten ook van de klant zelf horen ipv alleen van hun zelf.
Zowel de positieve als de eventuele negatieve berichten worden hier trouwens naar de betreffende medewerkers door geschoven. Mocht er iets negatiefs over een van ons komen wordt dit ook overlegt met de medewerkers of hun hier iets over gehoord of van gemerkt hebben tijdens de werkzaamheden.
Ervaring hier is dat zo'n 'simpel' mailtje iemand week al kan goed maken :D
Maar tevens ook de waardering vanuit ons groter wordt naar de medewerkers toe. Echt goede mensen blijven lastig te vinden ;).

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:58

Ik ook, niet via mail, maar wel via social media. Ik vind het zo makkelijk om te klagen via FB en dat mag ook, maar wees dan ook zo eerlijk om de goede kanten ook te belichten.

Laatst ben ik echt gered door een buschauffeur van de Connexxion, verdwaald met hardlopen en een krampaanval. Sta je dan 10 km van huis zonder chipkaart. Deze man was zo vriendelijk. Ik mocht gewoon meerijden, maar daarnaast was hij ook als persoon begaan. He made my day! En dat mogen ze bij een bedrijf dan ook best weten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:08

Ik heb na een concert in de Ziggo dome een mail gestuurd met hoe fantastisch hun medewerkers waren. Dit heeft echt bijgedragen aan een enorm plezierige avond. En dat mag best wel eens gezegd worden. Ze waren er heel blij mee.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:28

Denk ook eens aan vrijwillers bij wedstrijden of evenementen, het is heel leuk om te horen hoe vriendelijk en behulpzaam de vrijwilligers waren, echt een opsteker voor mensen die geheel belangeloos iets doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:33

Cookies schreef:
Ik heb na een concert in de Ziggo dome een mail gestuurd met hoe fantastisch hun medewerkers waren. Dit heeft echt bijgedragen aan een enorm plezierige avond. En dat mag best wel eens gezegd worden. Ze waren er heel blij mee.

Zo wat fijn die fijn he?
Uberhaupt vind ik Ziggo geweldig. Er is ook geen slechte plek. Een tijdje geleden zat ik helemaal bovenin de verste hoek vanaf het podium en nog zat ik super!