mijn leven een nieuwe start gegeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 00:36

Met mijn ouders valt niet te praten. Daarom heb ik het in mijn jeugd ook zo moeilijk gehad.
Ik ben door 3 personen misbruikt geweest maar nooit durven vertellen aan mijn ouders.
Daarnaast heb ik "traumatische" ervaringen met mijn ma die ze bij mij alsook bij mijn zus heeft gedaan. Maar hier ga ik openbaar niet verder op in, via pb eventueel wel.

lovefi

Re: mijn leven een nieuwe start gegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:42

Dat is heel naar en vervelend. Dan lijkt jouw moeder mij ook niet de juiste persoon om mee te praten. Ik zou kijken of je een optie hebt om uit huis te gaan. Wellicht moet je dan Harley verkopen, maar geef jezelf eerst eens een goede kans in dit leven. Maak een frisse start op je eigen benen en koop daarna weer een paard. Of ga op het aanbod van de bokkers in en breng hem desnoods voor langere tijd naar Frankrijk. Dan heb jij even tijd voor jezelf. Tijd om alles te verwerken (met professionele hulp) en om een eigen wereld op te bouwen waarin je niet afhankelijk bent van iemand. Dat zal je zoveel goed doen dat kan jij je nu nog niet voorstellen. Ik heb ook nare dingen meegemaakt maar toen ik eindelijk besloot niet meer afhankelijk te willen zijn ging het veel beter met me. Ik ben erg gelukkig nu en dat gun ik jou ook.

Even doorbijten, kies voor jezelf meid! Mijn PB box is altijd open trouwens mocht je wat kwijt willen, succes!

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:51

Lieve TS, ik heb je vorige topic voor het grootste deel doorgenomen.

Je plaatst dit topic op de 14e, het is nu de 19e. Het is logisch dat je je vriend nu mist, dat je denkt: "Mijn god, waar ben ik aan begonnen?" Maar dat is bij iedereen zo die een relatie verbreekt. Geef jezelf tenminste 2 maanden om te wennen aan deze situatie. Zo krijg jij alles weer op een rijtje met betrekking tot Harley, waar je wil gaan wonen, een baan etc. Om nu, na een paar dagen op te geven, terug te gaan en jezelf eigenlijk voor het blok te zetten: is gewoon niet verstandig. Zo geef je jezelf niet de ruimte om te groeien die je juist zo nodig hebt.

Misschien kun je tijdelijk bij iemand wonen? Of een kamer huren? Maar toch... begrijp ook dat je moeder anders is dan jij. Soms klikt het wat minder tussen moeder-kind, en ontstaan er irritaties. Dit kan groot lijken, maar soms is het een ook goed om elkaar 'vrij' te laten. Hiermee bedoel ik: accepteer elkaars mindere punten, al is het maar voor de periode dat je nu bij haar woont. Zo maak je jezelf los van onnodige irritaties, want je moeder verandert toch niet: hoe graag jij ook wil.

Ik vraag me ook af of het misschien slim is om met iemand te praten? Het lijkt alsof je in een moeilijke situatie zit, met Harley, je vriend, wonen, etc, en het kan fijn zijn om met iemand te praten. Dat is geen teken van zwakte, dat betekend juist dat je aan jezelf wil werken en jezelf ontwikkelt.

Maar alsjeblief TS: hou dit vol zonder je vriend. Na een maand of 2 kun je echte beslissingen maken, niet na 3 dagen. Het is je leven waar het om gaat, je toekomst, niet het verkopen van een goudvis. Teruggaan heeft grote volgen, en ook niet teruggaan heeft grote gevolgen. Je weet hoe het leven is met je vriend, nu is het tijd om uit te zoeken hoe het leven is zonder je vriend. Ik hoop dat je in zult zien dat er ook heel veel positieve dingen zijn waar jij zelf voor kan zorgen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 02:56

Kort gezegd, ik wordt vanalles opgelegd terwijl ik alleen maar even een pauze wou in mijn relatie om even tot rust te komen. Maar waar is de rust als zelfs je "thuis"situatie geen rustgevende situatie is?

Ik heb enorm veel spijt dat ik met mijn zus meegegaan ben naar m'n ouders. Ik ben nog al eens een 6-tal weken van mijn vriend weg geweest maar het gemis en heimwee bleven gewoon te intens. Net als nu.
Ik kan misschien slecht gesproken hebben over hem. Maar zo slecht was hij niet.
Want hij heeft mij overtuigd om privé dressuurlessen te gaan nemen. Hij heeft enkele keren het stalgeld betaald of de veearts omdat ik niet kon.
En nee hij beheert mijn geld niet meer sinds 2015. Dat was dus niet meer van toepassing.

De meeste ruzies kwamen zelfs door mijn frustraties hier op bokt, ik werkte ze uit op onze relatie. En daar bovenop merkte hij het als er wat was maar ik wou er nooit over praten. Dat bevorderd zijn vertrouwen in mij ook niet natuurlijk. (Ik heb hem immers al 2x bedrogen, hij heeft echter altijd in mij blijven geloven en mij nooit laten vallen maar steeds met open armen ontvangen. Zelfs al had ik toen een paard of was ik toen weekloos. Hij heeft mij niet 1x bedrogen.)

Wil ik terug? Misschien, ik weet niet goed wat ik wil.
Ik weet alleen dat ik hem verdomd hard mis. En ik mij niet comfortabel voel omdat ik weer eens ben weggerend van mijn problemen en niet eens een poging gedaan heb tot praten erover met hem. En zo loopt het elke keer mis. Omdat ik niet praten kan. Dus elke keer opnieuw is het ook grotendeels mijn schuld als het ergens misloopt.

Goh het heeft lang geduurd voor ik dat ben gaan beseffen maar ik heb dan ook al 3 nachten wakker gelegen en gepiekerd, alles op een rij gezet waar het steeds misloopt en wanneer/waarom.

Ik besef dat ik aan mezelf moet werken en misschien met iemand moet praten (over mijn praatprobleem). Dat kan misschien in de toekomst een betere relatie opleveren.
Maar het liefst keer ik gewoon terug naar hem die ik zo hard mis, waar ik enorm veel pijn en verdriet van heb dat ik er nu weg ben.
Dat ik hem zo mis wil toch zegge dat ik van hem hou.
Ik ben er kapot van. Heb zelfs geen interesse meer om nog iets te doen met harley waar ik voorheen zoveel plannen voor had, het interesseert me nu niks meer.
Heb gisteren een zadel getest maar het rijden was niet met veel zin. En op deze manier heeft het dier ook niks aan mij.
Normaal ben ik altijd vrolijk en opgewekt op stal, nu ben ik stil en staar ik maar wat voor me uit, zelfs als ik harley rij.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 04:07

Misschien is het beter dat je gelijk nu hulp gaat zoeken.
Je andere topic ken ik niet.

Maar zolang jij zo in de knoop zit met jezelf en niks op de rit hebt heeft een relatie ook geen zin.

Het klinkt alsof je zoveel frustraties hebt en overwerkte emoties.
Ga daar eerst eens aan werken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:07

TS ten eerste dikke knuffel.

Wat ik nu lees denk ik dat het sowieso verstandig is om met een psycholoog te gaan praten, welke keuze je ook maakt. Zo te lezen heb je nogal veel te verduren gehad in het verleden en hulp bij het verwerken daarvan zal je helpen voor de toekomst.

En laat nooit iemand anders bepalen wat je wel en niet mag (zolang het legaal blijft natuurlijk; ) ) heb het vertrouwen dat je het waard bent om je eigen keuzes te maken (of dat nu je ouders, je vriend, bokt of andere mensen in je omgeving betreft) wat je ook gedaan hebt in het verleden betekend niet dat je jezelf daarom maar weg moet cijferen en alles maar moet accepteren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:10

Lieverd je relatie is zo kapot dat hij nooit meer echt goed zal worden. Het is heel normaal dat je op dit moment in een dal zit maar ik ben bang dat weer terug gaan alleen maar meer ellende op gaat leveren.

Geef je gebroken hart de kans om te helen :(:)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:21

Zoek hulp, ga in therapie en zorg dat je je leven op de rit krijgt. Wanneer je onafhankelijk bent kun je goede beslissingen nemen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:29

TS. Wat jij hebt heet liefdesverdriet. Dat is heel normaal en heeft iedereen die uit een relatie komt. Dat betekent niet perse dat je nog van iemand houdt of dat die persoon de juiste persoon voor je is, dat is simpelweg een verwerkingsproces, je bent net namelijk uit je bekende leven gestapt.
TS ik ben benieuwd of jij ook een andere levenssituatie kent? Heb je wel eens alleen gewoond? Heb je wel eens andere relaties gehad?
Het lijkt namelijk of je maar 2 situaties kent; die bij je ouders en die bij je ex en alsof dit de enige twee zijn waaruit je kunt kiezen.
Geef jezelf nou eens de tijd en kans om je eigen leven oo te bouwen, op te bloeien, te ontwikkelen, te daten, te ontdekken wat het leven jog meer te bieden heeft. Er is namelijk nog zoveel meer.
Geef jezelf gewoon eens een jaar de tijd. Zoek een huisje, een niruwe baan, nieuwe vriendinnen, ga nieuwe dingen doen. Ontwikkel en groei. Het zou je goed doen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:47

Ts je bent al tijden niet gelukkig in je relatie. Mis je hem of mis je de omstamdigheden (niet meer bij je ouders hoeven wonen, vrijheid, huisje boompje beestje verhaal).

Als jij een eigen plek hebt en daar alles op jouw manier kunt doen, ga je je veel gelukkiger voelen. Dan leer je van jezelf te houden en dat je het niet nodig hebt om een ander om je heen te hebben die je gelukkig maakt. Zet door, ga eerst eens op jezelf en daarna misschien latten met je exvriend. Maar nu eerst alles resetten, jezelf vinden en jezelf gelukkig maken.

En vwb je pony: die zou je laten uitzwaren en dat lijkt me nog steeds een goed plan. Je hebt hem nu denk ik wel hard nodig dus hou hem op knuffelafstand maar gun hem ook zijn tijd.

Denk realistisch en sterk. Je moet nu echt zelfstandig worden

Ter aanvulling: toen mijn relatie overging terwijl ik samenwoonde, moest ik ook terug naar mn ouders. Op dat moment was dat niet prettig en miste ik mn vrijheid maar achteraf ben ik heel blij dat het kon en dat ik vanuit daar weer ben gaan opwerken. Ik kocht mijn eigen huisje en leerde mijn huidige vriend kennen. Beste keus ever om mijn vorige relatie te beeindigen, eerst van mezelf te gaan houden en zelfstandig te worden ipv afhankelijk. Ik zit nu lekkerder in mn vel dan ooit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:09

denk dat TS net als bij alle andere dingen zelf haar ding weer gaat doen, wat we hier allemaal hoe goed bedoelt ook zeggen tegen haar.
in het vorige topic zou ze haar pony op rust zetten en nu schrijft ze weer dat ze zelfs tijdens het rijden geen plezier heeft.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:32

Maar ik denk niet dat TS bewust precies doet wat er wordt gezegd wat ze niet moet doen. Ze heeft het gewoon niet makkelijk op dit moment en dan maak je weleens niet zo verstandige keuzes. Daarnaast is het gewoon lastig te overzien als je je ronduit poedersuiker voelt.

Dat je nu met minder plezier naar Harley gaat is ook normaal. Geef jezelf de tijd, je moet eigenlijk weer bij 0 beginnen. Probeer positief te denken, al weet ik dat dat niet altijd meezit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:35

Normaal reageer ik niet in dergelijke topics maar nu wel. Ts lees je laatste bericht eens door. Het is niet jou schuld dat het steeds fout gaat. Je ex vriend is een klooio die je leven beheerst en het is geen gelijkwaardige relatie. Bij je ouders zitten is nu ook niet gezond voor je maar beter dan bij je ex. Je zult nu hilp moeten zoeken en desnoods ook hulp om zelf in je eentje ergens te gaan wonen.

Harley naar Lizy of palousaboy brengen of laten brengen (midden frankrijk) is denk ik het beste dat je nu kunt doen. Hij staat daar goed, kan uitgroeien en jij hebt je handen vrij om aan jezelf te werken.

Logisch dat je overal maar futloos staart. Je hebt verdriet, zit in de knoop. Meer dan menselijk om niet veel te willen. Is ook niet erg. Gewoon bij je pony zijn is voor hem al heel wat en zal jou ook helpen. Al sta je maar tegen hem aan zonder iets te doen.

Houdt vol, houdt van jezelf en zoek hulp.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:09

Ts: denk je niet, dat je terug wilt naar je ex, omdat de huidige situatie bij je ouders ook niet zo ideaal is?
Ik denk, dat je echt eerst heeel hard aan jezelf moet gaan werken en denken. Dan op jezelf wonen, en onafhankelijk zijn. Niet afhankelijk zijn van iemand anders.
en laat aub die pony n paar maanden staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:32

Ik denk dat het voor TS belangrijk is om goede professionele begeleiding te krijgen om haar leven weer op de rit te zetten. En laat die pony in de tussentijd aub lekker op het land bij leeftijdsgenootjes. Eerst aan jezelf werken. De rest komt wel.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:59

Lieve, lieve Ts,

Ik heb je vorige topic(s) gevolgd en ik denk inderdaad dat het heel verstandig is om hulp te zoeken. Het is nu tijd voor JOU, wees gewoon even lekker 'asociaal' en steek tijd in jezelf. Je bent het waard om je fijn te voelen en goed in je vel te zitten!

Ik zou niet terug gaan naar je vriend. Met alles wat ik gelezen heb klopt deze relatie gewoon niet, jullie zijn niet gelijk aan elkaar en er zitten teveel barsten in de relatie.

Wat je nu voelt herken ik heel erg toen het uitging met mijn ex, maar ik heb voet bij stuk gehouden en ben niet naar deze destructieve man terug gegaan. Heb wel veel stomme dingen gedaan nadat ik weg ben gegaan en ben echt ziek geweest van mijn keuze. Maar die tijd alleen heeft me veel goed gedaan, ik zal je de details besparen maar alles wat hij gedaan heeft, heeft schade achter gelaten. Ik moest echt mijzelf terug vinden, maar ook aan mijzelf werken want ik heb ook echt wel dingen fout gedaan en stom aangepakt.

En nu? Nu ben ik alweer zo'n 5 jaar dolgelukkig met mijn vriend. We hebben een normale relatie, ik wist niet eens dat het zo kon.

Je paard zou ik, als je dat financieel wel nog trekt, niet weg doen. Je kunt nu geen rationele beslissingen maken, dus stel het even uit. Desnoods dan maar een jaar naar Frankrijk, Harley wordt daar niet slechter van. Op die manier krijg je even adem en ruimte om aan jezelf te denken.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:35

Ts, hoe is het nu? Hou je het vol thuis?

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:27

Getup schreef:
Ts: denk je niet, dat je terug wilt naar je ex, omdat de huidige situatie bij je ouders ook niet zo ideaal is?
Ik denk, dat je echt eerst heeel hard aan jezelf moet gaan werken en denken. Dan op jezelf wonen, en onafhankelijk zijn. Niet afhankelijk zijn van iemand anders.
en laat aub die pony n paar maanden staan.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik mag dan maar een jaar toegepaste psychologie achter de rug hebben, maar dit was toch genoeg om te weten dat dit erg vaak gebeurt. Ook uit eigen ervaring kan ik je zeggen. Vanwege het feit dat ik zelf 3 jaar lang aangerand ben, is mijn brein in dat deel van mijn ontwikkeling in de tienerfase blijven steken. Ik heb ook erg veel moeite met het leren praten over seksuele handelingen, en het uitvoeren ervan was voor mij in het begin ook moeilijk. Ik heb heel veel baat gehad bij het hebben van mijn geduldige lieve vriend, die mij begrijpt voor zover hij kan en me graag wil steunen en helpen. Ik denk dat dit voor jou ook erg belangrijk zal zijn TS, zeker omdat je aangeeft misbruikt te zijn geweest en een vervelende jeugd hebt gehad.

Het is nu erg belangrijk om aan jezelf te werken en een professional te zoeken om over alles wat er met je gebeurd is te kunnen praten. Ik gok dat wat er met mij gebeurd is wat minder erg is dan wat jij hebt meegemaakt, en ook ik heb inmiddels geaccepteerd (na 4 jaar) dat ik beter met een professional kan praten, ook al heb ik het zelf redelijk goed kunnen verwerken. Ik ben nu van mening dat je het zelf nooit helemaal alleen op kunt lossen, want er blijft altijd iets achter wat je ontkent en/of onderschat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:07

TS hoe is het met je? Wat meer je draai gevonden thuis bij je ouders?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:12

Goof schreef:

Ik durf er een wedje om te leggen dat ze weer bij vriendlief op de bank zit. Of nou ja, achter het aanrecht staat :Y) .

Heel sneu, maar Ts is deze situatie gewend en is niet zelfstandig en volwassen genoeg om daaruit los te komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:20

Eef_Bam schreef:
Goof schreef:

Ik durf er een wedje om te leggen dat ze weer bij vriendlief op de bank zit. Of nou ja, achter het aanrecht staat :Y) .

Heel sneu, maar Ts is deze situatie gewend en is niet zelfstandig en volwassen genoeg om daaruit los te komen.

Zou je haar niet even de kans geven zelf te antwoorden voordat je met een dergelijke hatelijke opmerking komt :?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:00

Laat zulke opmerkingen gewoon achterwege joh. Slaat toch helemaal nergens op.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:54

Ik snap de opmerking van Eef_Bam wel, zo is het bij de andere topics van TS ook gegaan. Wat zou het nu anders maken? In een dergelijke korte periode is niemand in eens sterk genoeg/verstandig genoeg of wat dan ook.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:07

Zo'n opmerking zal er inderdaad super aan werken dat dat in het vervolg beter gaat. Echt knap hoor.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:33

Het is niet bedoeld als een hatelijke opmerking, maar om TS zelf wakker te schudden. Jammer dat het zo wordt gezien door sommigen. Het is een observatie gebaseerd op het eerdere gedrag en de uitspraken van TS. Ik wens TS het allerbeste toe en hoop dat ze hier ooit uitkomt. Maar op dit moment zit ze vast in een vicieuze cirkel. Totdat ze dat zelf in gaat zien gaat er niets veranderen.

Ik hoop van harte dat TS hier nog eens wat plaatst en het tegendeel bewijst, maar ik schat die kans gewoon erg klein in.