Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:02

Momenteel nog in Nederland, half november / eind november vertrekken we weer voor 4 maanden ;) zal het laatste volle seizoen zijn voor mij en Kira, want ze moet straks naar school. Mijn man zal dan alleen gaan helaas. Onze 2e zal ook weer in Oostenrijk geboren worden. ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:11

Wat geweldig, jij bent waar ik altijd van gedroomd heb... Wauw.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:54

Hé Wortel, wat leuk, dit topic had ik nog niet gezien. Ik volg je ook. Leuk om de pony's te zien! Is de bak nu gewoon van aarde gemaakt? Er ligt geen zand in, toch?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:09

Leuk. Ik lees ook mee.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 13:00

Mer Kira alweer naar school grote meid! Wel jammer inderdaad dat jij dan niet meer 4 maanden mee kan. En gefeliciteerd met je tweede zwangerschap.

Nissima de rijbaan is gewoon het rode zand wat daar al was. Nu er wat gras in groeit is hij verrassend goed. Zelfs na een volle week regen geen plassen. Het huis waar we in wonen is niet van ons en wanneer we zelf een boerderij gaan kopen gaan we hier weg. Vandaar dat we geen grote kosten gaan maken aan de aanleg van een rijbaan.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 13:04

hahahatsjoe schreef:
Wat geweldig, jij bent waar ik altijd van gedroomd heb... Wauw.

Als dit je droom is en je kan het waar maken doen! Het is echt de moeite waard! Ok het is geen utopie ook hier moeten we gewoon werken voor ons geld en zit er wel eens wat tegen. Maar ik been echt blij dat we de stap gezet hebben.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:16

wortel115 schreef:
Nissima de rijbaan is gewoon het rode zand wat daar al was. Nu er wat gras in groeit is hij verrassend goed. Zelfs na een volle week regen geen plassen. Het huis waar we in wonen is niet van ons en wanneer we zelf een boerderij gaan kopen gaan we hier weg. Vandaar dat we geen grote kosten gaan maken aan de aanleg van een rijbaan.

Snap ik hoor! In Andalusië hadden we ook een rijbaan van de aarde die er al lag. Was daar niet zo best, maar jouw bak ziet er netjes uit. Ideaal dat je op zo'n manier toch gewoon kan rijden. :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:19

Wauw wat gaaf!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:36

Jij leeft mijn droom, jaren geleden heb ik een jaar in Australië gewoond en geleefd en stiekem zou ik daar nog best naar terug willen maar dan op de manier waarop jij het nu doet <3

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:54

Wat leuk! Ik volg. Ik ga in november ook naar Australië voor een maand of 9. Daarna helaas weer terug naar Nederland, want dan moet er nog gestudeerd worden. Ik zou er ook wel willen wonen, maar voordat ik dat kan realiseren gaat het nog wel even duren helaas.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 08:08

Hier druk dus vandaar nu pas een update. Helaas wel van een van de paarden afgevallen. Echt heel stom een van de braafste, had hem een week niet kunnen doen door de regen. Wil opstappen en nog voor ik zit rent ie bokkend weg. Totaal niet verwacht van een die altijd braaf is. Had al een week of 4 een zere knie, nu een stuk verergert. Ik kan niet rennen en lopen is pijnlijk, maar goed de rest zal toch getraind moeten worden dus ik ga maar door. Oja nadat paarlief even aan de longe had gelopen kon ik er zo op en rijden. Dus waarschijnlijk gewoon fris icm het gemis van zijn maatje die ik mee naar huis heb genomen om te trainen omdat die zo stout was.
Zal morgen nog eens wat fotos plaatsen.

Wat leuk Ak wat zijn je plannen en naar welke regio ga je?

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:15

Ik ga sowieso naar Adelaide en Victor Harbour en voor de rest weet ik het nog niet precies, maar ik ga nog wel wat rondtrekken. Ik wil gaan werken in de buurt van Adelaide en als ik dan een beetje geld heb gaan reizen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 13:10

Klinkt goed! Wat voor soort werk wil je gaan doen?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:27

oooh ik volg!!! Dit is echt ontzettend gaaf! Ook een droom van mij voor over vele jaren! :o

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:35

wortel115 schreef:
Klinkt goed! Wat voor soort werk wil je gaan doen?

Ik heb een vacature gezien bij een stal met renpaarden dus daar ga ik solliciteren. Ik wil natuurlijk het liefst iets in de paarden, maar als dat niet lukt kan ik altijd nog op een festival in Adelaide werken via vrienden en kennissen daar.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 11:42

Leuk Ak hopelijk wordt het wat met de vacature!

Verder weinig te melden. Ik ben druk bezig met de paarden. Morgen gaat er een naar huis en de wachtlijst groeit gestaag. Maar ik wil niet meer dan 5 paarden tegelijk doen zodat ik ook tijd heb de kleine. Gelukkig gaan de meeste tussen 2-4 weken weer naar huis en maken ze plaats voor nieuwe.

Wel nog wat gewerkt aan mijn toekomstige stal:
Afbeelding

Voorlopig werkt dit prima als poetsplaats en te zadelen. Na de zomer dus zo rond feb gaan we er een schuilstal van maken.

De kuikens zijn vandaag voor het eerst even in de tuin geweest. Zr zijn vandaag 2 weken oud.

Afbeelding

Met mijn knie ga ik misschien toch maar even langs de dokter. Hoewel de pijn wat afneemt kan ik nog steeds niet rennen en longeren is best rot nu jonge beesten blijven niet altijd braaf op de cirkel en dat voelt niet fijn. Zeker ook omdat ik al maanden pijn er aan heb en er soms 'door zak'.

Ik heb wel een tweedehands zadel gekocht omdat ik nog geen eigen had. Als het goed is is ie nu onderweg vanuit NSW. Post duurt hier alleen wat langer als ik in Nederland gewend was. Grappig we zitten toch wel een beetje achteraf en dan komt de postbode maar 3x per week. Maar alles went en het postkantoor is maar 20 min rijden. Beter als de supermarkt dat is een uur rijden.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:47

Je zult maar iets vergeten zijn bij de supermarkt :+
Een goed boodschappenlijstje is dus zeer noodzakelijk!
Succes met je knie...

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 11:49

Haha ja dat is niet handig iets vergeten. Er zit wel een buurtsuper dichterbij als ik iets nodig heb alleen is die 3x zo duur en hebben niet alles. Laatst een keer kipfilet gehaald ruim 14 dollar terwijl die in de grote supermarkt rond de 5 dollar zit.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:29

Leuk, ga dit volgen :)
Is het daar goedkoper om paarden te houden? Is grond/weide goedkoper?

Nachtschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:52

Ook even een stipje := Wat gaaf! Dit is stiekem echt mijn droom, om later gewoon naar Australië te vertrekken en daar een boerderijtje op te bouwen. Vooral het klimaat in het zuiden (nog niet op Tasmanië, wel het ''vasteland'', lijkt me echt cool.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:06

Wat een leuk topic. Heerlijk dat je jullie dromen waar hebt kunnen maken. Mag ik vragen waarom je daarheen wilde en waarom die regio? :-) Hebben veel mensen paarden daar, dat je het zo druk hebt? :-)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 14:32

Gucci paarden houden is hier redelijk goedkoop. Wij hebben meer dan genoeg grond aan huis. Bij de stad kun je een paddock met stromend water huren voor 20 dollar per week (+- 15 euro). Hooi of dat wat ze hier hooi noemen is dit jaar prijzig ongeveer 200 dollar voor een groot pak. Aanschaf is relatief goedkoop, volbloeden zijn vaak ruim onder 2000 dollar. Top brave kinderponies en warmbloedpaarden zijn wel weer prijzig. Denk aan een 35000 voor een warmbloed paard 6 jaar en word op L niv gereden. Zadels ed zijn ook wat duurder als in Nederland. Grond kopen kost dan weer 3x niks in deze regio. Irrigatie boerderij met 40 ha voor 230.000 dollar.

Bontbeest klimaat in Victoria is best prettig, alleen zo'n 100 km hier vandaan zijn er hele gebieden en wegen dicht omdat het de laatste paar weken heeft geregend en er dus soms 1-2 meter water staat waar dat normaal niet is. Dat is dan weer iets minder.

Jenny we hebben niet per se voor deze regio gekozen. Wel gekeken welke gebieden geschikt zijn voor akkerbouw. Via een uitzend bureau kwamen we hier, deze boer zocht een farm manager. Goed voor ons om eerst te verdiepen in het nieuwe klimaat, grondsoort, werkwijze hier ect. Hier in de omgeving zijn best behoorlijk wat paarden maar is echt niet te vergelijken met in Nederland. Ik krijg ook vragen van mensen om het paard een paar weken te rijden en terug in het werk te brengen nadat ze 1-2 maanden niet gereden hebben omdat het winter was. Zo kwam er bv een 10 jarige ruin doodbraaf maar eigenaar was niet zeker genoeg om erop te gaan. verder word er vaak gevraagd hoe ik zadelmak maak en of ik geen bronc rider ben. Die springen erop laten paarden rennen tot ie erbij neervalt (als ik ze hier mag geloven) en dan is ie gebroken.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:56

Ah wat leuk! Ik volg

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 14:32

Hier rustig op het moment. Eerste pony naar huis, er komen 3 paarden aan. Een uit rescue centre moet terug in werk gebracht worden, een om zadelmak te maken en de laatste is er een volbloed omscholen vers van de renbaan. Ik ben er klaar voor eigenaren hebben geen haast. Een stuurde een mail dat ie nergens een trailer kon vinden ander zat nog te wachten op de smid. Smid is inderdaad lastig hier, veel smeden komen niet helemaal hier naartoe voor een paard of rekenen dan gelijk 200 dollar.

Nja voor knie niet zo erg, gebruik nu een brace voor wat meer ondersteuning. Via de huisarts heb ik een doorverwijzing voor een x-ray. Hij wil eerst zeker weten dat er geen breuk zit. Ik denk zelf van niet, maar goed hij neemt het in ieder geval serieus.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:31

Wat gaaf! Vind die verhalen over emigraties en alles wat daar bij komt en hoe dat verder verloopt altijd zo leuk en interessant. Zelf trekt Australië me niet (denk ik), maar erg leuk om je verhalen en ervaringen te lezen! :) Ga proberen te volgen. Ben niet zo actief op bokt en ook met vlagen online, maar zal wel zien. :D