Door 2e baan minder flexibel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:39

different1 schreef:
Vind het ook nogal bijzonder dat de manager niet rondkomt met de uren nu er 2 collega's weg zijn, maar jou een kleiner contract "aanbied".
Hoe gaat ie dan alsnog die uren invullen, of heeft ie al een paar sollicitanten die hij aan wil nemen?

Je bent goed bezig ts, succes!

Logisch, zie hoe hij nu bezig is, indien ts er in zou trappen dan neemt hij een paar 16 jarigen aan, geeft ts heel lang niet meer dan die 8 uur en geeft haar dan ontslag, scheelt nogal.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 18:53

Men moet 21 jaar of ouder zijn om bij ons te mogen werken. Maar dan nog is een 21 jarige goedkoper dan een 46 jarige. Slijterijbranche.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:07

vilheide schreef:
Men moet 21 jaar of ouder zijn om bij ons te mogen werken. Maar dan nog is een 21 jarige goedkoper dan een 46 jarige. Slijterijbranche.

Mooi doorgaan op de ingeslagen weg, je hebt de juiste stappen ondernomen en wil de manager niet met je door dan zal hij met een oplossing moeten komen, oftewel centjes.

MxW

Re: Door 2e baan minder flexibel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:13

Lees even goed je contract na of je nevenactiviteiten (2e baan) mág hebben. Wij mogen dit bijvoorbeeld niet. Alleen dan kunnen ze je zoiets maken.

Nu hebben ze geen poot om op te staan. Je bent 12 uur per week beschikbaar en bent niet minder flexibel dan je andere collega's. En zéker geen ontslag nemen. Daar zou je jezelf mee te kort doen.

Neem anders is contact op met HRM (als jullie dat hebben, ik weet niet of het gaat om een franchise of zzper). Die kunnen je hier vast wel mee helpen, denk niet dat hun het eens zijn met de manier van werken van de manager. Is gewoon onbeschoft :')

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 22:22

xMaxxiee schreef:
Neem anders is contact op met HRM (als jullie dat hebben, ik weet niet of het gaat om een franchise of zzper). Die kunnen je hier vast wel mee helpen, denk niet dat hun het eens zijn met de manier van werken van de manager. Is gewoon onbeschoft :')

Het gaat hierbij om een Ahold onderdeel dus een grote onderneming. Naar alle waarschijnlijkheid trek ik al aan het kortste eind maar ik laat me niet zomaar aan de kant zetten.

Ps nevenactiviteiten zijn idd niet toegestaan bij een fulltime contract maar dat heb ik niet.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:32

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze dat mogen. Je hebt een contract voor 12 uur getekend en mits dit contract niet binnenkort eindigt blijf je gewoon op 12 uur zitten. Nevenactiviteiten zijn niet verboden , en ontslag nemen ga je ook niet (vrijwillig) doen.

Blijft over dat, mochten ze van je af willen, ze een regeling moeten treffen en je contract dus af moeten kopen. Ik neem aan dat ze je niet kunnen ontslaan...

Heb je al contact opgenomen met de vakbond?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 23:11

xMaxxiee schreef:
Heb je al contact opgenomen met de vakbond?

Ik ben geen lid van een vakbond maar heb juridische hulp ingeschakeld.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 10:11

Ik kreeg vanmorgen een appje van mijn winkelmanager dat ze mijn brief had ontvangen en mij ging bellen om een afspraak te maken voor een gesprek. Tevens vroeg ze of dit gesprek met of zonder advocaat zou zijn. Een half uurtje later belt ze om te zeggen dat de afspraak vanmiddag om 13.00 zou plaats vinden. Toen ik zei dat ik dan niet kon, werd er weer moeilijk gedaan. Want ik was toch degene die een gesprek wilde. Aangegeven wanneer ik wel kon komen en gezegd dat me geadviseerd om even alleen contact via mail of sms/app te hebben ivm teveel emotie van mijn kant.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:14

Goed zo meid, laat je niet gek maken. Jij hebt gewoon je rechten en bent geen speelbal van de baas. Ja, je wilt een gesprek, maar een afspraak maak je in overleg. Vasthouden hoor, je doet het super!!! Heel veel mensen zouden een voorbeeld aan je kunnen nemen!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:25

Een afspraak maken voor een gesprek is niet mededelen dat dat gesprek vandaag om 13.00 gaat plaatsvinden.

Een afspraak maak je samen nadat je samen in je agenda hebt gecheckt wanneer je beide kunt.

Alweer zo'n vreemde actie van je werkgever en zou ze er ook op wijzen mocht dit nog ter sprake komen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:11

klopt, maar als ze zo snel een afspraak maken kunnen ze TS overbluffen ivm geen voorbereidingstijd en tijd om eventueel een juridisch persoon mee te nemen. maar in het kader van gelijk behandelen klopt er ook al niks van.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:41

NenaC schreef:
klopt, maar als ze zo snel een afspraak maken kunnen ze TS overbluffen ivm geen voorbereidingstijd en tijd om eventueel een juridisch persoon mee te nemen. maar in het kader van gelijk behandelen klopt er ook al niks van.

Precies dat. Snel een afspraak maken zodat je je niet voor kan bereiden en je geen tijd hebt om en advocaat/jurist te vragen om mee te gaan. Je doet het heel goed! Nu volhouden!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:48

Die manager van jou heeft wel lef :oo

Laat je echt niet overbluffen hoor, dat is wat ze nu doet. En een advocaat meenemen is niet eens zo'n slecht idee van haar :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:02

Ik zou inderdaad jezelf goed voorbereiden op het gesprek, de belangrijkste aspecten die je wilt bespreken doornemen met je hulp en dat uitgeprint meenemen naar de afspraak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:04

En kan er niemand met je mee dan er op staan dat het gesprek word opgenomen.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:08

Nou de tip van Bigone lijkt me geen slechte. Ik begrijp dat het een beetje emotioneel wordt voor je en dan is een onafhankelijk sterk (verbaal) persoon naast je niet mis. Een advocaat lijkt me dan weer heel erg in de kosten te lopen. Mocht er niemand mee kunnen/mogen, neem het gesprek dan zeker op.

Onafhankelijk van het gesprek, je staat in je goed recht, en ze gebruiken je wel heel makkelijk als een speelbal zo. Nooit zelf ontslag nemen, laat ze er zelf maar goed moeite voor doen als het zo moet. Hoe naar het ook is om er dan nog rond te lopen, dat snap ik maar al te goed. Laat je niet zomaar aan de kant zetten hoor!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:16

Ts, bedenk dat zij een probleem hebben, niet jij. Die baas kan wel veel willen maar zonder jouw medewerking kan hij niets aangezien jij heel duidelijk bent geweest en alles netjes hebt overlegt , hun probleem, niet de jouwe dus je kunt prima zonder zenuwen op gesprek gaan en aanhoren wat ze willen. En beslissingen hoef je daar niet te nemen: Ik denk er over na en om er op terug is genoeg.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:30

even rechtsbijstand inschakelen? Want dit mag niet zomaar.
Zij mogen niet van jou verwachten dat jij wel even 4 werkuren inleverd omdat je niet past in hun planning.
De andere collegas hebben ook verplichtingen waardoor ze minder inzetbaar zijn (kinderen, oppasdagen etc) dus jij heb ook verplichtingen. Werkgever kan niet verplichten tot flexibiliteit van 40 uurper week terwijl jij er maar 12 uur werkt.
ze kunnen ook niet verlangen dat je ontslag neemt.
Je hebt recht op je 12 uur per week. als zij jou niet die volledige 12 uren kunnen inplannen is dat hun probleem. jij krijgt je 12 uur uitbetaald. Wel is er dan dikke kans dat je contract eventueel niet verlengt wordt (als je nog geen vast contract hebt) maar ze mogen je dit niet zomaar vragen.

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, neem daar even contact mee op en anders adviseer ik je om die af te sluiten

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 14:48

bigone schreef:
En kan er niemand met je mee dan er op staan dat het gesprek word opgenomen.

Mijn man gaat mee en zei al dat hij zou melden dat hij het gesprek opneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:58

Top Ts, wat een grappemaker jouw werkgever. Ze kunnen je niks maken, volgens mij weten ze dat prima, mja proberen kan altijd he :D Er zijn sukkels die erin trappen :p

Goed dat je iemand meeneemt, ter ondersteuning. Dat kan nooit kwaad. Het gesprek opnemen, ik weet niet of ik dat zou doen, kijk even goed na of dat wel mag. Wel zou ik afspraken direct op papier laten zetten en meenemen, zodat het zwart op wit staat wat er is besproken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:21

Opnemen van een gesprek waar je zelf aan deelneemt mag :j

Een papieren gespreksverslag vragen, en voorstellen en afspraken op papier krijgen is zeker aan te raden - en vraag vooral bedenktijd om het thuis even door te lezen voor je beslissingen neemt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:22

Dat gesprek mag je opnemen, je mag het melden aan je werkgever maar dat hoeft niet eens.
Zolang je maar partij bent en het gesprek niet publiceert mag je het opnemen.

Gezien de capriolen die je werkgever uithaalt, zou ik het gesprek juist wel opnemen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 16:26

Na even een paar dagen Duitsland weer over tot de orde v/d dag. Nog geen nieuwe datum gekregen voor een gesprek dus vandaag maar weer contact opgenomen met de jurist over hoe nu verder te gaan.
Want stel dat ze wachten tot volgende week en ik gewoon ingepland sta om te werken maar niet kan omdat ik met mijn andere baan zit, wat dan. Ik krijg de indruk dat ze het zo willen spelen dat ze het op werk weigeren kunnen gooien.
Zojuist dus maar een mailtje naar mijn winkelmanager gedaan met daarin de vraag hoe nu verder. Mijn 2e baan zo in eerste instantie tot eind september zijn en dat ze mij dus voor komende week onterecht heeft ingepland. Nu maar haar reactie afwachten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:40

stuur een mail met de dagen en tijden dat je wel beschikbaar ben om in te plannen voor hun. heb je in ieder geval zwart of wit staan dat je wilt werken.
zet dit er ook gewoon bij: ik wil graag werken, ben beschikbaar op deze en dze dagen ivm mijn andere parttime baan.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 17:49

RoyceMack schreef:
stuur een mail met de dagen en tijden dat je wel beschikbaar ben om in te plannen voor hun. heb je in ieder geval zwart of wit staan dat je wilt werken.
zet dit er ook gewoon bij: ik wil graag werken, ben beschikbaar op deze en dze dagen ivm mijn andere parttime baan.

Ik heb idd in de mail gezet wanneer ik beschikbaar ben.