Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:54

Tyrcanol schreef:
Ojee denk dat je een horde rokers over je heen krijgt nu...

Zelf zou ik het verschrikkelijk vinden .. heb zelf enorme astma waardoor ik het niet eens vol zou houden. En ja dat ruik je ontzettend snel. Ik ruik het op de fiets al als er iemand in een voorbij rijdende auto zit te roken :')

Ben bang dat dit een eeuwige discussie is.

Lastige situatie ts!

Ik denk dat het helemaal geen discussie is. TS heeft gewoon pech. De buren mogen roken zoveel als ze willen in hun eigen huis en tuin. Helaas voor TS...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:54

Rivjenn schreef:
Jennyj01 schreef:
Pfff ik ben zelf geen roker en heb astma maar ik vind dit toch zo'n gezeur. Leven en laten leven. Vrijstaand hutje op de hei is dan misschien meer wat voor jullie. Tot de buurman de gier weer heeft uitgereden.

Graag zo'n vrijstaand hutje maar maar dat is niet te betalen. Haar hond blaft ook de hele tijd maar daar klaag ik ook niet over. Puur de rooklucht. En gierlucht ruik je hier ook regelmatig aangezien de wijk hier aan een weiland grenst, dat maakt me niks uit.

Ja, dat doe je wel, hier en nu.....

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:55

dees_daan schreef:
Wat wil je dan TS? Als ze binnen roken ruik jij het in de voorraadkast zeg je, daar heb je dus last van, als ze achter in de tuin roken heb je er last van en als ze bij de voordeur gaan staan zal je het dus ook ruiken in de slaapkamers die aan de voorkant zitten.
Blijft over verbieden, dat kan niet.. slaapkamerraam s'nachts open ipv overdag, verhuizen, of je er niet aan willen ergeren.

Wij hebben voor geen slaapkamers dus dat is geen probleem hoor. Daar mogen ze gerust staan. Als ze binnen roken ruik je het idd in de kamerkast, maar dat vind ik minder erg. Die doe ik open, pak wat en weer dicht.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:55

Denk ook dat je toch moet proberen het los te laten. Hoe meer je er mee bezig bent hoe meer last je er van hebt. Je kan alleen voor jezelf dingen veranderen maar niet die van de buren. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat je er zoveel last van hebt. Dus zou echt proberen jezelf er over heen te zetten.

Jolien87

fokfanaat schreef:
Aan de andere kant, vraag ik me af, als je kippen in je tuin hebt en de buren hebben stankoverlast kunnen ze daar ook niets mee?

Een kromme vergelijking als je het mij vraagt. Een kippenhok ruik je dag en nacht. Rooklucht alleen op de momenten dat er gerookt wordt.

Love_Laugh

Ik vind dat je je eigen wel aanstelt. Het is hun eigen tuin, daar mogen ze gewoon roken. :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:56

Jessix schreef:
Tyrcanol schreef:
Ojee denk dat je een horde rokers over je heen krijgt nu...

Zelf zou ik het verschrikkelijk vinden .. heb zelf enorme astma waardoor ik het niet eens vol zou houden. En ja dat ruik je ontzettend snel. Ik ruik het op de fiets al als er iemand in een voorbij rijdende auto zit te roken :')

Ben bang dat dit een eeuwige discussie is.

Lastige situatie ts!

Ik denk dat het helemaal geen discussie is. TS heeft gewoon pech. De buren mogen roken zoveel als ze willen in hun eigen huis en tuin. Helaas voor TS...

Ik doel op de discussie tussen rokers en niet rokers.

Dat er weinig aan te doen is lijkt mij duidelijk.
Je kunt je buren niet verplichten te stoppen.
Neemt niet weg dat het een vervelende situatie is.
Laatst bijgewerkt door Saul op 13-09-16 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Rivjenn schreef:
dees_daan schreef:
Wat wil je dan TS? Als ze binnen roken ruik jij het in de voorraadkast zeg je, daar heb je dus last van, als ze achter in de tuin roken heb je er last van en als ze bij de voordeur gaan staan zal je het dus ook ruiken in de slaapkamers die aan de voorkant zitten.
Blijft over verbieden, dat kan niet.. slaapkamerraam s'nachts open ipv overdag, verhuizen, of je er niet aan willen ergeren.

Wij hebben voor geen slaapkamers dus dat is geen probleem hoor. Daar mogen ze gerust staan. Als ze binnen roken ruik je het idd in de kamerkast, maar dat vind ik minder erg. Die doe ik open, pak wat en weer dicht.

Wat fijn dat ze dat mogen, in hun eigen tuin :')

dromertje2

Ah, daar mogen ze wel gaan staan van u. Dat is juist het punt, je hebt niets te willen of te eisen. Jij kan ook vanvoor gaan staan, dan heb je geen last van de rook in de achtertuin.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:57

Wij hebben destijds een goed gesprek met de buren gehad. Ik ben heel erg astmatisch en in mijn ogen kunnen de buren ook rekening houden met jullie. Ja het is leven en laten leven, maar om meerdere keren per dag de sigarettenrook binnen te hebben omdat de buren het niet in hun eigen huis willen ruiken...

Onze buren roken nu alleen nog maar in hun tuin als ze zien dat onze ramen en deuren dicht zijn. Zijn ze toch open dan lopen ze eventjes naar het pleintje om daar te roken.

Zo had een buurvrouw last van studenten die de hele zomer de bbq an hadden staan, mevrouw heeft na een gesprek geen enkele zomeravond meer zelf gekookt en zat bij de studenten mee te eten. Soms is het een beetje creatief zijn van beide kanten.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:58

Rivjenn schreef:
Je blijt het ook niet de hele tijd ruiken maar ik baal er gewoon van dat ik niet eens het raam open kan zetten omdat hun buiten moeten roken. Ze kunnen ook binnen roken. Dan hebben ze alleen zelf last van hun eigen stank. En echt zodra hun gaan zitten roken ruik je het direct. Wat mij betreft mogen ze ook bij de voordeur roken. Je kunt het misschien niet verbieden maar ik vind ook niet dat ze ons kunnen verplichten om in hun ongezonde rooklucht te zitten... De andere buren roken ook maar daar hebben we echt nooit last van

Dus hun moeten maar binnenroken omdat de buurvrouw (jij) het niet lekker vind ruiken? Je kunt hun niet verplichten te stoppen of binnen te gaan roken. Zij houden al rekening met jou. mijn buurman rookte ook altijd buiten en dat kwam ook richting ons, maar echt niet zo erg als dat jij zegt. Maar wat wil je precies met dit topic bereiken? Zij gaan niet stoppen omdat jij dat wilt en omdat jij er last van hebt. Dus zelf dan maar verhuizen...?

LadyMadonna

Stonedromy ( :') ) de buren houden er al rekening mee....

verootjoo

Ik vind het ook een beetje overdreven om te zeuren als mensen buiten roken := het heeft jarenlang geduurd tot iedereen zo ver was om buiten te gaan roken en dan is het nog niet goed :?
ik snap wel dat ze niet binnen gaan roken.

En ik rook zelf niet trouwens.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:59

Maar ze gaan al achter in de tuin staan, dus ze doen al moeite. Maar het moet van 2 kanten komen natuurlijk.

YamaSaki

Ze mogen gewoon roken waar hun willen, of dat nou hun voortuin, achtertuin of binnen is.
Met dit lekkere weer, is het voor hun vast fijn om even lekker in de tuin een sigaret op te steken.
En joh, die lucht blijft echt niet de hele dag in je huis hangen. T is even vies, maar doe dan een paar minuten je deur dicht, gooi em daarna weer open :')

Hier een buurman die soms een jointje rookt, (oke elke dag xD ), zodra ik t ruik, en dat is snel, doe ik even mn kamerdeur dicht, komt de lucht niet enorm naar binnen. En met een paar minuten doe ik die weer open. Problem solved.

Mijn longen kunnen er ook niet tegen, maar joh, overdrijven is ook een vak.
Het is wat anders als je in een rokersruimte zit, maar dat zal echt niet te vergelijken zijn ;)

Ze doen hun best rekening met je te houden, dus wat jij er verder aan kunt doen?
Lekkere kaarsjes in huis aansteken, tadaa! :D

Jolien87

Ze "mogen" daar staan? :=
Begrijp me niet verkeerd, ik vind rooklucht ook vies en onze buren roken ook in de achtertuin maar je doet er weinig aan.
Toen wij nog in een flat woonden, hadden we aan diverse kanten buren die aan 1 stuk door blowden. Geloof me: als je dat hebt meegemaakt dan is gewone rooklucht ineens een stuk minder erg.
Het is geven en nemen.
Enne, je klaagt niet over de hond maar wil het duidelijk toch even genoemd hebben. ;')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:01

Tyrcanol schreef:
Jessix schreef:

Ik doel op de discussie tussen rokers en niet rokers.

Dat er weinig aan te doen is lijkt mij duidelijk.
Je kunt je buren niet verplichten te stoppen.
Neemt niet weg dat het een vervelende situatie is.

Welke discussie dan?
Volgens mij zijn er hier net zoveel niet-rokers (waaronder ikzelf) als rokers die hetzelfde zeggen. Dus nogmaals ik geloof niet dat er een discussie is. Een mens is vrij om te roken in zijn eigen huis en tuin.

Inderdaad heel vervelend voor TS, maar gewoon niets aan te doen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:03

Love_Laugh schreef:
Ik vind dat je je eigen wel aanstelt. Het is hun eigen tuin, daar mogen ze gewoon roken. :')

Hoe weet jij of ik me aanstel?
Ruik jij het ook?
ik ben niet de enige die er over klaagt hoor. Ze komt ook klagen als mijn zoon in de tuin aan het timmeren is. Tja mijn tuin, midden op de dag... Zo kan ik er nog wel een paar. Mijn andere zoon mag achter in de straat niet de bal overschoppen met een ander buurtkind. Want daar wonen mensen van wie hun kind overdag in bed ligt en vroeg in de avond. Tja, openbare weg hoor. Zo ken ik er nog wel tien. Laatst kwam de buurvrouw, de rokende, klagen dat ik op zondagavond om half 8 aan het stofzuigen was. Tja.... Waarom moeten wij wel overal rekening mee houden? Want mijn zoontje voetbalt niet meer achter in de straat, mijn zoon timmert niet meer in de tuin, ik durf amper nog te stofzuigen. Wat wel moet met 4 katten anders kunnen we niet eens zitten...
Ik klaag niet om het klagen.. Het is echt vies en vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem en of ze daar een oplossing voor gevonden hebben

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:04

LadyMadonna schreef:
Stonedromy ( :') ) de buren houden er al rekening mee....

Maar blijkbaar ervaart ts nog altijd overlast. Gewoon eens uitnodigen op de koffie en het er goed over hebben. Bij de voordeur is er minder overlast, dus misschien eens voorstellen om
Ipv een stukje door de achtertuin te lopen bij de voordeur te gaan staan. Buurvrouw voelt zich dan minder ongemakkelijk en hoeft minder ver te lopen. Ts heeft dan minder overlast.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:05

Ja, ik heb hetzelfde probleem en ik heb me erbij neergelegd. Heb ik nu antwoord gegeven op je vraag?

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:05

Ts ik vind je niet overdrijven. Ik vind die sigaretten stank ook echt verschrikkelijk! Hier roken ze ook aan beide kanten. Je kunt er eigenlijk niks aan doen.. ik ben al veel van huis weg dus heb er vrij weinig last van, alleen als ik eens een dag vrij ben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:06

Rivjenn schreef:
Love_Laugh schreef:

Ruik jij het ook?
ik ben niet de enige die er over klaagt hoor. Ze komt ook klagen als mijn zoon in de tuin aan het timmeren is. Tja mijn tuin, midden op de dag... Zo kan ik er nog wel een paar. Mijn andere zoon mag achter in de straat niet de bal overschoppen met een ander buurtkind. Want daar wonen mensen van wie hun kind overdag in bed ligt en vroeg in de avond. Tja, openbare weg hoor. Zo ken ik er nog wel tien. Laatst kwam de buurvrouw, de rokende, klagen dat ik op zondagavond om half 8 aan het stofzuigen was. Tja.... Waarom moeten wij wel overal rekening mee houden? Want mijn zoontje voetbalt niet meer achter in de straat, mijn zoon timmert niet meer in de tuin, ik durf amper nog te stofzuigen. Wat wel moet met 4 katten anders kunnen we niet eens zitten...
Ik klaag niet om het klagen.. Het is echt vies en vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem en of ze daar een oplossing voor gevonden hebben

Ja wat wil je nu horen van bokt? Je hebt al tegen je buurvrouw gezegd, die heeft al aangegeven dat ze express al zoveel mogelijk achter in de tuin rookt en meer zit er blijkbaar niet in. Iedereen snapt dat het vervelend voor je is, maar je zal het er toch mee moeten doen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:06

Ja hier heb ik ook overlast van rook...
Ik doe mn deur even een paar minuten dicht en steek een lekker kaarsje aan voor een lekkere geur in huis. Tadaa :)
Maar zo te horen is de hele buurt daar aan t zeuren op elkaar dus tja :')
Denk dat er voor meer dingen een oplossing gevonden moet worden, hoe heet dat tv programma ook alweer? Bonje met de buren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:07

Ik vrees dat je er weinig aan kunt doen. Ik geloof wel dat het overlast bezorgt, maar je zult je er toch overheen moeten zetten ben ik bang.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:09

Rivjenn schreef:
Love_Laugh schreef:

Ruik jij het ook?

Nu komt de aap uit de mouw, het gaat meer over dat roken maar dat andere mensen klagen over jullie dus daarom heb jij ook recht om te klagen :')