Kwalitatief goede kleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:12

purny schreef:
Primark. Niet duur en goede kwaliteit vind ik het

Dat ben ik écht niet met je eens! Vooral de shirtjes zijn onwijs dunne stof die heel snel verwast / gaat pillen. Is écht wegwerp mode, daar is de prijs ook naar.

Tja ik kocht mijn jurkjes vaak Bij de v&d, maar dat gaat nu niet meer lukken :')

Had laatst de ervaring dat mijn mexx en esprit spijkerbroek (dunne stof) beide eerder versleten waren dan een soortgelijke van de c&a.. en ja die koste toch echt minder dan de helft. met shirtjes is het dan weer omgekeerd.
Circle of trust en Levi's (jeans) goede ervaring mee, blijft inderdaad lang mooi.

Ik denk dat het ook aan je wasmachine ligt hoe lang het mooi blijft.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:13

Ook een student hier! Ik probeer gewoon veel in de sale aankopen te doen bij Esprit, Mango, American Today, Superstar etc.
Ik haal soms wel is een broek bij de Primark en die van mij blijven ook best lang goed, maar ben toch wel erg fan van de Only en Superstar broeken <3
Mijn favo broek van Superstar was van 70€ voor 30€ en die van Only van €75 voor 30€
Vind ik toch wel mooie prijsjes. Ook schoenen vooral in de sale kopen, laatst Adidas van 120€ voor maar 30€ bij Sneakers.
Tweedehands heb ik ook een paar Adidas en Nikes die voor 5€ en 12.50€ waren, maar zgan. En nog een jasje. Broeken en shirts doe ik eigenlijk nooit 2ehands...
Het is soms ff zoeken, maar je komt er vanzelf!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:17

Wij gaan graag een dagje shoppen in 1 van de outlet shopping centers bataviastad, rosada of roermond. Kan altijd goed slagen met merkkleding voor leuke prijzen.

NatasjavE

Re: Kwalitatief goede kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:24

Ik ben blij dat ik inderdaad iets betere merken kan kopen. Ik heb op dit moment veel van Ladress en Cavalaro Napoli.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:32

Broeken van Ltb, hollister (de jeans niet je jeanslegging) en levi's gaan eeuwig mee hier. En shirtjes van Maison scotch ook

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:34

Ik loop zelf vaak broeken bij de WE. Gaan bij mij zo'n twee tot drie jaar mee met intensief gebruik (gebruik ze op het werk en soms zelf met paardrijden). Met name de spijkerbroeken zijn erg goed vind ik.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:53

Dit hoort thuis op LZP, ik verplaats je topic even. :)

MWS -> LZP

Edit: Verkeerd om gezet; ik verplaatste van MWS naar LZP :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:00

Oh ja Levi's gaat hier ook al minstens zeven jaar mee, daar ben ik van onder de indruk.

Ook ik was fan van de V&D!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:13

Hollister en mango :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:13

Ik ben tegenwoordig fan van steps en esprit. Steps heeft ook erg goede service als de kwaliteit oid tegen blijkt te vallen. Heb van de zomer nog mijn geld teruggekregen van een jas die na een paar keer dragen helemaal ging pillen en een shirtje waar na 1x dragen de helft van de kralen af was gevallen. Al meer mensen met dit soort service verhalen gehoord.
Broeken van tommy hilfiger blijven hier ook lang goed, maar je moet vooral aan de stof voelen. Een dunne jeans zal een stuk sneller slijten dan een stevige, maar zit misschien wel fijner.

Ik was eerst ook wel een budget shopper, maar nu koop ik liever goede dure items die meerdere seizoenen meegaan. Goede leren schoenen, dure leren tassen, mooie kwaliteit kleding die ook nog redelijk tijdloos is.

Al vind ik als tussenmerk Mango ook goed bevallen! Vero moda en h&m (en natuurlijk primark) slijten hier een stuk sneller dan Mango!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:42

Cecil! Dat merk zit mij heel goed qua vorm en ze gaan lang mee.

Garcia bevalt ook goed.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:34

Even een foute verondersteld rechtzetten; duur is niet beter.

Goed zoeken dus.

De gstar broeken scheuren als je er al naar kijkt en de basis only shirtjes blijven verschrikkelijk goed na 100 wasbeurten.

Kijk naar de soort stof, niet naar de prijs.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:42

Ik ben zelf vooral op zoek naar shirtjes die geen gaatjes krijgen bij m'n buik. Sommige shirtjes hebben dat al na 1x dragen en dat zijn ook shirtjes van esprit en Gstar bijvoorbeeld.
Dus als iemand shirtjes weet die nog van goed materiaal gemaakt worden? :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:21

MMIDV schreef:
Ik ben zelf vooral op zoek naar shirtjes die geen gaatjes krijgen bij m'n buik. Sommige shirtjes hebben dat al na 1x dragen en dat zijn ook shirtjes van esprit en Gstar bijvoorbeeld.
Dus als iemand shirtjes weet die nog van goed materiaal gemaakt worden? :)

Draag je altijd een riem? Bij ons in t gezin kwamen we er op gegeven moment achter dat iedereen die gaatjes kreeg waar je shirt tussen je riem en het aanrecht zat, als je stond te koken etc. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:37

Heb bepaalde shirts van miss etam die jaren goedbleven met minimaal 3x per week in de was

Maar ik ben zwaarder , broeken slijten vrij snel maakt niet uit welk merk .Shirts vind ik wel best , als het minimaal een jaar meegaat :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:49

eenitraM schreef:
Even een foute verondersteld rechtzetten; duur is niet beter.

Goed zoeken dus.

De gstar broeken scheuren als je er al naar kijkt en de basis only shirtjes blijven verschrikkelijk goed na 100 wasbeurten.

Kijk naar de soort stof, niet naar de prijs.

Zo waar! Ik heb ooit via Wehkamp een hele dure gstar gekocht en ik trok dat ding aan en hij scheurde direct :') Paste perfect dus daar lag het niet aan.
Gelukkig heeft Wehkamp een goede service en kreeg ik gewoon mijn geld terug.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:51

Cecil en dit merk heeft telkens kleding die afgeprijsd is, want ze vernieuwen de collectie continue....

En in Raalte heb je 2 x in het jaar slotverkoop (einde zomer en einde winter seizoen) dan kun je goede kleding afgeprijsd met hoge kortingen tot wel 70 % scoren. Ga vaak de dag ervoor want dan kun je het ook nog passen. Dag zelf is me "te" druk!

Succes!

Groet Karin.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:53

Ik vind de broeken van Didi ook heel fijn en betaalbaar. Gaan ook lang mee. Bij open32 koop ik meestal de spijkerbroeken in de actie, vaak 2 voor 100.
Verder draag ik veel esprit, dit gaat ook echt lang mee.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:44

Voor broeken ben ik fan van LTB! Haal ze altijd bij Jeans Centre wanneer ze de actie 2 voor €100 hebben.
Voor shirtjes/truien ben ik fan van The Sting; ik heb shirtjes in de kast hangen die al meerdere seizoenen meegaan en er nog steeds prima uitzien.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:01

Ik meld me ook even. Ik was altijd heel erg tevreden over de jeans van esprit. Maar met mijn laatste jeans heb ik maar een half jaar gedaan en toen viel hij uit elkaar. In de winkel konden ze niets voor me doen ik fietste te veel. Dus ben nu een beetje zoekende naar een ander merk die fijn is. Ik heb laatst een jeans gekocht bij de didi. Deze ziet er nog steeds uit als nieuw en zit Super lekker. Maar voor de winter moet ik ook weer nieuwe broeken dus ik ben nog een beetje zoekende wat ik moet kopen.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 01:57

Broeken inderdaad LTB!! Super pasvorm en gaan lang mee.

Esprit is mij afgelopen jaar enorm tegengevallen. Had een shirtje van 60€ gekocht en ging al heel snel pillen en werd lelijk van stof.

Verder houd ik van mixen. Ik houd van goede broeken, en veel verschillende shirtjes, vaak zijn die dan niet zo duur. Houd ook erg van sales en outlets. Heb hele wisselende dingen in m'n kast hangen, dingen van nog geen 10€ tot echt wel dure kwaliteit kleding.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 09:15

Oh dat van die slotverkoop is ook leuk om te weten, dat is ook nog redelijk te doen vanaf hier. Outlet roermond etc. is vanaf hier echt heel ver, daar zou ik zelf niet zo even naartoe gaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:19

In Maas-Mechelen is er ook een heel outlet 'stadje', tip voor de Belgen/Limburgers.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:27

Ik draag mijn Only broeken wel 3 jaar (vrij intensief) en Pepe jeans ook. Ik kies wel de iets stuggere jeans. De echte stretch broeken gaan minder lang mee.

Verder kan je bij Wehkamp en zalado Sale aanvinken en dan de duurdere merken kiezen voor leuke uitverkoop prijzen.

The sting shirts gaan hier ook wel lang mee.

Ik was op 30 graden, niks in de droger en alles binnenstebuiten. Scheutje Ariel en scheutje azijn.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:44

Ik ben fan van het merk Gsus. Ik draag mijn shirts in drie fases: eerst voor net, dan voor werk en op het laatst voor bij de paarden. laatst zag ik aan de hand van foto's dat ik een aantal shirts langer dan 7 jaar had...Verkijk je niet op de buitenissige prints: ook Gsus heeft basis shirts in classic modelletjes.

De jeans zijn verschillend van kwaliteit: de zachte, verwassen jeans willen wel gauw slijten, terwijl de jeans die van de robuustere stof zijn gemaakt, echt jaren meegaan.

[Edit: typo]