Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoyceMack schreef:Het eerste dat in mij opkomt is: laat het hem vertellen aan zijn ouders. Zorg dat je je voorstelt als zijn vriendin en laat verder achterwege hoelang jullie al samen zijn.
Je noemt dat hij dan van zijn ouders, om jouw hand moet vragen. Met je moet trouwen.
Wat nou als jouw ouders (zogenaamd vanwege hun geloof) vinden dat je nog geen toestemming hebt, dat hij zichzelf eerst moet bewijzen?
Zouden zijn ouders dan ook moeilijk doen? Vinden zij dat je met de eerste de beste moet trouwen? Of hebben zij ook respect voor de wensen van jouw ouders?
Verder zou ik het echt niet weten. Lijkt me heel moeilijk voor je.
Envoler schreef:Mijn moeder moedigd ons juist aan.
Mijn ouders zijn gek op mijn vriend.
Ik krijg zo toestemming voor trouwen en liefst zouden ze snel opa en oma worden.
Met mijn ouders praten we er ook over, die zeggen ook dat hij gewoon eerlijk moet zijn, net als ik. Echter is het voor ons moeilijk te begrijpen hoe lastig dit misschien is. Als ik in zijn plaats zou staan wist ik het wel, mijn ouders bepalen niet met wie ik gelukkig wil worden. Helaas ligt de bal bij hem
Door alles ben ik zelfs een beetje bang voor de ontmoeting. Ik wil gewoon zo graag een eerlijke kans.
Mijn vriend neemt een hoop risico's. Is goed voor mij en praten doen wij echt heel veel en zijn heel eerlijk tegen elkaar.
Hij heeft het er denk ik ook net zo moeilijk mee als ik maar uiteindelijk is hij de enige die hier verandering kan brengen.
Wat mag en kan ik momenteel van hem verlangen ?
Op welke manier moet hij zich meer inzetten voor ons, buiten dat hij lief voor mij is en alle vrije tijd bij mij besteed en daardoor risico's neemt! Oa door met mij in het openbaar te lopen met risico dat zijn ouders ons zien (al is het in ons dorp niet handje handje, andere steden wel) bij mij te slapen enzovoort ..
zonnebloem18 schreef:Daar ben je zelf toch nog altijd bij, als jullie de eerste 2 (ik zeg maar wat) jaar niet willen trouwen hebben ze zich maar te schikken.
robert45 schreef:Verder lees ik dat jij je op alle vlakken moet aanpassen precies zoals de Koran voorschrijft. De vrouw moet immers onderdanig zijn en de man mag alles.
Palmera schreef:Ik vind het heel verontrustend hoe een Nederlandse vrouw, dingen als verliefd zijn en wat daarbij hoort, óók samen heerlijk vrijen, ineens als "zonde" gaat zien.
Heb jij met vroegere vrienden nooit genoten van juist dat heerlijke aspect van het samen zijn? Waarom gooi je dat ineens over boord en noem je het een zonde?
Palmera schreef:Ik vind het heel verontrustend hoe een Nederlandse vrouw, dingen als verliefd zijn en wat daarbij hoort, óók samen heerlijk vrijen, ineens als "zonde" gaat zien.
Heb jij met vroegere vrienden nooit genoten van juist dat heerlijke aspect van het samen zijn? Waarom gooi je dat ineens over boord en noem je het een zonde?