elenaMM77 schreef:om voorrang te nemen zal hij eerst moeten inhalen.. hoe moet hij dat doen liele?
als hij er ook nog af wil.
als iedere auto die eraf wil voorang heeft op iedere auto die erop wil, kan volgens jouw standpunt dus niet geritst worden in de spits lielle..
want dan zal de blauwe auto op de rem moeten aan het begin en de hele spits moeten afwachten, want er wil dan iedere paar seconden wel iemand af die achterop komt.
dat 'degene die eraf moet heeft voorrang', geld in een situatie waarin men in elkaars vaarwater zit.. dus wanneer ze gelijktijdig ongeveer het begin van de weefstrook bereiken.. groen rijd dan gewoon met zijn snelheid blauw voorbij, die dan nauwelijks hoeft te remmen en achter groen zelfs nog iets op kan trekken terwijl groen het gas loslaat, blauw kan dan zonder issues de hoofdbaan op..
in dit geval met deze afstand is dat gewoon niet het geval.. groen is nu achteropkomend verkeer dat eraf moet.
verschil tussen theorie en praktijk is gezond verstand.. met een kort weefvlak waarbij de voorranghouder nog ruim achterop komt is het vragen om ongelukken als blauw voorrang gaat geven (dus nooit meer met voldoende snelheid kan invoegen), of voor groen om voorrang te gaan nemen door nog net even blauw in te halen en m ervoor te hoeken en pal op de rem de bocht door te gaan.
Ik weet niet hoe het in Nederlang geld, maar in Belgie is het invoegen op een autosnelweg niet ritsen. Hier moet je ritsen bijvoorbeeld bij een wegversmalling door werken bijvoorbeeld.
Nogmaals, als het waarheidsgetrouw is getekend, snap ik niet dat ts in een moeilijke situatie is beland, want dan was er geen moeilijke situatie.
Daar in tegen, reden ze meer in elkaars vaarwater en is de tekening niet helemaal correct, kan ik de stress van ts wel begrijpen.

maar wel interessant artikel in RVV, en dus is het minder zwartwit dan de ANWB stelt.