Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:43

Túúrlijk staan je moeder en broer er niet achter. Jij stapt dan uit jouw "rol" en dat roept weerstand op. Ze hebben jou n.l. nodig in die rol.

Hoe denkt je moeder die paarden te bekostigen na de scheiding? Straks heeft iedere ouder een eigen huis, dat kost dubbel geld. Kan een van je ouders het ouderlijk huis wel blijven betalen? Anders moeten de paarden er sowieso weg I.v.m. verkoop huis.

De linkjes waren van mij en graag gedaan :*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:44

Je moeder staat er niet achter dat je het huisje aanneemt, omdat je voor de paarden moet zorgen? En zelf is ze wel weg gegaan? :?
Of bedoel je van het heen en weer rijden om de paarden te verzorgen? Dat doet ze maar lekker zelf, het zijn hun dieren.

Kies voor jezelf, een ander doet dat niet. Als je die paarden blijft verzorgen, vindt iedereen dat lekker makkelijk en gaat het allemaal nog langer duren. Ze mogen zelf hun verantwoording nemen.

elenaMM77

Re: Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:46

wees ook heel duidelijk naar je moeder..

ze heeft haar rechten verspild om inspraak te hebben of jij wel of niet de woning mag verlaten..
het zijn haar en je vaders paarden officieel..
zij heeft al besloten te vertrekken.. Zij heeft gekozen om ooit met je vader in zee te gaan..
jij hebt geen keuze gehad wie je vader was..
als er iemand verantwoording heeft naar je vader toe staat je moeder hoger op die lijst dan jij, dat moet je goed onthouden..

klinkt heel hard en is het ook.. Maar ik heb die discussie 1x met mijn oma gehad echte ruzie..
zij vond dat ik mijn moeder in de hand moest houden, want het was mijn moeder dus mijn verantwoording.. Ik heb haar er nooit meer over gehoord nadien.. Immers zij heeft gekozen voor kinderen, ik heb niet gekozen om geboren te worden.. dus als iemand verantwoording heeft is het een moeder naar haar dochter.. niet een dochter naar haar moeder als het gaat om gedrag in de hand houden :( . was een korte maar heftige explosie tussen ons.. maar voor beiden luchtte het wel op.. want uiteindelijk kan niemand dat doen, het is de verantwoording van de persoon zelf

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:46

Wat er ook gebeurt, kies voor jezelf. Neem het huisje aan....

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:48

Iemand van dit forum in de buurt die jou paarden tijdelijk kan huisvesten? Al zullen je ouders daar niet blij mee zijn.....

Veel gedoe zo meid,naar zulke dingen.

Heel makkelijk gezegd,huisje nemen,proberen de paarden zo goed mogelijk te plaatsen/verzorgen.
Hele dagen op het land ook een optie?
Meer watervoorzieningen mogelijk??

Hulp van buitenaf?

Ikmoetweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 16:50

Ik ben gewoon bang voor wat er wel of niet gaat gebeuren straks... Afgelopen donderdag heeft mijn moeder tegen mijn vader verteld dat ze afgelopen weekend vertrok, en toen hebben we nog een keer de huisarts gebeld of hij met de HA in gesprek wilde voor hulp en dat wees hij af, dus de huisarts is er zeker van op de hoogte ik ben vrijdag voor mezelf er al heen gegaan en ga morgen vroeg weer en mijn moeder gaat donderdag ochtend ook naar de huisarts.

Ik zit serieus nu gewoon te huilen van alle lieve en soms ook moeilijke (maar goed bedoelde!) reacties... Ik dacht echt even dat ik er alleen voor stond... Nouja dat gevoel krijg je dan...

Verplaatsen ga ik niet zomaar aan beginnen nu ik de politie gesproken heb, gezien ze niet van mij zijn eigenlijk.

Edit: meer watervoorzieningen moet met een beetje creativiteit zeker lukken.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:56

Je hebt voor jezelf de beslissing eigenlijk al genomen volgens mij, maar de angst voor het onbekende is heel groot. Wat ook heel logisch is. Het is nog heel vers dat je moeder weg is gegaan, dus voor je vader zal het een hele grote klap zijn dat jij ook weg gaat, maar toch zijn zij samen verantwoordelijk voor de paarden. Samen met je vriend dan je dit samen aan! Jij hoeft niet voor je vader te zorgen!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:19

Een half uur rijden te ver weg? Ik kan je met de gevoelskwesties die hierbij spelen niet helpen maar een half uur rijden is prima te doen dus laat dat je niet weerhouden om dat huis te nemen. Je moet ook aan je eigen geestelijke gezondheid denken. Dus als je denkt dat het goed te doen is om een half uur verder te wonen en je toch de paarden kan verzorgen, zeker doen.

Ik kan mij wel voorstellen dat als jij vertrekt dat heftige reacties kan losbrengen maar je moeder en broer hebben daarin vind ik weinig tot geen inspraak. Zij zijn immers al weg. Hadden zij er iets over willen vinden dan hadden hun ook nog thuis moeten zijn. Het enige wat voor jou naar mijn idee belangrijk is, is de zorg voor de paarden. Kan/mag je dat nog wel doen? Zijn immers niet jouw paarden maar je wilt wel de verantwoordelijkheid voor ze nemen. Je wilt dat echter niet doen voor je vader, en dat is begrijpelijk. Hij maakt zijn eigen keuzes.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:23

Voor het voeren van hooi zou ik fijnmazige hooinetten/slowfeeders aanschaffen. Dat kun je zelfs zo regelen dat je maar één keer per dag hoeft te voeren (ipv 3x) dus dat zou al onwijs veel schelen. Kunnen de paarden op de wei blijven zodat je niet hoeft binnen- en buitenzetten?

Je kunt er ook voor kiezen om ze helemaal niet meer te verzorgen en dan kan het meerdere kanten op:
- Of je vader doet ze echt naar de slacht
- Of je ouders verzorgen ze (goed/minimaal/slecht)
- Of je ouders zien in dat het zo niet kan/teveel gedoe is en geven je toestemming om ze te verplaatsen

Voor jou persoonlijk zou het het beste zijn om nu je handen van de hele situatie af te trekken en lekker je eigen leven op te bouwen, maar ik begrijp heel goed als je je handen niet van je dieren af kunt trekken. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel triest dat je moeder er niet achter staat als je ze verplaatst, maar dat zou net zo goed manipulatie kunnen zijn (zorgen dat jij 'lekker' thuis blijft wonen en zij de zorg voor je vader bij jou kan laten).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:55

Jij moet voor jezelf kiezen. Paarden of geen paarden.
Ga voor dat huurhuis, bouw aan je toekomst!

Je moeder en je vader moeten samen hun gezamenlijke problemen oplossen. En individueel hun eigen problemen.

Blijf daar verder tussenuit!

Volgens mij moet jij niets gaan regelen, dat vind ik de taak van je ouders. Vooral je moeder zal de boel moeten aanzwengelen lijkt me. Je vader ook, maar zo te lezen is dat e3n lastig verhaal.

Volgens mij kan beter het multidisciplinaire sociaal wijkteam dan de huisarts worden ingeschakeld voor je vader.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:01

Als je moeder vindt dat de paarden moeten blijven en dus verzorgd moeten worden, en het zijn bovendien ook gewoon je ouders hun paarden, moet je die verantwoordelijkheid zelf niet op je nemen en je opties hierdoor laten beperken.

Vind het toch een kwalijke zaak dat je moeder in haar eentje haar biezen pakt maar wel van haar dochter verwacht dat zij achterblijft om voor paarden (+vader) te zorgen.

Ik vind het heel rot voor je ts, dat je met deze situatie zit.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:23

Heftig..
Kan jij de paarden financieel onderhouden? Want dan zou ik persoonlijk je vader in een verzorgingstehuis met 24/7 toezicht zetten. Je mag er blijkbaar toch al niet bij zijn als de thuiszorg komt en die heeft hij zeker nodig. Daarnaast hoef jij op je 21ste echt geen mantelzorger tegen eigen wil in te zijn

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:24

Ik zou:

-het huisje aannemen
-in de buurt van het huisje plek zoeken voor de paarden
-met behulp van wie dan ook eerst je zelf verhuizen en op dezelfde dag de paarden verhuizen
-vogel meenemen

Ja, je ouders gaan boos worden. Maar jij mag ook boos zijn. Waarschijnlijk halen ze de paarden echt niet terug want beide kunnen/willen er niet voor zorgen. Je vader heeft met zijn problemen en de scheiding toch geen cent te makken en je moeder gunt ze je wel.

Hun problemen moeten niet jou problemen zijn lieve TS. Kies voor jezelf.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:25

Yentaah schreef:
Want dan zou ik persoonlijk je vader in een verzorgingstehuis met 24/7 toezicht zetten.

En hoe wil je dat voor elkaar krijgen als vader dat niet wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:25

Meid, kies alsjeblieft voor jezelf en kijk alleen naar je eigen situatie.. Met je vriend wil je verder, hij is je toekomst, jullie hebben een toekomst.. Kies voor het huis, kies voor jezelf.. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:26

zorro schreef:
-met behulp van wie dan ook eerst je zelf verhuizen en op dezelfde dag de paarden verhuizen

De paarden zijn niet van de TS. Dus dat zou diefstal zijn.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:50

Ik zou het risico nemen.. denk niet dat haar vader er achter aan gaat. Die heeft wel wat anders aan zijn hoofd, en wat anders om zijn geld aan uit te geven. En anders TS: biedt aan om de paarden op afbetaling over te nemen. Hebben je vader en moeder elke maand wat extra's.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:01

Ik denk dat haar vader juist wel heel vervelend (maar terecht) zou kunnen gaan handelen in geval van paarden meenemen. Ik zou het risico niet nemen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:24

friendly schreef:
Een half uur rijden te ver weg? Ik kan je met de gevoelskwesties die hierbij spelen niet helpen maar een half uur rijden is prima te doen dus laat dat je niet weerhouden om dat huis te nemen.

Bedenk wel dat een half uur rijden niet alleen tijd kost maar ook geld voor benzine en onderhoud aan de auto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:25

Ik zou daar nu ook de energie niet in steken.. Eerst eens verhuizen en je eigen plek. Paarden zijn luxe en een extra, als je ze zelf niet kunt onderhouden, kun je ze ook niet zomaar meenemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:26

En je paarden ergens anders stallen is gratis?

TS misschien wil je moeder meebetalen aan brandstof? Of anders moet ze zelf maar heen en weer rijden hoor. Koekkoek je bent hun slaafje niet!!!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:29

GamblersCup schreef:
Yentaah schreef:
Want dan zou ik persoonlijk je vader in een verzorgingstehuis met 24/7 toezicht zetten.

En hoe wil je dat voor elkaar krijgen als vader dat niet wil?

Tja, dat is een goeie vraag.. TS, wat zou je het liefste doen? Als alle emoties en gevoelens van anderen even niet tellen?

Ikmoetweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 20:45

Dat halve uurtje rijden maakt mij qua reistijd inderdaad niet uit, maar wel qua benzinekosten. Ik zou inderdaad mijn moeder eens moeten vragen of ze dat zou willen doen, dat ze me tegemoet kan komen met benzinegeld of zo.
Als het aan mij lag en de paarden niet thuis had was ik al jaren eerder weg geweest als dat toen kon.

Ik ben alleen bang dat als ik zou zeggen tegen mijn moeder van goh het zijn jullie paarden regel het zelf maar, dat misschien zelfs mijn moeder zou zeggen van oke dan gaan ze weg... En dan..? Mijn vader zou dat 100% zeggen en per direct nog iemand bellen die ze komt halen. Maar dat mag hij denk ik niet want daar zou mijn moeder op dat moment niet achterstaan en waarschijnlijk niets van af weten.. :\ -O-

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:54

Maar kunnen je ouders de paarden nog wel betalen na de scheiding? Als iedere ouder zijn eigen huis en huishouden moet gaan betalen I.p.v. gezamenlijk.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:58

Waar alcoholisten goed in zijn is alle verantwoordelijkheden bij een ander neerleggen... Deels omdat ze niet anders kunnen, vaak te zat om enige verantwoordelijkheid te nemen, deels omdat de alcohol dit met zich meebrengt. Als je jezelf niet los maakt van jouw gezin, dan word je straks wakker en ben je 40 en heb je geen eigen leven kunnen opbouwen.

Dat de paarden in deze een chantagefactor zijn snap ik heel goed, je wil ze niet onverzorgd laten.
Dus je kunt kiezen: paarden meenemen en zelf verzorgen.... Of daar laten staan en de zorg thuislaten bij je moeder.... Zij is uiteindelijk de eindverantwoordelijke. Zij zal echt de paarden niet laten verkommeren.

Als je hier gezond uit wil komen moet je een keuze maken waarmee jezelf kunt verenigen.
Je vader verandert niet, als jij niet de verandering aanbrengt. Door te blijven verandert er niets aan het systeem.... Iedereen zorgen ,hij zuipen en je moeder kan wegblijven.... Omdat jij er bent.

De consequentie van blijven is dat je vriend mogelijk genoeg krijgt van de situatie en opstapt.... Hij heeft hier ook niet voor gekozen.
Zorg dat je een baan krijgt, een eigen huis.... Als je op een pensionstalling staat moet je ook naar je paard... Dus kun je ook 1 x per dag naar je ouderlijk huis om de belangrijkste zaken te regelen voor de paarden.