Vriend en paard (geen match)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:21

KoudbloedKim schreef:
Mwah, ik kan me voorstellen dat je soms je blijdschap wil delen met je vriend en dat zou ook gewoon moeten kunnen. :o

Mijn man doet werk waar ik weinig van begrijp, ontzettend complex, maar toch wil ik graag van hem horen hoe het gaat, waar hij op dat moment aan is begonnen, of dat een beetje voorspoedig gaat, etc.
Ik vind dat niet meer dan normaal en je hoeft echt geen uren onafgebroken verhalen aan te horen, maar een beetje interesse is toch altijd wel fijn.

TS, misschien nog een keer goed met hem om de tafel gaan zitten, desnoods ook daadwerkelijk een tijd afspreken en dan zeggen wat je dwars zit.

Ja precies, mijn enthousiasme wil ik zo graag allemaal aan hem vertellen en als hij dan doet alsof de muur honderd keer interessanter is, tsja.. :+

Mijn vriend heeft trouwens een hartstikke dure hobby: schoenen, kleding. :') Soms komt ie thuis met een paar schoenen van meer dan €200. Of een shirtje van over de €60. (Zit er een gouden randje aan ofzo? 8)7 ). Ik ben dan weer iemand die niet zoveel geld besteed aan kleding, dat weet hij ook maar ik laat hem toch lekker in zijn waarde. Als hij dat leuk vindt om te kopen, wie ben ik om het te verbieden. Nu is het wel altijd enorm leuke kleding waar hij mee thuis komt dus dat zeg ik dan ook tegen hem. Maar inderdaad de interesse van zijn kant, zou gewoon fijn zijn.

@Bagheera: Zie zijn bovenstaande dure hobby. :') Hij heeft inderdaad een tijdje terug in een week tijd een paar honderd euro over de toonbank gegooid aan een nieuwe TV en aan jawel, een PS4. Die krengen inclusief spellen zijn ook belachelijk duur. Maarja eenmalige kosten en geen onderhoud aan. Nee niet de PS4 Pro maar wel FIFA 17 ge-pre ordered. :')

Hij mag van mij best in z'n eentje op vakantie, die vertrouwen hebben we wel in elkaar. Maar inderdaad de toon maakt de muziek.

@Plutolover, het lijkt echt die kant op te gaan (paard eruit of ik eruit). Verder voetbalt hij af en toe met vrienden wat hij dan ook graag doet.

@Tica_81: Nee hoor maak je niet druk. We overleggen heel veel, praten veel. Maar nogmaals als ik over de paarden begin interesseert het hem gewoon helemaal niet. :+ Hij begrijpt wel steeds ietsje beter dat ik dagelijks naar mijn paard moet. Dus daar plannen we omheen wanneer we wat afspreken of elkaar zien.

@ittheclown: Ik ga dit zeker met hem bespreken. Bedankt voor je reactie, ik denk dat het ook voor hem gewoon enorm wennen is. Een nieuw gezinslid. Denk ook gewoon dat ik nu alles moet bespreken wat mij dwars zit en dat hij open moet zijn over wat hij wilt/denkt/vindt etc.

upendo

Re: Vriend en paard (geen match)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:23

Ik vind anders dat jij wat geld betreft ook niet zo tof over zijn hobby's praat.
Durf ook kritisch naar jezelf te kijken.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:25

Dat maakt het een en ander al duidelijker. Mijn vriend werd er ook niet heel happy van vanwege het financiële aspect. Hoe je het ook wend of keert het is een hele hap uit je budget. Waarschijnlijk houd dat oa in dat samenwonen wat later kan. Mijn vriend is net afgestudeerd (hbo) ik doe deeltijd school, deeltijd baanb(ook hbo). En wij kunnen nu met moeite een huisje gaan huren financieel gezien. Dat had echt niet gekund als mijn paard nog geleefd had.

Plus dat onverwachte uitjes minder makkelijk gaan. Dat vond ik allemaal niet erg maar dat was voor mijn vriend wel aanpassen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:27

Mijn vorige vriend had er niks mee. Maar bemoeide zich er ook niet mee. Ik heb niks met voetbal en bemoeide me daar ook niet mee. Ieder z'n hobby. Nadat hij overleed kreeg ik een nieuwe vriend. Hij vond het alleen leuk om samen buiten te rijden. Hij op de fiets of scooter en ik te paard. Op stal vond hij niks. Het toppunt was toen hij zei; laten we hem maar meenemen naar Frankrijk op vakantie, dan hoeven we ons ook geen zorgen te maken over hem.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:30

Het is lastig als je graag je passie wilt delen met iemand die daar geen weet van heeft of niet een klein beetje je passie deelt. Zeker als er onnodige vergelijkingen worden neergelegd zoals kinderen.

Mijn vrouw was ook schijtbenauwd voor paarden en vond het eerst ook vervelend dat al mijn tijd in de paarden ging zitten. (heb eigen paarden) maar we delen wel de zelfde passie voor ruimte en natuur

Ik zorg gewoon voor een goede verdeling van tijd. Zorg er voor dat er paarden dagen zijn maar ook "annie-days" dagen dat we samen wat doen.

Wel hebben we een gescheiden rekening en een gezamelijke. Zodat ik de paarden zelf bekostig maar ons huis hond en katten gezamelijke worden verzorgd..

Ergens doe ik wel iets fout.. Want ze deelt wel mee in de winst van verkoop.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:37

Bedankt voor de reacties. :) Ik denk dat het voor nu gewoon heel verstandig is om het serieus bespreekbaar te maken. Mijn paard moet niet de reden zijn dat onze relatie straks op de klippen ligt.

Het lijkt nu trouwens net of we nooit wat leuks doen. :+ Maar we doen regelmatig nog leuke dingen, variërend van pretparken tot dierentuinen en van uiteten tot een lekker avondje hangen op de bank met een leuke film.

Ben echt stapelgek op hem hoor, maar dingen zoals dit maakt het voor mij gewoon heel lastig. Ik wil hem graag tevreden hebben maar dat is hij momenteel gewoon echt niet..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:39

Haha newt, slimme vrouw ;-)
Geef het gewoon de tijd, laat hem beetje mokken en probeer leuke dingen samen te blijven doen. Het is nu eenmaal zo dat een paard veel tijd en geld kost. Laat hem even wennen en zie waar het schip strand.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:50

Mijn vriend heeft er ook niks mee, eens een keer mee vind hij geen probleem, klussen op stal ook niet. Maar meer doet hij er echt niet mee.

Wij hebben ook woorden gehad omdat ik iedere dag na mijn werk naar stal was en hem nooit meer zag. Heb toen 2 dagen in de week een verzorgster er bij genomen en die avonden voor hem gereserveerd (wij wonen samen).

Nu gaat het goed, door wisseling van werk kan ik de pony's vaak doen als hij aan het werk is, de tijd die we tegelijk vrij zijn ben ik dan ook bij hem.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:52

Je vriend hoeft niet geïnteresseerd te zijn in paarden, maar hij zou wel geïnteresseerd moeten zijn in jou. En daar horen paarden ook bij. Hij hoeft niet continue naar paardenverhalen te luisteren, maar het is gewoon fijn om je verhaal kwijt te kunnen, om iets te kunnen vertellen waar je enthousiast over bent. Dat zal hij toch ook wel eens hebben?

Praat er eens samen over, echt met tv en radio uit, telefoon even op stil en neem de tijd. Spreek samen je zorgen en ergernissen uit. Schiet niet meteen in de verdediging en probeer zijn kant van het verhaal ook serieus te nemen.

Mijn man is niet van de paarden (ja, op zijn bord...) maar hij luisterde wel als ik wat te vertellen had, accepteerde de tijd die erin ging zitten en hij ging af en toe eens mee naar stal. Dat deed hij niet omdat hij het zelf nou zo leuk vond, maar dat deed hij voor mij. Net zoals ik wel eens dingen voor hem doe, waar ik zelf niet echt denderend enthousiast over ben. Tis geven en nemen hè ;) En over de financiële kant was hij lang niet even al te blij (die veearts-rekeningen...), maar hij vond wel dat je te zorgen had voor je dieren. Ook in mindere tijden.

Als compromis had ik overigens wel een bijrijder voor 2 dagen in de week en ging ik in de zomer, als de paarden 24/7 op het land stonden, wat minder vaak naar stal.
Laatst bijgewerkt door JoT op 13-09-16 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:59

Mijn vriend is ook niet blij met mijn hobby. Want inderdaad, van het geld dat ik elke maand aan mijn paard uitgeef zouden we ook vaker op vakantie kunnen en de tijd die ik er aan kwijt ben kan ik niet aan hem besteden. Het is niet altijd makkelijk om het zo te doen dat iedereen tevreden is. Jullie zullen allebei wat water bij de wijn moeten doen. Voor mij geldt dat dat ik vooral met mijn paardenvriendinnen praat over de paarden en alles er omheen en niet met mijn vriend. Het boeit hem niet, dus dan ga ik hem ook niet vermoeien met alle details.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:02

Wat ik geleerd heb van mijn achtjarig huwelijk is dat niemand het waard is om je dromen te vergeten :)
Het gaat tussen jullie in staan en dat wordt nooit beter.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:04

Ik denk ook idd dat jij zelf misschien wat naar zijn hobby's kijkt zoals hij naar de jouwe?

Mijn man heeft ook niks met paarden, maar als ik iets wil vertellen, luistert hij wel, omdat het voor mij ook belangrijk is. En visa versa.

Accepteren en gunnen, ik denk dat het vooral daar om draait.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:04

Misschien is een paardenforum niet de meest objectieve plaats om deze vraag te stellen. Laten we het eens van de andere kant bekijken. Mijn vader was (en is) gek op voetbal. Altijd al geweest, ook toen hij met mijn moeder kreeg. Hij ging toen al drie keer per week naar de voetbaltraining en iedere zondag naar wedstrijd. Hij is toen ook vrij duidelijk geweest dat dat niet zou veranderen.

Toen kwamen er kinderen. Mijn moeder sloofde zich uit in het huishouden terwijl mijn vader vrolijk aan het voetballen was. Na een tijd zat mijn moeder bij een boekenpraatclubje en kwam dit ter sprake. Pa was nooit eens gezellig thuis en zij kon al het werk doen. Iedereen was het er unaniem over eens dat mijn pa verkeerd bezig was en dat er iets moest veranderen.

Gelukkig is mijn vader toen tot inzicht gekomen dat je wel kunt zeggen: 'dit is zo en dit blijft zo' maar dat als je een relatie draaiende wilt houden je soms concessies moet doen.

Niemand die hier zal zeggen: "Goh, waarom kon je moeder niet gewoon blij voor hem zijn dat hij zo aan het genieten was van zijn passie?" Of: "Die vader had gewoon verder moeten gaan met wat hij aan het doen was."

Maar bij paarden lijkt dat opeens een heel normaal iets te zijn om te zeggen. Ik vind het in dit geval nog een stapje verder gaan: bij mijn vader was het al zo dat hij bijna nooit thuis was, maar in dit geval is vriendin nog meer van huis dan eerst het geval was.

En ik snap het helemaal hoor, jouw passie. Maar ik heb de luxe dat mijn partner dezelfde passie heeft. In jouw geval is het voor jouw vriend een beetje slikken of stikken.

En dat hij dan alleen op wintersport gaat snap ik ook wel. Jij bent voor hem vaak niet beschikbaar om samen iets leuks te doen en kunt nu ook niet mee op vakantie. Moet hij dan maar somber thuis gaan zitten niksen terwijl jij lekker aan het paardrijden bent? Hij kan er ook niks aan doen dat het zijn passie niet is en iemand zegt het al: laat je vriend een hobby zoeken, dat kan ook wintersport zijn :D

En ik zeg niet dat je nu je paard maar moet wegdoen om je relatie te redden. Ik wil alleen iets van zijn kant laten zien voordat je gaat denken dat je 100% goed zit en hij 100% fout, want die indruk kun je al snel krijgen als je op een paardenforum een situatie als deze voorlegt. (Als er toen internet was geweest en mijn vader had zijn situatie voorgelegd op een voetbalforum, dan had ook 100% gezegd dat z'n vrouw maar een zeur was en dat hij lekker door moest voetballen).

In ieder geval veel succes ermee. In mijn situatie zou ik al snel concluderen dat dit hem niet gaat worden denk ik.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:32

helaas ken ik het niet zo. mijn vriend lief vind paardrijden maar al te leuk en stuurt mij van 'mijn paard' af om er zelf op weg te rijden. :+
heb wel eens mensen die eerst heel bang zijn aangelegt voor paarden en is mijn paard heel rustig en lief voor ze met als eind resultaat dat ze echt met ze gaan knuffelen.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:47

Ik heb meerdere relaties gehad met niet-paardenmensen. Hoewel zij mijn hobby niet deelden, lieten ze me in elk geval niet slecht voelen over mijn interesse!
Ook als je vriend oprecht vindt dat je er teveel tijd aan kwijt bent, dan kan hij wel dat in een rustig gesprek tegen je zeggen. Ik krijg van je eerste post nogal het gevoel alsof hij je passief-aggressief duidelijk probeert te maken dat je paard maar gewoon weg moet, terwijl er zoveel opties zijn om er samen uit te komen. Gooit hij die communicatie ook zo dicht als je er serieus met hem over probeert te praten?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:48

phormicola schreef:
Wat ik geleerd heb van mijn achtjarig huwelijk is dat niemand het waard is om je dromen te vergeten :)

Dit. Maar ik ben dan ook weer ongelofelijk biased.

Ik zit nu met mijn eigen paard, binnenkort een shet en daarnaast nog een projectpaard on the side van een vriend. Ik ben haast nooit thuis, en ik vind dat helemaal prima zo. Het is ook maar wat jij fijn vind en wat jij wilt in de relatie - dit lijkt me gewoon een zinkend schip, om het cru te zeggen. Ik heb vriendinnen die hélémaal niets met paarden te maken willen hebben, maar het is fantastisch om ze dan met hun passie bezig te zien. Een vriendin die voetbal geweldig vond en dit ook teamgericht deed - ik vroeg er echt met interesse naar. Je zag gewoon dat ze de training super vond en dat ze na een training kapot maar helemaal opgeladen was. Ik heb níks met voetbal, maar kom op, toch even leuk dat zij dat geweldig vinden?

Nu is paardrijden wel een giga passie. Er komt zoveel bij kijken, je moet niet enkel jezelf meebrengen, zeg maar. Als je vriend dat niet gewoon kan accepteren... ik had hem echt al lang buiten gesmeten :') Maar ja, ik heb dan ook helemaal geen tijd voor pretparken en dergelijke tenzij het ergens tussenin kan. Twee dagen weg van mijn paard en ik flip al.

Nu moet je mijn mening wel met een korreltje zout nemen; elke man die ook maar halvelings subtiel of expliciet tegen me zegt dat paardrijden een waste of time zijn gun ik geen blik meer waardig. "Het is geen sport." is ook al genoeg. Daarnaast stijgt het aantrekkelijkheidsgehalte enorm als ze zeggen dat ze het willen proberen/in die wereld zitten/snappen wat het is. Over laatst nog een jongen ontmoet die gamet maar evengoed begreep hoe zwaar paardrijden is en met volle interesse doorvroeg over endurance. Dat doorvragen... dat hoort erbij.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:19

Mag ik zeggen dat het me een storm in een glas water lijkt?

Jullie wonen apart, jij bent zelfs nog maar 19 en woont thuis. Vragen over later wel of niet aan kinderen beginnen zijn dan gewoon nog lang niet aan de orde. Het is onzin als hij dat roept en dat moet je ook gewoon zeggen.

Je zult wel vaker meemaken dat een partner jouw hobby niet boeiend vindt, dat is nou eenmaal de prijs van met iemand samen zijn. Paardrijden is natuurlijk, behalve een dure hobby, een heel zichtbare (en ruikbare) hobby, en een die veel tijd vraagt. Dan wil je er natuurlijk met je vriend over praten. Maar zoals hierboven al gezegd: doe dat nou maar gewoon met je vriendinnen uit de paardenwereld.

Je kunt er altijd nog voor kiezen om het uit te maken en voor iemand anders te gaan. Maar bedenk wel (open deur-alarm) : in de paardenwereld vind je niet veel jongens. En dan nog: ik rij nu vier jaar, maar de paardenmeisjes staan tot nu toe nog niet voor me in de rij. Zo leuk zijn die paardenjongens dus blijkbaar ook niet. :) En daarbij: hij vindt jou blijkbaar leuk genoeg om bij je te blijven. Ondanks die enge dure rotpaarden! Is dat geen geweldig compliment?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:21

Ooh.. ik had die die gozer allang buiten gezet. Sorry ik ben daarin heel hard
Daarom heb ik mijn huidige, en ex vriend toen ook "gewaarschuwd" toen we een relatie kregen.
Gezegd dat ik een paard heb, dat alles voor me betekend, het veel tijd en geld kost. Maar het mij gelukkig maakt!
Ook verteld, als dat niet geaccepteerd wordt, was daar de deur.

Mijn huidige vriend, had nog nooit een paard van dicht bij gezien, hij vindt het geweldig wat voor een passie ik heb. Gaat graag mee naar trainingen kijken, verdiept zich er helemaal in. Vind het leuk om met mijn gewonne rozet rond te wandelen (Ja hij is 30+ :P )

Conclusie van alles voor mij, hij past niet bij jou, hij maakt banketstaaf opmerkingen die jou heel erg raken.
Hij accepteert niet helemaal dat jij een paard heb.

En indd hoe moet dat later, als er kinderen zijn?
Dan is het zeker “dat poedersuiker paard”?

Ik zeg niet dat je het moet uitmaken, maar als ik jouw verhaal hoor, passen jullie niet bij elkaar.
rond weg omdat hij je hobby niet 100% accepteerd!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:25

Skyefate schreef:
phormicola schreef:

Dit. Maar ik ben dan ook weer ongelofelijk biased.

Ik zit nu met mijn eigen paard, binnenkort een shet en daarnaast nog een projectpaard on the side van een vriend. Ik ben haast nooit thuis, en ik vind dat helemaal prima zo. Het is ook maar wat jij fijn vind en wat jij wilt in de relatie - dit lijkt me gewoon een zinkend schip, om het cru te zeggen. Ik heb vriendinnen die hélémaal niets met paarden te maken willen hebben, maar het is fantastisch om ze dan met hun passie bezig te zien. Een vriendin die voetbal geweldig vond en dit ook teamgericht deed - ik vroeg er echt met interesse naar. Je zag gewoon dat ze de training super vond en dat ze na een training kapot maar helemaal opgeladen was. Ik heb níks met voetbal, maar kom op, toch even leuk dat zij dat geweldig vinden?

Nu is paardrijden wel een giga passie. Er komt zoveel bij kijken, je moet niet enkel jezelf meebrengen, zeg maar. Als je vriend dat niet gewoon kan accepteren... ik had hem echt al lang buiten gesmeten :') Maar ja, ik heb dan ook helemaal geen tijd voor pretparken en dergelijke tenzij het ergens tussenin kan. Twee dagen weg van mijn paard en ik flip al.

Nu moet je mijn mening wel met een korreltje zout nemen; elke man die ook maar halvelings subtiel of expliciet tegen me zegt dat paardrijden een waste of time zijn gun ik geen blik meer waardig. "Het is geen sport." is ook al genoeg. Daarnaast stijgt het aantrekkelijkheidsgehalte enorm als ze zeggen dat ze het willen proberen/in die wereld zitten/snappen wat het is. Over laatst nog een jongen ontmoet die gamet maar evengoed begreep hoe zwaar paardrijden is en met volle interesse doorvroeg over endurance. Dat doorvragen... dat hoort erbij.

Kan niet anders dan me hier bij aansluiten. Ik ben gelukkig al bijna 7 jaar samen waarvan 3,5 getrouwd maar heb mijn paard al een jaar langer dan ik met hem samen ben. Hij weet wat er bij komt kijken, welke verantwoordelijkheden je draagt als je met een levend dier bezig bent en weet dat ik mezelf niet ben zonder een (eigen) paard in de buurt.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:32

Herkenbaar :')

Heeft je vriend zelf geen hobbies?
Mijn vriend dart en voetbalt 5 avonden in de week bijvoorbeeld. En bij wedstrijden ga ik ook regelmatig kijken. Dit is een stukje interesse in elkaar vind ik, ondanks dat ik zijn sporten niks aan vind.

In ruil daarvoor gaat hij afentoe een keer mee. En hij begint zich hierin steeds meer op zijn gemak te voelen. Hij is als de dood voor paarden, maar pas geleden liep hij mooi met een paard aan de hand :D

Ik weet natuurlijk niet hoe het verder bij jullie gaat, ik kan alleen ideeën opperen. Maar wij vinden het belangrijk om interesse in elkaar en in elkaars verhalen te tonen. Dus hij hoeft niet alleen naar mijn verhalen te luisteren, ik luister ook graag naar de zijne. Ook al praat hij weinig uit zichzelf :') hij vindt het toch fijn als je ernaa r vraagt.

Dus ik zou ook eens naar jezelf kijken en niet alleen naar je vriend. Toon jij wel interesse in hem? Is zijn onverschilligheid richting paarden niet een reactie op jou? Niet aanvallend bedoeld hoor, just thinking!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:41

Mijn man wilde helemaal niks meer met paarden. Toen kwam ie mij tegen en ik had er... vier... écht veel interesse heeft hij nog steeds niet. Het rijkt niet verder dan "alles goed gegaan bij de paarden?" en als ik wedstrijd heb gehad hoe het gegaan is maar ook dat is meer om mij tevreden te houden dan omdat het hem echt interesseert. En weet je, dat is helemaal prima. Het is MIJN hobby, niet de zijne. :) Hij wil gewoon dat ik gelukkig ben en is trots op wat ik doe met die dieren maar het is niet dat hij er gedetailleerd alles over wil weten.

Ik heb vrienden met paarden om verhalen gedetailleerd mee te delen. Maar met mijn man zeg ik meestal gewoon "ze waren braaf" of als één van de 4 iets uit gestoken heeft dan vertel ik dat wel maar verder praten we eigenlijk weinig over de paarden. Hoogstens eens plagerig. Hoe meer ik hem zou "pushen" om te luisteren hoe meer hij zou af sluiten. Als ik er niet over begin (paardenmensen kunnen soms ook behoorlijk door ratelen. Ik word er bij sommigen zelfs moe van.) dan heeft hij eerder de neiging om er naar te vragen.
Interesse laat zich niet dwingen.

Hij heeft zijn auto's en quads en daar kan ik ook geen uren naar luisteren. Ik zeg wel wat ik mooi vind oid als hij iets nieuw wil doen maar de hele technische verhalen. Daar kan ik niet over mee praten. Een relatie hebben is interesse tonen in elkaar maar ook respect hebben voor elkaars grenzen op elk gebied. Als zijn interesse simpelweg niet zo ver rijkt maar de rest van de relatie wel goed is, dan is dat IMO maar een detail.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:44

Gelukkig deelt mijn vriend mijn hobby, maar ook mijn ex vond het alleen maar leuk voor me ookal had hij er echt helemaal niets mee.

Ik vind jullie er beide toch wat onvolwassen mee om gaan, ja het kost geld maar jullie moeten beide de ander het geluk gunnen en dat ook laten blijken. Ruzie maken is niet bepaald productief dus je zal moeten bespreken wat er dwars zit voor iemand ontploft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:47

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het heerlijk om te kijken naar mijn vriend terwijl hij bezig is met iets waar hij passie voor heeft. Ik vind het inderdaad klinken alsof hij het je niet gunt en hij een beetje jaloers is omdat jouw tijd opgaat aan een paard. Wat ik prima snap! Zie jij je vriend veel?

Nou ehh
Mijn mans passie is computers.
Ik kan echt niet heerlijk naar hem kijken terwijl hij uren aan het programmeren is hoor.
:D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:50

Kayleigh__ schreef:
Ik snap je vriend best. Hij ziet een bepaalde toekomst voor zich zonder paard, geeft dat ook aan en jij koopt toch een paard die je -gok ik- toch wel wat opdringt aan hem. Is je uiteraard goed recht hoor, maar snap snap dat hij zich dan wat aan de kant gezet voelt.

Dit dus.
En het is niet niks wat je aan hem opdringt, prima dat je dat wil (ik heb zelf ook een paard) maar het is wel een hobby waar heel veel tijd en geld in gaat zitten hoe je het ook went of keert, in mijn ogen niet vergelijkbaar met eens een spelcomputer of duurdere kleding te kopen hier kan je van de ene op de andere dag mee ophouden het paard is er nog jaren en hier moet je je leven voor aanpassen (en hij dus straks ook). En ja die paar honderd euro kunnen best het verschil uitmaken tussen bijvoorbeeld wel of geen huis kunnen kopen of in het extreme geval wel of geen kinderen.
Dat is wat hij ziet en dat begrijp ik ook best.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:51

Lastige situatie TS. Mijn vriend heeft ook helemaal niks met paarden. Ik had er eentje toen we een koppel werden. Onze eerste date was mijn paard poetsen.. het kon maar meteen duidelijk zijn :+

Ondertussen tien jaar verder.. staan er vier eigen paarden in de wei en zijn we twee weken geleden verhuist naar een huis met plek voor de paarden. Mijn vriend heeft nog steeds helemaal niks met paarden :P

Ik heb altijd gehoopt dat het nog wel zou komen, maar het zijn in zijn ogen nog steeds "stomme beesten". Maar hij snapt wel dat het voor mij belangrijk is en is bereid daar veel 'toegevingen' voor te doen (zoals verhuizen naar een huis met room for a pony). Of zoals vanavond ze water geven omdat ik meteen na mijn werk doorga naar een avondvergadering.

Na al die jaren vind ik het soms nog steeds moeilijk dat hij ze niet ook fantastisch leuk en lief vind. Ik probeer, zoals ellepel ook al zei, niet te vaak hele gesprekken over de paarden te voeren. Beperk me tot belangrijke zaken en de rest bespreek ik met vriendinnen. Hij geeft ook aan wanneer het paardengedoe hem weer even wat teveel wordt (als hij bv een weekend is moeten inspringen omdat ik weg ben met het werk). Dan hou ik daar rekening mee en neem even wat gas terug.

Mijn vriend is een fanatieke gamer dus we proberen wel een beetje af te stemmen op elkaar, zijn lan party's wanneer ik een wedstrijdweekend heb bv. En vrije tijd brengen we dan samen door :)