KoudbloedKim schreef:Mwah, ik kan me voorstellen dat je soms je blijdschap wil delen met je vriend en dat zou ook gewoon moeten kunnen.
Mijn man doet werk waar ik weinig van begrijp, ontzettend complex, maar toch wil ik graag van hem horen hoe het gaat, waar hij op dat moment aan is begonnen, of dat een beetje voorspoedig gaat, etc.
Ik vind dat niet meer dan normaal en je hoeft echt geen uren onafgebroken verhalen aan te horen, maar een beetje interesse is toch altijd wel fijn.
TS, misschien nog een keer goed met hem om de tafel gaan zitten, desnoods ook daadwerkelijk een tijd afspreken en dan zeggen wat je dwars zit.
Ja precies, mijn enthousiasme wil ik zo graag allemaal aan hem vertellen en als hij dan doet alsof de muur honderd keer interessanter is, tsja..

Mijn vriend heeft trouwens een hartstikke dure hobby: schoenen, kleding.
Soms komt ie thuis met een paar schoenen van meer dan €200. Of een shirtje van over de €60. (Zit er een gouden randje aan ofzo?
). Ik ben dan weer iemand die niet zoveel geld besteed aan kleding, dat weet hij ook maar ik laat hem toch lekker in zijn waarde. Als hij dat leuk vindt om te kopen, wie ben ik om het te verbieden. Nu is het wel altijd enorm leuke kleding waar hij mee thuis komt dus dat zeg ik dan ook tegen hem. Maar inderdaad de interesse van zijn kant, zou gewoon fijn zijn.@Bagheera: Zie zijn bovenstaande dure hobby.
Hij heeft inderdaad een tijdje terug in een week tijd een paar honderd euro over de toonbank gegooid aan een nieuwe TV en aan jawel, een PS4. Die krengen inclusief spellen zijn ook belachelijk duur. Maarja eenmalige kosten en geen onderhoud aan. Nee niet de PS4 Pro maar wel FIFA 17 ge-pre ordered.
Hij mag van mij best in z'n eentje op vakantie, die vertrouwen hebben we wel in elkaar. Maar inderdaad de toon maakt de muziek.
@Plutolover, het lijkt echt die kant op te gaan (paard eruit of ik eruit). Verder voetbalt hij af en toe met vrienden wat hij dan ook graag doet.
@Tica_81: Nee hoor maak je niet druk. We overleggen heel veel, praten veel. Maar nogmaals als ik over de paarden begin interesseert het hem gewoon helemaal niet.
Hij begrijpt wel steeds ietsje beter dat ik dagelijks naar mijn paard moet. Dus daar plannen we omheen wanneer we wat afspreken of elkaar zien.@ittheclown: Ik ga dit zeker met hem bespreken. Bedankt voor je reactie, ik denk dat het ook voor hem gewoon enorm wennen is. Een nieuw gezinslid. Denk ook gewoon dat ik nu alles moet bespreken wat mij dwars zit en dat hij open moet zijn over wat hij wilt/denkt/vindt etc.

Ik denk dat het voor nu gewoon heel verstandig is om het serieus bespreekbaar te maken. Mijn paard moet niet de reden zijn dat onze relatie straks op de klippen ligt.

)