Waterproof telefoon verzopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:12

jessdaniels schreef:
Is dit een grap? :+

Helaas -O-

Laat hem wel even opgebaard liggen in zijn bakje rijst dan -O- , flauw hoor dat hij zwemmen niet leuk meer vind -O-

Steffiee_

Re: Waterproof telefoon verzopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:15

Ik had precies hetzelfde met mijn Sony Xperia z2...
Zelfs verzekering gebeld, maar omdat deze dus al eens gemaakt is, vonden ze het niet raar dat die het niet meer doet....

Het gekke is, hij doet het helemaal nog, laad op etc. T enige wat niet meer werkt is mijn scherm. Gaat gewoon niet meer aan...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:16

Toch zijn er wel water'dichte' Sony's waar ze zelf in de reclame de telefoon als onderwatercamera gebruiken, dus zo gek is het niet.

Is de reparatie uitgevoerd onder je garantie bij Samsung zelf of elders?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:18

Rebecca schreef:
Hij is eerder helemaal onder water geweest , hij kan of kon het gewoon hebben :) \

Jullie doen alsof ik een telefoon moordenaar ben :oo :n

Ja maar meid je kan toch niet verwachten dat ie het blijft doen naarmate je hem vaker zwemles gaat geven? Op een gegeven moment zakt ie voor z'n zwemdiploma, hoe vaak hij ook opgaat voor z'n diploma :+
Bovendien als iets gerepareerd is heeft het niet meer dezelfde kwaliteit. Om maar even een vergelijkbaar punt te noemen.
In maart heb ik nieuwe Timberlands gekocht. Kosten 210 euro. Na 4 maanden raakten de hielen van binnen kapot. Weliswaar door beetje eigen schuld. Schoenen zijn gemaakt maar hebben niet de kwaliteit als voorheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:20

Hij is gemaakt bij de inboedelverzekering hun adresje , was een stuk scherm en stuk moederbord .

Purny ;( , hij had al bijna zijn B -O-

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:25

sorry maar in 1e instantie denk ik al: waarom haal je je telefoon inhemelsnaam door het water??

ik zou een telefoon nooit door het water halen, al staat er dat hij uit de test 100 % water dicht is.

Ik denk niet dat dit terug te halen is qua verzekering, als je de telefoon zelf door het water hebt gehaald.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:28

Officieel zelfs bij zo'n telefoon na de eerste keer dat je de batterij klep hebt geopend is hij niet meer waterdicht daarna

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:32

De telefoon is ip67 gecertificeerd, dat wil zeggen dat hij het een half uur uithoud tot op 1m diepte. Dus dat kan hij gewoon, vandaar dat het nooit een probleem is geweest. Mijn s7 neem ik ook mee onder de douche, die heeft ook een ip67 certificering. Je telefoon was dus wel degelijk waterdicht en niet spatwaterdicht zoals sommigen suggereren. Enkel na herstelling vervalt dit

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:34

Ik heb ooit geheel per ongeluk mijn Samsung s5 in een emmer water laten vallen.
Toestel gaf non stop aan dat de koptelefoon erin zat.
Contact met Samsung gehad en de s5 moet op 1m diepte het 30 minuten probleemloos aankunnen.
Na een paar uur in de rijst dees mijn toestel het weer normaal.

Echter is de jouwe gerepareerd en zeker een schermreparatie is een lastig klusje.
In dat geval denk ik dus ook dat het waterdichtheid niet meer naar behoren werkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:44

Maar wat ik me afvraag. Waarom nemen mensen hun telefoon mee onder de douche

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:09

Ik weet niet wat TS doet met haar telefoon onder de douche :=
Maar er staat bij de beschrijving toch echt dat hij het een halfuur 1 meter onder water moet uithouden, dus de gedachte om hem in het zwembad te laten spelen is helemaal niet raar hoor :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:12

ierusju schreef:
Ik weet niet wat TS doet met haar telefoon onder de douche :=
Maar er staat bij de beschrijving toch echt dat hij het een halfuur 1 meter onder water moet uithouden, dus de gedachte om hem in het zwembad te laten spelen is helemaal niet raar hoor :(:)

Ja maar de foon is ook gerepareerd. Zie m'n beschrijving van de schoenen. Zodra er aan gesleuteld is heeft ie niet meer dezelfde garanties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:20

Douchen doe jij toch ook? , scheelt voor moment weer bacteriën of nare luchtjes :x

-O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:35

Rebecca schreef:
Douchen doe jij toch ook? , scheelt voor moment weer bacteriën of nare luchtjes :x

-O-

Mensen en telefoons zijn dan ook wel echt vergelijkbaar ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:38

inochiyo schreef:
De telefoon is ip67 gecertificeerd, dat wil zeggen dat hij het een half uur uithoud tot op 1m diepte. Dus dat kan hij gewoon, vandaar dat het nooit een probleem is geweest. Mijn s7 neem ik ook mee onder de douche, die heeft ook een ip67 certificering. Je telefoon was dus wel degelijk waterdicht en niet spatwaterdicht zoals sommigen suggereren. Enkel na herstelling vervalt dit

Toen ik mijn s5 kocht werd er door Samsung aangegeven dat hij spatwater dicht zou zijn.
Spatwater is niet volledig waterdicht.
Van mijn s7 werd trouwens wel meteen gezegd dat die waterdicht was.

Overigens, ik heb nog nooit de neiging gehad dit bewust te testen met een van de telefoons!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:57

Nou nou wat een commentaar :')

Mijn man had ook een S5 en die ging lekker mee zwemmen. Heeft al zeker 40 keer een zwembad gezien en is ook al eens gemaakt tussendoor. Nooit problemen gehad.

Ik dacht ook dat we er gewoon mee konden zwemmen namelijk :+ is ook gewoon verzekerd tegen waterschade behalve als je hem gebruikt tijdens watersporten zoals waterskiën en dat soort dingen. Dus dan neem ik aan dat hij wel tegen een beetje water kan als alleen dat zorgt voor uitsluiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:34

Bedankt Sunrise :+: , ligt gewoon aan stomme telefoon #)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:41

ik vraag me vooral af waarom mensen zwemmen en wildwaterbanen doen met hun telefoon mee?
serieus?kan dat ding zelfs daar niet meer even aan de kant gelegd worden?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:50

tengeltje11 schreef:
ik vraag me vooral af waarom mensen zwemmen en wildwaterbanen doen met hun telefoon mee?
serieus?kan dat ding zelfs daar niet meer even aan de kant gelegd worden?

Daar gaat dit hele topic toch niet over?
Jij hebt vast ook een hobby die anderen stom en onbegrijpelijk vinden. ;)
Ik snap het trouwens wel hoor, het is toch gaaf om onder water fotos en filmpjes te maken?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:00

ok....ik heb t hele topic enkel alleen maar kunnen denken, waarom zou je in godsnaam je telefoon mee uit zwemmen nemen? := :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:00

Ik heb echt super gave filmpjes van m'n kleine meid daardoor. Ik vind het wel tof als ze onder water gaat en ik kan dat filmen. Volgens degene van de telefoonwinkel moet dit ook gewoon kunnen.

Maar goed, blijkbaar heeft mijn man een uitzonderlijk toestel want die heeft nooit problemen gegeven. En hij nam hem ook mee de badkamer in om zijn programma af te kijken tijdens het douchen of om muziek te luisteren :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:21

Telefoon toch wel zonder achterkant en zonder batterij in de rijst gelegd? (Het beste werkt "gewone" rijst, dus geen snelkookrijst). Natuurlijk wel 2 dagen laten liggen.

Over de foto's. Geen (automatische) Back-up gemaakt met Google+ of Dropbox?

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:40

purny schreef:
Maar wat ik me afvraag. Waarom nemen mensen hun telefoon mee onder de douche

Voor muziek? Of kinky dingen ofzo ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:48

Ja zonder batterij uiteraard , en zonder achterkant :P .

Nee ik moest hem nog her en der instellen , met wat geluk krijg ik hem aan dan sluit ik hem aan laptop aan mits ding nog werkt (laptop word ook oud helaas,de usb poort doet het niet altijd)

Muziek onder de douche , of gewoon gezellig douchen samen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:56

Afbeelding

Hij doet het soort van :) , batterij is wat lam en met swipen van scherm heeft ie weleens moeite. Geen idee hoelang het duurt voordat hij dood dood gaat maar werkt prima zo