Nieuw huis, welke provider tv/internet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 11:29

Bagheera_206 ook nog nooit van gehoord :=

Bij iedere provider heb je inderdaad wel goede en slechte verhalen..

Internet thuis zullen wij voornamelijk gebruiken op onze telefoon, en misschien op een laptop. Maar niks intensief downloaden of iets dergelijks, gewoon simpel thuis gebruik.

Denk dat ik toch voor Ziggo ga, heb daar al eerder goede ervaring mee gehad.

Nu alleen hopen dat ik als nieuwe klant 2 gratis kastjes krijg ook een voor de tv boven :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:34

Neej schreef:
Het is even de vraag wat je belangrijk vindt. Ziggo gaat over de kabel en daar is nauwelijks verlies wat er voor zorgt dat qua internet over het algemeen geldt: Waar je voor betaald krijg je ook. Ik haal thuis de 150mbps waar ik voor betaal ook keurig binnen. Alle andere providers gaan over de telefoonlijn en daar treedt wel verlies op, en wat je binnen haalt is dus afhankelijk van hoever je van de centrale af zit.

Als je internetsnelheid niet persé belangrijk vindt, dan wordt het een ander verhaal en zul je inderdaad kunnen kijken naar "de goedkoopste" en zenderaanbod enzo.

Ik heb overigens prima ervaringen met Ziggo/voorheen UPC. Probleem gehad met de signaalsterkte, is keurig opgelost, fijne klantenservice. Maar zijn ook genoeg slechte ervaringen te vinden, dat houd je toch. Voor elke ontevreden klant zijn er ook 10 tevreden klanten, moet je maar denken, alleen die zetten hun verhaal niet op internet hahahaha :P

Ik heb idd ook de 150/15 verbinding. :D Ik heb zo een beetje alle voorlopers gehad van Casema, Orange en Ziggo. :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:36

Booooo schreef:
Bagheera_206 ook nog nooit van gehoord :=

Bij iedere provider heb je inderdaad wel goede en slechte verhalen..

Internet thuis zullen wij voornamelijk gebruiken op onze telefoon, en misschien op een laptop. Maar niks intensief downloaden of iets dergelijks, gewoon simpel thuis gebruik.

Denk dat ik toch voor Ziggo ga, heb daar al eerder goede ervaring mee gehad.

Nu alleen hopen dat ik als nieuwe klant 2 gratis kastjes krijg ook een voor de tv boven :+

Vaak hebben extra accesspoints en goed wifi signaal in huis meer effect dan een hogere internetsnelheid. Voor beetje internetten via tablet/mobiel/laptop heb je echt geen hoge snelheiden nodig.

Vaak hoor je horroverhalen over providers, maar negen van de tien keer ligt het niet aan de provider, maar aan het brakke wifi signaal in huis. Wat overigens wel aan het modem/wifi/accesspoint kan liggen wat door provider is geleverd. Gewoon kwestie van paar eigen kastjes aan modem hangen en probleem opgelost.

Bagheera_206

Re: Nieuw huis, welke provider tv/internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:38

Ziggo heeft Horizon TV app voor op mobiel/tablet. Als je voor 3 tientjes een Chromecast koopt hang je die aan tv boven en kun je boven gewoon tv kijken door te casten vanaf mobiel/tv. Dus mocht je maar 1 kastje hebben is het opgelost voor een paar tientjes. :D Mits je natuurlijk beetje fatsoenlijk wifi signaal boven hebt. :=

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:52

Wij hebben hier Tele2, dat is wel wat goedkoper dan bijv. Ziggo waar jullie naar kijken maar ik zou het zelf niet meer doen. De service is echt niet prettig; de klantenservice is niet te bereiken (je hangt in elk geval regelmatig zeker een halfuur in de wacht), als er iets niet werkt duurt het erg lang voordat dat opgeknapt wordt, als beloofd wordt dat je teruggebeld wordt kun je er vast op rekenen dat dat niet gebeurt... Relatief goedkoop, en zolang er geen problemen zijn niets aan de hand, maar als je de klantenservice ergens voor nodig hebt.... -O-

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:31

Op zich logisch, ze zullen érgens op moeten bezuinigen om lage prijzen te kunnen hanteren en soms is dat helaas de klantenservice :+ Wil niet zeggen dat alle duurdere providers automagisch superservice leveren natuurlijk :P

Bagheera_206 schreef:
Ik heb idd ook de 150/15 verbinding. :D Ik heb zo een beetje alle voorlopers gehad van Casema, Orange en Ziggo. :')

Ik heb echt een onmogelijk hoge upload :') Klopt geen bal van maar hey, ik zeur niet _O-

Overigens haal ik over 4G met m'n mobiel thuis echt meer snelheid dan via m'n wifi :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:08

Mijn mobiele upload 4G+ is idd soms sneller dan mijn 15Mbit/s upload van Ziggo. :') Qua download haal ik nog geen 150Mbit/s met mijn mobiel. :=

Hoe hoog is jouw upload dan? Nog hoger dan de 15Mbit waar je voor betaalt?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:12

Wij hebben KPN, ideaal!
Snelle verbinding, goede tv, zelden storing.
Zowel zakelijk als prive gewoon top en tevens een hele nette klantenservice.

Mijn schoonouders hebben vodaphone. Wat een drama. onbeschofte klantenservice, op een misleidende manier contracten verlengen, bij het installeren van de modum het glasvezel kastje (wat mijn schoonouders verplicht van de woningbouw moesten installeren, dus die van hun zelf zijn) meenemen en weigeren terug te geven. waardeloos installeren, een enorme puinhoop achterlaten en het zit er echt niet uit (losse draden overal, dat kastje is echt een doorn in het oog) en nogmaals, echt een extreem waardeloze klantenservice en ook weigeren om service te verlenen.

Mijn schoonzus zit bij tele 2, net zo waardeloos als vodaphone, veel storingen, waardeloze internet verbinding (zowel wifi als normaal) (zelfs met eigen kastjes is het waardeloos) momenteel hebben ze 4 kastjes in huis zodat de internet (bij een gezin van 4) niet te veel overbelast wordt.

Hiervoor hebben ze upc en ziggo gehad en ze geven aan dat van de drie tele 2 nog het beste is, dus moet je nagaan :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:30

Het is maar net waar je woont en wie je treft denk ik. Je moet mazzel hebben.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:32

Xs4All thuis, heel tevreden, glasvezel. Klantenservice, die enkele keer dat ik een vraag had, helemaal top.
Hebben Ziggo hier op kantoor en dat is echt drama, snelhied niet constant, facturen onduidelijk/onjuist (nog een erfenis van UPC denk ik)...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:59

Al jaren Telfort, helemaal prima! Vind KPN en Ziggo te duur.. Tele2 zou mijn tweede keus zijn.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:14

Waar in brabant ga je wonen? Meeste plekken zijn daar namelijk al voorzien van glasvezel en dan kun je relatief goedkoop bij http://www.onsbrabantnet.nl terecht.

Geen glasvezel dan is Online.nl een goede en redelijk goedkope optie.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:46

Bagheera_206 schreef:
Mijn mobiele upload 4G+ is idd soms sneller dan mijn 15Mbit/s upload van Ziggo. :') Qua download haal ik nog geen 150Mbit/s met mijn mobiel. :=

Hoe hoog is jouw upload dan? Nog hoger dan de 15Mbit waar je voor betaalt?

Ja nee m'n 4G upload is redelijk ziek, zit rond de 40/50mbps thuis. En m'n 4G download zit rond de 130. Is wel echt thuis, op m'n werk haal ik stukken minder. Over de WiFi haal ik de 140 om 15 idd. Beetje verlies vanwege de wifi denk ik :P

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:51

Kijk of er in je wijk glasvezel ligt. Kun je gewoon online checken. Telfort is een prima provider. Ziggo is ook niet verkeerd.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:56

lieveli schreef:
eenitraM schreef:
Kpn. Nu iets van 60 euro. Maar wel met interactieve tv, extra zenderpakket waaronder HBO en spotify. Ideaal.

Ohja en conbivoordeel want mijn mobiel is ook van kpn.

Wij hebben exact hetzelfde, inclusief dat combivoordeel. Ideaal, zou niet anders meer willen. We downloaden ons kapot en interwebs blijft snel.

Hier ook precies hetzelfde en ook de combideal.
Ben super kritisch, maar heb hier echt niets op aan te merken!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:57

Bagheera_206 schreef:
Ziggo heeft Horizon TV app voor op mobiel/tablet. Als je voor 3 tientjes een Chromecast koopt hang je die aan tv boven en kun je boven gewoon tv kijken door te casten vanaf mobiel/tv. Dus mocht je maar 1 kastje hebben is het opgelost voor een paar tientjes. :D Mits je natuurlijk beetje fatsoenlijk wifi signaal boven hebt. :=

Of voor €5 per maand extra heb je een 2e kastje.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:08

Hier een zeer tevreden Tele2 gebruiker. Helaas gaan wij straks over op Caiway aangezien er bij ons glasvezel komt en er geen Tele2 beschikbaar is. Wij betalen inderdaad ook maar 34 euro en dan zit er zelfs nog een telefoonaansluiting bij, niet dat we die gebruiken.. Maar dit zou ook pas geld kosten als je gaat bellen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:18

Wij gaan verplicht naar Ziggo, omdat die op dit moment glasvezel aanleggen in de buurt. Zitten nu nog bij kpn, 50jaar oude telefoonkabel.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:21

Bij Ziggo is een tweede mediabox (kastje) 4 euro per maand als je voor de standaard mediaboxgaat bij het goedkoopste pakket. Sinds de fusie met UPC is het niet meer gratis of eenmalige aankoop maar gaat het per maand. Je moet hem ook weer terugsturen als je je contract stopt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:08

Hier glasvezel, en al jaren zeer tevreden over onsbrabant. In een jaar of 8 1 keer storing gehad, een maand of 2 geleden. 2 dagen later lag er een brief in de bus met excuses, dat het wel heel vervelend was net op regendagen, en een verrekening omdat we zonder internet zaten.
Klantenservice is ook erg vriendelijk en ze denken fijn met je mee. Ik wil niet anders meer, hier in de straat veel Ziggo en KPN maar die hebben veel meer problemen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 20:52

Heb even gekeken wij hebben helaas nog geen glasvezel in onze wijk.

Ik heb net mijn abonnement bij ziggo afgesloten en nog telefonisch contact gehad met de klantenservice. Super goed geholpen, en krijg zelfs een tablet cadeau :D
Kon kiezen de eerste 3 maanden €10 korting of een tablet.. Nja dan maar een tablet voor eigenlijk €30

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:18

XS4ALL
Niet de goedkoopste maar vrijwel nooit storingen. En hele fijne klantenservice! Als je weinig belminuten hebt, willen ze je ook wel terugbellen.
Succes!