Ik ga zelf in Februari een half jaar naar Zuid Afrika en laat mijn vriend hier achter.. We hebben dan al wel ruim 2 jaar een relatie maar het is zeker wel eventjes lastig. Kan me ook voorstellen dat het voor de thuisblijver lastiger is omdat ik daar echt wat ga doen en in een andere wereld leef. Hier in Nederland blijft er dan meer een "gat" over. We wonen wel 150 km uit elkaar nu in Nederland dus we zijn gewend elkaar niet vaker als een keer per week te zien, scheelt misschien ook wel in het missen. Maar ik ga hem heel erg missen! We hebben afgelopen half jaar best weleens ruzie gehad (om andere dingen) en toen twijfelde ik wel of de relatie het zou overleven als ik weg zou gaan. Maar nu zit alles wel weer goed en weet ik eigenlijk wel zeker dat het goed gaat komen. We zijn nu ook beide 19 trouwens! Als het goed is komt hij halverwege ook voor een week ofzo langs.. dat lijkt me echt heel fijn. Niet alleen om de periode van elkaar niet zien te doorbreken maar meer nog om echt te delen wat ik aan het doen ben daar. Ik ga lesgeven op een basisschooltje aan de kindjes die het niet zo goed hebben. Als je een keer iemand zoekt om een pb'tje te sturen om je hart even te luchten kan ook altijd hoor
Snap dat het lastig is om even de balans te zoeken met je vriendin, je wilt niet zeurderig overkomen door zovaak te zeggen hoe erg je haar mist natuurlijk maar je wilt ook wel eerlijk blijven. Maar het went vast en ik hoop dat jullie elkaar kunnen zien tussentijds.
Succes!!