zonnebloem18 schreef:Ik maak vakantiewoningen schoon en wat ik daar toch tegen kom, bah. Van hele vieze toiletten tot kots in de lakens, gebruikte condooms op het nachtkastje, vuilnis niet weggegooid of rondgestrooid met chips/snoep.
In de pauze mopperen we graag over welke vieze dingen we nou weer tegen zijn gekomen en we maken er grappen over, je moet ook wel anders wordt het allemaal te negatief.
Pff respect hoor. Wij ruimen eigenlijk altijd het huisje zelf op. Ik zou me echt schamen als ik het huisje zo vies achterlaat. En we legen vaak nog wat geld neer voor ze.
Maar ik heb zelf lang in de zorg gewerkt. In een verzorgingshuis. Hier bracht ik dan de koffie en thee langs,maakte ik avond eten voor ze, was ik gastvrouw etc. Heel leuk werk en ja, soms deden de bewoners echt heel onaardig tegen mij. Maar ik zou nooit onaardig of kattig terugdoen hoor! Onaardige mensen horen bij het beroep (al kon ik het ook veel beter verdragen omdat deze mensen vaak wat in de war waren of beginnend dement, etc.).
In de horeca heb ik ook even gewerkt (zal een maand of 8 zijn geweest á 17 uur per week) en daar heb ik eigenlijk nooit vervelende of asociale mensen meegemaakt.
Ik heb dezezomer een vakantiebaan gehad waarbij ik bij mensen thuis ging schoonmaken eventueel boodschappen deed, ging wassen en strijken etc. Ook daar heb ik vrijwel geen onaardige mensen meegemaakt en is dat wel zo dan hoorde vaak dat dat kwam door persoonlijke omstandigheden en kan ik er prima begrip voor hebben. Merkte ze dat eenmaal dan waren zo opeens juistheid aardig tegen mij. Een keer een ietsje onaardig iemand gehad. Die heb ik op een nette toch duidelijke manier laten weten dat ik daar niet van gediend ben. De volgende keer dat ik daar was, deed hij wel vriendelijk.