Ik kan niet op mezelf wonen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:28

Ik woon ook op mezelf en ben laatst ook huilend mijn kamer uitgerend omdat er een hele grote spin op het plafond zat. Nu heb ik een heel hoog plafond (ruim 3 meter hoog), maar zelfs dat was niet genoeg afstand. Heb bij de buren aangeklopt of ze me konden redden :')

Laatst heb ik wel zelf een langpootmug vermoord met de stofzuiger. Dat kon ik nog net aan :))

oomens

Re: Ik kan niet op mezelf wonen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:35

Ik moet zeggen dat ik hier thuis ook wel vaak word ingeschakeld als beestenvanger, maar dan wel door de kat, wanneer er een motje/vliegje/kevertje net buiten haar bereik zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:40

Hier een hele stoere echtgenoot, maar niet als jet over insecten gaat :D .

ik ben de spinnen/ wespen etc vanger hier in huis .
En als dieren "extremist" :D gaan ze allemaal levend naar buiten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:05

WiancaR schreef:
Heb je geen elektrische vliegenmepper? Die word bij mij in geschakeld als mijn heldhaftige buurman er niet is :o :') Hoewel ik ook niet weet of ik dat bij een Tsjernobyl-mug zou durven te gebruiken. Welterusten!

Ik heb ook een elektrische vliegenmepper maar een dikke vlieg gaat daar niet direct dood aan. Hij leeft nog vrolijk verder nadat die een schok heeft gehad. Dus komt de stofzuiger er dan aan te pas bij mij. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:18

milatje schreef:
Ik ben ook echt een held op sokken, maar gelukkig vinden mijn twee lieve juisgenootjes (poezen!!!) het geweldig. Want alles wat beweegt is leuk! En voedzaam. Mijn tip: neem een kat :')

Leuk bedacht maar ik heb er 2 en die doen er niks mee.
De ene kijkt er hooguit naar, haalt z'n spreekwoordelijke schoudertjes op en loopt weg en de ander slaat zelf op de vlucht als er een vlieg oid op haar af komt.
Vrouwtje moet zichzelf dus redden, gewapend met een elektrische vliegenmepper van die kleefstrips aan het plafond en blauwe muggenlampjes lukt dat best. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 12:19

oomens schreef:
Lekker hoor! Waarom moet je van jouw probleem (jezelf aanstellen om iets waarvoor zo'n paniekreactie totaal niet nodig is) het probleem van een ander maken?

Als je echt jezelf niet in de hand hebt om een insect of spin in huis, dan kun je best hulp zoeken, maar dan niet in de vorm van iemand met een vliegenmepper maar iemand met een sofa en een doos tissues.

Mijn buurman zou ik er ook niet voor wakker maken (heb ook netjes gewacht tot mijn vader wakker was vanochtend) maar deze reactie vind ik ook niet kunnen. :n Dat jíj de angst niet kent en begrijpt betekent niet dat andere mensen zich aanstellen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:24

Ik versier mijn muren en plafonds altijd met dode spinnen etc. :Y)
Ik woon ook al jaren op mezelf, maar heb niemand dat zoiets voor me weg zou kunnen.
Mijn broer woont 5 rijden van me af , maar echt nie dat die voor een spin komt :')
mn vriend woont in een andere stad, dus nee die kan mij ook niet helpen dan. ik probeer het meeste dood te slaan met een schoen of tijdschrift.
Die in de badkamer verzuip ik meg gloeiend heet water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:41

De stofzuiger ja...

Handig, om spinnen op te zuigen, totdat ze nog leven en besluiten dat jouw stofzuigzak(mooi woord voor scrabble) een ideale plek is om een nest te maken...

Enfin, enkele weken later heb je dus allemaal minispinnetjes in je huis :D

Fijne dag nog, you're welcome :D :')

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:43

Joolien schreef:
De stofzuiger ja...

Handig, om spinnen op te zuigen, totdat ze nog leven en besluiten dat jouw stofzuigzak(mooi woord voor scrabble) een ideale plek is om een nest te maken...

Dan kan je het beste de zak gelijk weggooien. Irritante beesten -O-

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:54

Ik vind die langpootmuggen altijd zo vies, blehh, ze lijken ook zo brutaal, hoe ze overal tegenop vliegen inclusief je gezicht :+ Mijn kat weet er gelukkig wel raad mee (sorry mug).

Ik had laatst iets leuks. Was bijna in slaap toen ik opeens iets op mijn gezicht voelde vallen. Eerste reactie was proberen er af te slaan, in plaats daarvan sloeg ik het ding perongeluk stuk op mijn gezicht.. bleek het zo'n knalgroene sprinkhaan te zijn met zo'n dik lijf %)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:07

Joolien schreef:
De stofzuiger ja...

Daarom moet je ook niet direct de stofzuiger uitzetten, maar hem nog even aan laten staan. Dat overleven ze niet zo gauw hoor :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:20

Joolien schreef:
De stofzuiger ja...

Dat is echt onzin, zodra een spin in je stofzuigerzak terecht komt wordt die helemaal uit elkaar geropt.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:28

Bambolina schreef:
Ik vind die langpootmuggen altijd zo vies, blehh, ze lijken ook zo brutaal, hoe ze overal tegenop vliegen inclusief je gezicht :+ Mijn kat weet er gelukkig wel raad mee (sorry mug).

Ik had laatst iets leuks. Was bijna in slaap toen ik opeens iets op mijn gezicht voelde vallen. Eerste reactie was proberen er af te slaan, in plaats daarvan sloeg ik het ding perongeluk stuk op mijn gezicht.. bleek het zo'n knalgroene sprinkhaan te zijn met zo'n dik lijf %)

Ooooh brrrrr! Les voor mijzelf: nooit meer slaan als ik iets voel. :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:36

Captain schreef:
oomens schreef:
Lekker hoor! Waarom moet je van jouw probleem (jezelf aanstellen om iets waarvoor zo'n paniekreactie totaal niet nodig is) het probleem van een ander maken?

Als je echt jezelf niet in de hand hebt om een insect of spin in huis, dan kun je best hulp zoeken, maar dan niet in de vorm van iemand met een vliegenmepper maar iemand met een sofa en een doos tissues.

Mijn buurman zou ik er ook niet voor wakker maken (heb ook netjes gewacht tot mijn vader wakker was vanochtend) maar deze reactie vind ik ook niet kunnen. :n Dat jíj de angst niet kent en begrijpt betekent niet dat andere mensen zich aanstellen.

Maar het betekent ook niet dat je er geen hulp voor kunt zoeken.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:42

Haha nou dan moet je gaan samenwonen! ..met een kat..
Nee even serieus iemand in mijn omgeving heeft, omdat er een spin in haar kamer zat, een vriend gebeld om haar te 'redden' en dat was het begin van een relatie :+
Laatst bijgewerkt door jorretje op 07-09-16 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:44

Ik gebruik altijd mijn swiffer voor spinnen, durf er ook niet dichtbij genoeg te komen, dus dan maar op afstand pletten, krijg je idd wel vlekken van, maar tja moet wat.. Buiten laat ik ze leven, maar in huis gaan ze er aan. Ander insecten probeer ik te vangen en zet ik buiten of sla ik dood, ligt er aan wat het is.

Dus als je op jezelf gaat, gewoon een swiffer nemen en ipv zaklamp gewoon de lamp aan doen, vliegt hij daar op af, kun jij actie ondernemen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:45

Ik was in het begin ook bang voor allerlei insecten en muizen. Maar als je op jezelf woont dan leer je er wel mee om te gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:47

Het is onzin dat ze een nest kunnen maken in de stofzuiger. Door de zuigkracht overleeft een spin het al niet. Desnoods zuig je erna nog wat kattengrit of andere harde dingetjes mee en laat je hem even aan staan. Knappe spin die dit weet te overleven....

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:48

Ik gooi gewoon met mn slipper als mn vriend niet thuis is haha...
Wel uitkijken voor je lampen enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:09

oomens schreef:
[paard] schreef:
Tuurlijk wel, ik bel rustig de buurman als ik een spin zie en woon ook al ruim 1,5 jaar op mijzelf. Anderhalve week terug heb ik hem nog uit bed gebeld omdat ik even vergeten was dat hij ook wel eens overdag slaapt ivm nachtdienst O:)

Buurman word overigens ook ingeschakeld voor alle andere beestjes met meer dan vier poten of met vleugels :evaw:

Omdat hij zelf heeft aangeboden dat ik hem ten alle tijden mag bellen :')? Hoe kun je daar nou over oordelen als je niet eens weet hoe mijn buurman en ik met elkaar om gaan?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:32

Volgens mij heeft oomens haar naam verkeerd gespeld

Hoe mensen met elkaar omgaan en of ze 'problemen' bij elkaar neer leggen kunnen wij hier vanaf bokt toch niet beoordelen
Net als waar iemand een paniekreactie om krijgt
Sommige mensen krijgen een paniek reactie van een spin andere weer niet
Maakt niemand beter of slechter
We hebben allemaal dingen waar we paniek om krijgen waar andere misschien om lachen en geen paniek om krijgen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:57

ponyparadijs schreef:
Volgens mij heeft oomens haar naam verkeerd gespeld

Haar? _O-

WiancaR schreef:
oomens schreef:

Omdat hij zelf heeft aangeboden dat ik hem ten alle tijden mag bellen :')? Hoe kun je daar nou over oordelen als je niet eens weet hoe mijn buurman en ik met elkaar om gaan?

Ik oordeel helemaal niet over de vraag of het mag van hem, en of hij het erg vindt om door jou om niets wakker gebeld te worden.

Waar ik wel over oordeel, is dat het blijkbaar maar normaal gevonden wordt om over iets volstrekt onschuldigs (ja, de overgrote meerderheid van de insecten en spinnen in Nederland is totaal ongevaarlijk) in blinde paniek te raken en daar standaard een ander mee op te zadelen. Vervolgens bevestigt iedereen hier ook nog eens elkaars overreactie door alle 'ik roep ook huilend en bevend mijn vader/vriend/man/collega/buurman/kat'-reacties.

Ik geloof best dat jullie angst écht is, en dat die oprecht een belemmering vormt. Hij is alleen in het overovergrote merendeel van de gevallen niet gegrond.* Met andere woorden: ja, de angst is er echt, maar hij is in de meeste gevallen niet nodig en je hebt er niets aan.

Als jullie werkelijk om een langpootmug de slaapkamer niet meer in durven en liever een nachtje slaap overslaan, dan lijkt het mij niet zo onverstandig om iets aan die angst te gaan doen.

*edit: maar er zal altijd een hele kleine minderheid zijn die wél door een wespensteek op het randje van de dood heeft gebalanceerd en nu bang is voor alles vliegends met streepjes.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:02

Tsja, bij mij is de angst al veel minder erg dan vroeger. Een gewone huisspin durf ik zelf nog wel weg te halen, evenals een langpootmug. Maar zo'n dikke spin, met van die korte dikke poten, ja die vind ik nog wel eng. En ja, daar haal ik ook iemand voor om hem dood te slaan. Ik ben me er van bewust dat het een irreële angst is, maar ik heb er over het algemeen geen last van. Tot er dus zo'n dikke spin op mijn plafond zit.

Overigens woon ik hier nu al meer dan een jaar en is het me pas 1 keer overkomen dat er zo'n spin zat. Het is dus zeker niet iets wekelijks.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:23

Beesten voor mijn kinderen doodslaan? Iets uit hun kamer halen? Daar ben ik mee gestopt toen ze 10 waren of zo. En mij midden in de nacht daarvoor wakker maken? Dacht het niet, los het lekker zelf op!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:44

ik woon ook op mezelf, maar ook ik vind die beesten eng hoor. gelukkig heb ik een kat, die ze wel vermoord :D :D :D :D :D :D :Y) :Y) :Y) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_