emigreren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:40

Ik ben twee jaar geleden naar het Verenigd Koninkrijk geemigreerd. Aanvankelijk voor studie (hoewel ik eigenlijk altijd al wel van plan was te blijven), maar de eerste master werd een tweede master en toen ontmoette ik mijn huidige vriend. Lang verhaal kort: zaterdag verhuis ik naar een dorp in de buurt van Glasgow om bij hem in te trekken en zodra ik een baan heb vertrekken we naar Edinburgh :D.
Ik wilde altijd al naar Engeland. Ik ben opgegroeid op Engelse detectives, en als je iedere week naar Midsummer Murders zit te kijken, met de idyllische Engelse dorpjes, dan gaat het hard :').
Ik heb de concrete keuze twee jaar geleden gemaakt aan het eind van mijn bachelor en het geplande toekomstplan in het water viel. Toen heb ik nagedacht over wat ik echt graag wilde, een "vervangende droom" en toen kwam naar boven dat ik eindelijk naar het buitenland wilde. Ik heb me toen ingeschreven op een universiteit die ik kende omdat de VU er Erasmus uitwisselingen mee deed en boven wonder ben ik daar toen aangenomen voor de master (ik kwam er later pas achter dat dat een van de top universiteiten van het Verenigd Koninkrijk is, hetgeen waarschijnlijk maar beter is, anders had ik mezelf nooit durven inschrijven :')). De stap werd bij mij makkelijker gemaakt omdat ik mijn Nederlandse studiefinanciering mee kon nemen naar het buitenland, aangezien in het Verenigd Koninkrijk er alleen een vergelijkbaar systeem is als de Nederlandse studiefinanciering voor de bachelor, dus ben je voor een master afhankelijk van leningen bij een bank of een beperkt aantal (particuliere) beurzen.
Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze, en het was een hele stap want ik was nog nooit op mezelf geweest. De verhuizing heeft, onverwacht, deuren geopent waardoor ik nu een mogelijkheid heb de droom in stukken spatte weer werkelijkheid te laten worden. Alleen nu zie ik even tegen mijn verhuizing op, aangezien vriendlief zacht uitgedrukt niet in een hele charmante buurt woont, maar als alles goed gaat is dat maar voor even :).

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:54

Ik riep als kind al dat ik later wilde emigreren en mijn hele boekenkast stond vol met boeken over Nieuw-Zeeland. Maar het lot wil dat ik op mijn 17e op een Amerikaanse verliefd werd en vlak na mijn 19e verjaardag ben naar de VS vertrokken. Inmiddels woon ik hier al bijna 14 jaar :wow:

Spijt heb ik nooit gehad, maar ik vind het wel jammer dat ik mijn familie zo weinig zie. Zeker als iemand ziek is, dan is het zwaar balen dat je niet even op visite kan. Gelukkig is het met e-mail/telefoon/etc goed behelpen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:58

Wat super stoer :D

Weet jij toevallig of Engelse stufi voor Europeanen aan leeftijd is gebonden zoals hier? Ik kan er niet echt wijs uit worden!

Inujojo schreef:
Ik ben twee jaar geleden naar het Verenigd Koninkrijk geemigreerd. Aanvankelijk voor studie (hoewel ik eigenlijk altijd al wel van plan was te blijven), maar de eerste master werd een tweede master en toen ontmoette ik mijn huidige vriend. Lang verhaal kort: zaterdag verhuis ik naar een dorp in de buurt van Glasgow om bij hem in te trekken en zodra ik een baan heb vertrekken we naar Edinburgh :D.

Ik wilde altijd al naar Engeland. Ik ben opgegroeid op Engelse detectives, en als je iedere week naar Midsummer Murders zit te kijken, met de idyllische Engelse dorpjes, dan gaat het hard :').
Ik heb de concrete keuze twee jaar geleden gemaakt aan het eind van mijn bachelor en het geplande toekomstplan in het water viel. Toen heb ik nagedacht over wat ik echt graag wilde, een "vervangende droom" en toen kwam naar boven dat ik eindelijk naar het buitenland wilde. Ik heb me toen ingeschreven op een universiteit die ik kende omdat de VU er Erasmus uitwisselingen mee deed en boven wonder ben ik daar toen aangenomen voor de master (ik kwam er later pas achter dat dat een van de top universiteiten van het Verenigd Koninkrijk is, hetgeen waarschijnlijk maar beter is, anders had ik mezelf nooit durven inschrijven :')). De stap werd bij mij makkelijker gemaakt omdat ik mijn Nederlandse studiefinanciering mee kon nemen naar het buitenland, aangezien in het Verenigd Koninkrijk er alleen een vergelijkbaar systeem is als de Nederlandse studiefinanciering voor de bachelor, dus ben je voor een master afhankelijk van leningen bij een bank of een beperkt aantal (particuliere) beurzen.
Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze, en het was een hele stap want ik was nog nooit op mezelf geweest. De verhuizing heeft, onverwacht, deuren geopent waardoor ik nu een mogelijkheid heb de droom in stukken spatte weer werkelijkheid te laten worden. Alleen nu zie ik even tegen mijn verhuizing op, aangezien vriendlief zacht uitgedrukt niet in een hele charmante buurt woont, maar als alles goed gaat is dat maar voor even :).

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:11

@phormicola Dat durf ik met zekerheid niet te zeggen. Ik weet dat er voor Engelse studenten geen leeftijdslimiet is om in aanmerking te komen voor een lening via de overheid. Ik heb de bijbehorende website van de overheid opgezocht en zo te zien is het wel mogelijk, maar dat moet je zelf maar even grondig doorspitten :) https://www.gov.uk/student-finance/who-qualifies. Als je een concreet plan hebt, zou je je hier kunnen aanmelden, er is een optie voor EU-studenten https://www.gov.uk/apply-for-student-finance.

Kinke

Re: emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:06

Ik had heel graag willen emigreren, Zweden op nr. 1 en Noorwegen op nr. 2
Nu ben ik te oud en ik krijg manlief ook niet bij z'n familie weg.
Wie zulke dromen heeft…ga ervoor!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:14

Ik had eigenlijk nog nooit over emigreren nagedacht, nu woon ik al weer 30 jaar in Spanje :D

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:15

Ik zou later zo graag naar canada emigreren. Bij voorkeur dichtbij de Rocky Mountains, aan de kant van Calgary. De natuur daar vind ik echt fantastisch en ik hoop over een paar jaar daar te kunnen werken bij een ranch, voor anderhalve maand ofzo.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:17

Ik zou wel graag naar Australië willen emigreren.
Wij zijn ook wel geëmigreerd vorig jaar....namelijk naar.....Duitsland :') :D
Amerika staat op plek 2.
Dit is overigens wel makkelijker te realiseren omdat mijn man een baan daar kan krijgen.
Maar zoals Bambolina zegt is dit niet gemakkelijk, dus zijn werkgever moet de functie wel zo 'maken' dat deze dus niet in te vullen is door een Amerikaan.
Een woning kunnen we voor een jaar gebruiken van het bedrijf (heeft verschillende huizen in de regio speciaal voor werknemers).
In die tussentijd kun je zelf op zoek gaan naar een huurhuis of koophuis.
ik heb alleen 1 voorwaarde en dat is dat mijn paard meegaat.
Zonder paard .. Geen emigratie.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:29

Heb ik Engeland en Amerika gewoond/gewerkt, nooit echt over 'gedroomd', meer 'lijkt me wel leuk, gewoon doen :D'

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:37

Bellatrix schreef:
Ik wil al jaren emigreren....naar Amerika of Canada...maar het is zo moeilijk...die grens zit gewoon dicht als je geen miljonair bent, familie daar hebt, een verloofde of een baan... -O-

Het is niet eerlijk he.. Ik wil er ook zo graag heen, Amerika.

Mijn mama woont er en is getrouwd en ik was ook van plan er heen te gaan :j maar het lot heeft anders beslist! Ik ben sinds januari 2016 samen met mijn huidige vriend en die kan hier niet zomaar weg vanwege zijn werk. Voorlopig ga ik hier nog 3 jaar fotografie studeren want studeren gaat ook niet gemakkelijk in Amerika en pff ja dan hoop ik daarna echt te kunnen emigreren. Hoe dan ook, ik zal er ooit naartoe gaan.. De pijn is mij te groot na elke vakantie om alles en iedereen achter te laten. Zeker mijn mama natuurlijk -O-

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:42

Ik ben volgens de Nederlandse overheid ook geëmigreerd, nu alweer bijna een jaar in Duitsland. Maar heel eerlijk gezegd voel ik mij niet heel erg geëmigreerd, heb niet de intentie om hier de rest van mijn leven te blijven. Het liefst vertrek ik hierna naar een iets warmer en iets exotischer land, maar goed, dat kan over 3 of 5 jaar natuurlijk ook nog :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:46

xTitanic schreef:
Bellatrix schreef:
Ik wil al jaren emigreren....naar Amerika of Canada...maar het is zo moeilijk...die grens zit gewoon dicht als je geen miljonair bent, familie daar hebt, een verloofde of een baan... -O-

Het is niet eerlijk he.. Ik wil er ook zo graag heen, Amerika.

Mijn mama woont er en is getrouwd en ik was ook van plan er heen te gaan :j maar het lot heeft anders beslist! Ik ben sinds januari 2016 samen met mijn huidige vriend en die kan hier niet zomaar weg vanwege zijn werk. Voorlopig ga ik hier nog 3 jaar fotografie studeren want studeren gaat ook niet gemakkelijk in Amerika en pff ja dan hoop ik daarna echt te kunnen emigreren. Hoe dan ook, ik zal er ooit naartoe gaan.. De pijn is mij te groot na elke vakantie om alles en iedereen achter te laten. Zeker mijn mama natuurlijk -O-

Maar jij gaat er wel elk jaar naar toe...ik moet echt lang sparen...ik wil heel volgend jaar sparen en dan in 2018 voor een week of 3 naar een ranch ofzo...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:04

Ja ik :D

Mijn verloofd woont in Turkije, ik zelf heb niks met Nederland.. Ik zou alleen nooit mijn ouders zo in de steek kunnen laten :list:
Het idee dat je ook hun kleinkinderen van ze 'afpakt', nee dat krijg ik niet over mijn hart..

Dat is dan ook de reden dat mijn vriend vanaf oktober hier komt wonen *\o/*

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:07

Ik snap juist niet zo goed dat je familie je laat tegenhouden om niet weg te gaan. Ben nu een half jaar van huis weg en mis op m'n paard na helemaal niks van thuis. Zo nu en dan skype ik met m'n ouders en we whatsappen wel regelmatig. Misschien ben ik nog te jong om me daarover zorgen te maken :+

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:09

ik woon sinds 7 juli 2015 in hongarije
geen spijt gehad!!!
paarden komen aan huis en we hebben het huis voor de rest van ons leven (maken er 2 onder een kap van, mijn vriend woont hier ook)
mijn toekomst ligt hier, alles is geplant en grotendeels zal genieten worden <3
niks heeft ons tegen gehouden :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:17

Ik zou vooral graag in een land wonen met meer zon. Ik merk nu al dat de winter er weer aankomt -O- ik ben niet gemaakt voor winters. Mensen zeggen vaak op de winter kun je je kleden, maar dan kan ik niet meer normaal lopen van de hoeveelheid lagen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:18

Piekosjj schreef:
Ik snap juist niet zo goed dat je familie je laat tegenhouden om niet weg te gaan. Ben nu een half jaar van huis weg en mis op m'n paard na helemaal niks van thuis. Zo nu en dan skype ik met m'n ouders en we whatsappen wel regelmatig. Misschien ben ik nog te jong om me daarover zorgen te maken :+

Oh, dat lijkt me echt verschrikkelijk, weg van mn familie. Als ze dan ooit in een verpleeghuis moeten of hulp nodig hebben en je er gewoon niet kan zijn :\

Bij mn oma in t verpleeghuis kwam ik 2x per week en op de andere dagen een van mn zussen of mn ouders.

Ik zal nooit emigreren zonder mn familie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:18

moonsparkle schreef:
Ik zou vooral graag in een land wonen met meer zon. Ik merk nu al dat de winter er weer aankomt -O- ik ben niet gemaakt voor winters. Mensen zeggen vaak op de winter kun je je kleden, maar dan kan ik niet meer normaal lopen van de hoeveelheid lagen.

T is deze week nog 25+ graden... Hoezo dat de winter weer komt :Y)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:19

moonsparkle schreef:

:') Ik zag het in gedachten gewoon helemaal voor me

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:19

croyslover schreef:
ik woon sinds 7 juli 2015 in hongarije
geen spijt gehad!!!
paarden komen aan huis en we hebben het huis voor de rest van ons leven (maken er 2 onder een kap van, mijn vriend woont hier ook)
mijn toekomst ligt hier, alles is geplant en grotendeels zal genieten worden <3
niks heeft ons tegen gehouden :o

Jij bent in je eentje toen je 15 was geëmigreerd :? Of met je ouders mee...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:29

moonsparkle schreef:

Ik was net zo. :j En nu woon ik al 8 jaar in de zon. En nu, na een hel van een zomer kijk ik uit naar de winter. Echt koud wordt het hier niet, in de winter is de laagst gemeten temperatuur één keer 6 graden geweest.
Maar nu, na twee en een halve maand meer dan 35 graden en 46 graden als hoogste uitschieter ben im he-le-maal klaar met zon en warmte.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:30

Ik ben ook geëmigreerd...naar Nederland :Y)

Ben behoorlijk ingeburgerd hier maar sommige dingen wennen slecht. En vind vreselijk wanneer iets in familie gebeurd en ik niet kan toegaan naar hun (zij wonen in Australië. Je vliegt niet even op en neer).

Soms droom ik van terug verhuizen naar Australië, maar als ik daar ben voor lange tijd wil ik terug naar Nederland...ik zit gewoon rest van mijn leven vast tussen twee continenten denk _O-

Elk land heeft voordelen en nadelen, welk land ter wereld ook...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:32

Ik heb vanaf jongs af aan al gedroomd om te emigreren, het liefste naar Zuid- Afrika. Ben nu net terug van mijn eerste keer daar en wil nu niets liever dan terug gaan.. Het plan is nu om volgend jaar als ik afgestuurd ben terug te gaan en een tijdje in Kaapstad te werken en misschien een studie met wildlife te gaan doen. We zullen zien wat het wordt, maar ik woon hoe dan ook binnen 5 jaar ergens anders dan in Nederland :))

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:40

Ja altijd gedroomd van Duitsland en daar woon ik nu alweer 15 jaar lekker op het platteland met de dieren aan huis. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:47

Ik zou Japan of Spanje wel zien zitten <3