Irritaties in het leven met dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Irritaties in het leven met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:47

De kat van de buren die in mijn tuin schijt...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:50

Fretten die niet altijd heel fris ruiken, zeker niet als ze een scheetje laten of even hebben zitten poepen. We verschonen de kooi 2x per week en de poepbakken zo'n beetje elke dag, maar toch ruik je ze dan ineens als je dan net rustig even zit.
Kattenharen die overall liggen, elke dag stofzuigen en dan thuis komen van werk en dan eigenlijk weer kunnen stofzuigen. Of ze hebben te snel gegeten en de boel uitgekotst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:50

Resistance schreef:
Wanneer je kat voor de deur mauwt dat ze naar binnen wilt en wanneer je dan eindelijk komt ze wegloopt.

Of wanneer ze graag eten wilt en als je het dan geeft ze er alleen aan ruikt en dan een vies gezicht trekt. :7

Of als de kat dan binnen is...zich bedenkt en weer naar buiten wil...

Het regent en je Noor komt gezellig via de balkondeuren s'nachts naar binnen....

En gaat zich zelf lekker op het voeteind van het bed droog zitten likken....

*smek, smek, smek*

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:56

een parkiet die de hele tijd onder je voet kriebelt voor aandacht en als je hem dan aandacht wil geven hij doet alsof zijn neus bloed.
dezelfde parkiet die altijd van jouw vork wil eten en daarbij 20x van je ene hand op je andere hand springt om uiteindelijk te proberen het hapje uit je mond te halen
wederom deze parkiet die over je bord door de mayonaise heen rent zodat je hem moet gaan vangen om schoon te maken maar hij laat zich niet vangen...
deze lievert die een hapje smeerpate van jouw cracker jat en besluit dat te voeren aan je bril...

leuk hoor zo'n vogeltje..
:-D

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:01

De honden die best veel blaffen en verharen.
Paarden die om eten zeuren door heeeel hard te hinniken.
Paarden die hun boxen volpoepen zogauw ik die leeggehaald heb.
Héél soms zit ik eraan te denken om die vervelende beesten maar gewoon weg te doen :+

Spoiler:
Maar stiekem ben ik eigenlijk toch wel heel blij met ze dus wegdoen zal 'm wel niet worden :P

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:04

Tamme ratten die al het dure, superabsorberende en luchtjes voorkomende strooisel uit hun wc weggraven, en daar dan lekker gaan zitten plassen, zodat er des te sneller een vieze ammoniaklucht ontstaat. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:04

Ayasha schreef:
Die bulldozer van een twenter die overal doorheen banjert. De auto die altijd veel sneller vuil wordt dan ik zin heb om te poetsen. ( :o ) en die steevast vol ligt met paardenspul (zadel, hoofdstel, wat reserve wedstrijdspul dat ik er standaard in laat staan....) waardoor mijn reuze-koffer alsnog nooit voldoende plek heeft voor de boodschappen ( :o ). Waardoor mijn man wel eens terecht verzucht hoe zo'n klein meisje met een relatief grote auto nog steeds kan klagen dat haar auto gewoon te klein is... :o :o Het feit is dat als je me een bus zou geven, die waarschijnlijk ook vol zou liggen gezien ik ooit hetzelfde "ondernam" met een opel astra... Dus dat "mijn auto te klein is" is kul gezien ik nu een crossover heb waar een lichte vracht van gemaakt is dus ruimte zat zou je zeggen. :o :oo

Wat me het meest ergert is dat ze de opbouw uit een irritant stofje gemaakt hebben waar van alles in blijft plakken dat je er met geen mogelijkheid uit krijgt. Welke debiel maakt nu een opbouw van stof bij een lichte vracht.... :x :x Dat moet toch makkelijk te poetsen zijn! :roll:

DIT! Echt helemaal exact DIT! Ik rij een mitsubishi pajero sport, lichte vracht. Inderdaad de laadruimte waarvan de bodem met van die pluisstof is voorzien. Horror om een keer een baal hooi te vervoeren, je blijft maar stofzuigen nadien en hooi ontdekken.
Als er überhaupt al een hooibaal in kan trouwens :') Koffer zit inderdaad propvol met sorteerbakken: wedstrijdbak, laarzenbak, bak met dekjes, bak met weidespul, EHBO-bak (waarom een koffertje als je een heuse bak erin kan duwen en vullen), 3 watertonnetjes van 25L in geval van, poetsbak, dressuurzadel... :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:08

En hond met verlatingsangst. Door de weeks breng ik hem bij de oppas, maar in het weekend kunnen wij eigenlijk bijna nooit met zn 2en wat gaan doen. Dit maakt dan ook wel dat ik denk ik een nog veel hechtere band heb als de meeste met hun hond. Zou hem dus ook voor geen goud willen missen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 05-09-16 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:09

Kat: Kat haart uit, heel veel haar, heel veel wit haar op zwarte kleding.... vooral heel veel haar :')
En mijn kat heeft er een handje van om uit vazen te drinken dus als je de volgende ochtend beneden komt ligt je boeket naast de vaas en de kat op de kop in de vaas om te drinken terwijl haar drinkbakje on aangeroerd staat.

Hond: Ze is 14 en word doof en is ook oostindisch doof. Dus ze scharrelt achter naar de tuin en dan ben je aha opeens kwijt. En ze loopt niet meer echt mee met uitlaten. Soms gaat ze gewoon stil staan en om zich heen kijken. Als je dan verder wilt lopen zet ze zich helemaal scrap om vervolgens weer dood leuk om zich heen te staren.
De honden van mijn vriend zijn gewoon niet opgevoed dus alles is ergelijk aan die honden. _O- het zijn shelties en ze blaffen de hele dag door. Om 7 uur als het baasje zijn dikke teen nog maar net uit zijn bed heeft gestoken, als de telefoon gaat, de deurbel, de kat miauwt, de tv aan gaat... eigenlijk om alles. Ze vliegen over de bank heen, likken aan je voeten, springen op tafel, springen tegen de deur op, springen op het aanrecht als je niet uit kijkt, stelen eten van je bord en staan te schooien. kort om alles is ergelijk :=

Schildpadden: mijn schildpadden hebben besloten om 's nachts van hun eiland af te duiken wat een enorme herrie geeft midden in de nacht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:15

Varekaj; Hier een SSang Yong korando, is wel iets kleiner denk ik. Ik heb dus ook die stof die nog het meest lijkt op het zachte deel van klittenband. Alles kruipt er ín en je moet het er bijna met een pincet gaan uit wurmen. :x :x Mijn man heeft op de bodem nu zo speciale rubber die ze ook in camions leggen gelegd om het ergste tegen te houden maar de opstaande kant is nog steeds van dat ellendig stof. Haartjes van de hond krijg je er niet uit, die worden gewoon deel van de bekleding! :roll: Het is alsof die garagist een slechte dag had en dacht "ik ga die ***** eens de meest kl*te stof geven die ik heb."

Hier dus ook een bakje met "allerhande" (cap, halster, sporen, proevenboekje en nog wat rommel die door het jaar in die koffer beland zijn en die ik onder het mom van "opruimen" er in gepleurd heb.), mijn zadel, wedstrijdhoofdstel, de rambo micklem van rooie omdat ik die niet op weide wil laten, touwhalster "in case of emergency) zit in het bakje tussen mijn voorzetels.) Onder mijn opbouw heb ik ook nog wat ruimte (waar normaal de ruimte voor de benen is van de passagiers die achter konden zitten) daar liggen dekens, jassen en er staan twee zakken met nog meer "allerhande" tussen mijn zetel en de opbouw. :o ) en dan ligt er nog een halve kleerkast (reserve kousen, trui, korte broek, dun jasje, fleece trui) in..... De verhuis heeft het zeg maar alleen maar erger gemaakt.... :o :o Oh en nog een bakje waarin dan weer doosjes zitten met Rooie zijn supplement in (afgemeten in porties) ... Als ik voer moet gaan halen of iets groter dan een handtas moet vervoeren schuif ik de hele boel zo ver mogelijk naar achter (want natuurlijk staat alles liefst binnen handbereik als je de koffer open doet. :o ) en dan slaakt mijn man een hele, hele diepe zucht...... _O-

Nu ik het zo aan het neertypen ben krijg ik meer en meer begrip voor mijn man...... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:18

De kat van de buren die altijd tegen onze voordeur aan staat te zeiken. De kat van de buren die vanaf de schutting bovenop de spiegel van mijn scooter is gesprongen die nu dus afgebroken is.. maar welke kat van welke buren dat is de vraag :=

Onze eigen kat die snachts als ik naar de WC ga meeloopt, en vervolgens als ik weer in bed lig mij kwijt is en als een gek gaat zitten gillen op de eerste verdiep naast de deur van de kamer van onze baby :+
Onze oude kat met een dominantieprobleem.. alles wat naar mij rook werd bezeken :r

En het meest irritante vind ik de kattenbak.. ik haaaaaaat het schoonmaken van dat ding. Moet me er elke keer toe zetten om het te doen. :') gelukkig vindt onze kat het niet erg als ik het eens een dagje oversla.

En inderdaad dat stofje in de auto.. als ik met de kat naar de oppas ga, en er ook grit etc meemoeten, dan valt er wel eens wat uit en dat blijft plakken.. net als haar haar :x

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:22

Zo herkenbaar van die auto vol zooi! Maar nu heb ik net een 'nieuwe' en ik heb oprecht besloten dat die gewoon niet volgegooid gaat worden. Vriendlief heeft hem gegeven (oudere BMW 5 serie station, dus ruimte zat) en die mopperde altijd over mijn vorige wagen. Hooi, vlas, zand en haren en alle zooi die ik erin gooide.
Leuke is dat hij zelf ook in de paarden zit en zijn nieuwe auto op dit moment al vuiler en voller heeft dan ik de mijne :+

Verder in huis de katten die enorm verharen, idem voor de hond. Maar dat hoort erbij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:56

De blaffende hond van de benedenburen als hij alleen thuis is.... :+

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:51

Een hond die inmiddels zo dement is dat hij overal in huis plast. Hij kan er niks aan doen, maar soms.. -O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:54

's Avonds laat voor 't slapen laat ik mijn hond altijd even plassen. Alleen tegenwoordig is het enige wat ze dan doet op zoek gaan naar egels. Duurt dan lang, ik raak geïrriteerd en soms loop ik weer naar huis zonder dat ze geplast heeft terwijl ze daar alle tijd en ruimte voor had :=

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:56

Wanneer ik aan het uitmesten ben en de paarden bij me komen staan . Gezellig dacht ik nog totdat een paard z'n been optilt en met z'n knie m'n kruiwagen omgooit en vervolgens weg rent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:57

De poes die haar territorium afbakend door overal maar tegen aan te piesen. Vooral binnen....

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:01

Onze hond die niet fatsoenlijk kan drinken,er loopt meer langs haar mond dan erin,dus altijd natte sokken omdat je er weer doorheenloopt. En dat ze altijd achter je voeten gaat staan grr hoevaak ik wel niet over mijn hond ben gestruikeld. Maar ik kan ze voor geen goud missen

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:02

Onze kat die last heeft van haarballen. Daardoor eet ze soms niet goed (want die maag zit vol haar) en uiteraard komen die haarballen er ook een keer uit. Meestal is dat 's nachts, wanneer ze dus niet buiten kan, en dan is er tegen 's ochtends een mooie vlek op onze houten vloer...
Maar ach, ik zie haar nog steeds even graag. :P

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:06

Katten :
niet zomaar even weekendje weg kunnen

We een woonhuis moeten zoeken ipv voor hetzelfde geld een veel groter appartement kunnen krijgen

Midden in de nacht er een kat aan de krabpaal hangt.

Maar ik kan ook zeker niet zonder ze hoor :)
Afbeelding

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:12

Spuug opruimen...
Of na een grondige schoonmaak in je huis, ben je EINDELIJK klaar, hoor je het kattenluikje en zie je je kat met modderpoten over je schone vloer stampen |(

En de paarden, zodra ik de stal heb uitgemest en een nieuwe laag zaagsel heb gestrooid, direct een flinke drol/pis erop.
Oh en ik wou dat mijn witte paarden zichzelf net zo mooi wit hielden als mijn witte katten :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:12

Enjoy_ schreef:
Katten :
niet zomaar even weekendje weg kunnen

Omdat?

Met een hond snap ik het nog, maar een kat?
Ik gooi op vrijdagochtend gewoon de voerbakjes vol, waterfontein aan en zondagavond leeft ze altijd nog hoor.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:13

Het kwijl wat ik over aan de muren terug vind, de haren die je overal vind, als mijn hond droomt dan wilt ze nog wel eens 'rennen' in haar slaap en dan tikt ze met haar nagels tegen de mand aan, heel fijn als je in bed ligt.

Maar zou niet zonder haar kunnen!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:20

een hoefsmid die alleen maar op kantoor uren werkt, zelf een drukke full time baan hebben en op dat moment dat het nodig is niet vrij kunnen krijgen, pfff.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:27

Het gezeur rond etenstijd, haren die niet van de bank af willen, katten die het hondenvoer opvreten en andersom