Het leed dat buren heet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:41

sanso schreef:
Online of schriftelijk (helaas) niet. Via het dakterras wat ze daar niet mogen hebben ons namen noemen en vertellen wat ze wel niet gaan doen. In volle hysterie uiteraard.

Ik heb geen oplossing voor je, maar het lijkt me heel rot.
Je zegt dat het jullie niet zoveel doet, maar je zal het huis toch gekocht hebben met het doel er (vele) jaren te wonen. En op deze manier worden dat geen leuke jaren.
Wellicht dat als het dalijk winter is geweest en jullie elkaar niet zoveel buiten hebben gezien het wat rustiger is geworden. Misschien is het nog een idee om toch een wijkagent te benaderen en een gesprek aan te vragen op die manier. Of maak goed kennis met andere buren zodat zij iig zien dat alles ok is.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:45

Oei oei... Dat is niet best nee, hoe durven ze tegen je zoontje! Hoe is het nu?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:46

Goof schreef:
sanso schreef:
Online of schriftelijk (helaas) niet. Via het dakterras wat ze daar niet mogen hebben ons namen noemen en vertellen wat ze wel niet gaan doen. In volle hysterie uiteraard.

Ik heb geen oplossing voor je, maar het lijkt me heel rot.
Je zegt dat het jullie niet zoveel doet, maar je zal het huis toch gekocht hebben met het doel er (vele) jaren te wonen. En op deze manier worden dat geen leuke jaren.
Wellicht dat als het dalijk winter is geweest en jullie elkaar niet zoveel buiten hebben gezien het wat rustiger is geworden. Misschien is het nog een idee om toch een wijkagent te benaderen en een gesprek aan te vragen op die manier. Of maak goed kennis met andere buren zodat zij iig zien dat alles ok is.

De andere buren zijn super tof! Al een paar keer over de vloer geweest voor onderlinge ruil van spullen voor de verbouwing. Fijn dat je elkaar zo kan helpen vind ik!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:48

Wie doet er allemaal mee aan het geklets op Facebook, ook andere buren of alleen zij. Ik weet niet hoe de verhoudingen zijn tussen jullie buren en de rest van de straat?

Waarvoor stuurde ze de politie op jullie af. Jullie woonden er toen nog niet, dus de reptielen hadden jullie toen toch nog niet in huis?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 09:56

BKonline schreef:
Wie doet er allemaal mee aan het geklets op Facebook, ook andere buren of alleen zij. Ik weet niet hoe de verhoudingen zijn tussen jullie buren en de rest van de straat?

Waarvoor stuurde ze de politie op jullie af. Jullie woonden er toen nog niet, dus de reptielen hadden jullie toen toch nog niet in huis?

Nee ze belde omdat onze hond hun hond door de schutting had gebeten, maar er was geen letsel...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:00

Vervelende situatie TS. Jammer dat een verse start niet mogelijk is.
Misschien een briefje schrijven waarin je vertelt dat je het jammer vindt dat er een valse start gemaakt is en dat je graag met een schone lei wil beginnen? Dan hoeven ze niet meteen te reageren en hebben ze de tijd om erover na te denken.
Jullie wonen er net en het zou jammer zijn dat jullie de rest van jullie "burenleven" ruzie moeten hebben.

Lindaonline

Re: Het leed dat buren heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:06

Gaan je buren wel goed om met de rest van de straat? Of praten andere buren ook mee op Facebook?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 10:37

BKonline schreef:
Gaan je buren wel goed om met de rest van de straat? Of praten andere buren ook mee op Facebook?

Geen idee.. Ik ben niet meer actief op Facebook.
In onze straat komen veel nieuwe jonge mensen; wij zijn nieuw, de buren zijn nieuw, de buur van 2 en 3 deuren verder komen nieuwe mensen in en de overburen zijn ook nieuw, en dat is alleen ons kleine stukje. Dus al zou hij goede connecties hebben dan zijn die nu waarschijnlijk weg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:17

sanso schreef:
Oei oei... Dat is niet best nee, hoe durven ze tegen je zoontje! Hoe is het nu?

Prima hoor, wij blijven hun gewoon negeren. Het heeft een lange adem nodig, maar je merkt wel heel goed dat het steekt (kunnen ze niet tegen).
Is een tijdje geweest dat ze bleven uitlokken, klieren etc en dan is het soms wel verdomd moeilijk om te blijven negeren hoor.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:32

Hier het zelfde probleem, wij hebben 5 Staffordshire bull terriërs. Eens in de 1,5/2 jaar hebben we een nestje, buren achter ons heeft een hekel aan het ras. Nou moet ze dat zelf weten maar ze maakt ons helemaal zwart in de buurt dat we gevaarlijke honden hebben en laten vechten. Dat mens is helemaal gek, ze is hier ook wel eens aan de deur gekomen dat ze depressief word van onze pups als ze aan het spelen zijn in de tuin. Ik heb haar toen gevraagd of het misschien komt van het gekef van haar hondje.
Gelukkig gaan niet alle buren met haar mee in het verhaal maar sommige wel, nou trek ik me er weinig van aan maar vervelend is het soms wel.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 11:36

Dat is ook zo'n typisch ras wat je noemt ja. Toen de buurman over de schutting kwam zaten de bordeaux dog en american bullie hem versuft aan te kijken en de boomer ging als een maf te keer, alsof die hem wou verscheuren. Dacht echt bij mezelf wie is nu de vechthond!?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:32

Goh wat moet dat vervelend zijn.
Je woont er nog niet en dan al politie aan de deur.

Wij hebben opzich wel buren die oke zijn.
Oke die van tegenover hun honden zijn irritant(blaffen zeer zeer zeer vaak ook nachts. Ook als je gewoon langs loopt...) maar dat is nu eenmaal zo.
De buren rechts spreken we niet zo vaak maar qua contact wel oke.
Buren links proberen aardig te doen en willen vaak een gesprekje. Maar sodeju hun kinderen moeten toch echt eens een keer een flinke preek krijgen!
Ze schreeuwen zo ontiegelijk vaak. Ik verheug me gewoon op slecht weer zodat het rustig is om de deur.
Ze hebben 3 zoons, 10-13 jaar.
Jongste geestelijk niet 100% en de oudste ook niet echt.
De oudste gaat ook vrij vaak naar onze vijver helaas heb ik dit zelf nog niet zien gebeuren. Dan zeg ik er echt iets van.
En vaak met mooi weer zijn ze bijna nonstop op de trampoline aan het springen en schreeuwen en weet ik wat alles meer
De trampoline is nog niet zo erg maar dat schreeuwen.
Vorige week zondag met mn zusje en de hondjes een blokje om gelopen en we waren ca 400-500 meter van ons huis weg en alsnog hoorde we ze schreeuwen.
Afgrijselijk...ik wil dolgraag verhuizen naar een hutje op de hei _O-