Bedrag babyshower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:40

Ik snap het hele idee van een babyshower sowieso al niet. Je gaat op kraamvisite, met kado'tje. Moet je dan ook nog gaan vieren dat er een kind komt, met kado'tje?
Ik skip om die reden ook babyshowers. Oh, en om de 'neemeenbabyfotovanjezelfmee-spelletjes' :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:43

We worden in mijn ogen veel te Amerikaans met al die overdreven 'feesten' zonder logische reden, maar goed ik geef dan ook niets/weinig om verjaardagen e.d. dus dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.

TS: misschien kun je ook gewoon eerlijk aangeven dat jij die 20e (bijv.) niet kunt missen, wellicht bieden ze dan een oplossing of denken ze nog eens over het bedrag na.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:47

20 euro zou ik te duur vinden. Nu ben ik sowieso niet de persoon voor zulke verplichtingen. Geld vragen op zich heb ik m'n twijfels bij maar goed....
10 euro lijkt me inderdaad meer dan genoeg. Maar tegenwoordig moet alles veel geld kosten en iets simpels is al niet goed genoeg meer.
Ik zou in ieder geval wel even vragen wat er van het geld gedaan wordt en vanuit daar beslissen wel of niet te gaan. Maar dat zal eerder niet zijn als wel. Dan moet er toch wel iets heel leuks op het programma staan en de andere mensen moeten ook nog gezellig zijn.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 03-09-16 13:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:47

Ik zal dit nooit begrijpen... Als ik ergens uitgenodigt word zal ik daar nooit voor betalen. Uiteraard neem ik wél een kado mee wat past bij de gelegenheid of ik draag netjes bij aan een groot kado van b.v een aantal vrienden.

Als je geen feestje kan of wil betalen, of organiseren voor een ander, kun je imo twee dingen doen:
* Je geeft gewoon geen feestje
* Of je houdt ergens een picknick of barbecue en vraagt iedereen iets lekkers mee te nemen. Met dat laatste ga ik wél akkoord omdat ik dan zelf kan beslissen hoe duur het door mij meegenomen gerecht wordt.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:53

Het fenomeen Babyshower is volgens mij over komen waaien uit culturen waar kraamvisite niet gebruikelijk is. Ik heb het daar met verschillende mensen (China, UK, VS) over gehad en die vonden het bijna absurd dat in NL familie (buiten je eigen gezin), vrienden en zelfs collega's bij je op visite komen nádat de baby geboren is ("daar zit je dan toch helemaal niet op te wachten?"). Ik vind dat juist leuk en vind Babyshowers niks aan (heb mijn zus verboden er een voor mij te organiseren :o ).
Maar goed, als je dan toch gevraagd wordt naar een babyshower te komen zou ik het inderdaad maar als een soort vrijgezellenfeest zien. Wat ik er voor bijdrage voor over zou hebben zou ik laten afhangen van hoe goed ik de aanstaande moeder ken, hoe leuk ik het vind om mee te doen met whatever we dan zouden gaan doen, en mijn portemonnee. En is het bedrag je te hoog dan zou ik daarover met de organiserene vriendinnen in gesprek gaan.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:54

Pas geleden een babyshower, georganiseerd door de zusjes.
Waren met z'n 10en, zusjes zorgden voor eigengemaakte taart en hapjes en cadeautje en wat knustelspullen om een geboorteslinger te knutselen €7,50 pp.
Gezellige middag en een blij mama!
Laatst bijgewerkt door Eleentje op 03-09-16 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 13:54

Het gaat erom dat je en een babyshower hebt en een kraamcadeau.
Ik ben iemand die ongeveer 20 uitgeeft voor een kraamcadeau, wat ik zelf een net bedrag vindt.
Een babyshower is extra, en als die dan ook 20 kost, is dat veel geld bij elkaar.
En je komt niet met een rompertje aan als kraamcadeau.

En in mijn omgeving worden er meer baby's geboren dan dat er getrouwd wordt tegenwoordig.

Zal in ieder geval even vragen wat precies het programma is wat ze voor ogen hebben.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:01

Ils_K schreef:
Ik ben iemand die ongeveer 20 uitgeeft voor een kraamcadeau, wat ik zelf een net bedrag vindt.
Een babyshower is extra, en als die dan ook 20 kost, is dat veel geld bij elkaar.

En in mijn omgeving worden er meer baby's geboren dan dat er getrouwd wordt tegenwoordig.

Zal in ieder geval even vragen wat precies het programma is wat ze voor ogen hebben.

maar als jij het bedrag gewoon te hoog vind ( of je het nou niet kan betalen of uit principe) dan hoef je niet te gaan he. Die keus is nog altijd aan jezelf

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:01

Ils_K schreef:

Zeker als je in de leeftijd zit waar iedereen 'opeens' kinderen krijgt.

Ik ben benieuwd wat het programma is van hun.

€20,- vind ik zeker netjes als kraamcadeau.

AmyII

Re: Bedrag babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:06

Mijn schoonmoeder werd eens uitgenodigd op de babyshower van haar kleindochter, of ze €50 wilde inleggen. Dat deed iedereen want er moest een taart gehaald worden.
Wat voor taart wil je hebben voor pak 'm beet €500? :oo

Of ik ook wilde komen. How about no?

Mijn schoonmoeder is ook niet gegaan overigens hoor, het voelde een beetje als oplichting.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:09

Gillbo schreef:
KimD schreef:
'Entree' voor een babyshower? Bijzonder.... Ik volg even, ben benieuwd of ik nou zo wereldvreemd ben. :=

Ik snap deze reactie niet. Moet de zwangere dan zelf betalen? Alsof een bruid haar eigen vrijgezellenfeest moet bekostigen

Ik vind eerder dat als je uitgenodigd bent omdat de zwangere een babyshower wilt, dat je daar niet voor hoeft te betalen.

Men betaalt toch niet om op iemands verjaardag te mogen komen, dat is van hoe ik het zie.

Anders wordt het wel een hele dure grap om voor elke wisje en wasje en zwangerschappen overal aan te moeten meebetalen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:11

Maar de zwangere nodigt niemand uit het is een verrassing voor haar dus hoezo verjaardag?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:14

persoonlijk ook aan de hoge kant. ik ga zowieso nooit, 1 keer uitzondering gemaakt voor mijn beste vriendin en daar was de inbreng 10 of 15 euro. van dat geld werd alle versiering gekocht en een cadeau voor de aanstaande baby ( babygym) en iedereen nam iets te eten of drinken mee. Ik vind het veel te Amerikaans en bijna overal hetzelfde met de spelletjes, net wat je zegt, eerst dit en erna kraambezoek en weer cadeau

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:16

Ik denk wel een beetje van hoe vaak heb je nou een babyshower. Kun je die 20 euro zo erg niet missen? Als niet de hele vriendengroep in een jaar zwanger word is dit toch best te overzien? Of je geeft een wat goedkoper kraamcadeau.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:17

F_Orumster schreef:
€20 vind ik veel, 15 vind ik de max. Maar ik vind babyshowers maar niks.
Indd ga je toch ook op kraamvisite.

Ik heb het ook wel eens gehad en ben toen niet geweest onder het mom van ik moet werken....ik had gewoon het geld niet..... en heb dat achteraf wel eerlijk verteld aan de mama in spe, zij vond het niet erg wel jammer dat ik er niet bij was. :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:22

Gillbo schreef:
Maar de zwangere nodigt niemand uit het is een verrassing voor haar dus hoezo verjaardag?

Dan nog vind ik het raar.

Kraambezoek is voldoende hoor!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:46

Ene babyshower was ik 35 kwijt := Voor High Tea en cadeau. Cadeau werd dan uitgekozen. Vind het wel leuker om zelf wat uit te zoeken.

Andere babyshower 10 euro. Maar daar zat een belly cake bij, grote bbq en er waren paintball geweren gehuurd. Cadeautje kwam er nog boven op.

Baby shower nr 3 was vrije inleg voor een cadeautje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:50

Lynn_Nikita schreef:
persoonlijk ook aan de hoge kant. ik ga zowieso nooit, 1 keer uitzondering gemaakt voor mijn beste vriendin en daar was de inbreng 10 of 15 euro. van dat geld werd alle versiering gekocht en een cadeau voor de aanstaande baby ( babygym) en iedereen nam iets te eten of drinken mee. Ik vind het veel te Amerikaans en bijna overal hetzelfde met de spelletjes, net wat je zegt, eerst dit en erna kraambezoek en weer cadeau

Ik vind het een ander verhaal als die gezamenlijke inleg wordt gedaan voor één cadeau of één envelop, zodat moeder (en vader) een cadeau krijgen waar ze daadwerkelijk iets aan hebben. Hier heb ik ook al aan meegedaan, maar daar was de babyshower voor de hele familie en met de hele inleg heeft de organisator de kinderwagen kunnen lopen die ze graag wilde hebben.

Maar €20,- voor een activiteit, nèh...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:06

Ragdollcat schreef:
Gillbo schreef:

Dan nog vind ik het raar.

Kraambezoek is voldoende hoor!

Dan vindt je het principe babyshower gewoon niks, dan is elk bedrag te hoor uiteraard.Dat kan maar de vraag was niet wat is de zin of onzin van een babyshower.
Misschien had dan de vraag moeten zijn: Is €20,- teveel voor een gezellige middag met vriendinnen, waarbij ik niet het middelpunt maar 1 ander persoon.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:10

Bij ons is het ook zo'n bedrag, ja dan ga je een middag rompertjes verven en taart eten. Helemaal leuk, maar niks voor mij. Ik hoef ook geen babyshower later.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:12

Als het alleen een bijdrage is voor wat moeders in spe kan uitzoeken vind ik het niet zo gek. Maar als er dan ook nog een cadeau word gevraagd vind ik het helemaal raar. Dan zou ik gewoon een cadeaubon geven van prenatal.
Ooit had ik ook een uitnodiging gekregen van iemand die ik al een jaar of 10 niet meer had gesproken. Op de lijst die ze had geplaatst op internet stond een cadeau van 350 euro.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:18

Bij de babyshowers die ik heb meegemaakt moest iedereen wat meenemen om te eten en een klein kadootje. (En een babyfoto van jezelf :+)
Dus dat kan je net zo duur maken als je wilt.

Ik hou niet van babyshowers, ben blij dat ik er zelf geen had. :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:04

Ik ben nooit bij een babyshower geweest, ik hou er ook helemaal niet van. Laat de baby eerst maar gezond en wel geboren worden. Maar mijn 2 zoontjes zijn allebei gelijk na de geboorte naar de ic gebracht. In mijn familie en vriendenkring wordt het gelukkig sowieso niet gedaan.

Maar ik vind 20 euro ook best veel geld, zeker omdat het dubbelop is.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:08

Een babyshower is over het algemeen echt iets amerikaans.
Vrienden van mij in amerika is idd een entree van 20 euro heel normaal.
Maar die hebben naderhand geen kraamvisite waarbij je nog eens iets moet geven.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:12

Inderdaad vragen wat jullie gaan doen.
Waarschijnlijk is er een taart geregeld of houden ze het niet bij de aanstaande moeder zelf thuis.

Misschien nog van die balonnen en dingen geregeld.
Vraag het gewoon even.

En dan kan je beslissen wel of niet aanwezig zijn op die dag.