Huis beveiligen, wat zijn de beste opties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:07

Klopt :') :') _O- _O-

Gelukkig zijn het oude en wijze katten.

(lees: hebben niet meer hun dolle 5 minuutjes)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:10

Dummy camera's is een goed idee, vaak heb je modellen die er exact hetzelfde uitzien als de echte versies. Op onze soos hebben we een echte en een nepperd, waarbij de echte op de nepperd gericht staat zodat je het kan zien als iemand hem sloopt :)*

Verder zijn er heel veel suffe trucjes die inbrekers afschrikken, zoals een bouwlamp met bewegingssensor (ook handig voor jullie zelf en niet duur). Inbrekers houden niet van felle lampen :) Ook kun je voor een tientje een systeem knutselen waarbij er een pieper afgaat als je de deur opendoet. Die pieper zet je dan uit met een knop en doet verder niks maar als je dat niet weet is het wel schrikken :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 21:17

NatasjavE schreef:
Klopt :') :') _O- _O-

Gelukkig zijn het oude en wijze katten.

(lees: hebben niet meer hun dolle 5 minuutjes)

Die van ons zouden dat dan weer op de een manier uitvogelen en ons de hele tijd lastig vallen. _O-

Ik wil eigenlijk wel op hun kamer een binnencamera installeren (zonder Bewegingssensor) om te kijken wat ze allemaal uitspoken. :j

NatasjavE

Re: Huis beveiligen, wat zijn de beste opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:23

de bewegings-melding kan je uitschakelen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:19

Magrathea schreef:
Dummy camera's is een goed idee, vaak heb je modellen die er exact hetzelfde uitzien als de echte versies. Op onze soos hebben we een echte en een nepperd, waarbij de echte op de nepperd gericht staat zodat je het kan zien als iemand hem sloopt :)*

Verder zijn er heel veel suffe trucjes die inbrekers afschrikken, zoals een bouwlamp met bewegingssensor (ook handig voor jullie zelf en niet duur). Inbrekers houden niet van felle lampen :) Ook kun je voor een tientje een systeem knutselen waarbij er een pieper afgaat als je de deur opendoet. Die pieper zet je dan uit met een knop en doet verder niks maar als je dat niet weet is het wel schrikken :')

Die vlieger gaat op voor een voordeur in vol zicht van een weg waar redelijk wat voorbij komt. Niet voor een beschutte achterdeur waar goed licht enkel helpt met deur open peuteren omdat er toch niemand langs loopt en je vraagt waarom je zoveel moeite hebt om je eigen deur open te krijgen. Aldus een wijkagent bij mijn ouders in de buurt (wilden ook lamp met bewegingsmelder bij de achterdeur zetten, voordeur staat mooi bij lantaarnpaal, dus daar is licht gratis).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:30

Wij hebben vier Cane Corso's, werkt super :D .

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:45

Honden de beste bewaking.
Wonen al 2jaar in een leuk asociaal straatje waarbij ze bij ons al maar liefst 6x! Geprobeerd hebben.

Sloten zijn verder naar achter geplaatst. Zodat ze deze niet snel open wringen.

Vorig jaar hoor ik de hond om 3u snachts aanslagen dus ging hem nog snel uitlaten voor een plasje zag ik al dat de lichte in de tuin aangesprongen waren kan ook een kat geweest zijn dus doe de 'gang' deur los hoppa 2 kopjes die naarboven Schoten we wisten nie wie het meeste bang had ;)

En ongeveer een half jaar terug vriend was weg kindjes in bed gedaan nog even chillen voor slapen gaan en hoor gerommel vanuit de keuken dacht vriendlief. Maar zulk tempo heeft hij niet in zijn sprint dus was er hier iemand binnen terwijl ik op nog geen 10m afstand tv zat te kijken.

Nu hebben we Duitse Dog bij en onze andere hond is ook bij een degelijke fokker besteld zodat we toch steeds waarschuwing krijgen.

Voor de rest gezellige voelen we ons hier top :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 22:52

sayenti schreef:
Honden de beste bewaking.
Wonen al 2jaar in een leuk asociaal straatje waarbij ze bij ons al maar liefst 6x! Geprobeerd hebben.

Sloten zijn verder naar achter geplaatst. Zodat ze deze niet snel open wringen.

Vorig jaar hoor ik de hond om 3u snachts aanslagen dus ging hem nog snel uitlaten voor een plasje zag ik al dat de lichte in de tuin aangesprongen waren kan ook een kat geweest zijn dus doe de 'gang' deur los hoppa 2 kopjes die naarboven Schoten we wisten nie wie het meeste bang had ;)

En ongeveer een half jaar terug vriend was weg kindjes in bed gedaan nog even chillen voor slapen gaan en hoor gerommel vanuit de keuken dacht vriendlief. Maar zulk tempo heeft hij niet in zijn sprint dus was er hier iemand binnen terwijl ik op nog geen 10m afstand tv zat te kijken.

Nu hebben we Duitse Dog bij en onze andere hond is ook bij een degelijke fokker besteld zodat we toch steeds waarschuwing krijgen.

Voor de rest gezellige voelen we ons hier top :+

Jeetje mina!! Ik zou gek worden! :oo

We willen inderdaad zo'n lamp met bewegingsdetector doen in het pad naar achterom. Voor mijn veiligheid wel te verstaan. Ik val namelijk nog over een grasspriet die niet in het gareel ligt. :=

Ik heb er eigenlijk niet op gelet of de tuin via achterom bereikbaar was omdat die nu zo gigantisch overwoekerd is.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:59

Wij hebben alarmsysteem van Verisure, ontzettend tevreden over, en gekoppeld aan een meldkamer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:00

tamary schreef:
Magrathea schreef:

Die vlieger gaat op voor een voordeur in vol zicht van een weg waar redelijk wat voorbij komt. Niet voor een beschutte achterdeur waar goed licht enkel helpt met deur open peuteren omdat er toch niemand langs loopt en je vraagt waarom je zoveel moeite hebt om je eigen deur open te krijgen. Aldus een wijkagent bij mijn ouders in de buurt (wilden ook lamp met bewegingsmelder bij de achterdeur zetten, voordeur staat mooi bij lantaarnpaal, dus daar is licht gratis).

Als je hem goed plaatst is hij nog enigszins verblindend ook waardoor je niet kan zien of er iemand achter de deur of bij het raam staat :)* Tenminste, bij een raam of een deur met raam. De gelegenheidsinbreker zal er toch echt door afgeschrikt worden, die wordt liever niet gezien en zal bij een lamp rechtsomkeert maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:06

Goede verlichting bij de voordeur, en beter 1 goed slot dan 5 slechte sloten is het advies heb ik altijd begrepen. Verder: lees je goed in voor je abbonnementen aan gaat met beveiligingsservices, zelfs als ze goede samenwerkingen hebben met bekende bedrijven :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:11

Wij wonen vrijstaand en erg rustig,de helft van de tijd vergeet ik zelfs de deur vast te draaien,maar ik heb wel 5 honden rondlopen,in huis overigens.Ik wens de gene die binnen wil komen veel sucses.
We hebben s'nachts 2 x naast bed gestaan wegens aanslaande honden die erg kwaad klonken.De ene keer was het een vos in het kippenhok de andere keer een egel :+

Hier in de buurt staan ook zwaar bewaakte villa's met camera's en eerlijk gezegd vraag ik me ook altijd af wat daar te halen valt.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:20

Geen tips maar ik lees wel mee voor tips uiteraard!
Kim je woont wel in een prachtig gebied overigens <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:48

beatje schreef:
Wij wonen vrijstaand en erg rustig,de helft van de tijd vergeet ik zelfs de deur vast te draaien,maar ik heb wel 5 honden rondlopen,in huis overigens.Ik wens de gene die binnen wil komen veel sucses.
We hebben s'nachts 2 x naast bed gestaan wegens aanslaande honden die erg kwaad klonken.De ene keer was het een vos in het kippenhok de andere keer een egel :+

Hier in de buurt staan ook zwaar bewaakte villa's met camera's en eerlijk gezegd vraag ik me ook altijd af wat daar te halen valt.

Tja, wat valt er te halen? Op dit moment niet veel in ons huis in Spanje, want makkelijk mee te nemen dingen ala telefoons, tablets en wat dierbare sieraden, hebben we mee. Maar je wilt niet weten wat voor een bende ze kunnen maken als ze gaan zoeken in al je kasten, laden en zelfs op de gekste plekken.

Juist omdat we afwisselend in Nederland en Spanje zijn, hebben we geen honden meer, dus hebben we gekozen voor alarm. Overigens alleen in Spanje, in Nederland zitten we in een appartement en is de sociale controle net zo effectief als een waakhond :-)

Wij hebben trouwens ook Verisure, erg goed!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:24

Er hoeft niet perse iets te halen te zijn. Inbrekers nemen gewoon mee wat ze kunnen gebruiken. In mijn ogen hebben we niets in huid wat het stelen waard is. Alleen mijn man en kinderen ;).
Maar daar kijken de boeven niet naar. We hebben een tv, laptop en wat sieraden. Niets speciaals. Maar misschien wel in totaal 500 euro waard op de zwarte markt.
Ik zou het gewoon verschrikkelijk vinden als er iemand binnen komt.
Een vriend van ons doet in alarmsystemen. Volgens hem is je hang en sluitwerk het belangrijkste. Goede sloten. Geen dichte begroeiing naast het huis. Verlichting. Ramen gesloten. Deur op het nachtslot. Eventueel een 3 punts slot. Geen ladders of bomen naast het huis. Zodat ze niet makkelijk via boven binnen kunnen komen.
Des te lastiger het is voor de inbrekers des te groter de kans dat ze bij een ander huis gaan proberen.

En natuurlijk honden! Wij hebben een grote kangal die bij het minste of geringste gaat blaffen en sinds we buitenaf wonen ontzettend waaks is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:54

Dat bedoel ik Yvette, het gaat niet zozeer om wat er te halen is, ze zetten de hele boel op z´n kop voor een paar euro als je pech hebt. Het idee dat er iemand in je huis is geweest, in je spullen zit, schade aanbrengt.

Wij wonen in een Spaans dorp, waar de laatste weken weer behoorlijk is ingebroken. Ze kiezen gewoon de huizen waar het het gemakkelijkst is. Stille straatjes, geen alarm, geen tralies voor de ramen (wat bij ons vrij gebruikelijk is). En vaak vakantiehuizen van buitenlanders want die hebben sowieso meestal geen honden.

Vertraging en het moeilijk maken, werkt vaak het beste.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:51

De hond hoeft niet te bijten, als die maar aanwezig is. Als die van zich laat horen, is dat voor de meeste inbrekers al genoeg om je huis over te slaan. Een paar "hier waak ik" bordjes bij voor en achterdeur werken ook prima om ze erop te attenderen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 06:37

Het idee dat iemand in huis kan komen terwijl ik in bed lig vind ik in zekere zin een beangstigend.

Ik bedoel, veel aan spullen is er niet te halen, we zijn absoluut niet materialistisch ingesteld en contant geld hebben we eigenlijk nooit in huis. Misschien een briefje van €20,- in mijn portemonnee. :+

Ik denk inderdaad dat we voor te beginnen voor de 'gewone' beveiliging gaan. Goed nieuw hang en sluitwerk en rolluiken voor de ramen en deuren die open kunnen.

Ter zijner tijd kunnen we wel eens kijken wat er eventueel nog meer kan. Maar ik verwacht geen problemen eigenlijk, het is een vrij rustige wijk waar toch redelijk wat mensen wonen. De sociale bewaking is dus ook vrij hoog.

En de 'Hier waak ik' bordjes, volgens mij ben je sowieso verplicht die te hebben als je een hond in huis hebt. Ik meen mij te herinneren dat daar eens een item over op tv is geweest. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe de honden reageren als er daadwerkelijk iemand in huis of achterom zou komen die daar niet hoort te zijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:50

Nee hoor, verplichting geldt alleen voor niet afgesloten terreinen. Een open tuin, of een groot erf zonder hoog hek.

Ik ga ze wel ophangen, maar in mijn huis zijn ze niet verplicht. In de voortuin komt de hond niet, mijn huis is afgesloten, en mijn tuin is ook omring met een hoge schutting met een poort die standaard op slot zit. Overigens is daarbij "verboden toegang" bordje, belangrijker dan het "hier waak ik" bordje. Ook ontdoet een waakbordje je niet van verantwoordelijkheid als iemand op jou terrein gebeten wordt door een hond. Bij een inbreker die jou afgesloten terrein betreedt, zal zich niet op jou aansprakelijkheid kunnen beroepen, maar de postbode bijvoorbeeld wel en dan doet een "hier waak ik" bordje er helemaal niks toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:11

Wij hebben thuis een voor en een achter camera. Ook hebben we een domotica systeem, hiermee kan ik met mijn telefoon alle lichten aan/uit en gordijnen open/dicht doen van een afstand. Als we dan op vakantie zijn kunnen we een aanwezigheidssimulatie aanzetten.

Ook heb ik naast mijn bed een knop waarmee ik alle lichten in het hele huis kan aan doen als ik een inbreker hoor :+. Misschien een beetje overdreven maar voel mij erg veilig.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:13

haha wij hebben hier rondom camera's, rolluiken, honden, hek, alarm systeem , sensor op het dak, en sensors in het raam :o :o ~~}> en een knop langs het bed, als je die indrukt, dan staat de straat binnen 2 tellen vol met politie, soort overval knop.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:16

Hier een goed hekwerk en 3 herders en een terriër die dmv een hondenluik altijd naar binnen en naar buiten kunnen.
Als we weg gaan en de honden meenemen gaan de rolluiken dicht, daarnaast is de sociale controle hier in de buurt erg goed.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:19

rockey schreef:
haha wij hebben hier rondom camera's, rolluiken, honden, hek, alarm systeem , sensor op het dak, en sensors in het raam :o :o ~~}> en een knop langs het bed, als je die indrukt, dan staat de straat binnen 2 tellen vol met politie, soort overval knop.

Wow zo'n knop wordt niet zomaar aangeleverd, nare ervaring gehad?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:58

Mer1980 schreef:
rockey schreef:

Wow zo'n knop wordt niet zomaar aangeleverd, nare ervaring gehad?

nee gelukkig niet! brrr moet er niet aan denken. gelukkig dus dat we hem ook nooit hebben gebruikt, en ik hoop ook van harte dat het overbodige luxe is. laten we het er maar op houden dat ze het thuis graag check check dubbel check beveiligd hebben :')

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:53

Miss is het al gezegd , maar codesloten zijn heek fijn !