Gelukkig zijn het oude en wijze katten.
(lees: hebben niet meer hun dolle 5 minuutjes)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ook kun je voor een tientje een systeem knutselen waarbij er een pieper afgaat als je de deur opendoet. Die pieper zet je dan uit met een knop en doet verder niks maar als je dat niet weet is het wel schrikken
NatasjavE schreef:Klopt![]()
![]()
![]()
Gelukkig zijn het oude en wijze katten.
(lees: hebben niet meer hun dolle 5 minuutjes)
Magrathea schreef:Dummy camera's is een goed idee, vaak heb je modellen die er exact hetzelfde uitzien als de echte versies. Op onze soos hebben we een echte en een nepperd, waarbij de echte op de nepperd gericht staat zodat je het kan zien als iemand hem sloopt
Verder zijn er heel veel suffe trucjes die inbrekers afschrikken, zoals een bouwlamp met bewegingssensor (ook handig voor jullie zelf en niet duur). Inbrekers houden niet van felle lampenOok kun je voor een tientje een systeem knutselen waarbij er een pieper afgaat als je de deur opendoet. Die pieper zet je dan uit met een knop en doet verder niks maar als je dat niet weet is het wel schrikken
sayenti schreef:Honden de beste bewaking.
Wonen al 2jaar in een leuk asociaal straatje waarbij ze bij ons al maar liefst 6x! Geprobeerd hebben.
Sloten zijn verder naar achter geplaatst. Zodat ze deze niet snel open wringen.
Vorig jaar hoor ik de hond om 3u snachts aanslagen dus ging hem nog snel uitlaten voor een plasje zag ik al dat de lichte in de tuin aangesprongen waren kan ook een kat geweest zijn dus doe de 'gang' deur los hoppa 2 kopjes die naarboven Schoten we wisten nie wie het meeste bang had![]()
En ongeveer een half jaar terug vriend was weg kindjes in bed gedaan nog even chillen voor slapen gaan en hoor gerommel vanuit de keuken dacht vriendlief. Maar zulk tempo heeft hij niet in zijn sprint dus was er hier iemand binnen terwijl ik op nog geen 10m afstand tv zat te kijken.
Nu hebben we Duitse Dog bij en onze andere hond is ook bij een degelijke fokker besteld zodat we toch steeds waarschuwing krijgen.
Voor de rest gezellige voelen we ons hier top
tamary schreef:Magrathea schreef:Dummy camera's is een goed idee, vaak heb je modellen die er exact hetzelfde uitzien als de echte versies. Op onze soos hebben we een echte en een nepperd, waarbij de echte op de nepperd gericht staat zodat je het kan zien als iemand hem sloopt
Verder zijn er heel veel suffe trucjes die inbrekers afschrikken, zoals een bouwlamp met bewegingssensor (ook handig voor jullie zelf en niet duur). Inbrekers houden niet van felle lampenOok kun je voor een tientje een systeem knutselen waarbij er een pieper afgaat als je de deur opendoet. Die pieper zet je dan uit met een knop en doet verder niks maar als je dat niet weet is het wel schrikken
Die vlieger gaat op voor een voordeur in vol zicht van een weg waar redelijk wat voorbij komt. Niet voor een beschutte achterdeur waar goed licht enkel helpt met deur open peuteren omdat er toch niemand langs loopt en je vraagt waarom je zoveel moeite hebt om je eigen deur open te krijgen. Aldus een wijkagent bij mijn ouders in de buurt (wilden ook lamp met bewegingsmelder bij de achterdeur zetten, voordeur staat mooi bij lantaarnpaal, dus daar is licht gratis).
Tenminste, bij een raam of een deur met raam. De gelegenheidsinbreker zal er toch echt door afgeschrikt worden, die wordt liever niet gezien en zal bij een lamp rechtsomkeert maken.
beatje schreef:Wij wonen vrijstaand en erg rustig,de helft van de tijd vergeet ik zelfs de deur vast te draaien,maar ik heb wel 5 honden rondlopen,in huis overigens.Ik wens de gene die binnen wil komen veel sucses.
We hebben s'nachts 2 x naast bed gestaan wegens aanslaande honden die erg kwaad klonken.De ene keer was het een vos in het kippenhok de andere keer een egel![]()
Hier in de buurt staan ook zwaar bewaakte villa's met camera's en eerlijk gezegd vraag ik me ook altijd af wat daar te halen valt.

.
. Misschien een beetje overdreven maar voel mij erg veilig. rockey schreef:haha wij hebben hier rondom camera's, rolluiken, honden, hek, alarm systeem , sensor op het dak, en sensors in het raam![]()
![]()
en een knop langs het bed, als je die indrukt, dan staat de straat binnen 2 tellen vol met politie, soort overval knop.
Mer1980 schreef:rockey schreef:haha wij hebben hier rondom camera's, rolluiken, honden, hek, alarm systeem , sensor op het dak, en sensors in het raam![]()
![]()
en een knop langs het bed, als je die indrukt, dan staat de straat binnen 2 tellen vol met politie, soort overval knop.
Wow zo'n knop wordt niet zomaar aangeleverd, nare ervaring gehad?