Wanneer betalen bij overname?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:30

Ook houten vloeren kunnen flink verkleuren, indien je je meubels anders neer gaat zetten wel iets om goed rekening mee te houden. Rolluiken zijn prijzig en als ze het goed doen is dit voor alles niet veel geld.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:31

Ja, vind eventuele sporen van meubelen die er stonden ook als gewone slijtagesporen vallen, pech dat het niet overeenkomt met jou meubelen.

Wij hebben een nieuwe laminaatvloer gelegd, en dan nog zelf gedaan; compleet met ondervloer waren we zeker zo'n 800 euro kwijt.

Dus 250 voor alles, niet alleen de vloer is een echt koopje.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 17:55

Chanel: hoe kom je bij 250€? Ik heb het over €750.. En wat voor de een goedkoop is kan voor de ander veel geld zijn. In mijn geval dus.

Tita: hoezo een vreemde manier van handelen? Ik heb gezegd mits alles in orde is, dat zie ik toch pas als de meubels eruit zijn

dromertje2

Re: Wanneer betalen bij overname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:58

Dan nog is 750 voor vloeren van 3 verdiepen en rolluiken een koopje.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:09

Omdat jij de huidige huurders nu met extra werk kan opzadelen.
Ik ging per 4-9 uit huis en moest sleutel per 1-10 inleveren als de huurder mijn vloer niet wilde moest ik dat fixen in 3 weken.

Nu wist ik begin juli dat ze de vloer overnam en kon ik me richten op andere dingen.
Verkleuringen krassen en strepen zijn normaal net als plakplinten die los laten.
Je hebt de vloer toch goed kunnen bewonderen daarom vind ik het raar dat je nog x wilt zien. Je ging akkoord

Overigens heb je kans dat je de vloer niet wil, maar dat de huidige huurders alsnog 750 voor de rest willen.
Ze kunnen jou ook dwars liggen :) of bv alles verwijderen ik zeg alleen maar denk goed na wat je doet, probeer niet voor een dubbeltje op D eerste rang te gaan zitten.
Ik heb nog jaren een particuliere instantie meegemaakt en vakantiewerk bij gedaan ik weet waar de mens in staat toe is ( rare zin :D)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:39

ind oktober krijgen wij de sleutel van ons huurhuis *\o/*

Bij de bezichtiging was niemand van de woningbouw aanwezig, omdat die mensen er nog wonen. Zij hadden wat dingen ter overname, namelijk : Alle rolluiken, en de vloer voor 3 verdiepingen. Met een vlugge blik zag dit er allemaal goed uit. Vraagprijs was € 1.000,-.
Uiteindelijk telefonisch overeen gekomen € 750,-, mits de rolluiken na behoren werken (dit is nog niet getest).
Bovenstaande schrijf je.

Later zeg je dit:ta: hoezo een vreemde manier van handelen? Ik heb gezegd mits alles in orde is, dat zie ik toch pas als de meubels eruit zijn

Dat is totaal iets anders als je het ook zo verschillend gaat brengen bij de verkopers van de spullen ben ik bang dat dat in het verkeerde keelgat kan schieten.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 20:12

Gelukkig snappen de huidige bewoners mij en mag ik komen kijken als ze de meubels eruit hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:16

De nieuwe huurster van mijn studentenappartement is 1x komen kijken, toen alles er nog in stond (en dat was véél) en heeft op basis van die bezichtiging de vloer gekocht. Kon voor mij ook niet anders, ik ben de 24ste augustus over gegaan en de 25ste heb ik 's morgens de sleutels ingeleverd. Had ze bij de bezichtiging aangegeven eerst nog 'leeg' te willen kijken dan was het jammer maar helaas geweest.