Openbaar vervoer belgië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:53

Ik kreeg van mijn hogeschool aan het begin van het academiejaar altijd een attest dat ik daar was ingeschreven als leerling, en met dat attest kon ik dan een abo aanvragen voor het openbaar vervoer.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 21:56

Varekaj schreef:
Ik kreeg van mijn hogeschool aan het begin van het academiejaar altijd een attest dat ik daar was ingeschreven als leerling, en met dat attest kon ik dan een abo aanvragen voor het openbaar vervoer.

Maar ik loop stage dus ben niet aan het studeren daar helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:58

Goh, zou je op je opleiding in NL geen attest kunnen vragen dat je ingeschreven bent als student, maar dat je je stage in België doet?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 00:14

savannah030x schreef:
Of 9292 app gebruiken.

Helaas werkt dat niet zomaar in België...

Maar het ov is er zeker een stuk goedkoper. Ik gebruik zelf meestal Google maps die ik op ov zet, dat werkt wel fijn voor de meeste landen.

Amyyy

Re: Openbaar vervoer belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 01:17

schooltreinkaart aanvragen, heb ik ook gedaan. Ik moest 10 weken op en neer voor stage van roosendaal naar Antwerpen en heb op school gewoon gevraagd of ze het attest willen ondertekenen. Vervolgens op Antwerpen een schooltreinkaart aangevraagd wat me voor 3 maanden 5x per week op en neer slechts €60 heeft gekost:D

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:22

van aan hetstation tot aan living tomorrow is inderdaad een kleine 5 kilometer.
In de zomer is dat met de fiets zeker te doen in de winter iets minder je moet nl een brug over dat over het kanaal gaat, er is dan veel wind en koud. de bus stopt inderdaad vlak voor living tomorrow.
ik kan ook eens aan mijn moeder rvagen welke bus je juist moet nemen, zij deet hetzelfde traject in de omgekeerde richting.
Je kan de bus ook met je gsm betalen, maar denk dat het inderdaad handiger is dat via documenten vand e school te doen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:45

Mechelen-vilvoorde kan je ook met een key card doen volgens mij, 10 ritten aan een goedkope prijs voor korte afstanden :) makkelijkste is om te kijken op www.brail.be dan kan je je reisroute ingeven en krijg je alle mogelijke ticket formules te zien

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 10:57

Dankjulliewel!

Wel verwarrend hoor die verschillende vervoerders ik ga maandag wel vroeg naar het station om het na te vragen hoe en wat

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:50

Valt wel mee, IMVB is de Waalse kant van België & grensgebied, De Lijn is voornamelijk Vlaams.
NMBS is de trein :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:15

Quebelle schreef:
Valt wel mee, IMVB is de Waalse kant van België & grensgebied, De Lijn is voornamelijk Vlaams.

Niet helemaal :D . IMVB is het Brussels netwerk. In Wallonië is TEC de tegenhanger van de lijn.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 13:26

Dankjulliewel.. toch wel iets verwarrend haha.

Trouwens wat is een fijne sim only om te nemen? Waar ik zoveel mogelijk mbs mee kan gebruiken tegen een aantrekkelijke prijs

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:28

Kwanyin schreef:
Quebelle schreef:

Niet helemaal :D . IMVB is het Brussels netwerk. In Wallonië is TEC de tegenhanger van de lijn.

Ah TEC was ik vergeten inderdaad :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:32

Lienek schreef:

Het valt goed mee hoor :D . Samengevat:

Trein: NMBS (in Wallonie heet het anders, SNCB of zoiets, maar het is dezelfde maatschappij, gewoon frans uitgesproken)

Bus/Tram/metro: Vlaanderen de Lijn, in Wallonië TEC en in Brussel MIVB

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:09

Lienek schreef:

Trouwens wat is een fijne sim only om te nemen? Waar ik zoveel mogelijk mbs mee kan gebruiken tegen een aantrekkelijke prijs

Jim Mobile schijnt goed te bevallen bij veel studenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:26

Ohja, alle vervoer is bij ons openbare sector, dus geen privémaatschappijen. Wat niet wil zeggen dat ze daardoor stipt rijden :')

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:33

Gelukkig ben je de staking periode al voorbij, maar je weet natuurlijk nooit met België :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:38

De feestdagen moeten nog komen, ze kunnen nog altijd gaan staken op 31 oktober (maandag) voor verlengd weekend met 1 november :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:39

Gelukkig is het al niet meer warm, geen afschaffingen meer dus omwille van het warme weer :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:50

Of nog erger, bij 32 graden 3 uur vastzitten in een defecte trein waar je niet uit mag :+ . Uiteraard is de airco dan ook altijd kapot :+ .

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:52

Kwanyin schreef:
Of nog erger, bij 32 graden 3 uur vastzitten in een defecte trein waar je niet uit mag :+ . Uiteraard is de airco dan ook altijd kapot :+ .

Nog leuker, een lijn hebben zoals die van mij waar enkel maar de 'gerenoveerde treinen' op rijden, en waar je dan altijd gratis sauna krijgt omdat die metale dingen super warm worden.
Positieve kant: het lijkt altijd frist als je uitstapt, ook als is het buiten 32 :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:00

Mobile Vikings is een goede provider. Heeft ook speciale databundels en voicebundels. Met de data heb je 4gig voor 15euro en bellen aan 0,3 euro geloof ik