Wat doen als je naast vollere persoon in vliegtuig zit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:29

daffodil schreef:
Danique schreef:
Ik snap echt niet dat het nog kan, die stoelen naar achter. Ik zit al opgevouwen door mijn lengte en heb vaak mijn iPad op het tafeltje staan om een film te kijken; die zit dan ook ineens tegen mijn neus aan gedrukt... Er is imo echt te weinig ruimte om lekker bij een ander 'op schoot' te gaan liggen. Ik ben dusdanig lang dat ik niet meer naar het toilet kan als er degene voor mij de stoel naar achter gooit; ik kan dan mijn stoel niet meer uit.

Precies!!! Ik ben ook lang.....ik kom er ook echt niet meer uit dan!

Met welke maatschappij dan? Met budget maatschappijen snap ik het, maar met een 'normale' maatschappij vliegt m'n zwager van 2m ook zonder problemen :?
En anders gewoon bij de nooduitgang zitten? :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:48

Dit is nou de reden waarom ik echt een hekel heb aan vliegen. Je kan niet lekker kijken waar en naast wie je wil zitten. Zoals in de trein of bus.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:15

Killyenn schreef:
Ik vind het juist heerlijk, iedereen 's avonds stoelen naar achter en dan kun je tenminste nog een beetje normaal slapen :j Je beenruimte beperkt het toch niet.

Dan ben je vast gezegend voor het vliegen met niet te lange (boven)benen. :D

Maiske

Re: Wat doen als je naast vollere persoon in vliegtuig zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:23

Bij Tui kan je een duo seat boeken voor 50 euro. Dan is de stoel naast je leeg.

Onze laatste vlucht was niet helemaal volgeboekt waardoor de stoel naast ons leeg was. Ik wist van de optie maar had hier geen gebruik van gemaakt, gelukje dus. Het beviel prima en de volgende keer dat we vliegen is het me die 50 euro zeker waard.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:31

Maiske schreef:

Onze laatste vlucht was niet helemaal volgeboekt waardoor de stoel naast ons leeg was. Ik wist van de optie maar had hier geen gebruik van gemaakt, gelukje dus. Het beviel prima en de volgende keer dat we vliegen is het me die 50 euro zeker waard.

Das wel lekker inderdaad!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:32

Maiske schreef:

Maar dan zit je toch nog met iemand aan je andere kant naast je? Of kan je halverwege de twee stoelen gaan zitten?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:49

Je beenruimte wordt wel zeker beperkt...
Mijn man is nieteens overdreven lang, 1.95 maar op onze laatste vlucht vanuit Kos deed de persoon voor hem zonder iets te zeggen poef stoel naar achteren, beukt dus keihard tegen zijn knieën aan, geen reactie van haar kant daarop terwijl je dat echt wel voelt.
Mijn man heeft de hele vlucht heel rechtop moeten zitten en dan nog zat hij met zijn knieën tegen de stoel aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:52

Kan je bij het inchecken een stoel reserveren met extra beenruimte? Ik vlieg op 3 oktober naar Cyprus en de vlucht is 5 uur. :+ Wil wel een beetje comfy zitten....heb ook best lange benen namelijk...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:55

Ligt eraan met welke maatschappij je vliegt, dan kan je online inchecken bij de nooduitgang :j

Maar met bv Ryan air kan dat niet.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:58

Stewardes aan spreken? Ik ben zelf flink (ala 85 kilo). Maar niet zo dat je nergens meer bij kunt :+

Eisen om een andere stoel. Dikke mensen zijn volgens mij verplicht 2 stoelen te nemen. Kennis van mij weegt 160 kilo en die neemt altijd 2 stoelen...

En kun je niet de vliegmaatschappij waar me je vliegt aanspreken? Bellen klacht indienen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:02

verootjoo schreef:
Ligt eraan met welke maatschappij je vliegt, dan kan je online inchecken bij de nooduitgang :j

Ik vlieg nooit maar vanaf wanneer kan je inchecken dan? Ik vlieg met Corendon.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:05

Je ogen dichtmaken en in jouw geval, dromen over een prins op een witte paard? :')

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:12

Maar hoe vraag je dan aan het personeel dat je een andere plek wilt zonder het persoon te kwetsen? Ik zou het niet fijn vinden als de steward naar het persoon toe komt, vraagt of het persoon wilt wisselen van plaats oid en dat ik dan weer op mijn plek weer ga zitten. :(
Waarschijnlijk weten ze wel een goede manier om het te vertellen maar toch, het komt op hetzelfde neer.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:14

Ik heb 1x naast een man gezeten die ZOO ERG naar zweet stonk dat ik ervan moest overgeven.... (Ohja en die man vond het trouwens ook nog normaal om gewoon even z'n broek naar beneden te doen om even een spuit in z'n been te zetten....fijn als je al misselijk bent en je ook al niet tegen naalden kan. Echt verschrikkelijk) Ik ben toen naar de Stewardessen gegaan omdat ik me echt niet meer goed voelde worden...ik heb toen even daar gezeten om bij te komen. Hun hadden het ook al geroken, maar omdat het hele vliegtuig vol zat konden ze niks voor me doen. Ik heb toen een tijdje bij hun achter gezeten, en toen heb ik met mijn vriend en de stewardessen afgesproken dat mijn vriend even naast die man ging zitten ipv ik met het landen etc.

Ik had die vlucht veel eerder naar hun toe moeten gaan, want wat voelde ik me beroerd.... Dus ja in jou geval zou ik ook naar hun toe zijn gegaan. Misschien dat ze iets voor je kunnen betekenen.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:16

xMarloes schreef:
Ik heb 1x naast een man gezeten die ZOO ERG naar zweet stonk dat ik ervan moest overgeven.... (Ohja en die man vond het trouwens ook nog normaal om gewoon even z'n broek naar beneden te doen om even een spuit in z'n been te zetten....fijn als je al misselijk bent en je ook al niet tegen naalden kan. Echt verschrikkelijk) Ik ben toen naar de Stewardessen gegaan omdat ik me echt niet meer goed voelde worden...ik heb toen even daar gezeten om bij te komen. Hun hadden het ook al geroken, maar omdat het hele vliegtuig vol zat konden ze niks voor me doen. Ik heb toen een tijdje bij hun achter gezeten, en toen heb ik met mijn vriend en de stewardessen afgesproken dat mijn vriend even naast die man ging zitten ipv ik met het landen etc.

Ik had die vlucht veel eerder naar hun toe moeten gaan, want wat voelde ik me beroerd.... Dus ja in jou geval zou ik ook naar hun toe zijn gegaan. Misschien dat ze iets voor je kunnen betekenen.

Spuit zetten in het vliegtuig?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:17

Bellatrix schreef:
verootjoo schreef:

Ik vlieg nooit maar vanaf wanneer kan je inchecken dan? Ik vlieg met Corendon.

Ik weet niet of je daar ook online kan inchecken maar als dat zo is zie je dat als je je ticket krijgt.

Maar naar Cyprus is het niet zo ver vliegen, dat scheelt :P binnen Europa check ik nooit online in, dan scheelt het me niks waar ik zit. Maar als je tien uur slecht moet zitten is het wel ergerlijk.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:19

Pieter25 schreef:
xMarloes schreef:

Sommige mensen hebben op gezette tijden insuline (in spuitvorm) nodig :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:19

Pieter25 schreef:
xMarloes schreef:

Jep, echt waar...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:20

Ik vind 5 uur anders ook lang zat. :')

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:20

maava schreef:
Maar hoe vraag je dan aan het personeel dat je een andere plek wilt zonder het persoon te kwetsen? Ik zou het niet fijn vinden als de steward naar het persoon toe komt, vraagt of het persoon wilt wisselen van plaats oid en dat ik dan weer op mijn plek weer ga zitten. :(
Waarschijnlijk weten ze wel een goede manier om het te vertellen maar toch, het komt op hetzelfde neer.

Ik denk dat het maar net is hoe erg je er last van hebt. Ik zou het gewoon doen. Mensen weten dat ze dik zijn. En als ze dan ook nog in een vliegtuig gaan zitten. Tja dan kun je daar mee geconfronteerd worden..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:22

Pieter25 schreef:
xMarloes schreef:

Ik neem aan dat deze meneer diabetes had.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:24

intral schreef:
Sommige mensen hebben op gezette tijden insuline (in spuitvorm) nodig :)

phormicola schreef:
Ik neem aan dat deze meneer diabetes had.

Ja oke, goed punt :o

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:28

ik heb wel eens gehad dat iemand vond dat ik stonk en een andere stoel eiste. Ze had wel gelijk.

Ik werkte op een stal en er was een ziek paard, heel druk mee bezig geweest en nog op het nippertje het vliegtuig gehaald (paard werd ook afgemaakt toen ik de stal afreed naar het vliegveld) maar ik had echt geen tijd meer om me om te kleden en te douchen, dus in mijn paardenkloffie naar huis gevlogen.

Tja, sorrie. Op het vliegveld nog wel schone kleren aangetrokken en mijn handen en gezicht gewassen, maar die lucht zit toch in je haren enzo.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:44

Voor 5 uur zou ik niet heel moeilijk doen maar de vluchten waar ik het over had, waren minimaal 9 uur en de langste zelfs 14 uur. Ik kan echt geen kant meer op als die voor me de stoel zo klats naar achteren doet. Ik heb met meerdere vliegmaatschappijen gevlogen, KLM, Delta, United, British Airways, Air France, Air Mauritius maar de allerbeste is Virgin!

Op die lange vluchten is het heel normaal dat mensen willen slapen en ben ik de vreemde eend......vaak meegemaakt dat er plekken over waren en dan kun je daar zitten. Als het vliegtuig echt vol zit, ja dan wordt het vervelend en sta ik dus achterin het vliegtuig te lezen......want ik vertik het om dubbelgevouwen te zitten.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:51

Ik heb ooit mazzel gehad op een vlucht vanuit LA: vliegtuig was bij lange na niet vol, dus iedereen mocht na het opstijgen een andere plek zoeken. Resultaat: drie stoelen voor mezelf :D