Help! Verhuizen naar Frankrijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 20:01

Jennyj01 schreef:
Het voordeel van Frankrijk is dat ze je geen keus geven. Frans of anders begrijpen ze je niet. Dat is in het begin wel lastig maar daardoor leer je wel sneller.

Ja klopt want dan MOET ik wel :p
Dat probleem had ik in Duitsland ook, daar waar ik woonde sprak amper iemand Engels en dat is uit eindelijk ook goed gekomen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:09

gewoon franse t.v kijken en radio luisteren...en met fransen omgaan.Dan leer je het zo!
Ik was 23 toen ik naar frankrijk ging,maar mijn vriend was wel tweetalig.Dus van hem heb ik het niet geleerd :+
Succes!Gewoon doen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:18

MWS => LZP

Cinderella

Re: Help! Verhuizen naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:28

Hoi TS,

Een bekende van mij heeft 1,5 jaar in Frankrijk gewoond. Hij sprak geen woord Frans toen hij ernaar toe ging. Toen hij terug kwam, sprak hij goed Frans.
Je zal wel moeten. Fransen zijn verschrikkelijk slecht in andere talen. Gelukkig is Frans niet zo lastig en zijn Fransen over het algemeen wel behulpzaam met je de taal te leren. Althans, dat denk ik, genoeg mensen die niks hebben met de Franse taal en Fransen :').

Verder is het natuurlijk helemaal je eigen keuze. Ik zou alleen zelf drie maanden echt heel kort vinden. Zeker om na drie maanden een relatie te hebben al te verhuizen naar een ander land. Ik zou denken dat het gezond zou zijn voor jullie relatie, als hij eerst zelf teruggaat en jij later naar hem gaat. Dan weet je namelijk meteen of jullie relatie ook goed is, als jullie elkaar even niet zien, etc.
Nogmaals succes! En natuurlijk onwijs leuk voor je dat je een leuke vriend hebt :D.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:04

De taal komt meestal vanzelf wel..

Waarom MOET jij daarheen, en kan hij niet hier blijven wonen? :D

Mijn vriend is Turks, en een van ons moest dus ook de knoop doorhakken. Hij komt vanaf half oktober hier wonen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:20

Bedankt voor reacties!

Ik moet natuurlijk niks, maar er zijn meerdere redenen dat ik naar Frankrijk wil/ga :o

Hij gaat volgende week terug en ik zal pas in december/januari daar heen gaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:21

Ik zou lekker nog even latten en aan je eigen leven werken zoals woonruimte en goed werk. Drie maanden een relatie is wel heel impulsief om met zo'n hond en verder niks richting Frankrijk te gaan.
Hoe kom je daar aan centjes?
Je bent niet alleen maar met een hond.
Hoe gaat zijn leven er uit zien? Van welk geld krijgt hij zorg en eten?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:24

Met de hond moet je inderdaad ook even kijken.. Sommige rassen mogen niet zonder muilkorf over straat, en denk dat jouw hond daar ook onder valt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:32

x_Nadia schreef:
Hij gaat volgende week terug en ik zal pas in december/januari daar heen gaan.

Ik zou dat eerst eens lekker doen. Niet ineens gaan emigreren, ga elkaar eerst eens een paar keer bezoeken en kijk of het echt leuk blijft.

Als je wel zou gaan; zul je daar weer aan een baan kunnen komen? Hoeveel garantie heb je daarop? bedenk ook dat als jij niet werkt, maar je vriend wel je wel eens heel alleen zou kunnen zijn, zeker als je de taal nog niet machtig bent.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:38

Goed voorbereiden en dan gaat dat vast!
Er zijn wel werkzaamheden die je overal ter wereld uit kunt voeren, ken iemand die in Brazilie woont en van daar uit telefonisch voor goede doelen werft. Ze belt gratis overal vandaan, werkt 4 uur per dag vanuit huis.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:23

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:50

Ik heb het gedaan en heb het toch wel als heeeeel pittig ervaren. De taal maar ook de houding van de fransen. Voor vragen mag je me altijd een pb sturen.

Overigens denk ik wel dat je het gewoon moet doen! Je leert er enorm veel van en je moet gewoon je dromen nastreven! Dus even alles goed uitzoeken, ondertussen hard frans gaan leren, en gaan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:58

Ikzelf zou het nooit doen maar als jij het aandurft: Petje af.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:02

leonie87 schreef:
De taal maar ook de houding van de fransen.

Dat ligt in ieder geval eraan waar je heen gaat, ik dacht dat ook, maar de streek in Noord Frankrijk en de Provence waar ik veel kwam, waar ik overwogen heb te gaan wonen, was heel vriendelijk, behulpzaam en geintereseerd.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:14

Gewoon je hart volgen en gaan. Dat zou ik doen, een weg terug is er altijd en een taal leren is makkelijker dan je denkt. Zodra je in het land bent dan moet je wel. Spelling en gramatica is in eerste instantie niet zo belangrijk, als jij je inzet toont voor de taal dan zijn Fransen heel behulpzaam is mijn ervaring. Maar jij moet de eerste stappen zetten.
Ga een tijdje wooffen op een (paarden)stal/ boerderij o.i.d. in de buurt van waar je komt te wonen.
Mijn ervaring is dat je het snelste leert in werkomgeving met alleen Franssprekende, anders ga je toch al gauw over op Engels.
En zorg dat je een spaarpotje hebt voor noodgevallen als je onverwacht terug moet etc.

Nou ik wens je veel succes.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:22

A3a1 schreef:
leonie87 schreef:
De taal maar ook de houding van de fransen.

Dat ligt in ieder geval eraan waar je heen gaat, ik dacht dat ook, maar de streek in Noord Frankrijk en de Provence waar ik veel kwam, waar ik overwogen heb te gaan wonen, was heel vriendelijk, behulpzaam en geintereseerd.

Het is idd net waar je heen gaat. Onze buren aan de ene kant die van origine uit de regio komen willen allemaal helpen met de taal en als er dingen geregeld moeten worden.
Maar we hebben ook buren die uit Parijs komen, die doen en leven alleen voor hun eigen ding, en schelden je al verrot als je een keer over hun stukje grond heen loopt (maar het is uiteraard heel normaal dat hun op onze grond hun paarden laten grazen :? )

Ts, werk/inkomen is idd erg belangrijk. Ik weet niet of je ook met de kermis mee zult gaan of echt in een huis op 1 plek blijft wonen (terwijl je vriend dan op pad is) maar situatie 1 zal het voor vast werk erg lastig maken, tenzij dat ook op de kermis is.

Kwa snelheid van samenwonen, ik ben ook met 3 maanden ingetrokken bij m'n vriendin toen ;) binnen een jaar zijn we getrouwd en vlak daarna vertrokken naar Frankrijk.
Daar hebben we eerst ongeveer een jaar samen gezeten (omdat zij een burn-out had) maar daarna ging ze elke 2 weken voor 2 weken naar nl. Dat veel alleen zijn is wel een goede test voor je relatie ;)

De duur van je relatie zegt eigenlijk niet zo veel. Er zijn immers genoeg stellen die na jaren samenzijn toch weer uit elkaar gaan.
Er zullen vast wel mensen zijn met een mening over de situatie, maar je moet vooral doen wat goed voelt, en jullie moeten er samen achter staan.