Vrienden maken/zoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lietje_1991

Re: Vrienden maken/zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:24

Ik wilde het in mijn vorige bericht niet noemen, maar op dat punt twijfel ik ook altijd :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 10:28

En om ze daarna op fb op te zoeken vind ik al helemaal erg haha

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:35

Om nog maar te zwijgen of je ze uberhaupt kan vinden :Y)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:47

Ik meld me ook even. Herken heel veel in jou verhaal, al moet ik wel zeggen dat wel een aantal hele goede vrienden heb maar deze wonen nou niet echt naast de deur. Sinds ik mijn relatie beëindigd heb merk ik pas wat voor "gat" er zit tussen mijn vriendschappen. Ik mis soms vriendschappen wat dichterbij (hoeft niet op 5 minuten fietsen te zitten, maar 1,5 uur met de auto word me wat te gek). Nou heb ik op mijn (oude) werk wel leuke contacten op gedaan en laatst gewoon eens spontaan een berichtje gestuurd of iemand zin had om een terrasje te pakken. Diegene had toen geen tijd maar wel af gesproken het later eens te doen.
Morgen begin ik op mijn nieuwe werk en wie weet leer ik daar weer nieuwe mensen kennen waarmee het klikt. Maar voor de rest weet ik eigenlijk ook niet goed waar te beginnen. Op stap hoef ik niet perse, vind het opzich wel leuk maar ga het nu ook vrijwel nooit dus hoeft niet.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:01

Maar lopen jullie met collega's dan niet tegen hetzelfde probleem aan?

Nu is de plek waar ik werk daarbij niet echt ideaal, werk in Amsterdam, dus veel mensen uit verschillende hoeken en een aardige generatiekloof. Heb 1 collega die even oud is, daarna zit er een minimaal verschil in van 13 jaar denk ik... (ik ben bijna 25, collega 1 is 26 (geloof ik), collega daarna is sowieso eind 30 (38 of 39 geloof ik). Dus die hebben nog redelijk jonge kinderen...

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:04

Mijn (oude) collega's zijn grotendeels als gesetteld met man en kinderen enzo. De collega waarmee ik binnenkort en keer terras op ga woont ook al samen. Ik merk dat ik nu erg in de leeftijdscategorie zit waar iedereen zich gaat settelen en daardoor misschien vrienden vergeten?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 11:26

Ik heb momenteel geen werk, hoop het wel snel te hebben maar heb vaak dan wel leeftijdsgenoten maar weet dat ik wel meer gesetteld ben. Samenwonend, opzoek naar koophuis en eventuele trouwplannen in toekomst. Terwijl rest is nog lang leven de lol. Of ze hebben al kinderen en hebben geen tijd na werk ivm de kinderen.

Ga op moment wel goed om met de vriendin van mijn vriend zijn beste vriendin. Zij zit in avond ook vaak alleen omdat haar vriend en mijne het zelfde werk doen. Maar zij heeft kindjes en kan niet zo gauw keer mijn kant op komen. (Zij is 1 jaar ouder dan mij)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:35

En qua sport? Doe je daarin ook wat? Sportschool/Manege (groepslessen)?
Daar kun je ook veel (nieuwe) mensen leren kennen... En ik heb daar best wel wat vrienden aan overgehouden..

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:37

Ik zoek nooit vrienden op, ik kom ze tegen.

Momenteel heb ik geen vrienden, maar ik vind het wel prima zo, ik heb niet zo'n behoefte aan andere mensen :')

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:39

Misschien ook voor een deel geen tijd meer voor hebben? Als ik naar mij zelf kijk, heb ik al amper tijd voor de hobby's die ik leuk vind (komt ook deels door luiheid en bankhangen en tv kijken is makkelijk).

Ik werk 40 uur in de week, heb minimaal 40 minuten reis tijd (enkele reis), daar komt vaak nog file bij. Dan ben ik vaak tussen 6 en half 7 thuis, dan moet ik nog gaan beginnen met eten koken, tegen de tijd dat we het eten op hebben is het kwart over 7 a half 8. Daarnaast 3 keer paardrijden en het huishouden (ook al durf ik gerust te zeggen dat het een varkensstal is die binnen 15 minuten opruimd kan zijn als mijn ouders komen :Y) ). Woon samen met mijn vriend, maar werken bij hetzelfde bedrijf en reizen dus samen, dus het is ook niet mogelijk om te zeggen dat er bijvoorbeeld 1 eerder thuis is, die dan alvast aan het eten kan gaan beginnen klaar te maken.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 11:45

MuSLi schreef:
Daar kun je ook veel (nieuwe) mensen leren kennen... En ik heb daar best wel wat vrienden aan overgehouden..

Doe veel hardlopen op moment, enige wat ik qua hobby doe is airsoften leuke mensen maar niet echt vrienden materiaal.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:47

Valerie93 schreef:
MuSLi schreef:

Doe veel hardlopen op moment, enige wat ik qua hobby doe is airsoften leuke mensen maar niet echt vrienden materiaal.

Je zou kunnen kijken of er een hardloopclubje in de buurt is.
Die zie je tegenwoordig ook steeds meer.. :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 12:00

Hier zijn alleen betaalde clubjes vanuit de sportschool en ga geen 40 euro in de maand eraan betalen als ik zelf gratis kan lopen. Had meisje waarmee ik altijd hard liep maar die zit met school en stages helaas.

Kan inderdaad eens kijken via fb misschien of iemand intresse heeft

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:26

Je moet ook weer niet te erg je best doen, vaak werkt dat alleen maar tegen ;)

Als je gezellig naar een meeting gaat ofzo, is het een bonus als je er leuk contact aan over houd maar zorg in eerste instantie gewoon dat het die dag iig gezellig is.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:34

Herkenbaar. Zit nu al tijdje in de vriendengroep van mijn vriend. Daar klikt het wel redelijk mee, met het ene meisje ook maar zij komt uit de stad en vind dieren vies dus dat word hem ook niet.

Ik heb vanaf mn 4de tot mn 17de echte hartsvriendin gehad. Tot dat ik verzorgpaarden kreeg, haakte ze af en liet ze nooit wat horen, ook niet na dat ik belde of smste.

Nu is die vriendengroep van mijn vriend wel leuk verder, maar niet zo close, stel dat het uit zou gaan met mij en mijn vriend, is denk ik het contact ook weg met hun.

Stond met 2 meiden op stal, waarvan ik bij een van hun veel geholpen heb en echt een vriendschap voelde, helaas laat ze nu niet meer van haar horen naar paar keer whatsappjes sturen en elkaar op stal gezien te hebben. Ik had wat verkeerds gezegt, en ik weet nu nog steeds niet wat. En de andere meid heb ik echt goede klik mee, kennen elkaar al 2 jaar en veel mee gemaakt. Maar ergens voel ik dat ze een grens trekt, alleen op verjaardagen en op stal, maar samen wat leuks doen zit er niet in denk ik.. Zij heeft een grote vriendinnen groep die ze al zo lang kent. Ik pas daar ook niet tussen denk ik. Jammer want ik heb zoveel te bieden naar haar toe. We hebben goede en leuke gesprekken en zitten veel op 1 lijn en houden ons paard op de zelfde manier. Ik baal er best van, ik wil me er bij neerleggen ,maar merk aan mijzelf dat ik keer op keer mijn best weer doe voor haar.

Verder ben ik veel met mijn vriend, mijn zwager en schoonvader en ouders. En mijn dieren natuurlijk. Maar er is nog steeds plek voor de ene vriendin.

En elke keer als je iemand ontmoet, denk je van, dat kan misschien wel vriendschap worden. Maar elke keer loopt het niet zoals gehoopt.

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:02

Volgens mij is het al geopperd maar kijk eens hier op bokt. Volgens mij zitten hier zat mensen ;) er zal vast wel iemand bij zitten die en keer wat wilt afspreken en misschien word dat wel wat.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:50

Zou voor jezelf ook niet de focus leggen op vriendschappen, maar gewoon sociale contacten waarbij het lukt om ze leuk te onderhouden. :)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:51

Colien schreef:
Ik meld me ook even. (...) Ik mis soms vriendschappen wat dichterbij (hoeft niet op 5 minuten fietsen te zitten, maar 1,5 uur met de auto word me wat te gek). (...)

Ik herken je probleem :P
...maar moest je nu precies die 1.5 uur noemen? :+

Verder heb ik eigenlijk 'n soortgelijke situatie.

Lietje_1991 schreef:
Er zijn ook een aantal topics voor mensen uit Noord-Holland met aardig wat mensen uit Haarlem of omstreken:
[HK] Van Texel tot Hilversum: alle Noord-Hollanders bij elkaar!
en
[BM] Gezocht: Leuke gezellige mensen Noord-Holland
(...)

Ah, leesvoer. Dank je :)
(ik kom ook uit N-H)

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:55

Hier helaas het zelfde probleem. Na een aantal verbroken vriendschappen de moed opgegeven en 'lonely' gebleven. Ik ben zelf pas 21 geworden, bijna 3,5 jaar samen met mijn vriend en wij verwachten over ongeveer 2,5 maand ons tweede zoontje. Voor mijn vriend ben ik naar Friesland verhuisd waar ik dus verder niemand ken.. gestopt met de opleiding waar ik aan begonnen was toen ik zwanger bleek te zijn en dus verder helemaal geen contacten.. behalve een aantal meiden van de jonge moeder groep waar ik zo nu en dan kom.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:16

APCIII schreef:
Colien schreef:
Ik meld me ook even. (...) Ik mis soms vriendschappen wat dichterbij (hoeft niet op 5 minuten fietsen te zitten, maar 1,5 uur met de auto word me wat te gek). (...)

Ik herken je probleem :P
...maar moest je nu precies die 1.5 uur noemen? :+

Verder heb ik eigenlijk 'n soortgelijke situatie.

Voel je je aangesproken? :')

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:18

Haha, nee hoor. Soms rij ik 1.75 uur naar een uithoek die nog verder ligt dan ons normale verzamelpunt _O-

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:24

APCIII schreef:
Haha, nee hoor. Soms rij ik 1.75 uur naar een uithoek die nog verder ligt dan ons normale verzamelpunt _O-

Dan is het goed }>

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:30

Ik denk dat vrienden zoeken best lastig is.
Gewoon leuke contacten opdoen is eenvoudiger.
Die contacten kunnen eventueel vriendschappen worden.

Ik zit ziek thuis.
In het park kom ik altijd mensen tegen die ook de hond uitlaten.
Sommige van die mensen spreek je steeds vaker.

Ook speel ik bij een orkest.
Hebben we een groepsapp van de saxofonisten.
En sommigen spreek ik ook buiten het orkest.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:21

Nieuwemensenlerenkennen.nl

Is ook online een website, waar je leuke activiteiten , die je persoonlijk leuk vind kan doen.

Dan kun je kiezen en meedoen en kom je nieuwe mensen tegen...gewoon gezellig, en er zijn veel mensen die dit hebben, en is zon website een uitkomst.

Borrelavond, wandeling over t strand, duinen, bos, musea, festivals, pretparken, noem maar op....