Weekmenu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:54

AnneJ1995 schreef:
Dieselpaard schreef:
Ik heb het hier geprobeerd met weekmenu's, maar ben daar toch van af gestapt. Ik werk praktisch naast de supermarkt, dus ik haal dagelijks wat we gaan eten. Ik moet wel zeggen dat ik vrij inspiratieloos ben en om nou te zeggen dat ik een keukenprinses ben...niet echt.
Tegelijkertijd ben ik ook een beetje te lui om recepten op te zoeken en uit te proberen. Koken is niet mijn ding, maar als ik het niet doe, doet niemand het hier ;)

Is het dan niet leuk/betaalbaar/lekker/... om van die boxen te proberen? Hello Fresh of een met een vrouwennaam haha. Dat er gewoon elke week een box met een weekmenu + alle ingrediënten thuis wordt gebracht.
Heb ze zelf niet, maar ken veel mensen die het echt fantastisch vinden en elke avond lekker eten zonder moeite te hoeven doen voor inspiratie.

Edit: vrouwennaam is Marley Spoon volgens mij :Y)

Dat heb ik een tijdje geprobeerd, maar ik krijg zoveel stress van die recepten _O- _O- Ik vond dat ik zoveel tegelijk moest doen dat ik spontaan stress kreeg. Wel vond ik de recepten erg smakelijk!

Pippaa

Re: Weekmenu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:03

Op Cookloveshare.nl kan je een persoonlijk weekmenu aanmaken. Ik vind het super handig :j

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:09

Dieselpaard schreef:
AnneJ1995 schreef:

Is het dan niet leuk/betaalbaar/lekker/... om van die boxen te proberen? Hello Fresh of een met een vrouwennaam haha. Dat er gewoon elke week een box met een weekmenu + alle ingrediënten thuis wordt gebracht.
Heb ze zelf niet, maar ken veel mensen die het echt fantastisch vinden en elke avond lekker eten zonder moeite te hoeven doen voor inspiratie.

Dat heb ik een tijdje geprobeerd, maar ik krijg zoveel stress van die recepten _O- _O- Ik vond dat ik zoveel tegelijk moest doen dat ik spontaan stress kreeg. Wel vond ik de recepten erg smakelijk!

Haha hmm dat weegt dan niet op tegen de "stress" van de inspiratie :Y)

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:52

AnneJ1995 schreef:
Dieselpaard schreef:
Ik heb het hier geprobeerd met weekmenu's, maar ben daar toch van af gestapt. Ik werk praktisch naast de supermarkt, dus ik haal dagelijks wat we gaan eten. Ik moet wel zeggen dat ik vrij inspiratieloos ben en om nou te zeggen dat ik een keukenprinses ben...niet echt.
Tegelijkertijd ben ik ook een beetje te lui om recepten op te zoeken en uit te proberen. Koken is niet mijn ding, maar als ik het niet doe, doet niemand het hier ;)

Dat is voor 6 personen niet te betalen!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:18

melkbus schreef:
AnneJ1995 schreef:

Dat is voor 6 personen niet te betalen!

Haha, vandaar 'mits betaalbaar'. Ik heb nml echt geen flauw idee wat het kost, daar ik het niet zelf gebruik :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:22

Lijkt ongeveer hetzelfde te zijn als bij de Albert Heijn als ik op de site kijk.

Lekkere recepten zijn vaak met iets duurdere verse ingrediënten.

Ik stel daarom zelf mijn "maaltijd box" samen.

Je kan dan soms voor iets goedkopere ingrediënten kiezen. Bijvoorbeeld ipv verse sperziebonen ingevroren serzieboontjes. Dat kan best bij sommige gerechten. En is flink goedkoper.

En een paar keer een "simpele hap" tussendoor uiteraard.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:29

Wij doen ook 1x per week boodschappen. Aardappels/rijst en pasta hebben we altijd wel op voorraad. Pastasauzen (of gewoon tomatenblokjes om zelf saus van te maken), uien, kruiden e.d. ook.

Dus de weekboodschappen zijn voornamelijk champignons, paprika, wat verse groente en de roomprodukten. (creme fraiche, melk e.d.)

Kun je behoorlijk mee varieren. ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:17

Ik maak op dinsdag een weekmenu. Soms schuift er wel wat op, maar we hoeven nooit iets weg te gooien. Overigens vind ik alles wat ik op het menu zet lekker en komt het ook vrijwel niet voor dat we ergens geen zin in hebben. Ach en een gerecht is anders ook zo aangepast.

Ons menu voor deze week:
Dinsdag: pasta carbonara met salade en spekjes
Woensdag: http://pienskeuken.nl/zoete-aardappel-s ... n-schotel/
Donderdag: http://www.optimavita.nl/voeding/recept ... spitskool/
Vrijdag: bij vrienden
Zaterdag: ik heb een bbq, vriendje eet pizza
Zondag: zomerstamppotje met rauwe andijvie, paprika en chipolataworstjes
Maandag: farfalle met spinazie, Boursin en zalmsnippers