Mijn werkervaring in Portugal bij Horse&Move

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 14:25

xyzutu2 schreef:
Ah, ik dacht dat je met eigen risico bedoelde dat het jouw keuze was en je er gewoon geen commentaar op wilde. Maar je bedoelt met 'eigen risico' dus dat de eigenaar van de paarden jullie vantevoren heeft gezegd dat als je een ongeluk zonder cap krijgt, alle kosten voor jou zelf zijn?

Dat klopt!

Anoniem

Re: Mijn werkervaring in Portugal bij Horse&Move

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:33

Ah, top dat ze dat meteen vertellen. :j

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 16:15

xyzutu2 schreef:
Ah, top dat ze dat meteen vertellen. :j

Eigenlijk vind ik het wel van zelfsprekend, het is mijn keus en daar ben ik zelf verantwoordelijk voor. Ga ik niemand anders verantwoordelijk voor stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:25

Het ging mij vooral om de verzekering; ik weet namelijk niet hoe dat in Portugal geregeld is, vandaar mijn vraag.
In Nederland is het zo dat je als eigenaar wettelijk aansprakelijk bent als je bijrijder van je paard knalt. De verzekering van de eigenaar is echter niet verplicht om de ziekenhuiskosten van die bijrijder te betalen. Het zou namelijk zo kunnen zijn dat als de bijrijder geen cap droeg, de verzekeraar van de eigenaar ook niet wil uitbetalen. De eigenaar is dan echter nog steeds wettelijk gezien aansprakelijk en het zou dus zomaar kunnen dat de eigenaar het dan uit eigen zak moet betalen.
Jij zegt dat je alle kosten op je zou nemen, maar er zijn ook scenario's denkbaar waarbij de bijrijder overlijdt/niet meer aanspreekbaar is en de familie toch die financiele compensatie wil zien van de eigenaar, bijvoorbeeld om de bijbehorende hoge ziekenhuiskosten te betalen.
Vandaar dat ik benieuwd was hoe ze het op deze stal hadden geregeld, maar die hebben dat jullie dus meteen uitgelegd.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:06

Super gave ervaring en het ziet er onwijs gaaf uit! :)