Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
horsies5 schreef:Hij is er ook van overtuigd dat drugs als xtc een rol gaat spelen bij het genezen van psychische problemen zoals depressie.. zal eens kijken of ik dat interview terug kan vinden..
Storm schreef:Maar wat ik niet snap, de mensen die verslaafd raken zijn vaak al niet rijk. Hoe komen ze dan aan het geld voor drugs? Cocaïne is toch heel erg duur?
Fair schreef:Leuk boek: Het onkruid en de bloem.
Dagboek van een meisje wat in de wereld van drugs belandde, haar ouders hebben haar dagboek als boek uitgebracht.
phormicola schreef:Mijn vader is heroïne verslaafd en ik kan je garanderen dat dat totaal niet interessant is
Het wordt vaak gedaan om emotionele pijn te vergeten en de eerste keer is vaak vreselijk, zoals vrijwel alle eerste keren in het leven.
Het is een gigantische last voor naasten, een stigma voor de kinderen en een aanslag op de financiën. Om nog maar te zwijgen over de gezondheid.
pien_2010 schreef:Dus als ik dit topic lees, zie ik een rij van hele lieve mensen die er nu al niet meer zijn en te jong vanwege hun verslaving het leven hebben gelaten.
_Reneee schreef:phormicola schreef:Mijn vader is heroïne verslaafd en ik kan je garanderen dat dat totaal niet interessant is
Het wordt vaak gedaan om emotionele pijn te vergeten en de eerste keer is vaak vreselijk, zoals vrijwel alle eerste keren in het leven.
Het is een gigantische last voor naasten, een stigma voor de kinderen en een aanslag op de financiën. Om nog maar te zwijgen over de gezondheid.
De eerste keer MDMA is juist de leukste keer hoor
Storm schreef:Maar wat ik niet snap, de mensen die verslaafd raken zijn vaak al niet rijk. Hoe komen ze dan aan het geld voor drugs? Cocaïne is toch heel erg duur?
_Reneee schreef:phormicola schreef:Mijn vader is heroïne verslaafd en ik kan je garanderen dat dat totaal niet interessant is
De eerste keer MDMA is juist de leukste keer hoor
jasz schreef:Ik ken eigenlijk echt zat mensen die af en toe is drugs gebruiken, waaronder ik zelf ook. De laatste keer een pilletje was al bijna 2 jaar geleden, nu blow ik af en toe. Nooit veel. Ik heb een aantal soorten geprobeerd, ik zal er waarschijnlijk nog wel een aantal proberen. Ik heb totaal geen drang of verlangen of wat dan ook, meet de interesse om te weten waar je het over hebt. En ik heb mensen weleens in een breakdown gezien, maar dat heb ik nog veel vaker gezien door alcohol.
Ik weet dat drugs eng en gevaarlijk kan zijn, maar ik vind de toon hoe mensen erover praten soms wat jammer. Alsof je wel bijna achterlijk moet zijn om het te proberen.
Het is gewoon heel erg belangrijk dat je jezelf kent en vooral ook dat je oke bent met jezelf. Als in, je moet er wel een hoop zelfvertrouwen voor hebben, aangezien de kans dan heel klein is dat het mis gaat en je verslaafd raakt. En inderdaad, als je van jezelf al weet dat je verslavings gevoelig bent, moet je er nooit aan beginnen. Maar dat geldt ook voor alcohol, roken en zelfs voor suiker.
Ik bedoel hier trouwens absoluut niet mee dat iedereen het zou moeten proberen, meer dat er wel op een wat mildere manier gepraat kan worden.
En mijn reden om het te proberen? Puur omdat ik er nieuwschierig naar was en ik voor veel dingen open sta en je jezelf ook weer op een hele nieuwe manier leert kennen en dat kan best verhelderend zijn. En dan staat dat nog los van het feit dat het gewoon een hele intense en leuke manier is van je avond/dag doorbrengen.