Ik denk dat je moeder graag wil zien dat je A. deze luxe-positie erkent en B. verantwoordelijkheid neemt in het huishouden, en dus dat je je gaat gedragen als een volwassene die zélf voor haar eten zorgt en zélf het huishouden deels draaiende houdt, en daar afspraken over maakt met huisgenoten (wie betaalt wanneer wat? Mogen we elkaars eten opeten, en wanneer niet? Kan ik aan iemand anders vragen boodschappen voor mij te doen, en diegene dan terugbetalen?).
Zoals ik al zei, je bent een volwassene die woont met andere volwassenen, geen kind. Volwassenen die samenleven praten over huishoud-afspraken en geld, en verdelen taken en kosten relatief eerlijk. Dus: ga een gesprek aan, als volwassene die samenleeft en wil bijdragen, en niet als eiser/hostelgast die een volle koelkast "verwacht" of "normaal vindt". (Ik kan je namelijk garanderen: ook als je met een partner samenleeft vallen dat soort eisen niet zo goed.
.)
Ik betaal €600 (wel inclusief zorgkosten en telefoon abbo) en inclusief eten, maar wij zijn wel maar met z'n 2en.
je kunt ook lekker op jezelf gaan wonen en het allemaal zelf regelen. Moet je er wel rekening mee houden dat je de dingen van de apotheek/winkel niet alleen moet betalen, maar ook moet gaan halen...