Lesbisch zijn of lesbisch geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:13

Eefjahh schreef:
Ik ben vast niet de enige die het zo ziet. Zolang ik geen 'gay' op mijn voorhoofd zet zal ik forever single zijn :D
Vrouwen to vrouwen zijn oerslecht in versieren en versierd worden.

Hahaha plantseksueel!

Aseksueel is toch dat je in een relatie geen/erg weinig behoefte hebt aan seks.

Dat hoeft niet per se :).
Aseksueel betekent enkel dat je niet tot iemand seksueel aangetrokken bent. Echter kan je nog steeds behoefte hebben tot seks. :j Dat laatste stukje kan soms verwarrend zijn, haha.

Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en gewoon gezegd dat als ik iemand leuk vind dan kom ik er op dat moment wel achter. Mijn hersenen maken anders overuren _O-.

Seksualiteit is dynamisch. Sommige komen er op late leeftijd achter dat ze misschien toch alleen op vrouwen vallen. Het kan allemaal en is hartstikke normaal!

Zie nu Ygrittes post: interessant! Heb er nog nooit van gehoord.
Kan alleen wat lastig worden als je geen man of vrouw bent/niet aangetrokkent bent tot een man of vrouw (agender mensen oid), of maakt dat geen verschil?

Edit: toevoeging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:16

Aseksueel is geen seksuele aantrekking, en aromantisch is geen romantische aantrekking...

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:18

edwardway schreef:
Eefjahh schreef:
Ik ben vast niet de enige die het zo ziet. Zolang ik geen 'gay' op mijn voorhoofd zet zal ik forever single zijn :D
Vrouwen to vrouwen zijn oerslecht in versieren en versierd worden.

Hahaha plantseksueel!

Aseksueel is toch dat je in een relatie geen/erg weinig behoefte hebt aan seks.

Aseksueel betekent enkel dat je niet tot iemand seksueel aangetrokken bent. Echter kan je nog steeds behoefte hebben tot seks. :j Dat laatste stukje kan soms verwarrend zijn, haha.

Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en gewoon gezegd dat als ik iemand leuk vind dan kom ik er op dat moment wel achter. Mijn hersenen maken anders overuren _O-.

Seksualiteit is dynamisch. Sommige komen er op late leeftijd achter dat ze misschien toch alleen op vrouwen vallen. Het kan allemaal en is hartstikke normaal!

Kan alleen wat lastig worden als je geen man of vrouw bent/niet aangetrokkent bent tot een man of vrouw (agender mensen oid), of maakt dat geen verschil?

Dus aangetrokken tot de persoon zelf maar je voelt je niet seksueel aangetrokken tot deze. Je hebt behoefte aan seks en dus seks met mensen zonder de seksuele aantrekkingskracht?
Probeer het me voor te stellen maar dat gaat net zo makkelijk als het bedenken van een nieuwe kleur :p
Laatst bijgewerkt door Eefjahh op 24-08-16 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:18

Nou dit krijg ik uit mijn Kinsley test :')

The test failed to match you to a Kinsey Type profile. Either you answered some questions wrong, or you are a very unusual person.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:19

Ygrittes dank u dank u dank u. Dat is dus eigenlijk de verklaring van mijn vragen!

@lesbisch worden klinkt wat vreemd inderdaad. Maar dan is het dus eigenlijk de stempel die je er op dat moment op zet.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:19

Undefined schreef:
Nou dit krijg ik uit mijn Kinsley test :')

The test failed to match you to a Kinsey Type profile. Either you answered some questions wrong, or you are a very unusual person.

Haha.. klopt wel met je boktnaam haha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:20

Best een goeie vraag. Zelf zeg ik al heel lang het zou me niets verbazen als ik ooit verliefd wordt op een vrouw. Een week geleden mijn tinder ook op meiden gezet. Nou tot de conclusie gekomen dat dat wel een speciale vrouw moet zijn :')
Wat zijn ze toch moeilijk in alles.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:22

Eefjahh schreef:
Trouwens ik vind "lesbisch worden" een hele rare term. Het worden gedeelte.

Ja ik ook, maar ik denk niet dat TS het zo zwart wit bedoeld :j!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:24

Joltsje schreef:
Hoe weet je dat die gene waar je op verliefd bent ook op jou geslacht valt (kan bij hetero ook natuurlijk).
Maar stel iemand van het zelfde geslacht is verliefd op je. Je denkt dat je hetero bent/ was. wat doe je dan?
Tuurlijk kun je ook biseksueel zijn, maar wist je dat dan van jezelf voordat het zover was?

-Vragen, ik ben vrij direct als persoon en mocht ik interesse hebben in iemand dan laat ik dat vrij duidelijk merken. Mocht het om een vrouw gaan en ze moet daar niks van weten dan is dat meestal vrij snel ook duidelijk.

-Ik snap deze vraag niet helemaal, bedoel je wat als er een vrouw verliefd op je bent terwijl je zelf een hetero vrouw bent? Dan uhh nou ja dan niks.

- Ik wist altijd al dat ik op beidde geslachten viel, dat ben ik niet 'geworden' oid.

Vanwaar je interesse? Heb je een leuke vrouw op het oog? :)

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:26

Eefjahh schreef:
edwardway schreef:

Dus aangetrokken tot de persoon maar je voelt je niet seksueel aangetrokken tot deze. Dus je hebt behoefte aan seks en dus seks met mensen zonder de seksuele aantrekkingskracht?
Probeer het me voor te stellen maar dat gaat net zo makkelijk als het bedenken van een nieuwe kleur :p

Dat ligt aan de persoon. Niet elk aseksueel persoon heeft behoefte aan seks, terwijl sommige aseksuele personen daar juist wel behoefte aan hebben.

Behoefte aan seks en seksuele aantrekking staan los van elkaar.

Zo kun je bijvoorbeeld wel tot iemand seksueel zijn aangetrokken, maar er geen behoefte aan hebben!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:31

knetterhard schreef:
Eefjahh schreef:
Trouwens ik vind "lesbisch worden" een hele rare term. Het worden gedeelte.

Ja ik ook, maar ik denk niet dat TS het zo zwart wit bedoeld :j!

Ik bedoel het indd niet verkeerd. Op wie je verliefd wordt is geen keuze. Dus je 'wordt' geen lesbisch. Maar als je pas op je 50e er achter komt :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:36

Kana schreef:
Joltsje schreef:
Hoe weet je dat die gene waar je op verliefd bent ook op jou geslacht valt (kan bij hetero ook natuurlijk).
Maar stel iemand van het zelfde geslacht is verliefd op je. Je denkt dat je hetero bent/ was. wat doe je dan?
Tuurlijk kun je ook biseksueel zijn, maar wist je dat dan van jezelf voordat het zover was?

-Vragen, ik ben vrij direct als persoon en mocht ik interesse hebben in iemand dan laat ik dat vrij duidelijk merken. Mocht het om een vrouw gaan en ze moet daar niks van weten dan is dat meestal vrij snel ook duidelijk.

-Ik snap deze vraag niet helemaal, bedoel je wat als er een vrouw verliefd op je bent terwijl je zelf een hetero vrouw bent? Dan uhh nou ja dan niks.

- Ik wist altijd al dat ik op beidde geslachten viel, dat ben ik niet 'geworden' oid.

Vanwaar je interesse? Heb je een leuke vrouw op het oog? :)

Haha nee geen vrouw op het oog. Meer een stel in mijn kennissenkring waarvan ik het van 1 van de 2 niet zomaar had verwacht. (Top stel trouwens en beide heerlijk zichzelf).
En vroeger zelf ook vriendschappen gehad waar ik wel heel blij werd om weer samen of te spreken.dat ik het heel belangrijk vond dat diegene mij herl aardig vond etc. Nu denk ik wel eens. Zou dat verliefdheid zijn geweest? Al kan ik me sex met een vrouw dan weer helemaal niet voorstellen.

Misschien ben ik wel een asexuele lesbisch haha (nee.. toch wel blij met mijn man).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:51

Danique schreef:
eenitraM schreef:
Who cares. Ookal wordt men verliefd op een plant.

Nee dat plantgebeuren is raar. Maar maakt het wat uit?

Dat heet panseksueel :D

Panseksueel heeft niks met planten te maken hoor, panseksueel betekent dat je je aangetrokken kunt voelen tot iedereen (itt biseksueel, wat alleen over vrouwen en mannen - hun biologische geslacht - gaat) inclusief transgenders, interseksuelen etc.

@TS ik denk dat je het verschil wel zou merken, verliefdheid is heel wat anders dan vriendschap imo. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik heb toch echt hele andere gevoelens bij iemand die ik leuk vind of iemand waar ik gewoon bevriend mee ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:00

Fenrir schreef:
Danique schreef:
Dat heet panseksueel :D

Panseksueel heeft niks met planten te maken hoor, panseksueel betekent dat je je aangetrokken kunt voelen tot iedereen (itt biseksueel, wat alleen over vrouwen en mannen - hun biologische geslacht - gaat) inclusief transgenders, interseksuelen etc.

@TS ik denk dat je het verschil wel zou merken, verliefdheid is heel wat anders dan vriendschap imo. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik heb toch echt hele andere gevoelens bij iemand die ik leuk vind of iemand waar ik gewoon bevriend mee ben.

Dat bedoelde ik ook, degene op wie ik reageerde zei dat het niet uitmaakt op wie of wat je valt en ik reageerde dat dat panseksueel heet. Niet dat je panseksueel bent als je op planten valt. :')

Fenrir

Re: Lesbisch zijn of lesbisch geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:02

Je reageerde letterlijk op iemand die het over op planten vallen had, vandaar :+

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:05

Objectum seksueel, maar planten zijn organismen.
Zou daar een term voor zijn? lol
Plantseksueel is hilarisch :')
Laatst bijgewerkt door Eefjahh op 24-08-16 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:05

Ik ben gewoon hetero, maar sommige vrouwen vind ik wel heul mooi O:)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:06

Tegenwoordig is het makkelijk; als je lesbisch bent zet je je tinder gewoon op vrouwen. Kom je alleen maar matches tegen die ook op vrouwen vallen! Zo ken ik mijn huidige vriendin ook :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:11

Eefjahh schreef:

Phytofilie blijkbaar, en dendrofilie is je seksueel aangetrokken voelen tot bomen.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:15

Fenrir schreef:
Eefjahh schreef:

Phytofilie blijkbaar, en dendrofilie is je seksueel aangetrokken voelen tot bomen.

Welkom in de 21e eeuw, waar er een naam is voor werkelijk alles.

Anoniem

Re: Lesbisch zijn of lesbisch geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:20

Nou echt hè. :')

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:57

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:58

Fenrir schreef:
Eefjahh schreef:

Auw die zijn wel heel dik :')

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:00

Geryon schreef:
Fenrir schreef:

Auw die zijn wel heel dik :')

Nee joh daar moet je tegenaan rijden

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:05

Pichu schreef:
Ik ben gewoon hetero, maar sommige vrouwen vind ik wel heul mooi O:)

Dit dus :Y)
Ik geloof dat als er een hele knappe dame voor me neus zou staan dat ik toch ook geen nee zou zeggen :')